1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604836 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Faktumet att han inte har andra bud är väl en sak men som den där artikeln är utformad tycker jag det låter som att han skulle dra om första bästa KHL-lag gav honom ett anbud och det känns väl inte superhett att få in en spelare när Timrå IK kanske egentligen ligger ganska långt ner på hans prioritetslista.

Visst, kul att få in en spelare som har kvalitéer. Frågan är ju bara hur hans inställning och motivation är. Kanske dumt att uttala sig om det innan han spelat en match än men ändå.

Olle: Alla spelare som inte tar plats i ett NHL-lag har pengar som första prioritet. Men det betyder inte att de kommer att kämpa mindre. Jag tror att de allra flesta ser sig själva som ett varumärke, eftersom det är den enda vägen till mer pengar. Alltså kommer de att göra allt för att göra poäng och bli mer attraktiva på marknaden.

hubbenorlen: Det är ju inte nödvändigtvis sant, det finns ju många exempel på spelare som hellre spelar i elitserien än KHL.

Däremot är det ju lite väl tidigt att uttala sig om Vampolas form. Han har kvalitéer helt klart, det är bara att hoppas att vi får se dom också.

Olle: Tror du vi kan hoppas på att Lucenius signas nu när Vampen är helt klar?

Nu vet man ju vad förstecentern kommer att kosta, vilket inte hade varit fallet om han signat nåt KHL lag i sista stund och jakten skulle måstat börja om.

Bra koll på vad som finns kvar i budgeten borde väl Linkan ha nu....?

erathoo: Jag har ingen aning om vad Lucenius kan tänkas kräva. Rent logiskt sett så borde väl den deg som finns kvar, i första hand läggas på en back men det är väl inte omöjligt att Lucenius kan rymmas i budgeten också?

Olle:
Jäkla köplag!

Icing-Ove:
Håller med till 100%.

Tycker att minst 50% av truppen skall komma från kommunen, 25% från länet och 25% från valfri kommun eller land.

Olle: Jag kan fortfarande inte få ekvationen om den här 20-procentiga minskningen att gå ihop.
Vi har gjort oss av med en lång rad dyra spelare, fått pengar för Lander och Sebbe samt nya tv-pengar. Vi har dessutom värvat sjukt billigt.
Ändå finns det inte ekonomiskt utrymme för tre riktigt bra nyförvärv?
Jag fattar det inte. Det är nåt som inte stämmer.

hubbenorlen:
Kommunen, Krykov och Corso vill ha sina pensionspengar först...

hubbenorlen: njaa men stopp i backen nu. Tv-pengarna är ju redan inräknade i budgeten, den summan är väl densamma? Eller har dom höjt i år igen?

Det man kan räkna på är väl spelarna dvs. dom du nämner plus övriga. Men jag tycker som du att det rent logiskt sett borde finnas pengar över. Det kan ju vara lite som Icing Ove säger också att en viss del av det här överskottet går till att betala spelare som inte ens finns kvar i föreningen och det kan man ju bara beklaga djupt. Det är åt helvete.

Icing-Ove: Men finns det ingen spelare som är karl nog att tacka nej till Foten och Näsan?!? Helt otroligt.....

Icing-Ove: Blir det SM-guld för er nu?

Ambroo: Finns inte en chans att något av lagen TIK eller MODO tar SM-guld kommande säsong, inte med befintliga trupper i alla fall. Tycker att båda lagen skall vara mer än nöjd om man tar sig till slutspel.

Ambroo: Klart det blir SM-guld! Det måste det bli om man kopierar Frölundas koncept ;-)

qwertas: Slutspel? Vad är det? Kan man röka slutspel?

Olle: Nääe men däremot kan jag meddela (såg mitt livs andra landskamp live i fotboll igår) att man kan snorta upp hela mittcirkeln på Råsunda

Olle: Haha, vet inte. Det var ett tag sedan jag upplevde slutspelet så jag minns inte riktigt.

qwertas: Såg att Järventie har sagt upp sitt kontrakt med HIFK. Kanske det blir han som tar sista backplatsen i Timrå. Det är absolut ingen optimal lösning, men det verkar inte finnas så många potentiella backar på spelarmarknaden, så vad vet man...

Nedanstående är saxat från en skribent som tyckt till om en artikel rörande vår ordförande och sportdirektör införd i en av lokalblaskorna i Medelpad:

Någon som vaknat på vrången, eller?

