1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607692 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Vad tror ni om Kalle K på sista backen ;)?

KORITFW: Du kan ju kolla om du hittar något :)

www.eliteprospects.com/team.php?team=23&year0=2005

Jaha, hade Sundsvall nå brunkare 04-05 då?

Berglund: Går väl att träna på att vara rejäl när det gäller att dumpa puckar så att man hinner byta så många spelare som möjligt iaf.

Berglund: Så roligt att dom sa efter säsongen något i stil med "Vi kom alltid tillbaka i 3:e och gjorde riktigt bra perioder, det betyder att vi var bra tränade hela säsongen iaf" bla bla bla, Vilka jävla lirare, ja efter att dom fått hjärtsvikt efter första perioden och vilat en hel andra period, konstigt att dom orkade ta sig in i anfallszon i tredje då, jävla nötter fyfan!

Blizzard: Undra om det går att träna på 2a perioder?

Kerstin_k: mjae, nästan iaf, känns som folket vi värvat iår tål en hel del, Yngre, fräschare, vältränade etc och en trupp som blir bredare.

De vi haft senaste åren har ju varit lite, ja...Hynning med ljumskar år ut år in, Timo rygg, sjukt många korsband iår svårt att träna upp dom till några iron muskler.

Men visst, man kan ju märka lite iaf, tror de blir bra. Undra om vi orkar spela jämt i 60min iår, det ska bli spännande att se.

Blizzard: nu får vi svart på vitt om det är Thords okunskap som legat till grund för skadorna.

T T: nu fick du nästan minus av mig ;) fast var ganska förberedd endå att det inte var någon spelare med tanke på ordvalet.

Ja OS för 11 år sedan, tillochmed S-vall har hunnit testa honom redan, Jaja är väl bra antar jag, min kunskap om vilka bra tränare det finnns inom fys är marginell om man säger så.

"Med det täta matchandet i Elitserien har det tidigare handlat mera återhämtning än träning mellan matcherna. Nu skall det bli ändring på detta är det tänkt."

Så länge inte halva laget ligger med korsband och diskbråck skador då dvs.....

Nyförvärv!

Berglund: Ja men precis! Perfekt! ;) Då kan ju jag tro det hela säsongen då vi redan har två målvakter! Spelat i KHL i två säsonger så måste man ha pengar så det räcker och blir över ? :) Kan man ens spendera så mycket pengar i Ryssland? :)

Majkii: Drömma går ju.

Målis inför nästa år kanske ?:)

www.eliteprospects.com/player.php?player=4280

Ville ni ha en allround back? Här får ni en perfekt.

www.eliteprospects.com/player.php?player=4417

300k i månaden ;)

Magnus Rövarn: Jag kan inte påstå att nästa säsongs lag ser så mycket starkare ut... Det är hans (precis som alla andra spelares) förbannade skyldighet att vara motiverad match efter match!
De bärande (och därmed dyra) spelarna blir OERHÖRT viktiga kommande säsong.

Jag fundera lite på några spelare som kanske är mer mätta än andra på pengar och inte behöver så mycket? Kanske några utav dessa är ok?:) PS: Förväntar mig rejäla utskällningar ;D

www.eliteprospects.com/player.php?player=18476

www.eliteprospects.com/player.php?player=7505
www.eliteprospects.com/player.php?player=9617
www.eliteprospects.com/player.php?player=7561
www.eliteprospects.com/player.php?player=3203
www.eliteprospects.com/player.php?player=8395
.

Där har ni mina bidrag:) Vet att dom ville spendera mesta pengarna på en allround back men man kan ju inte få mer än ett nej om man frågar? :)

Laken: Man får ju se till förutsättningarna också. Vad hade vi för lag ifjol? Ja jag vet på papperet såg det skapligt ut men teoretiskt? ALLA vet vi ju att verkligheten och praktiken blev någonting helt annat. Det är inte att bara kliva in ett lag heller och "dominera" om inte förutsättningarna finns. Spelar man i ett lag som underpresterar och har dåligt självförtroende är det ju lättare att smittas av detta själv. Det är ju bara att gå till sig själv och fundera på hur man är funtad. Hur motiverad blir man av en slö omgivning?

