1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Faktumet att han inte har andra bud är väl en sak men som den där artikeln är utformad tycker jag det låter som att han skulle dra om första bästa KHL-lag gav honom ett anbud och det känns väl inte superhett att få in en spelare när Timrå IK kanske egentligen ligger ganska långt ner på hans prioritetslista.

Visst, kul att få in en spelare som har kvalitéer. Frågan är ju bara hur hans inställning och motivation är. Kanske dumt att uttala sig om det innan han spelat en match än men ändå.

Knylan: "Vi har inga bud från någon klubb", låter ju inte så kul.

Är han så iskall?

Redigerad kommentar

Vi verkar kunna fälla ner pungen och landa.

Olle: Inte för att jag tror att han skulle dra över redan i år men tror att spelare som blir draftade i år kan försvinna fram till och med 15 aug om jag inte har helt fel.

El_loco: Jag har ingen bra koll på det finstilta när det gäller såna här övergångar men är det ens möjligt med en övergång nu då han står under kontrakt? Gäller inte samma deadlines?

Olle: Tror du det? Han är ju inte draftad än. Han kommer ju gå i draften nu. Dom brukar ju bli draftade först och sedan skickas till AHL i NHL lagets organisation.

El_loco: Hade det varit aktuellt med AHL för Friberg så hade det nog varit klart för länge sedan.

Avdelningen rubriker man inte vill se...

Behöver man vara orolig, bara för att han ska bli draftad? Kan han månne gå till AHL på en gång?

fredriko74: Kollar man på statistiken så snittade han även 0,5 i Ahl och 1 i echl. Det är inte dåliga siffror, och tillräckligt bra för elitserien.

hubbenorlen: Ja, snittar man i snitt 2 poäng per match är man inte en dålig spelare. Men sedan ska man inte dra för höga växlar av det då det handlar om den Italienska ligan.

Men att signa han på ett korttidskontrakt med förlängningsmöjligheter från båda parter vore kanske en bra lösning !

Knylan: Jag tänker lobba för den här jäveln igen:
eliteprospects.com/player.php?player=12022

Billig, dubbelpassad och förmodligen mycket bättre än man tror.

Johnny Bravo:

HV 71

Tyngsta nyförvärv: Mattias Karlsson, b.

Kommentar: Jag fick leta länge efter HV:s tyngsta nyförvärv och landade på backen Mattias Karlsson. Det säger det mesta, även om jag gillar Karlsson och tror han kan växa.

Så han tror kolan kan växa, okej! Det var tur att vi inte förlängde med honom...mer kilon på honom hade inte diiiiirekt gjort honom snabbare..

Knylan: Plus att KHL-asen kan slanta, vilket vi redan halta, lytta och allmänt undernärda bara kan drömma om hela vägen ner i kvalserien.

Jag har förvandlats till en riktig gammal hederlig EP-runkare nu under den senaste veckan, men André Lakos vore väl ett bra namn? Jag minns små små fragment av hans sejour i FBK men sett utefter den kravbild vi har samt att han står utan kontrakt och att han inte verkar bli kvar i Salzburg så känns det ju ganska lockande. 32 poäng varav 13 mål är ju också ganska bra. Okej, det är Österrike och blabla. Men man ska aldrig underskatta 2,03 meter österrikisk dase.

KHL kan ju, med tanke på hans poängsumma förra säsongen, vara lite sugna också. Det skulle inte förvåna mig.

Dream Team: Det är bara att önska Skogs lycka till i framtiden, beklaga att det inte gick som det skulle i Timrå och jag håller tummarna för att han landar ett kontrakt utomlands.

Det ser ut att bli ett utlandskontrakt för Tomas Skogs.

kulltorp: Om det ändå vore så bra att Pesonen skulle komma hit, då jävlar!

hubbenorlen: Ja vår offensivt bästa back (sebbe) föredrog ju att transportera puck själv och det är ingen nödvändighet. Snabba spelvändningar och noggranna pass, då ska tom Hagos kunna komma fri ett par gånger i år :)
Olle

Olle: vi måste ha backar med bra förstapass. Att förra säsongen var piss berodde till stor del på att våra forwards fick dåliga och sena puckar.
Med bra och snabba pass från backar får forwards tid. Och tid betyder målchanser. Så heller en bra och dyr back än en poängstark ytter.
hubbenorlen

Knylan: Jag håller med dig, och i det du skrev tidigare, om att det inte behöver vara någon offensiv målspruta på sista backen. Däremot tycker jag nog att man ska lägga tillräckligt mycket krut på den sista platsen, att man vet att man får +10 (om inte hela laget spelar som kvastskaft dvs.) och kanske en kille som är god för 10-15 poäng med en styrka i defensiven.

