1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604519 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb: Fan, det har jag inte äns tänkt på.

hubbenorlen: I dagens läge tror jag inte att man egentligen ens får kräva att det endast ska talas svenska.

söder över: Ryssar går samma som amrikanare och kanadensare, alltså tar en eu plats

Berglund: Klart att det här är bra spelare. Men jag är ändå lite skeptisk till ryssar. Den sociala biten spelar stor roll, och att ha många olika nationaliteter är inget jag gillar.
Främst beroende på att svenska ledare inte är så bra på att hantera en sån situation. Tänk bara på förra säsongen när Perra krävde att spelarna endast ska snacka svenska....
Jag gillar för övrigt inte den grejen...

söder över: En Caslava? ;)

Berglund: jag vill ha en stor trygg sånndäringa check...

strålis är en dröm som antagligen förblir en sådan...

Finns ju en del intressanta Ryssar som e free-agent i KHL iofs.

hubbenorlen: Ja det är nog inte aktuellt. Drömmen är ju Strålman men det måste ju vara 1% chans eller nått sånt. Annars så borde vi väl kunna hitta nån tjeck som kan pola med Vampola tycker jag.

Berglund: Förmodligen samma sak som med pikkarainen. Niinimaa hade artistkontrakt med Luleå, vilket betyder att vi också måste skriva artistkontrakt, för att undvika skattesmäll. så det är nog inte aktuellt

Mackelito: Precis. Det känns lite som Sundsvall Hockey. Plocka en kille från gatan, vilken som helst, och han gör jobbet bättre. I vilket fall inte sämre.

Timrå Icon: Precis, och vi har en till spelare som ska ta Jokelas plats, och vem det blir spelar ingen roll, vem som helst kan gora hans jobb battre.

Redigerad kommentar

RubinCarter: Förutom Lander tycker jag vi förstärkt på samtliga positioner. Men en sån som Lander ersätter man inte heller. De måste skapas i Timrå från grunden....

Laken: "Juha Pitkämäki, mv, klubb ej klar, 
Mikko Jokela, b, klubb ej klar"

bra koll......

Laken:  hockeyorkalen på AB har talat, kvalserien here we come.

Timrå Icon: Mjoo, blir nog så.

Berglund: Luktar löneförhandling. Blir nog kvar hos vargtass-drickarna

Kanske vi är med och rycker? Men det blir knappast så.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky: En genomgående kärnkompetens för medarbetare avlönade av Modo Hockey är ju att snacka. Och snacka. Och snacka.

Wayne Gresky: Värmeböljan tär hårt på er där uppe i Nedre Ankvattnet?

Wayne Gresky: Visst är det så. Allt är relativt men vid en jämförelse med Modo och andra eteblerade es-lag så hamnar antagligen TIK långt efter i en popularitetstävling. Detta ska man ha i åtanke vid diverse rankingar som skräpposten älskar att sammanställa vid nyhetstorkor. Sammanställningar där Modo och andra lag många gånger rakar in omotiverat höga betyg som säkert bottnar i tiddigare nämnda världsordning. För TIK:s del krävs i betydligt högre grad upp till bevis för att utomstående skall höja på ögonbrynen.

Wayne Gresky: Jo Modo är ju The Heart of Hockey.
Say no more.

mikenomad: Gunnar är far till alla barnen är en film jag rekommenderar ;)

Johnny Bravo: Det är väldigt få som är intresserade av att läsa om Timrå, så därför skriver inte tidningarna så mycket om klubben. MoDo å andra sidan är ett av Sveriges populäraste lag och tidningarna vet att nyheter om laget säljer lösnummer.

mikenomad: Ja, är han inte det? :)

Johnny Bravo: Vafan...är Gunnar far till alla hockeyspelare?

Timrå Icon: HV o Modo skriver tidningarna om. Inte ett ljud om klubben han spelat för o som ska värva en 1:e back o som han själv sagt att han vill spela för igen.

Dessutom så kunde man läsa igår att Linkan pratar mycket med pappa Svensson.

Tallnäs: Ja det kan de ju fortsätta drömma om...

Knylan: Det var fasen ett bra förslag!

