1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604867 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Skarin: Vilken spelartyp går du och väntar på då?

Olle: Jo, men jag tror fortfarande inte Timrå har pengarna att lägga på Nagy + en förstacenter. Tror du på de själv?

yngwie: Det beror väl på hur mycket Lucenius vill ha. Kontentan av det jag skrivit hela dagen är att 1:a centern inte behöver vara någon stjärna om han spelar bredvid Nagy. Jag kan dock konstatera att du inte ens läste vad jag skrev men svarade ändå.

Olle: Vem är Lucenius? Har aldrig hört talas om honom. Om ni mot all förmodan skulle lyckas lura Nagy till en påskrift, så behöver han ändå en bra omgivning för att leverera. Han är en sniper. Ingen playmaker.

h o c k e y : Jag har redan förklarat det här också, sluta svara på meddelanden du inte läst.

Olle: Haha... Ja du. Jag har långt ifrån samma förhoppningar som du har kring vad som ska in i alla fall, så som läget verkligen är och har blivit.

Tanken var att ta hit Warg som förstecenter. Han tackade nej.

Tanken var att Laatikainen skulle bli vår försteback med allt vad det innebär. Han tackade nej och gick till Finland.

Tanken är väl att ytterforwarden får kosta av det som blir över.

Sedan går det väl alltid att prioritera om. Men det har jag svårt att tro. En försteback och förstecenter känns som det absolut viktigaste.

Men självklart så både tror och hoppas vi att TIK kan locka hit bra spelare. Det finns egentligen inget annat om vi ska klara kommande säsong. Så är det ju bara.

Ska vi återkomma till lönebudgeten och dess sänkning med 20% så borde det ju finnas rätt så bra resurser. Tycker man.

Men. Det är klart att vi som är duktigt oroliga har all rätt att vara orolig.

Skarin: Jag förstår inte varför man inte kan prioritera annorlunda, om man har möjlighet att norpa Nagy. Det handlar om att hitta en spelare som klarar av den defensiva biten, som kan slå bra pass och någon som kan teka. Får man in en spelare som Nagy så kan man lägga det där som "blir över" på en center istället. Det är inte så jävla svårt att centra en stjärnspelare, kolla bara på Warg ifjol.

Huvudsaken är att vi får in någon som producerar för det är inte elitseriemässig klass på poängplockarna i laget just nu. Det vore tråkigt att behöva tigga ihop pengar för Pavel Rosa i November när man har insett att Hagos, bagarn och Röymark inte hittar målet tillräckligt ofta.

Sen lockas inte en sån som Nagy av spelarmaterial, trivsel eller något sånt, killen vill ju ha pengar. Finns det pengar åt honom så finns det, annars är det ju bara att glömma och gå vidare.

Edit: Och ifall det är någon modoit som läser så är det väl bäst att jag förtydligar mig lite. Jag menar att det är centern som behöver vinna tek, klara egen zon och slå pass, inte Nagy. Han behöver bara göra en massa poäng och se glad ut.

Redigerad kommentar

Olle: Så du tror att Nagy skiter i vem som centrar? Där tror jag du har fel.

Jag säger såhär iallafall, vi tar in Petri Pakaslahti och Nagy, det tror jag kommer bli kanon..

Undra vad herr Pakaslahti kan kosta? First Line med

Pikken - Pakaslahti - Nagy borde vara najs!

yngwie: han är vadå, 33-34 år? Jag tror att han är mer intresserad av vad som finns i lönekuvertet än vad han är av att påverka vem som ska få honom att se bra ut.

Tror du att det är många spelare som gör så annars? Väntar med att skriva på tills dom vet vilka dom får spela med?

Redigerad kommentar

Olle: Ja du har självklart helt rätt Olle! Naturligtvis skiter han i om han så har Kalle Anka bredvid sig. Huvudsaken att Joakim Von Anka håller i plånkan

Så har ju iallafall själv alltid gjort då jag bytt jobb. Har ju inte precis kollat vilka jag ska jobba med....

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Själv är Jag bara Orolig........ och förbannad.
Mest förbannad..........och orolig.

Olle: Men Olle. Hur ska du göra nu då, när tom dina fellow timråiter dömer ut dig som helt bakom flötet? Nu har väl hela världen fel, förstår jag...

bisterfinnen: Vem gör det? Och angående vad?

bisterfinnen: Dömer ut Olle? Läs om, läs rätt. Naturligtvis har Olle helt rätt när han påstår att det är av marginell betydelse för en kille som Nagy vilka som ska agera birollsinnehavare bredvid Honom, Stjärnan. Nä, där handlar det garanterat om stålars, stålars och stålars. I nämnd ordning.

bisterfinnen: Jag kan ha uppfattat det helt fel men jag tror faktiskt att det är du som gjort det.