Redigerad kommentar

Mackelito: Synd att Darin missade att lira med Erik G då han stack från N. Michigan året innan Erik kom. Annars hade Erik kunnat gett ett positivt intryck om Timrå kanske? ;)

Magnus Rövarn: 9 mål och 5 assist på 32 matcher är ej godkänt i min bok, inte om man är värvad som dyr transatlant. Sedan saknade jag också lite "over-there-attityd" hos både Murley och Lundmark föregående säsong.

Magnus Rövarn : Håller med dig, Murley är faktiskt en människa jag vill ha kvar.

Han har en djefla förmåga att vara på rätt tid och rätt plats.

Mackelito: Det måste ju ha brunnit i huvudet på dig när du kräver att Murley skall sparkas. Jag fattar fan inte vad du har emot karln? Han gjorde ett jäkligt bra jobb i Timrå när han kom in mitt under säsongen. Betydligt bättre än Jamie Lundmark. Som stundtals var helt osynlig. Han svarade för 9 mål och 5 assist på 32 matcher Vilket är ett helt ok facit med tanke på hur vi spelade.

Redigerad kommentar

Jaha nu när laget börjar närma sig till att bli klart slog det mig, vad är det vi har kvar att värva? Så jag skriver upp laguppställningen för att se vilka pusselbitar som saknas.

MV1 - Joakim Lundström
MV2 - Stefan Ridderwall
MV3 - Sebastian Dyberg Feuk

B1 - Oscar Hedman
B2 - Antti Halonen
B3 - Elias Granath
B4 - Marcus Högström
B5 - Jesper Dahlroth
B6 - Nichlas Torp
B7 - Mat Robinson
B8 - Arto Laatikainen?

C1 - Kim Hirschovits
C2 - Yared Hagos
C3 - Johan Andersson
C4 - Johan Andersson

F1 - Timo Pärssinen
F2 - Martin Röymark
F3 - Ilkka Pikkarainen
F4 - Matt Murley (Bör sparkas)
F5 - Per Hallin
F6 - Alexander Larsson
F7 - Max Friberg
F8 - Simon Önerud
F9 - ?

Det saknas ju då 1 forward bara om vi räknar med att Arto skriver på. Vilken klass tror ni den mannen kommer vara i? I stil med Hagos o Hedman månne eller en 1-2 kedje toppspelare?

Hoppas på det sistnämnda, vi skulle behöva en sniper som kan stänka in allt från alla håll o kanter.

Den här tysken verkar ha lite målsinne
eliteprospects.com/player.php?player=11418
Likaså den här finnen
eliteprospects.com/player.php?player=7505

Eller varför inte sno Nagy framför ögonen på MoDo? Men överlag så ser det verkligen tunt ut. Hoppas återigen att Kent-Link har ett ess i rockärmen.

Dragan 2k:
Jag, Foppa och Näslund kommer att satsa 1% av vår förmögenhet på nya spelare till MoDo. Jag har redan satt in min 500-lapp....

Johnny Bravo: Vore nice om ni kunde få tag på något sådant men det känns som vi i elitserien kan glömma sådana namn. År efter år försämras möjlighetena att få hit sådana spelare med KHL:s fortsatta existens.

Inte ens storfräsarna verkar ha möjligheterna kvar att värva dessa spelare.

Johnny Bravo: såna pengar finns det inte kvar blir nog nån forward från as

Lägg krutet på Aaltonen el Immonen som sista forward.
Laatikainen som back i såna fall.

Gammal, men ännu en från HIFK iaf :P

"En riktigt duktig skridskoåkare och kan transportera pucken på ett bra sätt från försvarszon. Kuhta är vidare en allround forward som är nyttig över hela banan. Pålitlig målskytt. Kan användas i såväl powerplay som boxplay. Ingen fysisk spelare och styrkan kan förbättras."