Slänger in ännu ett osannolikt namn i den tråkiga silly season. Är det någon som kommer ihåg på Dennis Persson? Han imponerade väl inte direkt när han spelade i Timrå, men nu har han gjort två säsonger i AHL och han har utvecklats en del enligt vad som går att läsa.

mainehockeyjournal.com/2010/11/10/perssons-comfort-level-is-producing-points/

Han blev till och med upplockad till Buffalo under Stanley Cup, men fick trots allt inte spela. Han är också en av topp tre Europeiska free agent backar i AHL poängmässigt (Dock inte särskilt många) senaste säsongen . Tror att han är restricted free agent nu och borde kunna passa in i Timrås budget profil.

Poängen är att det känns tveksamt att Timrå kommer få någon icke-nordamerikansk offensiv back av högre kvalitet om man tittar till tillgång och efterfrågan. Det känns som det skulle vara mycket enklare att hitta en riktigt bra forward istället och kanske fokusera på någon mindre bra back. I annat fall så finns det nog risk för att vi kommer att stå med en trupp med ett par hål i i början på säsongen ännu en gång.

Johnny Bravo: Netik och Vampola i samma kedja - där har vi våra Hlinka/Hlavac. Tror att det skulle vara en grym värvning, sedan garnerar vi duon med Max Friberg så blir det åka av :-)

Knylan: Hörru det där var en intressant typ.
Ring Linkan för han lär aldrig få tipset annars.

Knylan: ja varför inte... en publikfriande lirare antagligen... kanske skulle kunna vara lite skojjig!

lite nervös över ep beskrivningarna dock...

En väldigt tekniskt skicklig forward. Stort spelsinne. Flashig, men inte särskilt bra defensivt. Kirill starkov.

allmän kattbajs skulle det nog stå? =)

ne det var taskigt skrivet men ändå...

netik producerade något bättre i khl än starkov dock...

Undra sa flundra om inte vi var med och högg på denna mannen? Då borde vi ha en hyfsad penning att hosta upp på sista backplatsen!

Edb: Precis. Att lyckas i khl är inte bara beroende på talang. Det man läst om tränare och klubbledningar i den ligan vittnar ju inte om gott ledarskap direkt. Och själva lagmentaliteten i landet är minst sagt annorlunda. Det finns många exempel på bra spelare som misslyckats i khl, och långt ifrån alltid har det handlat om brist på hockeykunskap.
Netiks siffror i tjeckien är ju dessutom bra mycket mer imponerande än Vampolas

Redigerad kommentar

hubbenorlen: ja verkligen, jag tycker väl 8 poäng i khl inte ska underskattas direkt när tex en spelare som niklas persson gör 15 poäng

Knylan: Låter som en rimlig spelare för Timrå i dagsläget. Kan knappst klassas som "spektakulär". Spelare på den här nivån är väl vad vi kan förvänta oss som mest.

Den här lilla rackabajsarn blev tillgänglig idag. Kanske vore det något? Sonnenbergsiffror 09/10 men bedrövliga föregående säsong.

Johnny Bravo: Med lite topping framåt och bakåt så ser faktiskt laget helt ok och hungrigt ut :-)

Redigerad kommentar

Mackelito: Jag skulle tro att det handlar om nån som är lite bättre på papperet än björn svensson.

Johnny Bravo: Ingen spektakulär i Linkans bok är en spelare av samma kaliber som Oscar Hedman skulle jag tro. Typ Björn Svensson klass.

jompa13: Ah en humorist.:)

Johnny Bravo: Förmodligen att det inte kommer någon spektakulär. Men jag är inte hundra.

Sen funderar man ju lite över det Linkan säger i artikeln om Strålman, när det gäller sista fw.
"Ingen spektakulär". Vad menas med det?

Johnny Bravo: Micket pra!

Ingen som kommenterat att Boyce skrivit på för 2 år, ser jag.

Då gör jag det: Mycket bra.

Eskas: Ja så är det naturligtvis. Tänkte inte på att Modo hade honom på artistskatt. Så han hade nog inte varit för dyr för oss annars

hubbenorlen: Har inte följt med i vad som diskuterats kring Hannu Pikkarainen på forumet och vet därför inte om jag kommer med några nyheter ... men jag har hört från hyfsat initierade källor att anledningen till att Pikkarainen inte är tokhet på svenska marknaden är att han ifjol hade ett artistkontrakt med MoDo. Detta innebär att om en klubb i Sverige vill ha honom nästa år måste man betala skatt för lön han tjänade i MoDo, alternativt själva bara använda honom som artistspelare. Har han dessutom haft en kalaslön i MoDo kan jag ju förstå att många tvekar.

« · 1386155 · »