1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604521 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Warg hade ju för fan Lehtonen och Lindström bredvid sig, det är klart att han inte kommer att göra 30 poäng utan såna spelare runt sig. Nä vi behöver en spelare som kan få Pikkarainen och Pärssinen att se bra ut, inte någon som dom ska försöka bära på sina axlar.

Mackelito: Helt klart har man kollat på Luleå och Skellefteå, faller nyförvärven platt osv. så finns absolut risken att det blir SSK av laget istället

Med det sagt vill jag försöka se positivt på lagbygget, vi behöver ju inte anta att det kommer gå åt helvete i förskott.

mikenomad: Trist är det minst sagt och precis som ni påpekar så kan det vara en bra metod. En metod som fungerat för Luleå och Skaik. Men det finns en viss skillnad. De lagen har bortsett från talanger och grovjobbare oftast någon typ av spets att förlita sig på, åtminstonde 1 kedja.

Och i dagsläget finns det inte någon sådan, Hirschovits hade varit det, men Warg ÄR inte det. Och med tanke på att Ilkka mer är en grovjobbare än sniper, och det faktum att Pärra är skadebenägen gör att vi står där med en trupp som inte ser ut att vara speciellt farlig framåt.

Det är därför jag skulle vilja se en spelsickligare center offensivt sätt än Warg, men det är nog att hoppas på för mycket.

hubbenorlen: Gnagarn, Friberg, Önerud el. Robinson vore inte fel om dom tog ett sånt steg. Helst allihopans.

hubbenorlen: Näe det vore säkert mycket bättre med Ticar, men visst håller jag med. Warg är inte den Warg han var när han var här. Det är heller inte Bagarn. Kanske är Hagos det, kanske är han t o m liiite bättre, fast vad spelar det för roll när det kommer till offensiv kraft... Jag önskar fart, tyngd, spelsinne och ett tungt skott från vår förstecenter. Fattiga må vi vara men det måste ändå finnas nån gräns.

dr-nix: Klart som f-n att värvar vi SM-finalisternas 1:e och 2:e center så är det inte rakt igenom kattpiss, vad än alla olyckskorpar kraxar. Det innebär inte att det för den skull är melloglitter och glamour, pukor och trumpeter...

dr-nix: Tycker det är på tiden att vi får en sån där överraskning, en spelare som är betydligt bättre än vad man trodde. Det var ett tag sen nu. Tom Wandell är väl den senaste, säsongen 09.
Så det är dags nu.

mikenomad: jo visst finns det mycket sexigare värvningar än Warg men som du säger passar han in i det lagbygge Linkan och Nubben tycks vilja bygga. 

Det kommer krävas hårt arbete av TIK kommande säsong så mycket är klart. Men en del av mig tycker att det är spännande. Lagbygget påminner om tiden då Nubben var här sist (innan man tog in Pärssinen osv). Mycket hänger på att några av nyförvärven får ett genombrott samtidigt som flera av spelarna som är kvar sedan tidigare utvecklas och tar ytterligare steg i sin utveckling. 

Kan man få in en riktigt bra back och en vass ytterforward så tror jag det kan bli bra det här.

mikenomad: Mmm får vi en 3:a så är det kört på bra länge.

Johnny Bravo: Japp. Inte mycket körglädje men förhoppningsvis går vi igenom besiktningen utan tvåor....

mikenomad: Timrå IK anno 2011 är en grå svensk gammal hederlig Volvo.
Inget spektakulärt men man vet att den går.

dr-nix: Warg vore ingen katastrofvärvning...tvärtom en ganska logisk värvning i det "nya", lite gråtrista Timrå IK som nu byggs. Laget som sådant är inget katastrofbygge, däremot ett småbeiget profillöst sådant. Men gråtrist och profillöst behöver inte automatiskt vara synonymt med värdelöst...

dr-nix: 19 assist av en förstecenter är riktigt dåligt.

dr-nix: Vad är generellt? Specificera din tankegång.

Jag ser det mer som att när det snackas Modo härinne så är det oftast nyförvärv, Nåt som händer i den föreningen osv. liksom vi snackar HV o VF, när nåt händer där.
Modo är dessutom vår stora rival, så jag tycker det faller sig naturligt.

Jag ser inte problemet mer än när vissa troll från deras håll kommer in hit o lever rövare.

h o c k e y: Folk vill nog se en poängstarkare lirare men jag håller nog med dig, Warg vore en bra värvning (är min känsla iaf).