Vi levde och lekte 18 år på den svenska ishockeyns bakgård. Vi tog oss därifrån av en anledning. Timrå IK (spelare/ledare/supportrar) hade en Dröm. Drömmen om Elitserien, och till slut blev den sann.

Sundsvall Hockey var före oss ett tag, men dom hade inte Drömmen och därför är dom inget.

Idag ser det annorlunda ut. Nu är vi där, och med åren har vi alla blivit bekväma. Vi tar att TIK ska vara i Elitserien lite för givet, och vi vill se en gladhockey fylld av klappklapp i anfallszon utförd av flashiga värvade namn.

Nu handlar Drömmen om guld. För mig spelar det ingen roll om det är en Hagos eller Hahl på isen. Det viktiga är att de fem på isen, och övriga i båset, delar och känner de 6000 (nåja) på läktarens Dröm och kämpar och offrar sig i varje byte för den Drömmen. Då kommer vi klara oss. Mest troligt aldrig hela vägen, men Drömmen kommer att leva i varje september och vägen kommer kännas äkta och verka förbrödrande.

Vi vill alla TIKs bästa och har rätten att tycka. Men så länge vi på sidan sitter med armarna i kors och muttrar över dåliga värvningar så bidrar vi inte speciellt positivt. Gnäll nu i sommartid, men till hösten: då jävlar är vi tillbaka på läktaren med Drömmen och tillsammans med laget försöka uppnå ett andra vårt eget Miracle on Ice. Det är vad vi på sidan måste förmedla till laget. Vi tror, tillsammans vi gör.

In the name of Zetterberg, Erixon, and the holy Lander.

Btw: Hata Sundsvall!.. nu ska det eldas.

Redigerad kommentar

Jag tycker det är skönt att vi övergett tanken på att värva dyra namn utan att ha koll på deras attityd/inställning/karaktär.

Jag tycker det är synd att Linkan är kvar efter alla misslyckade värvningar.

dr-nix: Just arenafrågan är väl rätt körd just nu? Alternativ alltså. Hur ska man ens kunna börja rita på en ny arena när skulderna till kommunen bara växer?

Med dom ekonomiska förutsättningarna som finns idag så kommer det ta evigheter att skapa ett tillfälle att bygga en ny arena och utan en ny arena så kommer det ta evigheter att tjäna pengar?

Bragd-Birger: Jag kan bara hålla med. Vi har byggt ett lag för att hålla oss kvar, både rent sportsligt men även ekonomiskt. Det som talar för Timrå IK i år är att vi får en konkurrenssituation i laget som inte funnits tidigare. Det som talar emot är att dom som konkurrerar förmodligen kommer att göra det på en för låg nivå.

Med förra säsongen i färskt minne så gör man nog rätt i att ta vara på sommaren som kommer.

T T: Tycker att det är skönt att man pratar om olika spelsystem som att det vore naturlagar. 'Eftersom ytterforwardarna numer är högre upp'...hmm. Hur fan hamnade dom där egentligen? Tidens gång och sakernas tillstånd?
För det är väl inte så att det oerhört sorgliga dumpa-och-jaga-spel vi såg förra säsongen - och som vi nu lär frossa än mer i - beror på total avsaknad av alternativ? Att det inte fanns några nycklar till någon organiserad konstruktivitet?

Det är just såna här uttalanden - när dom följer en obegriplig centervärvning som gårdagens - som ökar min djupa oro för Timrå som förening. Så oerhört...uppgivet. Har vi inte pengar att slänga på underpresterande stjärnor-på-pappret kör vi istället strikt defensivt. Hängslen, livrem och försöka hålla oss kvar. Tro på eget spel och förmåga? Nja, inte riktigt. Nya vägar? Knappast. Tillbaks med alla som en gång lämnat klubben och misslyckats. Såväl spelare som ledare.

Jag hoppas som fan att min pessimism ter sig patetisk när serien dragit igång och börjat sätta sig. Att det visar sig att jag inte hade någon som helst jävla aning om vad jag yrade om.
Problemet nu är dock att jag inte har förtroende för någon av lagbyggarnas förmågor. Linkan behöver knappast kommenteras. Nubben har inte gjort annat än misslyckats de senaste åren. Rolandz lyckades inte med någon form av bärande spelidé samt uppvisade en frapperande fetish för att ge dom absolut sämsta spelarna mest speltid.