"Bill o bull! Gå ut och bärätta sanningen om hur det står till med föreningens ekonomi, gör det nu!!! Den här säsongen åker ni rakt ner i avgfrunden på alla plan. Spara 20% på laget (löjligt och svekfullt!)
Om ni herrar inte har förstått, det är det som händer på isen som säljer (när ska poletten ramla ner?)
Inte ens 2 eller kanske 3-4 toppspelare till kan rädda upp det här reabygget.....
Marknadssidan har inga roliga dagar kan jag tro, titta på intresset för reklam o årskort så kanske ni fattar!? (Själv köper jag inte, eller besöker arenan fören sanningen kommer fram.
Det är ett stort illaluktande svek det ledningen för TIK sysslar med."

Å länk till tidningstjosan bifogas

Redigerad kommentar

Smokey: Är det "löjligt" och "svekfullt" att spara 20% när alternativet kanske hade inneburit konkurs? Jag tycker att det låter som en nödvändig åtgärd.

Edit: Man riskerar väl inte elitseriekontraktet bara för att man är snål? Det bör ju finnas goda grunder till handlandet.

Redigerad kommentar

Smokey: Tror du han kommer ens komma på årsmötet? Eller för den delen säga nått? Internettroll finns det gott om... :)

Tycho:
Det man kan undra och ställa som fråga är hur det kommer sig att när man omsatte 60 miljoner lyckades göra en vinst på ca: 2 milj.

Men när man omsätter nästa 100 då går man back. Allt annat än en vinst på 4 milj är ju katastrof. 

Det jag skulle vilja veta är.

- Vart tar pengarna vägen? Vad tjänade tex. Corso i månaden? Vad kostar det i driftkostnader för E-on Arena?

Finns det någon handlingsplan för att länspumpa skutan?

När skall man börja tänka till på souvernifronten? Lösnaglar framför Iphoneskal. Men snälla!

Man vill växa på medlemssidan men som medlem får man inte ens ett uns av info från klubben under hela säsongen. Är det jobbigt att skicka ut ett mail?

Förslag på åtgärd:

Ett nyhetsmail i månaden till samtliga medlemmar.

Erbjudanden i resturangen dom kvällar det inte är fullbokat.

Någon av spelarna kan skriva ner hur snacket går inom laget.

Alla som köper årskort blir automatiskt medlem i TIK första året.

2 medlemsträffar per säsong, en på hösten och en på våren.

Per HApps: Angående omsättningen så kanske det kan vara så enkelt att man har betalat spelarna mer allt eftersom omsättningen ökat? Förra året hade vi väl 40 spelare i truppen, dock inte vid ett och samma tillfälle?

Jag har en bild av panikvärvningarna, de som kommer mitt under säsong, är mycket mycket dyrare än vad dom borde vara.

Angående souvenirer så kan man ju tänka sig att det inte finns så mycket pengar att satsa på nya fräschare produkter om det inte ens finns pengar att betala spelarlöner för. Men du har ju rätt, det måste tillkomma innovationer på den fronten.

Per HApps: Bra punkter. Souvernirfronten måste verkligen ryckas upp. Någon eller några av spelarna borde kunna blogga lite på timraik.se tycker jag, lite om allt runtomkring, typ 3st spelare skulle kunna blogga på samma blogg säg 1 gång i veckan, e det så mkt begärt att några av dom kan skriva ett inlägg var 10min i veckan och göra sig själv och laget populärare?

Det skulle ju även öka antalet besökare på hemsidan.

Redigerad kommentar

Berglund: hmm en blogg för medlemmar kanske?

söder över: en blogg för enbart medlemmar skulle väl bara göra laget mer intressant för de som redan är intresserade? :)

Har ni noterat att Lucenius är klar för Dinamo Riga?

Olle: jo men det kanske kunde vara ett bra sätt att locka medlemmar...

något som är exlusivt o lätt att komma åt... så mycket mer än så ska man väll inte förvänta sig som medlem...

eller hur låter detta: som medlem bjuder vampen alt, murran på romantisk date vid valfri plats/tid

inte som en timrå ik ide iaf...

kanske satsa på intervjuer med alla spelare under sässen som lockelse på timraik.se

o en blogg som en mer personlig del enbart för medlemmar... jag vet att det förekommer intervjuer redan nu men man kan minst sagt öka det antalet kraftigt samt spetsa till frågorna lite...