Jag vet att det är rena svagdrickat ni bränner där i övik men ta det lugnt hur som helst :)

bisterfinnen: Förresten, medans jag kommer ihåg; grattis till SM-guldet då. För nu KAN ni väl inte missa?!

mikenomad: MoDo.....välkomna till elitserien....

Timrå Icon: Än så länge känns ju annars den andra nykomlingen som starkare. Men så är det här ju bara början i Modos bygge. Frågan är väl vad det är som ska börja?

mikenomad: Ja bara lugn...Foppa har fått smak på storstadslivet och snart ledsnat på den där skithålan och att äta pizza på Mamma Mia med Näslönn och pumpa in pengar i MoDo. Som de säger; det går inte att sminka en gris

Redigerad kommentar

Kostiainen: Du skämtar väl?! Tycker du Timo är i behov av en rehabkompis? Pakaslahti vet ju inte ens om han kommer kunna fortsätta sin karriär.

Från Marie Hellmans blogg: "… att Pakaslahti nog inte kommer bli aktuell:– Så är det, framför allt för att han fortfarande är skadad och det är osäkert om han ens kommer spela hockey något mer."

Olle: Nagy är 31, -79:a. Om han bara prioriterar pengarna så tror jag inte han spelar i ES överhuvudtaget kommande säsong, han lär garanterat få anbud från både KHL & NLA. Vem vet, kanske NHL också med tanke på hur han levererade förra säsongen och även nyss i VM.

Sen tror jag du, eller de flesta faktiskt, överdriver Axelssons intågs påverkan på Modos ekonomi. Såklart han kostar en hel del, men jag förstår inte hur så många kan tro att Näslund/Forsberg skulle lägga så mycket pengar på Axelsson att det resulterade i att man inte kan kontraktera fler klasspelare.

Se på Modos trupp idag, på backsidan har man har man inte längre Hans Jonsson, Per Hållberg och Anders Eriksson utan Patrik Hersley, Eddie Larsson och Thomas Pöck. I kassen är Nicklas Dahlberg ersatt med en juniormålvakt i Anton Forsberg. Framåt står inte längre Bartecko, Ritchie, Dimitrakos, Rosén eller nämnde Nagy med på lönelistorna. Där står i "istället" just Axelsson, Fredric Andersson, Janos Hari och Johan Ryno.

Hur stor skillnad tror du det är på Axelssons lön kontra tex Byron Ritchies som förra säsongen också hade ett "icke-artist" kontrakt med Modo?

McFire: Panikvärvningar som Nagy, Bartecko och Anders Eriksson var väl anledningen till att modo gick back ifjol öht? Jag har svårt att se Modo ge Nagy ett kontrakt över hela nästa säsong dvs. utan artist. och börja laget med den största luckan kvar att fylla. Så länge tror jag inte att Nagy väntar på besked, däremot har du ju rätt i att han mycket väl kan spela i en annan liga. Gick inte förresten modos ledning ut och sa att Nagy bara kan komma på fråga på artistkontrakt, pga bristande ekonomi?

Däremot är det inte så enkelt att han kan spela i vilken liga som helst, NHL lär han inte hamna i och många vettiga människor undviker Ryssland om det inte mellanskillnaden är enorm.

Klart att modo har krut över, precis som Timrå, jag har bara svårt att se modo lägga dom pengarna på Nagy.

Har du förresten koll på Tjeckoslovakiens insatser under WW2? Jag tänkte om du hade några fler Hitler-referenser att komma med?

Olle: Jo precis, blir det något så är det nog på artistkontrakt.

Han hade väl sagt att han inte vill tillbaka till Ryssland. Så om det nu stämmer så är de väl ES, NHL och NLA kvar.

Varför tror du inte han skulle kunna få ett nhlkontrakt Olle?

yngwie: Det är inte så fasligt många som går den vägen som han tagit och sedan åker tillbaka till NHL. Dom två senaste säsongerna han gjorde där var väl inte direkt fantastiska. Han är långt ifrån något säkert kort och det var länge sedan han gjorde mer än en halv säsong i NHL (skadebekymmer var det va?).

