1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604864 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Skarin: Vilken spelartyp går du och väntar på då?

T T: Frölunda är väl ute efter en 1:a center nu också sedan Hahl stack? Det är ju heller inte bra för konkurrensen.

HV söker ungefär samma som vi gör på de tre sista platserna. Det känns ju lovande...

De har ju iofs sina icke-EU platser lediga.

Redigerad kommentar

Här snackas det Nagy ser jag. Ja jävlar. Herregud.

yngwie: Jag tänker inte förklara resonemanget för en tredje modoit, du får läsa ett par rader ner istället.

Olle: Bara Foten som har cashen.

yngwie: Ja visst och modo har hur många miljoner som helst. Sluta fåna dig.

Olle: Från vilken sparbössa ska Timrå ta dom pengarna från? Det räcker så.

Jag trodde de var en klasscenter ni sökte. Så, näe ni har inte råd med både och.

Redigerad kommentar

Rytter: Jag skulle ha lagt till att det var ett rykte men hann inte ändra.

Olle:

Hur vet du att han förhandlat med Växjö?

yngwie: Jag förstår inte vad du menar, varför skulle Nagy inte kunna krita på för Timrå? Han har väl redan förhandlat med Växjö, jag ser inte varför han inte skulle kunna överväga andra elitserieklubbar.

Det är väl en sak om han skriver på för en KHL-klubb för att han får en massa mer pengar men jag tror nog att timrå kan lägga precis lika mycket pengar på Nagy som modo är villiga att ge.

Olle: Inte Timrå iaf ;)

yngwie: Hur gick det då? Är han klar för någon rysk klubb?

Olle: Glöm Nagy, nyss vare Pikka å de såg vi ju hur det gick.

Olle: Sorry, jag tappade den röda tråden när jag försökte formulera mig.

h o c k e y : Som jag skrev lite tidigare:

"Alltså vad jag menade var att med Nagy bredvid Lucenius så duger Lucenius som förstacenter., kort och gott."

Det är vad jag tycker.

h o c k e y : Nej Hagos är inte tänkt till den rollen urgh

Olle: Det kan ju hända att Näslund löser centerfrågan relativt billigt med en nordamerikan (Har pratats om ett samarbete med NHL-klubbar.) och sedan satsar på ett artistkontrakt med Nagy. Dessutom är det dödstyst kring Svartvadet. Slutar han, så frigörs kapital. Det är mitt drömscenario i alla fall.

Borde inte Timrås prio vara att ro hem en center till förstalinan? Det ser onekligen rätt trubbigt ut där. Hagos är väl knappast tänk till den rollen?

Paddan: och med det menar jag bara att han spelar i ES av samma anledning som Klasen spelar i AS istället för NHL. Jag känner mig faktiskt ganska tillfreds med att Modo har landat en spelare med den attityd som Axelsson uppvisar, jag var orolig att ni skulle få in någon hemvändare med lite ***** som fattas i er fantastiska slogan "...of hockey".

Paddan: Tänka sig, det hade jag trott om Axelsson också...undra varför han tar ett "extra år" i Elitserien innan han åker över igen :)

Olle: Nagy lär du nog hitta i någon liga med större lönebudget nästa säsong.

Johnny Bravo: Jag tror att han får svar jag. Definitivt. Jag tror dom säger: "Show me the money!! SHOW ME THE MONEY!"

T T: Ha ha visst.

Tyvärr är det väl mer troligt nuförtiden att det låter så här i lurarna:
" Hej Det är Kent Norberg, Timr*KLICK* Hallå? Hallå?"

Johnny Bravo: Personligen hoppas jag att han är klar! Jag hoppas att han är väldigt klar om det innebär att Nagy är ute på marknaden.

Johnny Bravo: Nubben kan ha ringt.

Edb: Dessutom är det ganska magstarkt att tro att en slovak/tjeck import ska kliva in och ta en ledarroll i laget, han kan ju inte ens språket. Nej ledarrollen får nog vikas åt en svensk spelare som Hallin/Hagos. Den som ska in i förstafemman ska producera.

Edb: Ledaregenskaperna är överskattade. Man kan leda ett lag genom att krossa poängligan också.

Olle: du får tänka på att enligt linkan ska centerpos vara första prio inom forwards. Då de inte handlar om poäng utan en ledare då är statsny bättre än nagy . Men så klart jag vill ha en producerande första femma men allt ansvar ska ej ligga på första femman

Rytter: Som jag skrev lite tidigare, Lucenius kanske inte är en klockren förstacenter men han har bra händer. Med Nagy bredvid så är situationen löst på ett jävligt bra sätt.

Kliver Lucenius in i Timrå så har ni en skickligare 1:a center i Sundström men ur en defensiv/allround aspekt så tar jag hellre vår uppställning tills dess att ni presenterar värvningen som definitivt sätter spiken i kistan för Nagys vara i Modo.

Jag tror rent generellt att Timrå har lite mer pengar än vad en modoit tror samt att modo har lite mindre pengar än vad en timråit tror. Sen kan jag även lägga värdering i att Sundström faktiskt svajat lite dom två senaste säsongerna och börjar bli till åren. Lucenius är å andra sidan i ett helt annat skede. Lucenius är en spelare som fortfarande har sin bästa säsong framför sig, det har inte Sundström.

edit: Alltså vad jag menade var att med Nagy bredvid Lucenius så duger Lucenius som förstacenter., kort och gott.