Smokey: Jag är inte rätt människa att avgöra men jag är mycket kritisk till att förra säsongens S A M T L I G A ledande personer tycks sitta kvar och bygga upp laget på nytt. Jag undrar vad de gjort (sportchef, klubbdirektör och ordförande) som rättfärdigar nytt förtroende och som borgar för att det ska bli bättre?
Jag tycker att det är ett fegt spel där årets styrgrupp ger ett svar på hur handlingsförlamad Timrå IK är, och hur beroende de är av dess sponsorer.
Jag är mycket oroad över föreningens sparsamhet, något som liknar mer en konkurs än en "smart" återhållsamhet. Jag gillar inte ryktena som gör gällande att man fortfarande är skyldig trotjänare pengar och jag gillar inte föreningens invit till kommunen. Det är ett sjunkande skepp vi talar om. Det känns allt annat än bra.
Jag hade hoppats på, en ny fräsch styrelse, nya målbilder och nya visioner. I stället låter vi samma gamla styrelse som skickat miljoner i fickorna på överbetalda divor driva detta vidare i tron om att det blir bra. Jag är skeptiskt.
Personligen håller jag mig ifrån arenan, även om jag betalar mina två platser till mina medarbetare. Men de svar jag velat ha i år, dessa är fortfarande obesvarad.Och jag står vid mitt ord. Om inte föreningen gör något åt styrelse och dess närhet ställer jag mig utanför det här spektaklet. Tråkigt att inte föreningen förstått var problemet finns.

ÖstrandsNisse: Ja tyvärr kommer nog sanningen att svida, nått är fel...Allvarligt fel!

ÖstrandsNisse: Jamen man har ju visat handlingskraft i organisationen för det är ju två ledare som inte fått förlängda kontrakt, obs. ironi. Nä jag håller med Dig fullt och fast, det är faktiskt så illa att klubben var riktigt nära en juridisk process vad det gäller pensionspengarna, men i sista sekunden gick en stor sponsor in och täckte upp betalningen via ett förskott. Så som grädde på moset finns det ett ytterligare förskott att beta av i år, fast T J betraktar ju spelarnas pensionspengar som vilken leverantör som helst, pinsamt var ordet.

Nisse:
Konfronterade CE men ryktena att man släpar med pengar till några spelare, fick till svar att jag inte ska tro på rykten. Två dagar senare går man ut med detta i media.

Misstänker att klubben sitter i toppen av Atmos Fear och snart trycker man på knappen. 

Olle: Vilka lirare vi hade på kontrakt då, får ju gåshud...

Kimmo Kapanen
Jimmy Danielsson
Sanny Lindström
Mats Hansson
Pär Styf
Teemu Aalto
Anton Strålman
Christian Söderström
Niklas Nordgren
Kristian Gahn
Magnus Nilsson

Johnny Rocker: De lyckades iallafall med 50% av de värvningarna :-)

Olle: Tur du är glad. Tycker detta bygge tyder på tomt i kassan och ingen livlina. Detta är nog det sämsta vi sett sedan elitserietåget -00. Vampola känns lika onödig som snö på sommaren. Max Friberg, okej, men resten...njae.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Glad? Jag har nog samma inställning som dig när det gäller det här spektaklet. Som du säger "tomt i kassan och ingen livlina". Men vad ska man göra? Om det här blir den sista elitseriesäsongen så tänker jag iaf ta vara på tiden innan nedsläpp. Förra säsongen var en mental tortyr utan dess like, jag sitter just nu och försöker förtränga hur förbannad man kan komma att vara senare i höst/vinter/våren...

Å andra sidan, vem vet? Överlever vi i år, året efter det och året efter det så kanske det ser annorlunda ut? Och jag är alltså 100% nykter när jag skriver detta.

Olle: Jag tror inte det är några som helst problem med att ha två lag efter oss den här säsongen.
Men det räcker inte med det. Vi måste till minst semi för att det här ska gå.
Men det är nog inga problem heller om vi landar en klassback och en hyfsad forward

Timrå Icon: Växjös laguppställning ger jag, just nu, inte så mycket för men jag ser ju gärna att tex Fasth lämnar så att AIK kanske blir lite mer dödliga för oss i vinter.

Men som du säger, ingenmansland lär ju inte direkt rädda ekonomin.

Olle: Problemet är bara att nykomlingar i elitserien som Växjö och MoDo brukar greja första säsongen men inte andra

ÖstrandsNisse: Ja tittar man på pappret hur uppställningen ser ut nu och gjorde innan säsongen ifjol så är det ju skrämmande. Tur man inte kan lita på "pappret" för 5 öre.

Magnus Nyström SPORTexpressen: * Timrå spelar i kvalserien i vår. Helt bombsäkert. Även om Petr Vampola är en bra värvning.

jaja bara att börja drööma om 2012/13...

på något vis känns det som det ska TIK ska vara underdogs...
det finns i själen lixom...

ÖstrandsNisse: Nu är det ju så att både klubbdirektör och ordförande valt att kliva av redan. Fast inte förrän om ett år, detta för att ge mer tid åt att hitta rätt ersättare. Om folk som jobbat under en längre tid hoppar av sina uppdrag hastigt så brukar det rimligtvis vara ett sämre livstecken enligt mina erfarenheter.