Killen behöver nödvändigtvis inte smacka in puckar från blå i varannan match men han måste definitivt kunna slå bra förstapass, hitta konstruktiva lösningar och bidra till en farlig förstaformation. Det får inte finnas några bromsklossar på den punkten i år.

Olle: Jo, givetvis. Och där är ju som sagt frågan hur man tänkt satsa. Att hitta offensiva backar i juni som står kontraktslösa och som man vet levererar är ju minst sagt svårt. Podhradsky nämndes ju här igår men alltså, vi ligger inte så illa till på den fronten som många vill göra gällande ändå.

Får vi lite storlek och rutin på den sista backen så känns det lugnt för mig. Backar av den typen känns ju onekligen lite lättare att hitta än en stabilt producerande back. Vi får nästan lägga av med att ha Lehtonen som referensram där. Att han gjorde 15 pyts för oss är egentligen helt fantastiskt och får ses som en engångsföreteelse.

Någon som har några minnen av Alexander Hellström från året i Luleå 09/10 förresten? Bra storlek. Jag vill ha defensiv spets helt enkelt. Får vi ordning på defensiven så känns det ju betydligt lättare för de backar vi har med offensiv läggning att våga ta initiativ.

Knylan: EN spontan gissning är ju i så fall att vi inte har många ören kvar till den där backen för förstafemman, tyvärr. Jag hoppas att jag har fel dock!

Jag är allergisk mot EP-länkar som är orealistiska men i fallet Janne Pesonen så vet jag inte riktigt hur det ligger till. Jag hade sagt samma sak om Vampola innan han började ryktas till oss. 

Hur som helst. Ak Bars vill inte ha kvar karln och hans kontrakt har löpt ut. Hans statistik från de senaste två säsongerna är inte fantastiska, bättre än Vampolas men dom ligger ändå inte på en nivå som skulle ge honom någon rekordlön med ryska mått mätt. Killen är 29 år och har redan testat på NHL.

Nu är det som sagt omöjligt att veta vad en rackare som gjorde fantastiska 78 poäng i Finland så sent som 07/08 vill ha för lön men det faktum att han småfloppat i Ryssland kan ju göra Sverige aktuellt.

Kan det bli tal om något annat är Ryssland för pojken så tycker jag att vi ska satsa utav helvete för att få honom och helt sonika låta det gå ut utav helvete över sista backplatsen. Offensiv spets på forwardsplatserna känns onekligen mer viktigt än på backplatserna.

Knylan: Ha ha dina 2 sista meningar får mig att vilja uppträda som hackspetten i Kalle Anka på julafton.:)

Knylan: min legendariska KÄNSLA säger mig att iom nubberts intåg i båset med en något svävande arbetsbeskrivning som jag tolkat som mer individuellt inriktat coachande tror jag kommer funka utmärkt ihop med perra o mr c...

i botten inget fel på våra tränare.

meriterat folk.

Johnny Bravo: återvändande "rejects" börjar väl bli vår grej så vem vet? Nej ja kan han prestera 70% av det han gjorde sist han var hos oss så borde han ju vara en given kandidat.

Johnny Bravo: Frågan är hur man resonerar där alltså, med sista backplatsen. Måste det vara en renodlat offensiv back? Vi har ju Högström och framförallt Robinson. Robinson är en oerhört spännande värvning enligt mitt sätt att se det. Där kan vi få tidernas BFTB som Bragdis hade sagt.

Men frågan är ju som sagt vilka resurser det ska läggas på sista backplatsen. Skulle det bli en defensivt lagd jävla rese till back så skulle jag ändå bli nöjd. En Caslava-typ. Enkelt spelande back med bra förstapass typ. Jag ser nog hellre att man tänker så, att det ska vara stabilt, än att försöka gödsla pengar på någon rallare med imponerande EP-stats.

Flopprisken är stor när det gäller offensivt lagda backar känns det som. Det räcker med en touch av dåligt självförtroende så står vi där med en svindyr Tomas Skogsare istället.

Nä, ni. Mycket kommer ligga på Perra & Co för att detta ska funka. Och det gör mig mer orolig än något annat.

