1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Mackelito: Warg hade ju för fan Lehtonen och Lindström bredvid sig, det är klart att han inte kommer att göra 30 poäng utan såna spelare runt sig. Nä vi behöver en spelare som kan få Pikkarainen och Pärssinen att se bra ut, inte någon som dom ska försöka bära på sina axlar.

Warg är en helt ok spelare , men ser han hellre som andracenter . Behöver något vassare o mer av en spelfördelare i förstakedjan .

Andersson: Vi har en en helt centeruppställningen där jag känner att alla är "kapabla 3e eller eventuellt 2a kedje spelare" dvs. En ytterst medelmåttig centeruppställning.

Olle: Nä det kommer han garanterat inte göra. Men SAIK var ett från början tippat topplag som motsvarade förväntningarna, vi kommer vara ett lindansargäng minst över nästa säsong också. Skillnad det, vad jag menar är att i ett lag med vår ribba, våra ambitioner f.n, är inte Warg en skitvärvning. Förhoppningsvis kan vi dansa vi kring rätt streck. I vår ekonomiska sits är det rimliga förväntningar.

mikenomad: vet inte riktigt om jag håller med där. Med tanke på vilka pengar man frigjort så tycker jag att det är rimligt att anta att man lyckas värva någon mycket mer framstående 1:a center.

Bör finnas pengar till att både värva Dick Axelsson och Riku Hahl.
Dock lär det då inte bli någon Caslava-typ på backen då.

haggen:
Hur vet du det?
Vi vet att man skall minska lönebudgeten med ca 20% till denna säsong, Lander och sebbe försvinner, som haft en spottstyver i lön, dessa skall ersättas.
Hur slutade förra säsongen ekonomiskt? det vet vi inte ännu,,,men inte blir det roliga siffror.
Räkna inte med några spektakulära namn på de sist platsera i truppen.

Olle: Det här fashinerar mig...att alla härinne verkar ha sån koll på ekonomin i TIK. Jag har inte den blekaste vad värvningarna hittills kontra de spelare som lämnat innebär i reda pengar. Jag är inte så säker på att man rakt av kan räkna plus och minus enligt manual 1 A i en organisation som Timrå IK. Men ni kanske har bättre insyn än mig....

Johnny B Goode: Som redan diskuterats så går det ju inte riktigt ihop ändå.

Jokela, kolan, hirscho, Skogs, Styf, corso, hynning, gabbe, lundmark, viinanen.

Ingen som kommit in i laget kan väl egentligen, grovt räknat, ha samma lön som någon av ovanstående? Hagos kanske, vem mer?

Johnny B Goode:

Det bör finnas men det verkar vara bättre att köra en riktig sniksäsong den kommande för att få balans i ekonomin.
Med Hirsco väck så finns det ytterligare möjligheter att spara pengar och det verkar precis vad man tänker göra på 1:e centerplatsen.

Spektakulära namn tror inte heller jag på.

Olle: Robinson och Hedman tjänar säkert bra med kulor. Friberg var ju väldigt eftertraktad, han kan ju kanske vara lite dyrare än vad vissa tror kanske. Sedan tror jag inte att Bagarn och Gnagarn spelar gratis heller.

Visst borde det finnas pengar till ett par bra lirare men några överdrivet höga summor tror jag vi inte pratar om.

haggen: Dick lär hamna norrut och då tänker jag inte på Ö-vik. Ricky kom, sågs och segrade...nästan. Han har gjort sitt i TIK.

dr-nix: bagarn och gnagarn lär knappast ha bra lön, tillochmed aik dissade gnagarn, det säger allt

stoff: läser du mitt inlägg ser du att jag skriver att de inte spelar gratis. Det betyder inte att jag menade att de var dyra. Jag tror helt enkelt ett de säkert kostar mer än vad vissa tror. Att AIK inte valt att förlänga med Gnagarn t.ex. behöver inte betyda att han är en billig lirare. TIK dissade Sundh t.ex. 

Notera att jag inte sitter inne med några sanningar men jag tycker folk tar ganska mycket för givet. 

Växjös Viktor Fasth har nämnts som ett alternativ, men han har nu kritat på för elitserienykomlingen AIK.

- Han var inget för oss. Det är en duktig målvakt, men han har haft mycket problem med skador och det gör mig tveksam. Man måste se till de bitarna också, säger Tarvainen....

Tror ni inte Fasth velat spela i Timrå hellre än nykomlingarna AIK?

KORITFW: Ousch...!

Snoop: Över till en kommande Timrå spelare (Om man får drömma) Immonen vore någon att ha i laget alltså.

Mackelito: Han blev klar för ett lag i KHL idag el om det var igår.

Mackelito: Du behöver inte drömma nå mer, han har förlängt med Kazan!

Redigerad kommentar

En av kommentarerna om Warg till oss ev. i Norran bloggen.

"Jag tycker Warg har varit bra, men inte riktigt uppfyllt förväntningarna. Han har varit nyttig i förstalinan genom hårt arbete och att stå framför mål i PP, men den där spetskompetensen har han inte rikltigt levererat.

Jag gissar att Lasse resonerar som så att det finns billigare spelare som kan göra Wargens jobb, därför släpper han honom, och det är väl svårt att säga emot.
Tack för ett bra jobb i AIK Fredrik, och lycka till var än det nu blir."