Jag vet inte hur det är med er andra fellow tikare, men jag tänker njuta som fan av sommaren. När hösten kommer är jag rädd för att jag kommer att ångra mig om jag inte sög ut det göttiga när jag hade chansen.
Men, men. Livet ska å andra sidan inte vara någon fettisdagsbulle. Inte när man är timråit.

dr-nix: Jag är med på denna plan, jag gillar den på något sett, en sak är säker och det är att vi kommer iaf ha ett lag som arbetar och förhoppningsvis för varandra, sen om det leder till slutspel eller kval det får vi se, men jag tror att jag kommer att gilla hur detta lag spelar och uppträder, vi försöker att bygga ett äkta timrå lag precis som förut. Det jag varit mest irriterad på de senaste säsongerna är denna jävla glidar mentalitet, det är borta nu, helvete helelr att Hagos kommer glida runt i 40-45matcher, han kommer finnas där han kommer kämpa.

jag gillar detta, men säger inte att det kommer bli varken framgångsrikt eller flopp, men gillar tanken!

Timrå IK ALLTID RÖTT ALLTID RÄTT!!

Blizzard: klart det finns en plan. Problemet är att flera här inne inte har vaknat upp till verkligheten ännu. TIK har gått back ett par säsonger i rad nu (vet inte hur den här gångna säsongen gått men den lär knappast ha varit lysande ekonomiskt). Därför måste man skära ner på utgifterna. En stor utgift är spelarlönerna. När man blir tvungen att skära på den fronten måste man tänka om när det gäller lagbygget. Det går inte att bygga ett likadant lag som man försökt göra dom senaste säsongerna för att pengarna inte räcker till för att värva på det sättet.

ersson: och de gick ju bra thihi :D

Nä men allvarligt tycker det kändes bra att dom berätta sin plan varför dom värvat dessa centrar, sen om det kommer att funka elelr ej är en oskriven historia. Men dom har en plan iaf, dom värvade inte dessa enbart pga av nedskärning och för värvandets skull iaf =)

Modano: "Små lätta dvärgar fortfarande", när hade vi senast en lätt backuppsättning? Förra säsongen hade vi väl den tyngsta i ES om jag inte minns fel?

T T: Pajas linkans värvningar är det som gjort klubben bankrutt och likt förbannat får dåren vara kvar. 3år Hagos 2år Alexandra larsson backsidan består av små lätta dvärgar fortfarande. Det är bara i den här jävla inavel styrelsen som det kan fortgå att ingen jävel får sparken. Men vill man fortsätta tappa sponsorer publik så GRATTIS till Allsvenskan och konkurs.

Vad jag sågade Kent-stefanz, men jag fick de svar jag ville ha genom deras uttalande. Men om vi pratar om dagens politiker tycker jag ingen av dem har någon pondus eller karisma, tror folk lyssnar på folk med detta inslag i sig, samma tror jag är med hockeyspelare, har nubben/clabbe/perra de i båset ? vad tycker ni ?

T T: dr-nix pricka det klockrent igår mao:

"Johnny Bravo: det beror på hur man vill lira hockey. Vissa vill att centern ska vara mer defensiv och låta ytterforwardserna vara mer offensiv."

"Det finns inte längre lika mycket utrymme för de kreativa centrarna. Eftersom ytterforwardarna numera är högre upp i banan är det viktigt att centern är mer av en balansspelare som ser till det defensiva också"

Olle:Jo men i helhetsperspektivet hade TIK räknat med att ha åtgärdat Arenafrågan. Nu har absolut inget hänt på den frågan. Något måste hända där också. Möjligheterna att dra in pengar är på tok för små i ladan tyvärr.

Friman SR: Jo, hehe, man kan nuförtin undra om det är samme skribent bakom RR2 o Birger Johansson.
Hemma blev i alla fall grabbarna supernöjda med Hagos. Han är en av favoriterna i nåt TV-spel dom kör ibland, NHL 06 kanske?