Johnny Bravo: varför tror du att jag bara pratar om det omedelbara nuet? 

Jag pratar om något som hänt under en längre tid. Warg har inget med saken att göra, det är bara en olycklig tillfällighet. 

Det enda jag försöker säga, något klumpigt är detta: måste ni snacka om MoDo här inne?  (notera att jag menar rent generellt sett). 

Klart man får följa Timrås jakt på nya spelare. Annat vore ju löjligt. Inte blir jag mindre Modoit för det. Angående Warg så tycker jag med handen på hjärtat att han skulle passa perfekt som förstacenter i Timrå. Det är rent ut sagt löjligt att ni förväntar er något dyrare och mer sexigt. Se tillbaka på vad som gjorde Timrå framgångsrika så inser ni nog att pengar eller dyra nyförvärv inte hade något med saken att göra. Men vad vet en Modoit?

Redigerad kommentar

dr-nix: Jaså?
Igår snackades det ingenting om Modo, bara Warg, o det var modoiter härinne som kommenterade det o du blev grinig o drog till med ditt inlägg om Timråiter som inte är det pga deras "intresse" av Modo.

Jag var bara tvungen att kommentera det hela, fast jag inte hade kommenterat nåt.

Johnny Bravo: Det är inte enögt, minsta lilla händer och helt plötsligt snackas det massvis om det där jävla laget i Ö-vik. 

Intresseklubben noterar.

dr-nix: Nä inte mig heller naturligtvis men om man inte får snacka om Modo, Brynäs osv härinne el. med Modoiter, Brynäsare osv härinne, Vad är då vitsen med HS?

Jag blev bara irriterad över dina ord att de som snackar Modo är smygmodoiter o inte riktiga Timråiter.
Det var så enögt att tom en Modoit hade blivit Avundsjuk.

Johnny Bravo: Har säkert med åldern att göra, jag blev Timrå-it under de Allsvenska åren och MoDo fanns inte på kartan för mig. MoDo har absolut inget att göra med varför jag är intresserad av Timrå. 

Har väl en del med det där om inkomster / utgifter att göra , eller??

bj21: Japp. Precis som Hagos och bagarn.

Fan tro´t...

Johnny Bravo: Har ingen koll, men ryktas det alltså om att Fredrik Warg ska tillbaka till Timrå? Då är han väl landslagsman igen lagom till Jul!

dr-nix: Jag håller inte med ett dugg där. Att modoiterna är härinne liksom vi är där hos dom, tycker jag är intressant.
Vilka Modo värvar o går miste om är oxå av intresse.
Modo är, i mina ögon, en del i mitt Timråintresse. En symbios som inte ska föringas.

dr-nix: Det kan ju också vara så att det, den här tiden på året, är rätt dött på HS och att hockeyintresserade i allmänhet sträcker sig till att prata med alla sorters fans om hockey i allmänhet istället för att inte prata alls. I övrigt finns det ju nästan bara timråiter, brynäsare och modoiter här på HS.

Johnny Bravo: Jo fel av mig, såg det i efterhand. Med det sagt så har många här inne en larvig inställning när det gäller MoDo. Vill ni häckla MoDo gör det då i deras gästbok/forum. 

Jag blir inte äcklad av erat intresse för MoDo, det var bara mitt sätt att säga att jag tycker intresset är lite väl stort. I mina ögon så är många här inne mer intresserad av vad som händer kring MoDo än vad som händer kring Timrå. Jag tycker det är konsigt helt enkelt.

Olle: Jag håller med.
Warg är ingen dålig center men med tanke på våra centervärvningar så är det ju inte direkt honom man vill se som 1:e. Sorry.

dr-nix: Vad snackar du om nu? hockey svarar på ett inlägg om Warg.

Jag har tex inget problem alls med att snacka Modo o deras värvningar osv.
Det ligger i mitt intresse eftersom det är vår huvudrival men om du mår illa så kan jag bara beklaga å våra vägnar som finner ett nöje att häckla Modo.

Johnny Bravo: Jag tycker ändå att det är oroande om man seriöst övervägt honom som alternativ för 1:a centerrollen. Det skvallrar kanske lite om vilka ambitioner man har.

h o c k e y : Varför då? 30 poäng på 50 matcher från en kille som spelat med två "poängkungar" i ett hett lag. Känns inte som ett stekhett alternativ till förstacenter. Hans tidigare snitt på ungefär 0,5 poäng per match känns heller inte superbra.

h o c k e y : vi har en massa smygmodoiter bara. Förstår ärligt talat inte detta nästan äckliga intresse vissa s.k. Timrå-iter har för MoDo...

