1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607692 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Majkii:

Nä, men de har ju varit nere i Kvalserien och sett döden i vitögat. Det är vad som kommer att krävas innan vi får någon ordning också. Frågan är om vi överlever en Kvalserie.

Ser ut som att MoDo inte kommer få så dåligt lag heller:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article12977486.ab

RocknRolf2:
Nej, Hynning passar inte alls in i den bilden. Såvida inte den brutna foten är helt hundra och ljumskarna känns bättre än nånsinn och han får någon typ av märklig nytändning och samtidigt genomför en problemfri försäsongsträning och spelar samtliga försäsongsmatcher utan problem. DÅ blir det nog bra.
Men samtidigt vill jag inte dissa HELA lagbygget bara för Hynnings skull. Jag tycker som sagt att det tagits många sunda beslut hittills.

Redigerad kommentar

Skarin: Själv var jag till en början väldigt positiv till hur vi satsade nytt o ungt sen blev det inte alls som jag hoppades när det gäller kvaliteten på truppen. Allraminst om kvalitetsforwarden är Hynning.

Nä man kan inte påverka nånting. Jag är inställd på en ytterst svår säsong. Det blir till att Perra får till allt men jag är tveksam till hans kompetens med tanke på hur det såg ut på isen o i strukturen överlag.

T T: SLUTSPEL var det ja, enligt Linkan. Ja det gäller ju att ha höga mål. Svettigt värre.

Skarin: Om Hynning tackar nej kanske erbjudandet går vidare till BS...

Men vi siktar på slutspel!

Spanarn: Det glädjer mig att du tror stenhårt på det här utan någon som helst oro. Hur du kan känna så är rent ut sagt fantastiskt. Iofs är det ju bara 4 maj än. Du inväntar Laatikainen och Hynning först innan du vill kommentera ett lag förstår jag. Ok då.

Däremot håller jag med dig fullt ut i ditt inlägg för en liten stund sedan. Ligger mycket i det resonemanget. Men hur skulle det se ut om det inte resoneras negativt kring saker och ting och med debatter om vad som är rätt eller fel? Till att börja med hade vi inte varit en elitklubb.

Det vi behöver är två offensiva kvaliteter i form av en pp-back och en ytterforward. Kan inte riktigt se Hynning passa in i den bilden. Men det kanske är som det är med vår förening för tillfället.....

Berglund: Så klart vi gör två storspelande målvakter som måste upp i 92-93% för att ens vara påtänkta som båsöppnare, en poängspruta till back som tar oss hela vägen till Le mat, en tok rahabad Timo med sin på nytt födda Hirso med en blodtörstande Pikk som inte fått se blod på flera månader. Lägg till en ex modoit som gör allt för att känna på guldsmaken och en super stjärna i Friberg, Då har vi inte ens kommit till ex norska stjärnan Larsson som känt på ES spel i ett år, han kommer blomma ut och ligga på 40p, Hynning får special täning och kommer ha så lite ljumsk problem så han inte ens kommer kunna stava till ljumske! två revansch sugan ex HV:iter som gör allt för att visa att dom är värda 25-30min! vi kommer bli SÄMST 5:a i tabellen!

Fan det där lät ju bra ;-)

RocknRolf2: Du glömde Glaslirare :] Signas Glaserik kommer jag personligen hänga ner min timrå replica ifrån väggen

Spanarn: Fine, men var kommer Hynning in bilden?!

Spets? Knappast
Hårt jobbande? Knappast
Skadesynpunkt? Uselt alternativ

Jag sticker ut hakan och säger att vi når slutspel med några poängs marginal kommande säsong!

