Redigerad kommentar
Jag har förvandlats till en riktig gammal hederlig EP-runkare nu under den senaste veckan, men André Lakos vore väl ett bra namn? Jag minns små små fragment av hans sejour i FBK men sett utefter den kravbild vi har samt att han står utan kontrakt och att han inte verkar bli kvar i Salzburg så känns det ju ganska lockande. 32 poäng varav 13 mål är ju också ganska bra. Okej, det är Österrike och blabla. Men man ska aldrig underskatta 2,03 meter österrikisk dase.
KHL kan ju, med tanke på hans poängsumma förra säsongen, vara lite sugna också. Det skulle inte förvåna mig.
| hubbenorlen |
Olle: Jo, givetvis. Och där är ju som sagt frågan hur man tänkt satsa. Att hitta offensiva backar i juni som står kontraktslösa och som man vet levererar är ju minst sagt svårt. Podhradsky nämndes ju här igår men alltså, vi ligger inte så illa till på den fronten som många vill göra gällande ändå.
Får vi lite storlek och rutin på den sista backen så känns det lugnt för mig. Backar av den typen känns ju onekligen lite lättare att hitta än en stabilt producerande back. Vi får nästan lägga av med att ha Lehtonen som referensram där. Att han gjorde 15 pyts för oss är egentligen helt fantastiskt och får ses som en engångsföreteelse.
Någon som har några minnen av Alexander Hellström från året i Luleå 09/10 förresten? Bra storlek. Jag vill ha defensiv spets helt enkelt. Får vi ordning på defensiven så känns det ju betydligt lättare för de backar vi har med offensiv läggning att våga ta initiativ.
Jag är allergisk mot EP-länkar som är orealistiska men i fallet Janne Pesonen så vet jag inte riktigt hur det ligger till. Jag hade sagt samma sak om Vampola innan han började ryktas till oss.
Hur som helst. Ak Bars vill inte ha kvar karln och hans kontrakt har löpt ut. Hans statistik från de senaste två säsongerna är inte fantastiska, bättre än Vampolas men dom ligger ändå inte på en nivå som skulle ge honom någon rekordlön med ryska mått mätt. Killen är 29 år och har redan testat på NHL.
Nu är det som sagt omöjligt att veta vad en rackare som gjorde fantastiska 78 poäng i Finland så sent som 07/08 vill ha för lön men det faktum att han småfloppat i Ryssland kan ju göra Sverige aktuellt.
Kan det bli tal om något annat är Ryssland för pojken så tycker jag att vi ska satsa utav helvete för att få honom och helt sonika låta det gå ut utav helvete över sista backplatsen. Offensiv spets på forwardsplatserna känns onekligen mer viktigt än på backplatserna.
Johnny Bravo: Frågan är hur man resonerar där alltså, med sista backplatsen. Måste det vara en renodlat offensiv back? Vi har ju Högström och framförallt Robinson. Robinson är en oerhört spännande värvning enligt mitt sätt att se det. Där kan vi få tidernas BFTB som Bragdis hade sagt.
Men frågan är ju som sagt vilka resurser det ska läggas på sista backplatsen. Skulle det bli en defensivt lagd jävla rese till back så skulle jag ändå bli nöjd. En Caslava-typ. Enkelt spelande back med bra förstapass typ. Jag ser nog hellre att man tänker så, att det ska vara stabilt, än att försöka gödsla pengar på någon rallare med imponerande EP-stats.
Flopprisken är stor när det gäller offensivt lagda backar känns det som. Det räcker med en touch av dåligt självförtroende så står vi där med en svindyr Tomas Skogsare istället.
Nä, ni. Mycket kommer ligga på Perra & Co för att detta ska funka. Och det gör mig mer orolig än något annat.
Aj vad den här värvningen smakade illa... Ska han bidra med rutin för att han spelat i landslagen,? Han kan säkert inte ens Engelska....
Nä jag tror på en flopp!
Rooster23:
Inte fan är det linkan som rott iland detta, kan bara var el-nubbo som snickrat på detta kontrakt
Visst, kul att få in en spelare som har kvalitéer. Frågan är ju bara hur hans inställning och motivation är. Kanske dumt att uttala sig om det innan han spelat en match än men ändå.