Olle: Jag tror på en mer spektakulär center än Warg. Nåt annat är ju gravt tjänstefel i centerjakten med tanke på de övriga centervärvningararna.

Olle: Ni är knasiga.

Dunc: Warg hade ju två halvhyfsade spelare runt sig också...om man säger så. Vi har inga såna just nu som kan snygga till hans siffror.

Dunc: Ja?

Dunc: Han var med när Tikarna åkte skridskor o satte skräck i varenda
lag i ES tack vare skridskoåkningen, TIK:s kännetecken.
Det saknas i dag.

Olle: Var han center i Saiks första femma?

Kostiainen: Warg som förstacenter smäller på tok för lågt. Målsättningen i klubben är oroväckande låg. Blir lite illamående när jag ser vår centeruppställning om man lägger till Warg. Som 2:a eller 3;e kanske men inte som lagets ledande spelare. Ångest.

Olle: Efter Guldet trodde Modo att dom var en storklubb i Sverige och fick storhetsvansinne så det bara sjunger om det! Ibland har jag tänkt faan guldet kanske med facit i hand var det sämsta som hände Modo... Men jag är så klart otroligt glad att jag som supporter till det lag man älskar fått uppleva ett guld!

Och ja all rulians och förändringar tror jag precis som du säger har en stark bidragade orsak till att dom sportsliga resultaten har dalat!
Nu hoppas jag att Näslund och Forsberg kan få ordning på grejorna igen..  Återigen så höll jag bara med Mr madhawk om just det han tog upp om NHL-kontakter.. Det fattar väl vem som helst att Dom grabbarna plus Uffe har ett jävla kontaktnät där borta! Men vad det betyder i Sverige och Elitserien har jag inte en aning om! Det får vi ju se med tiden..

Men onekligen börjar ju redan en smutta av lockelse bland en del av landets talangfulla Juniorer känna intresse av att komma till modo.. Då vi lyckas få namn som Hari Janos, Måns Kruger och Henrik Samuelsson! Visst Henrik är Uffes son och han välker kanske det som han känner är tryggast för honom att ha sin mamma och pappa i närheten! Sen blir jag inte ett dugg förvånad om Viktor Rask kritar på också..

Redigerad kommentar

Dream Team: Helt rätt den jävla känslan har jag haft också! Efter guldet fick Modo helt enkelt storhetsvansinne! Och det gick åt helvete!

Olle: Eller kom helhetssynen för klubben iom arenabygget, den våg av lovande spelare man kunde släppa över till NHL varje år och det efterföljande guldet att bestå i: "nu har vi fått det vi kämpat för under så lång tid, nu kan vi vackert luta oss tillbaka och sola oss i glansen"?

Örnen: Undra om det bara är ett sammanträffade att modos sportsliga resultat har dalat i takt med i hur hög utsträckning man har "professionaliserat" organisationen...

Som sagt, drömförening för alla världens talanger...

John K: Som vanligt med andra ord.

Frella: Det är fantasisummor ni skriver om, glöm det!
Det tycker en som är lite insatt i detta.

mikenomad: En sak är ju säker. Att överträffa Timrås trupp är inte särskilt svårt. vi känns som ett AIK, anno 10/11. Med andra ord: det kan gå, men sannolikt inte.

Örnen: Det är lugnt...jag tycker mest det är kul att raljera lite. Vi har ju en satans mesig silly båda våra lag så då tar man till gamla klassiker för att liva upp lite. Som att retas med er. ;-)

mikenomad: Nä inte så värst faktiskt! Fick ju bara lov att förklara vad jag menade!

Örnen: Stingslig?

mikenomad: Oj jag ber om ursäkt! Fan vad dum jag är! Linkan har ju så klart en jävla massa bättre kontakter i NHL än Forberg/Näslund och Uffe!

Jag sa inte ett skit om att modo generellt har nå lättare att knyta till sig spelare än Timrå tex! Delar bara Mr madhawks tankar med att i sverige är det nog svårt att hitta en mer lik NHL organitation än modo! Sen vad faan det spelar för roll i sverige och Elitserien har jag faan ingen aning om! det får väl tiden utvisa!

« · 1381042 · »