1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604522 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad: Dom betalar tom för att få spela där.

Johnny Bravo: Modos sportchefer har världens lökigaste jobb. De behöver inte röra en fena själv, dit ringer spelarna själva och tigger om att få spela. Så är det. Jajjemen!

KORITFW:

Får hoppas Linkan har en bättre känsla då;)

Örnen: Ja Modo ja.....måste vara alla spelares drömklubb.

GurraG: Om Dick skulle kunna tänka sig att flytta upp ovanför stockholm så tror jag nog modo är det alternativ som skulle vara bäst för honom! Precis som Mr madhawk beskriver i sitt blogginlägg!

mrmadhawk.se/2011/may/vilka-tar-dick.html#comment

Men det slutar nog med Malmö! Hugo S pyntar fram ett kontrakt till Dick också med 400 000 kr/mån

haggen: tror inte Nubben känner för Hahl lika mycket som man kan tro efter Frölunda tiden, bara en känsla jag får från någon intervju för ett tag sedan.

Jag som är lite insnöad på Hahl, varför siktar man inte på honom istället för Warg?
Hahl är ju några snäpp bättre och bör väl kosta ungefär detsamma som Warg.
Vad jag ser har han heller inget kontrakt inför kommande säsong.

Nu hugger vi Dick Axelsson som sista forward:)

Frella: Säger som PerHapps. Det här känns lite som Antikrundan. Man kan få världens "aha-upplevelse" när/om priset offentliggörs.

RocknRolf2: Att Hagos får 150 i månaden, om det nu stämmer, är ett jävla överpris. Warg för kanske 200-250 är väl trots allt mer för pengarna än 350 för Hirso men ändock ett överpris i min värld. Dessvärre är det väl inte mer attraktivt än så att spela i TIK i dagsläget när föreningen släpar med pensioninbetalningar och går kräftgång rent sportsligt.

Frella: Går vi ner 20% med den här satsningen så betalar vi överpris till i princip varje värvning. 5 miljoner till Hagos, 7-8 till Warg?

spud: Jag håller med dig på alla punkter. Om jag fått välja spelare från Skellefteå så skulle jag hundra gånger hellre sett att man arbetade på Crippe. Även om han har ett är kvar på sitt kontrakt känns det som en bättre lösning på föreningens hemvändar-strategi.

ÖstrandsNisse: Det jag mest undrar över med en eventuell värvning av Warg är till vilket överpris vi får honom?

ÖstrandsNisse: DEt man kan undra är vad som lockar Warg? SkAIK vill ha honom kvar. SkAIK är ett topplag där han spelat i första femman plus PP och BP samt att han var lagkapten. Kan knappast vara för att få mer speltid som han är lockad av TIK. Då är det enbart ett fett lönekuvert som lockar.. Ni har alltså gett Warg ett fett kontraktförslag dessutom.

timraw: En jävla finess har dom, gubbarna som sätter ihop laget, det måste man säga. Ingen annan föredetting som känner sig sugen att fylla ytterplatsen och varför inte sista backplatsen?
Jisses.

Johnny Bravo: av alla tillgängliga centrar är huvudspåret WARG?! JAg fattar inte HUR man kan köpa ner sig från en centeruppställning med Hirschovits, Corso, Lander och Karlsson till Warg, Hagos, Andersson och Andersson. Nerskärningar men någon jävla måtta får det vara.

Johnny Bravo: Nu är det väl långt ifrån klart att han kommer. Men vi bör nog hålla tummarna för det, vet inte om jag vill veta alternativen om han är huvudspåret. Och Warg är iaf en habil center, osexig men hyfsat trygg prrestationsnivå.

Annars är det stora mysteriet just nu hur det gick till när Klasen tackade nej till Modo. Vafalls, uppfattade han inte att det var The Heart Of Hockey som ringde? Att han genom att tacka ja kanske inte skulle få bästa lönen men hallå!?! Foppa och Näslund för Guds skull!!! Han skulle fått spela under dessa giganter och ingen, INGEN, avböjer väl den ynnesten?!

Jo, tydligen....

Warg??
Nåt sexigare hade man ju hoppats på.

Men.. men.. Porr-musche har han ju iallafall.

Kostiainen:

Det kan bli en riktig vargavinter igen för oss...

Kostiainen: Jaha, det gillar jag inte alls.

Friman SR: Huvudspåret verkar vara Warg..

dagbladet.se/sport/1.3163468-timra-vill-ha-warg

Laken: Med rätt isso så kan jag med göra en zorrofint, så gå inte på den lätte...;-)

Laken: vore helt okej om han valde att mellanlanda ett år i elitserien innan det bli nhl, jag håller med du. Agera hela gänget.