Han kanske hittar nån klubb som är villig att chansa på honom, jag skulle dock inte sätta pengar på det.

Olle: Jo precis, han var skadad en hel del sista säsongerna han gjorde där. Det blir nog tufft att få ett kontrakt för Nagy där, men rätt klubb så är de inte omöjligt. För i sina bästa stunder är han en nhlspelare. Spelar han i ES nästa år så så blir han stjärnan, skulle va kul att se vad han skulle åstadkomma en hel säsong här.

yngwie: Han kanske får chansen i nygamla Winnipeg Jets? :) Det är hur coolt som helst att dom kommer tillbaka förresten.

Olle: Ja vi får väl se! :) Verkligen häftigt, men är det klart att de blir så? Redan till nästa säsong då?

yngwie: Det mesta tyder väl på att Thrashers flyttar dit men man ska väl aldrig säga aldrig i den här branschen. Enligt vissa källor är det klart men ingen av ägarna har bekräftat det. Lär väl visa sig snart.

Det vore dock mycket trevligt med ett till kanadensiskt lag i ligan.

Redigerad kommentar

Olle: Grymt kul om det blir så! Det behövs fler lag från Kanada. Det är bland de häftigaste jag gjort när jag var å såg hockey i Toronto nu i vår. Det snackas bara hockey där, det är helt sjukt!

Olle: Ja eller misstagen Dimitrakos och Cook skulle man väl kunna säga. Hur mycket backade Modo under föregående säsong i slutändan då?

Det stämmer, Näslund/Forsberg sa så sent som på PKn häromdagen att Nagy och/eller Bartecko bara är aktuella på artistkontrakt, om de blir aktuella öht. "Bristande ekonomi" kan man ju tolka hur man vill, inget lag i ES värvar Nagy på något annat än artistkontrakt vågar jag lova.

Nej, jag tror inte heller han spelar i NHL igen. Jag tror han kan få erbjudanden men då tvåvägskontrakt vilket jag inte tror han kan tänka sig, skulle bli väldigt förvånad iaf.

Det jag menar är att jag är helt övertygad om att Modo inte behöver stänga truppen om de signar Nagy på artistkontrakt i nuläget, det finns garanterat pengar till fler spelare, bra spelare. Sen tror jag Svartvadet tackar för sig och skapar ännu mer utrymme för spelare till slut, det känns som det är dags.

Nämen, du vill väl inte att jag ska bli avstängd här i boken eran? ;)

Men vad håller dagbladet/st sport/mrmadhawk på med?! vi vill veta något o förste centern!

KORITFW: Kan bero på att det inte finns nått att gå på.

KORITFW: Några meningar:

"Vi avvaktar", "scanna av marknaden" och "han är mycket intressant men vi har inte lämnat en intresseanmälan än".

Där är vi nu.

KORITFW: En eloge dock till Dagbladet som var ensamma på banan med Fredrik Modin. ST och övrig media har inte ens lyckats nå honom.

Olle: Det löser sig sa han som sket i vasken. Det ordnar sig på nåt sätt ska du se.

El Maco: ja egentligen vet jag inte ett skit och borde inte säga nånting.

Olle: Du ska se att Lucenius nog varit vårat huvudspår hela tiden.

Nä man ska inte ha för bråttom. Tålamod är en dygd.
Go Timrå Go!

Ingen verkar nämna att Vic Bartley ser ut att lämna DIF och utnyttja sin NHL-klausul.

I sådana fall är DIF ute efter en ny fin back.

Skarin: Blir nog Kyle som ersätter...

Johnny Rocker: En riktigt bra ersättare, om det nu blir så.

Skarin: Vi byter han mot murran, ja det gör vi!

Johnny Rocker: Det kan gå, nä det går inte, det kan gå, nä det går inte, det kan gå, nä det går inte, det kan gå, nä det går inte.........

Skarin: Snacka går ju men snacka så det går......

Johnny Bravo: Snart kommer det. Nu kommer det snart. Det måste komma snart. Det går.

Redigerad kommentar

Olle: Du glömde en. "Han finns med på vår lista"

Dragan 2k: Haha ja den bästa av dem alla. Den där listjäveln!

Olle: Lista hit och lista dit. Det är nog mkt som spelar in kring den där listan.

Skarin: "Det kan vara bra att ligga på listan, det kan vara dåligt att ligga på listan. Listan lyssnar till er."

Redigerad kommentar

« · 1381980 · »