Olle:
Jag. Jag säger att det finns en "klappa-sig-själv-på-axeln"-tendens så fort det börjar gå dåligt. Typ "Titta nu, vi ligger på kvalplats, det sa ju jag redan förra året att det inte skulle gå! Jag bifogar mitt gamla inlägg så att alla kan läsa!"
På något sätt får man större acceptans av gnäll än tvärtom. Jag menar med detta INTE att man därmed skall hålla en Lallande fånar-attityd till allt.
Jag tycker att många bra saker gjorts inför nästa säsong. Organisationen har stärkts med "extra" sportchef, bättre (?) fystränare, ny försäljningschef. Laget kommer förhoppningsvis bli bredare och därmed mindre skadebenäget. De senaste åren har konceptet varit dyrt, spetsigt och smalt med klent på gränsen till katastrofalt resultat. Nu provas billigare, "gråare" och bredare. Sunt tycker jag, något nytt måste ju provas.

Redigerad kommentar

Taurus: Du har fel! Utan en bra organisation kan du värva nästan vilka spelare som helst utan att lyckas. Jag tycker de är på rätt väg även om man hade hoppats på lite mer namnkunniga spelare. Timrå är det lag i ES som har lagt störst procent av sin omsättning på spelare sista säsongerna och det har inte fungerat. Det var klart bättre när vi var ett lag med sämre spelare och en mer sammansvetsad omgivning.

Så kan vi ta ett par hundår "stjärnmässigt" och stärka upp organisationen så finns det större chans att Timrå är kvar i ES om 10 år än om pengarna skulle satsas på spelare. Så är det bara!

Taurus: Ja fast samtidigt får man väl ca 5 fystränare för priset av en Hynning. Frågan är väl hur många rehabtränare som går på en Hynning...

Olle:

Tycker det låter lite knepigt då man har råd att förstärka upp på sidan av isen?? Till syvende och sist så är det grabbarna PÅ isen som ÄR Timrå!!!!!! Fungerar det inte där så kan man ju sitta med samma ledning och ledare i Allsvenskan om det är nåt att se fram emot???

Spanarn: Vem fan har sagt något om att "klappa sig själv på axeln"? Förra säsongen kändes truppen helt ok, det blev katastrof. I år känns truppen både felbyggd och svag. Vissa här inne blir glada bara ett namn presenteras, vem spelaren i fråga är och hur han kommer att passa in i organisationen? Det skiter man fullständigt i.

Nu kan det vara som Östrandsnisse säger och det är beklagligt i så fall. Helhetsbilden är än mer beklaglig och snudd på tragisk, är det så att man måste kontraktera spelare för att man inte har råd att betala skulderna till dessa då har man nog halva foten i kvalserien redan på förhand.

Hur var lagmoralen ifjol? Inte speciellt bra. Hur bra kommer den att vara med ett gäng spelare som inte ens fått betalt? Knappast bättre. Det är en sorglig situation man satt sig i men det är bara att knyta näven och köra på. Det ser dock inte ut att räcka så långt, så här på förhand.

RocknRolf2:

Håller fullständigt med dig!! Han har inte hållit ES klass de sista 2 säsongerna

Pätr: Det beror till största delen på benskydden. Får han såna som han hade i
Timrå, alltså med hål i, så fortsätter han på den inslagna vägen.

mikenomad:

Han började vissna efter Luleå

FH - avdammad:

Så är det väl med hela truppen!! Dom duger väl för att hamna i KS. Det här läget man hamnat i nu beror på inkompetens av värvningar föregående år då det fanns ekonomiskt utrymme!! I brist på kompetens kan det bli ytterligare en sånt tillskott i truppen som det verkar

RocknRolf2: Blir ju mer spännande så ju, alltså om de håller för en 15-20 matcher mm!?  Tänk om att hålla på en klubb som FBK eller liknande, konsekventa, stela, tråkiga, proffsiga och vinner jävligt ofta, hur kul är det?   ;-)

Redigerad kommentar

FH - avdammad: Men varför med alla skadeproblem vi har haft satsa vidare på en så skadedrabbad spelare? Varför????