VÄRVA Mikael Granlund! ;-D

dr-nix: om "cas" kommer ökar trycket på mat´s offensiva talanger avsevärt...

vore bäst om cas stannar i moskva kontraktet ut o isst tar vägen via tik nästa år...

Johnny Bravo: Våra klubbfärger.

Oh, well, de får en rejäl omstart...

El Maco: Vad blir kvar av SSK?

Johnny Bravo: SSK:s Robert Carlsson till Malmö? I'll be damned...

Många SSK:are i Malmö blir det nu när Carlsson går dit.

Ja ja huvudsaken vi tar Laatikainen.
Kom igen nu´rå NubbLink, Presentera nån o överraska oss positivt!

KORITFW: Om han inte kan vara med redan från början, NEJ TACK!

dr-nix: åååhh tänk om...! hoppashoppashoppas

hubbenorlen: Hockeyn i ES är lite mer lik den hockey han spelat större delen av sin vuxna karriär antar jag. KHL kanske är mer NHL:igt vilket eventuellt inte passar honom? <--- spekulerar vilt :)

dr-nix: Hoppas bara att dom inte "väntar" på honom och missar en massa andra.
Märkligt förresten att han tyckte det var bättre hockey i Elitserien än i KHL

Caslava, det skulle vara en värvning det.

hubbenorlen: Ja med tanke på vad som gått och vad som värvats borde det finnas det.

T T: Just det! Ja, det borde verkligen finnas löneutrymme för tre riktigt bra spelare.
Om det inte blir så kommer i alla fall jag att bli riktigt besviken.

T T: Fan, det är verkligen dött nu. Inget rykte ingenting. Ge oss Arto och någon bra center så vi kan få andas ut och vänta in sista forwarden!

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Lägg Styf till det också, han hade inte peanuts han heller.

ÖstrandsNisse: Just dom där spelarna borde väl stå för den 20-procentiga minskningen.
För i övrigt har vi ju värvat betydligt billigare spelare än ifjol kan jag tänka mig.

Anton Kling till Björklövens J20.

Tycho: Jo, har för mig det är så jag också. Annars vore det surt.

Tycho: jag måste ha missat något för varför pratar så många om pyörälä? Han har ju kontrakt med Frölunda eller funderar han på att bryta det?

Mackelito: Som jag fattar det får vi enligt det nya avtalet pengar för både Lander och Erixon då det är de klubbar som utbildat dem som får dela på den totala summan på ca 1,5 miljoner som NHL-klubben får betala när en spelare kommer till NHL. Detta gällande spelare under en viss ålder. De har då också rätten att bryta ett kontrakt till den 15 juni som är påskrivet av en klubb i Europa.

Kortfattad sammanfattning är det ingen skillnad i detta fall att Lander inte har kontrakt. Vi får pengar ändå på grund av hans ålder.

hubbenorlen: Skogs, ytterligare en Karlsson och till viss del en del av Corsos lön. Det är ett gäng kontraktstinna spelare som faktiskt lämnat oss. Det måste finnas bra med flis över till de sista tre platserna.

hubbenorlen: Ja men som Linkan skulle sagt, vi ska ju sänka spelarbudgeten med 20 % och i realistiska tal så innebär ju det att budgeten ska ner 60 % + att vi har fått en extra sportchef och massa andra tränare för juniorerna. Då finns det inte mycket pengar kvar.

Efter detta ironiska inlägg så kom jag just på en sak, för något år sedan skrev väl någon svensk spelare på ett kontrakt med sin klubb även fast det stod klart att det blir NHL till hösten, just för att klubben skulle få pengar. Vi får ju pengar för Erixon men den här dealen bör ha gått att få till med den spelare som enligt intervjuer och dylikt har en otrolig klubbkänsla, Anton Lander..

Skarin: Det ser inte orimligt dyrt ut i alla fall.
Tycker det borde finnas en hel del pengar när vi blivit av med Hirso, Jokela, Karlsson och Hynning. De borde i alla fall ha plockat ut 800 000 kronor i månaden tillsammans.

Berglund: Nej det går inte. Vi behöver ju speed också ;)

Skarin: Byter du ut Aaltonen mot Pyrret så e jag med också :)

ÖstrandsNisse: Jag har funderat likdant. Lönebudgeten måste vara riktigt låg just nu.

Här är min drömtrio:

Arto Laatikainen
Niko Kapanen
Juhamatti Aaltonen

Men självklart lär trion inte gå i uppfyllelse så klart. Samtidigt vore det roligt med slutspel istället för kvalserien mot allsvenska lag som bara blir bättre och bättre. Glappet mellan elitserien och allsvenskan kan aldrig varit så litet som det är nu.

Simmalugnt: Det hade varit en mycket trevlig värvning. Runt 30 pinnar i snitt dom senaste 4 säsongerna, mer pålitlig poängplockare än så lär man väl inte få.

« · 1380948 · »