Mappe: Jag förstår vad du säger men samtidigt tror jag att majoriteten av de negativa åsikterna riktar sig mot ett helhetsperspektiv. Kortfattat:

1, Vi var en uppstickare
2, Vi blev snudd på ett etablerat slutspelslag (definitivt ett etablerat elitlag)
3, vi tog ett steg tillbaka och klubben deklarerade att vi skulle slåss för en topp-4 plats.
4, Vi undvek kvalserien på det berömda håret.
5, (nutid) vi bygger en trupp som med realistiska ambitioner max kan ta sig till en kvart.

Personligen har jag inga problem med att klubben siktar på en kvartsfinal, alternativt hålla sig kvar och undvika kval. Jag har däremot all förståelse för alla som är besvikna över vilken utveckling det hela har tagit.

Att vi minskar spelarbudgeten med 20% är inte främst en konsekvens av att ledningen missbrukat våra monetära medel utan snarare en konsekvens av att man kapitalt misslyckats med att uppnå det sportsliga mål man fastställt.

Skarin: Så är det, välkommen Yared Hagos...

RocknRolf2: 150 papp i månaden, vad baserar du det på? Vad vet du, jag eller någon annan om det som är verkligheten? Kebab?...dom rosa sidorna eller????

Den lättaste vägen är att dissa för en åsiktshuligan, jag tror dock alltid på ÄLSKADE TIMRÅ IK så jag väljer att assa tills korna går hem...

FORZA TIK..............alltid, alltid.................

SuperMupster: Jag skiter fullständigt i hur hårt en norrman rent fysiskt tränar för att åka skidor. När man åker skidor så utsätts man inte för fysisk våld och således är det inte en heller en riktig sport.

Sullivan tränar garanterat mycket för VM i Snooker också men inte fan är det någon som slår honom över munnen med en biljardkö? Nu tycker jag att vi återgår till ämnet Ishockey och lämnar de övriga "sporterna" till dom som inte uppnått fullskalig hårväxt på de mer privata kroppsdelarna.

Olle: Troligtvis har du rätt, i allafall under ett tioårsperspektiv. Faktum kvarstår, elitserien tappar mark, inget snack om det (om vi ser till klubbarnas ekonomiska tillstånd.) Det jag reagerade mot i första hand och det som fick mig att gå i gång var den totala negativismen runt Timrå. För helvete!.. Klubben aviserade en minskning av spelarbudgeten med 20%.

This is what you get!

Gemene man (läs HSare) tror att vi är gjorda av dineros. Otur compadres... vi blöder som satan. Jag skulle vilja säga att det har gjorts det bästa av situationen. Bära eller brista?

Timrå IK är dom bästa..?

Olle: haha, såg du på längd-vm ? ;) jag vet hur många galna norskar som tältade på plats i kollen.... så jag tror att skidkulteren i norge är en aning större ;)
du har inte en aning om hur mycket och hårt en skidåkare tränar va? ;)
så dedär med att man måste få en crosschecking i ansikte för att bli man håller jag inte med om :)

SuperMupster: Nåväl, det kan du inte övertyga någon om, som haft skridskor på sig sedan han var 3 år gammal :)

Däremot, om det är som du säger så ska vi väl snarare vara tacksamma över att hockey inte är i Norge, vad det är i Sverige. Nortugg och allt vad dom heter får väl fjanta runt i skogen bäst fan dom vill, man blir ändå inte man innan man fått en crosschecking rakt i ansiktet ändå.

Olle: hockey i sverige är kultur, precis som skidor är i norge, med den skillnaden att skidkulturen i norge är mycket starkare än vad hockeykulturen i sverige är...

Mappe: Om jag minns rätt så tillhör väl DEL ett av de stora ekonomiska penningslukarhålen i Europa, där klubbarna tillåts gå med hundratals miljoner i skulder och bara så sent som för något år sedan var det väl minst en klubb i den tyska ligan som gick i konkurs.

« · 1379248 · »