Om ett problem varit överbetalda divor så känns årets lagbygge bättre ut gällande den biten.

Däremot inte sagt att föreningen mår bra. Vi har några kämpiga år framför oss. En supporter kan välja två vägar. Att finnas där även i motgång eller lämna i väntan på eventuell medgång igen. Jag dömer ingen.

Själv anser jag mig gift med Timrå IK. Vi svor i nöd och lust. Vi hade lust i några år men nu är nöden här igen.

Redigerad kommentar

JimmyH: Jag håller med. Jag tror definitivt att ledningen vet vad de håller på med rent ekonomiskt. Och jag ser hellre en svag säsong än fortsatt ekonomisk kräftgång.
Problemet är väl bara att när laget går dåligt så sviker marginalpubliken, vilket innebär flera missade miljoner per säsong.
Vi har hamnat i en sorts moment 22 som känns frustrerande.

Godmorgon alla dystergökar. Jag säger som Örebroaren när de sa att solen skiner ju i alla fall:

-Idag ja...

mikenomad: Kommer du ihåg den här klassikern?

- Men du har ju skitit på dig!

- Ja igår ja....

Timrå Icon: Hehe...jodå, en klassiker som sagt. Annars får Östrandsnisse representera all inkonsekvens som råder härinne. Det skälls och gapas på en ledning som stoppat miljoner i fickorna på divor. I samma inlägg riktas skarp kritik mot ledningen som, underförstått, inte köpt tillräckligt många stjärnor till årets lag.

Jag är väl en idiot men frånsett att jag är inställd på en tuff säsong så tror jag faktiskt vi har ett lag som ganska säkert presterar bättre än föregående säsong. Jag går ett steg längre än Jimmy, jag föddes på BB men sen tog Timrå IK hand om vårdnaden av mig. Och föräldrar är alltid föräldrar...man älskar dem oavsett vad. Fan, jag har ju t.o.m ett födelsemärke på vänster överarm numera.

mikenomad: jo som sagt det är inget lätt jobb att vara linkan men...

han kan juh göra re lite bättre! =)

jag tror med att det kan bli trevligare det kommande året med tik.
ifjol var helt enkelt materialet som perra gavs inte särskilt bra i förhållande till hur perra villa se dom lira...

iår känns det som om skridskoåkningen finns i laget i vart fall...
då kan man kanske lättare få intrycket att dom kämpar ordentligt på isen.

det kommer att finnas syndare även iår men lyfter man inte 20% av spelarbudgeten så får man kanske fela lite med.

önerud får sjukt gärna göra en röya så stillman kan sitta o muttra i jerusalem om hur orättvist det kan vara...

murran tror jag på nästa år... vi kommer juh antagligen inte med seriens flashigaste spel utan mer som aik i fjol. mycket kamp å diciplinerat bakåt. då är murran en grymt bra lirare att ha. jag vill minnas honom som en sjukt duktig forecheckare... hur många lägen skapade han åt sig själv o andra genom att sno puckar av övermodiga motståndar backar. jag vet en back i hv som antagligen kommer att ge murran friläge ett antal gånger nästa sässe! ;)

jag tycker att linkan borde ha lämnat efter förra säsongen. det var ett jävla fiasko!

handlingskraften inom tik verkar lite jättetrög men förändringarna kommer ju iaf inom ett år eller två så nu känns det ganska meningslöst att gnälla vidare på de styrande.

visst känner jag mig själv rätt lär jag antagligen spy ur mig lite linkan galla framöver med likaså tj o ce galla... men det blir i något irriterat ögonblick isf...

söder över: Att Linkan sitter kvar är ett skämt, eller borde vara det iaf. Nu är det ju tyvärr sant ist. Mitt inlägg syftade inte till att höja nuvarande ledning till skyarna, jag anser också att alltför många misstag gjorts och att nåt luktar unket. Men som Jimmy skriver; jag utgår från att förändringar sker efter den här säsongen, genomtänkta och kloka sådana. Vad beträffar lagbygget så tycker jag det känns ganska rimligt med tanke på de hundår som ligger framför oss. Med en riktigt bra back ytterligare samt en habil forward så är jag rätt säker på att vi snarare slåss kring slutspelssträcket än kring ks-strecket. Men ta det för vad det är, ty jag äro en idiot i sammanhanget. :-)

mikenomad: Linkan största idiot som drabbat föreningen med miljoner bortkastat på pajasvärvningar. Medvetet för att tappa sponsorer supportrar mm. Men inavlen fattar ingenting ha ha utan låter sig luras ner i sundsvalls nivå eller vill kanske dårarna det.

Modano Vi må vara någorlunda överens i sakfrågan men dina gravt konspiratoriska ide'er delar jag inte.

« · 1383870 · »