En riktig lågbudgetskapelse.... men samtidigt så är ju detta resultatet av vårat finansiella läge. Till skillnad mot vad majoriteten tycker härinne så tycker jag att Hynning är en helt ok hockeyspelare. Absolut ingen stjärna och säkert inte heller värd den lön han hade tidigare. Men om vi prutar ned hans lön rejält och han får vara skadefri,så duger han i min bok. Det blir en käka taggtrådssäsong utan andingspauser.

Skarin: Jag tror att Hynning kan blomma ut kommande säsong. Frågan är om det inte blir säsongen då han är helt utblommad och vissnar för gott....

Skarin:
Jag håller inte med. Att gorma om kvalserien redan den 4:e maj känns otroligt fjolligt. Det är verkligen att göra det lätt för sig. Om det går dåligt nästa säsong kan man klippa in sitt gamla citat, klappa sig själv på axeln och utropa vad-var-det-jag-sa! Om det däremot går bra så är det ingen som kommer ihåg ens gamla gnäll. Fegt!

Redigerad kommentar

Olle: "Ligger vi så fruktansvärt pyrt till ekonomiskt att man chansar med en sån här otroligt svag trupp för att kunna göra en nödvändig sanering bland skulderna?"

Ja, så är det. Dessutom kan det vara som ÖstrandsNissen är inne på... Att man är skyldig spelare pengar, pengar, pengar.

Men det vi nog alla med timråanknytning åtminstone kan vara överens om är väl att ingen kan sticka ut hakan och hävda att det absolut inte blir tal om någon kvalserie kommande säsong. Eller liksom mena att det är lugnt......det blir slutspel, vi klarar det. Ingen kan vara så dum.

Det står kvalserien i pannan på TIK.

Välkommen till verkligheten igen, supporters.

Tycho: Ja, även om han håller sig frisk. Nytt kontrakt med Hynning så har vi ett tungt bevis på att man fullständigt skiter i skadehistorik. I exakt alla sammanhang med ens en gnutta förnuft och logik i borde det vara omöjligt med lagets skadehistorik...

Eller så resonerar man så här: "Hynning är ju en riktigt bra spelare, så bra att han är värd att satsa på trots några skador här och där (bara otur)"

Redigerad kommentar

Olle: i morse när jag möttes av nyheten så var min första spontana känsla att Timrå IK måste vara skyldig Hynning pengar och att man på så sätt förhalar utbetalningen med att erbjuda honom nytt kontrakt. Men så illa kan det väl inte vara, tänkte jag.

Ser nu när jag läser Hamrins blogg att han är inne på samma tankegångar. Kanske att det ligger något i detta ändå.

RocknRolf2: Vänta, va? Hynning? Herregud. Den spontana känslan är att vi är helt körda i år. Det har känts tunt hela vägen men man har behärskat sig i väntan på den där spetsvärvningen som ska binda ihop truppen på ett logiskt sätt men nu är det ju bara misär.

I stort sett alla spelare i truppen måste endera förbättra sig avsevärt eller ta ett rejält karriärkliv om det här ska gå vägen (nu syftar jag på nytt kontrakt). Oddsen är desto lägre för kvalserien. Vem är det tänkt ska göra mål i det här timrålaget? Pikkarainen/hirscho och sedan ska resten av laget ställa upp på egen blå och köttmura i sann ssk-anda?

Ligger vi så fruktansvärt pyrt till ekonomiskt att man chansar med en sån här otroligt svag trupp för att kunna göra en nödvändig sanering bland skulderna?

Paddan: Får Åke vara skadefri så kommer BHC ha Allsvenskans bäste målvakt kommande säsong.

Paddan: Ja, kul för Åkerlund. Hoppas han kan få vara skadefri.

Johnny Bravo: Men det här var väl trevligt.

RocknRolf2: Även om Hynning håller sig frisk?