Olle: Poäng gör han men frågan är ju om han är nåt för oss.
Lello igen kanske?

Johnny Bravo: Om man utgår ifrån att alla är överens om att Vampola är ett bättre alternativ än hirscho så kan man ju inte vara annat än nöjd. Hirscho levde inte upp till förväntningarna i fjol men han var ingen superflopp heller.

Rachunek, ja tack. Pagrotsky? Nej inte den kortväxte fan. Hans favoritfärg må vara röd men inte timråröd.

Ok Vampola är inräknad som 1:e center. Det känns riktigt bra med tanke på den situation som uppstod. Tror att vi inte kunde få nån bättre med tanke på förutsättningarna.

Vad kan vi förvänta för en back? Rachunek o Padhrodsky är lediga.:)

Kevin O Shea: nu kan jag juh känna att fabbe är breddspelare fast du har nog rätt...

hög tid att sänka kraven...

söder över: Lär ju inte heller vara aktuellt att Timrå är med och bjuder, då den största delen av det som finns kvar i lönebudgeten skall läggas på en back. Sedan blir det nog en breddspelare som fyller den sista platsen, enligt Linkan...

Skarin: han skulle antagligen passa utmärkt i det nya unga å arbetsk*ta timrå ik!

fast han ville juh utomlands så...

Undra om TIK är med och hugger?

Sundsvall får Moe på lån. Det betyder förmodligen att Leksand får betala merparten av hans lön.

Malmö Sportklubb trummar på:

T T: pinsamt att han kliver in i danska ligan var han så dålig eller vill han myslira lite med sin skada?

Pitten till Danmark:

diffe: Jag gissar på att han inte ens kan knyta skridskorna själv!!!

Du har rätt; rutin får man bara av att vinna Stanley cup, vara lagkapten i Nhl alternativt vinna poängligan i Khl. Allt annat är bara kattskit. Vad är egentligen ett guld och ett brons i vm värt i sammanhanget? Inget. Och nån jävla rutin får man ju absolut inte av nått jävla landslag. skitvärvning!

Aj vad den här värvningen smakade illa...  Ska han bidra med rutin för att han spelat i landslagen,? Han kan säkert inte ens Engelska....

Nä jag tror på en flopp!

Fast än ska vi inte dansa runt granen ;) ska vampola verkligen vara vårat vapen framåt? även om jag kan låta lite negativ så får jag se detta ur ett positivt perpektiv. vi kommer ha hårt arbetande spelare i höst, yngre spelare som vill framåt de känns skönt på något vis. Nu blickar vi fram emot "Kent-Stefanz" nästa move de vill säga en Back, behöver inte vara en stjärna så länge han kan skjuta bomber ifrån blå ;)

Mysigt med Vampola! Pirrar betydligt mer i hockeyschnalen, jämfört med att ha kvar Hirschosnoschwitchz. Det kan bli dåligt, men knappast sämre. Mulle!
Nu hoppas vi att KHL inte får för sig något. Sen smackar vi in en försteback med samma pirr-faktor. Då börjar i a f jag vibba något annat än Sobril och 6 månaders fosterställning.
Det k a n gå!

El Maco: Onekligen! Mig veterligt har han inte gjort en poäng i TIK-tröjan. skulle han inte leda som första center??? Nä, fy fan....

Per HApps: Enligt el-Nubbo himself så "hälper han bara till". Det är Linkan som sköter ruljangsen på värvningssidan. Officiellt åtminstone. Men jag håller ju med dig här. Fast rodde inte Thai-resort-Steffe iland både Mikko Lehtonen och Caslava-värvningarna?

Rooster23: Grymt syftningsfel av mig där. Röymark gillar jag verkligen.

Rooster23:
Inte fan är det linkan som rott iland detta, kan bara var el-nubbo som snickrat på detta kontrakt

lincoln: Jäääla solarie-Linkan, sparka den där Vampola!!!!!!11

*först*

Mycket nöjd med Vampola!

Jag tror han garanterar 0.8 poäng per match ungefär. Bra jobbat Linkan! Pärssinen, Vampola och Pikkarainen kanske? Eller varför inte Röymark i stället för Pikkarainen som jag verkligen gillar.

Kerstin_k: Vafan!! Håller med!
Kom igen nu boys and girls...Vi har signet en kille som vunnit VM guld och så sent som i år centrade ett bronslag i VM!

Vad fan förväntar vi oss egentligen!

I am happy!

Skål tamejfan!

« · 1383870 · »