Redigerad kommentar

...med Nagy bredvid Hagos så duger Hagos till förstacenter ffs...

Redigerad kommentar

Olle:

"Om man vänder på resonemanget och tänker sig att ni lägger krut på att behålla Nagy så ser ni ju istället ut att få en rätt medioker centeruppställning"

Samma sak gäller väl för Timrå. Det är väl främst en ny förstacenter och en bra back ni söker? Lägger ni pengarna på Nagy (för han är nog inte billig) så riskerar ni att stå där utan förstacenter eller utan en riktigt bra back. Skulle tro att er prio är att fixa förstacenter och en bra back, för att sedan se vilken ytter man kan hitta till en billig peng.

Ska jag vara ärlig så tar jag i dagsläget hellre Modos centeruppställning än Timrås då vi iaf har en spelare (Sundström) som är tillräckligt bra att leda en förstalina och producera.

h o c k e y : Det är väl en 2:a center ni behöver främst? Sen kan jag tycka att det redan borde varit klart med Nagy om ni tänkt behålla honom, speciellt nu när ni köper Axelsson för dyra pengar. Lägg sedan till att ledningen säkert vill utnyttja sina kontakter och få över några relativt billiga nordamerikaner.

Om man vänder på resonemanget och tänker sig att ni lägger krut på att behålla Nagy så ser ni ju istället ut att få en rätt medioker centeruppställning.

Nä jag tror Nagy är körd för er. Vi hugger honom gärna!

Edb: Du tar hellre Statsny som gjort 19 poäng på 65 senaste matcherna än Nagy som gjorde 24 poäng på 25 matcher i Elitserien? Nej Nagy varje dag i veckan.

Olle: Jag tror faktiskt inte det. Kan handla om ett artistkontrakt.

Jag väljer hellre Yan Statsny och lusen, än nagy och Lusen :]

h o c k e y : Jag tror nog att du kan räkna bort honom från modos led iom värvningen idag.

Olle: Ni rör inte Nagy.

mikenomad: Förutsatt att Nagy är ledig på marknaden i detta nu så är det ju en drömvärvning. Visst han verkar ha ett stort ego, visst han är dyr men nog ska vi ha plats för EN sån spelare i det här kollektivet?

Rent spontant tror jag att om man ger Nagy vad han vill ha så har man fortfarande betalt mindre för honom än vad Modo gör för "The dick" plus att jag skulle gissa på att den senare är mycket mer av ett problembarn i laget än vad den förstnämnde är.

mikenomad: Agera NubbLink! Nu!

Olle: Lucenius och Nagy, klart och betart! Det är taget det, alla dar i veckan....

RTS: Mycket hellre. Tyvärr lär han väl:

1, Vara för dyr.
2, Redan uppvaktats flitigt av andra klubbar.

Å andra sidan är väl förmodligen inte Nagy den som värderar intresse från klubbarna eller om man är tidigt ute eller ej. Finns pengarna så är ju Nagy ett jävligt säkert kort och jag tror ingen klagar om Lucenius centrar med Nagy bredvid sig?

Olle: Hade man fått välja hade jag tagit Nagy,,

RTS: Då kan man ju börja ställa sig frågan om Nagy redan är klar för annan klubb eller om det är läge att ösa lite pengar över honom...som vi har så mycket av.

ÖstrandsNisse: Det där var ju ett mycket deprimerande scenario. Ett sånt rykte tar ju år att återställa. Det kan ju mycket väl innebära en ond spiral som skickar oss ända ner i Allsvenskan

hubbenorlen: Jag tror att det största problemet handlar om att man lagt för mycket pengar i samband med köpet av arenan samt det faktum att man säkerligen amorterat mer än man igentligen klarat av. Man ville nog bara väl när man gjorde så men när det nu har gått tungt i en rad av år, då man tagit av det egna kapitalet, så blir det kännbart. Helt plötsligt finns inga "frigjorda" pengar som man kan ta av vilket lett till att likviditeten är mycket dålig.

Igentligen tror jag inte att det är så illa som man ibland kan få intrycket av men i och med att det sannolikt är som jag förklarat här ovan så upplever de flesta att det känns "riktigt illa".

Ett stort problem i den sits man hamnat i (där man skjuter utbetalningar till spelarna på framtiden) är att dess agenter, som lär ha ett gäng spelare under sitt paraply, känner en viss oro och att det i sin tur kan medföra att spelare tackar nej till kontraktsförslag med Timrå på agentens inrådan.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Orkar inte tänka på det ens.
Å andra sidan har jag varit mentalt förberedd på allsvenskan de senaste två åren.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Det är så dåligt att jag inte vill fortsätta med det i tryck.

edit: Vill bara tillägga att det handlar enbart om att överleva den här säsongen, sportsligt som ekonomiskt. Ingenting annat.
Dom som tror nåt annat är bakom flötet.

Redigerad kommentar

hubbenorlen: Linkan har kastat dom i sjön, beror helt på det.

Johnny Bravo: Jag kan inte fatta hur Timrå kan ha så lite pengar jämfört med andra klubbar i samma storlek. Det är riktigt deprimerande.

« · 1381980 · »