Pätr: Förlänger man med Hynning så har man också frånsagt sig rätten att någonsin gnälla på skador igen.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Problemet för mig är inte Hynning i sig, utan det faktum att Timråledningen inte verkar ha lärt sig av gamla misstag. Flera år i rad har truppen varit för tunn och man har tvingats panikvärva mitt under säsongen. Det vill man undvika nu, och inleder säsongen med fler forwards i truppen. Tanken är bra, men sedan havererar det. Om man ska tro Dagbladets artikel och det verkligen blir Hynning som tar sista platsen så innebär det att två av de "tyngre" anfallarna kommer att vara Pärssinen och Hynning - två spelare med efterhängsna skadeproblem.

Hur kommer det att sluta?

erathoo: Vi kan inte göra ett skit.
Bara tycka, skrika o slita vårt hår i förtvivlan o hälla lugnande tabletter från burk direkt i hals.

RocknRolf2: agree, men faktum är att hur mycket vi än härinne accepterar eller inte så påverkar det nog föga för Timrå IK, tyvärr :-(

The great one: Jag accepterar Hynning om han spelar gratis och vi värvar ytterligare en forward. Aldrig annars. Inte en chans i helvetet...

Bragd-Birger:

HYNNING!?!?!?!?!?!?!?!?

Det är bara att hoppas att det är någon form av prestationskontrakt. Nu är det ju bara att kräva att sista backplatsen måste typ vara Caslava. Ingen nivå sämre än så.

Hynning är en humoristisk avslutning på den här sillyn. Det ska vår ledartrojka ha stilpoäng för. Nu fattas det bara att man får nobben av Laatikainen och kovänder i fallet Jokela, så är det upplagt för stora slå-sig-på-knäna-skrattet. Livet ska tas med en klackspark!

Nä, men hörrni. Nu när dom sista pusselbitarna börjar falla på plats ser det här lagbygget mer och mer ut som ett hafsverk än ett fingerspitzgefühl-dito. När jag sen tänker på att det är Rolandz som ska ta det här gänget och visa dom hur hockey ska spelas, så...blir jag orolig på allvar.

Jaja. Det är alltid skönt att slå ur underläge. I dagsläget håller jag Timrå som främste kvalseriekanditat. Sobril is the shit!

RocknRolf2: Skulle kunna acceptera att Hynning fick förlängt om han spelar för att betala tillbaka alla pengar han kostat klubben när han gått skadad, dvs utan lön.

jaha är Hynning ledig, haha vilken jävla tabbe av mig, läste T T's inlägg förut (detta)

"Apropå Hynning, frisyren har förändrats lite:

Bifogade länkar:
www.aik.se/ishockey/aikindex.html?/ishockey/200304/laget/12Hynning.html

T T Kommentera 0 2011-04-30 22:20 "

När jag tröck på länken tog jag förgivet att han var klar för AIK och det roliga var att dom valt en gammal bild, men nu när jag kikar på länken så står det 03-04 trupp, haha!

---

Men var lugna gott folk, vi har ju Nubben ;-)

RocknRolf2: Om Hynning och Laatikainen kommer så måste jag faktiskt säga så här.

Det finns helt ärligt inte en enda spelare som jag känner "Honom kan man lita på" Det är bara en massa frågetecken. Och att Hynning får ett förslag är den största skandalen jag sett på år och dagar...........................

ÖstrandsNisse: ??!?!?!?!?!?!!!

ÖstrandsNisse: Haha, men vad är det för fel. Satans he...........

Skarin: Får väl hoppas att Hynning själv har, när Timrå ik inte har, det goda omdömet att tacka nej. Hynning och Timrå Ik är en kärlekssaga som aldrig riktigt blommade ut och definitivt inte behöver fler år.

Skarin:  Vet inte om jag ska skratta el. gråta. Allvarligt.

Redigerad kommentar

Skarin: Här kommer länken.

Mycket talar för att det blir Fredrik Hynning (!) som får den sista forwardsplatsen! Inte ens i min vildaste fantasi hade jag kunnat tro på ett sådant scenario. Herregud.

Källa: Dagbladet

KORITFW: Tar hellre Aki Petteri Berg eller Teemu Aalto, kalle k är förbannat seg på rören ;)

« · 1379471 · »