MrMadhawk ryktar denne herre till Sverige. Vår breddforward?

KORITFW: Och Rok Ticar är klar för tyska ligan. Så jag antar att han inte är så usel trots allt. Tydligen hade han anbud från Sverige också. Undrar om det var Timrå?

T T: Av EPs beskrivning att döma så känns han ju mer som en ytterforward i första hand?

T T: Kan det kanske vara våran forward istället för center? Eller så är han för dyr..

KORITFW: Förutsatt att man värvar Fredrik Warg som förstecenter så bör det inte bli tal om någon breddforward - utan om en forward med kapacitet att spela i en scoring line.

För det första är Warg sannolikt något billigare än Hirschovits. För det andra så är neddragningarna i lönebudgeten tjugoprocentinga, vilket ändå ger ett visst utrymme. Faktum är att Timrå under den gångna säsongen fyllde på den befintliga truppen med en hel kedja (Viinanen - Lundmark - Murley) och den inversteringen kostade troligtvis en och annan krona.

Jämför man förra säsongens trupp med den som börjar ta form så borde rimligtvis de resterande värvningarna vara relativt kapabla spelare. Om man värvar Laatikainen och Warg så räknar i alla fall jag med att den sista spelaren befinner sig på ungefär samma nivå.

T T: Med Caslava i färskt minne så får man ändå en ganska god känsla av TIK-rykten som sprids från SAIK-håll.

Är han tilltänkt som förstecenter så blir man ju lite kissis dock. Onekligen. Hur det än blir så är det skönt med lite Silly-krydda såhär i dagar av totalt stiltje. 

T T: Säsongen 04/05 var skaplig. 66 mål och 101 pinnar på 24 matcher.

Nu får dr-nix blunda:

Redigerad kommentar

Ha ha vilken fantastisk PK.

Skämskudde på den.

Paddan: men fan ge killen ett lag att träna innan han får frågor om vilket lir dom ska ha... jag tror att modo kan få ett riktigt fint LAG i år.

jag gillar att man ger tränarna utrymme i värvnings delen det är tots allt dem som har ideen som skall utföras på isen...

men att fråga samuelsson frågor om hur man skall spela till vintern är juh rätt så döfött just nu va?

kan juh bara bli spekulationer av det...

som här på hs..

tik nya feta 1a center?

har vi 25 namn hittils?

söder över: vi verkar kunna glömma oscar möller i allafall. verkar som skelefteå tar han.

Haha, M0d0 is tha shit.
Vart var Wennerholm?, blowing toffeln i städskrubben?

haggen: Ja, det verkar ha varit en presskonferens i sann modoproffsig NHL-anda!
Det spekulerades om att Möller, Axelsson, Påhlsson och en drös andra dignitärer (som ju givetvis spelar gratis, av respekt för Näsan och Foten) skulle presenteras. I stället bidde det 'hej, det är alltså jag som är Ulf Samuelsson...frågor på det?'.
Väldigt festligt. Tycker jag, men så är jag bara avundsjuk också.

Well, well. Modofansen får se det positiva: Tuffe Uffe k a n hålla en presskonferens utan att snorgråta. I a f innan säsongen börjat.

putte_patte87: Vem bryr sig om Möller? VI kommer ju kaanske att får Fredrik Warg!!!

Mackelito: Men jag får nog hålla med alla son säger att Warg inte är nån spets. Möjligen en stövare....

mikenomad: fick höra i dag att warg har sakt nej tii saik det står melan khl tik

Bragd-Birger: Allt är en del i Den Stora Planen. Dagens PK innehöll mängder av dolda budskap, man måste dock vara (in)avlad nolaskogsare för att tyda koderna. I själva verket (enl. initierade kromosomrika källor) presenterades idag en bukett av fem (5) topprankade NHL-spelare, alla med samma dröm om att tillhöra samma kyrka som Näsan o co. Stammande, med glädjetårarna rullandes, har de i ett tillstånd av chock tackat ja i den sekund de förstått att pastor Näslund himself nedstigit från sin predikstol och bjudit dem till sin hjord.

mikenomad: Vilken tur att du talar om för oss icke inavlade vad presskonferensen handlade om. Jag var bara glad över att Hasse Andersson inte höll i presskonferensen.

Paddan: Ingen orsak.

Hasse Andersson är kult. Varken mer eller mindre...;-)

pudding: warg väljer nog KHL?
men petr sykora är på free agent listan, varför inte ta över han en sesse

keni: Ja han tycker jag verkar skitintressant :) i fall du snackar tjecken, annat vore ganska dumt ;)

KORITFW: Jag tycker vi tar bägge två :)

KORITFW: är inte båda Petr Sykora från tjeckien....??

erathoo: har för mig att den ene är Kanadick(?), men hur som helst den mest NHL meriterade av dem är nog för mycket att hoppas på ;)

KORITFW: den andre verkar juh veta hur man gör mål...

söder över: Mjo, bägge e väl Tjecker? Nån utav dom skulle sitta faktiskt :)

Berglund: Bättre de kommer hit och spelar hockey... :)

Kan någon berätta för mig vem den här Oscar Möller är som gått till SAIK från NHL? Han känns rätt så ung eftersom jag aldrig sett honom spela i ES.

« · 1381042 · »