1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604540 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Edb: Fan, det har jag inte äns tänkt på.

Edb: förövrigt skulle jag inte ha något emot en stabil 100kg's ryss med bra skott, sedan hur jag ser saken med ryssars lagmoral och förstående hur den svenska hockeyn är en annan sak

Edb: Haha nä jag tänkte inte ens på det när jag satt och kollade på Ryska backar. Givetvis så vet jag ju igentligen att Ryssland inte tillhör EU :-P

Berglund: ok jag accepterar cas! =)

Vår sista forward? Vilka andra lag kan tänkas vara intresserade?

Frella: han vill jag inte se i timrå

Frella: Är inte han utpräglad center? Får flytta ut Ganagarn på en kant kanske isf?

Frella: Hoppas verkligen inte att Timrå är med och hugger på honom.

Kerstin_k: han är väl inte dålig på så vis, Men ser inte hur han skall tillföra något sägs ju även att de är artistkontrakt då tar jag hellre Niinnima

Frella: Vill verkligen inte ha honom. Förresten är det väl inte akutellt med ännu en center?

För övrigt så måste ju Pavlikovsky ses som spektakulär värvningsmässigt då sista forwardsplatsen lär bli typ en Björn Svensson.

Edb: Av det du såg AIK i fjol - tyckte du att han på nått sätt bidrog så pass så att han borde vara aktuell för den sista platsen? Det måste ju garanterat finnas nån ledig, svensk, spelare som klarar av att göra samma jobb som han utan att få ett dyrt artistkontrakt.

Jag vill absolut inte ha hit honom.

2 bra backar lämnar Columbus;

www.eliteprospects.com/player.php?player=4127 Sami Lepistö
www.eliteprospects.com/player.php?player=8365 Jan Hejda

Vad tror ni om någon utav dom?

GurraG: Hejda borde ju vara bra på att mota bort/ få stopp på motståndarforwards...

Håller med föregående talare om att Pavlikovsky inte bör ta sista forwardsplatsen.

Tycker man kan snegla mot de spelare som inte får fortsatt förtroende i sina KHL lag till rimlig peng.

Men tycker att bättre kvalite bör tillsättas än vad just Ratislav visade upp i AIK ifjol, inget man höjer till skyarna direkt. Då tyckte jag hans landsman Zednik var bättre, men inte ens honom vill jag se i TIK.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

GurraG: saftas i munnen, någon av dem borde vara inom våra ramar kan jag tycka.

GurraG: Jan Hejda känns rimlig. 

En förening som brottas med likviditeten, inte har "råd" att betala sina gamla trotjänare den ersättning man lovat. Som dessutom, i varenda reportage, talar om att "vi inte har ekonomin med några spektakulära nyförvärv".

Du har funnit en klockren spelare. Inte särskilt dyr, inte speciellt spektakulär...

Han tar vi. 

ÖstrandsNisse: Enligt EP; "En rutinerad back som är duktig att transportera puck. Storväxt back som är duktig i det defensiva spelet. Stark i sargspelet och bra räckvidd. Underskattad spelare. Inte särskilt bra skridskoåkare. Har utvecklat sitt offensiva spel, men han prioriterar det defensiva jobbet."

Jag gillar inte äldre, slöa, skridskosvaga tjecker. Tycker mer om den speediga typen. Tycker vi har mer behov av en skridskostark offensiv än tvärtom

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Jaha där gick vi miste om en bra tjeck ;-)

Timrå Icon: Jag som trodde på Jagr ...jäklar.

Timrå Icon: Vad är Flyers jämfört med Red Eagles?

Ja ja dom betalade väl lite bättre men det var kul att vi var med så länge.

zita: Ja jag med....kunnat blivit årets rookie i es ;-)

Johnny Bravo: Ja jag hörde att Linkan lockade med att han skulle få en ledande roll i laget med mycket ansvar och bla bla bla

Inget kontrakt till Strålman än...

T T: Men Jagr var också med där....

Timrå Icon: Han, Hejda, gick för i runda slängar 20 millar/säsong. Vi var antagligen inte ens nära. Skit!11!1 Jagr fick vi inte heller. 

Hä bli än töng säsång dä här. Trössten mi harden!1

ÖstrandsNisse: Fast jag har hört att Hejda och Jagr fanns med på Linkans lista. "De är intressanta, men inte aktuella. Vi följer utvecklingen och avvaktar" och "Jag har pratat en del med Gunnar Svensson" ska Linkan tydligen ha sagt.

Exakt hur nära vi var får vi nog aldrig reda på.

Kerstin_k: Nä vi var väl ett par rejäla bankrån ifrån antagligen ;-)

tänkte att jag skulle länka det där, verkar som han spelar kvar i nhl

Strålman spelar nog med oss nästa säsong, jävlar vad genomskinligt det uttalandet var..

Att ersätta Spang med den här spelaren är äldigt märkligt agerande av Växjö:

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article13269199.ab

Edb: Inte så vi väntar till oktober hoppas jag. Sånt hasardspel om sista backvärvningen är inte ens en chans på Strålman värd. Nä, jag hoppas innerligt att man har nåt annat huvudspår...

Möjlig back?

har makedonisk pass haha :]

Edb: Makedonien är inte med i EU och jag tror inte att dom är med i EES.

Angående Hertzberg. Straffar kan han lägga åtminstone.

Är Hertzog(?) klar eller??? sorry, Hertzberg var det visst... :-P

Redigerad kommentar

Bjuder här på lite skön Silly Season läsningen

Mathias: Finns en del faktafel i den artikeln. En okej sådan men dock en del fel.

ÖstrandsNisse: Tänkte du på det där med att han ansåg att vi ersatte Sebbe med Hedman...?

Timrå intresserad av Timander ?

Koski: ja han blir nog klar snart

Koski: Rutin i massor och 30 minuters istid per match.. Nja!!

Koski: Hoppas jag verkligen inte.

Johnny Bravo: Jag vill verkligen inte se honom i Timrå.
Modo-fansen saknar ju honom inte, och anser att han var en av de sämsta i laget förra säsongen.
Vad ska vi med honom till?

hubbenorlen: De blir ju alltid mycket bättre i alla andra än MODO så nog tror jag ni kan ha stor nytta av honom. Vill dock inte se honom i något annat elitserielag överhuvudtaget.

bj21: Med tanke på att han lär kosta en hel del pengar så är det ändå inte värt risken.
37 år gammal Modoit på nedgång låter inte så lockande

Koski: Smågrabbarna frågade vilket "Fläsket" va.

Ingen Strålman i MoDo. Jag vågar nog sätta någon krona på att detsamma gäller Timrå, tyvärr...

Rätt skönt citat i alla fall...

"Någon övergång till Modo ser det dock inte ut att bli.

– Jag har mycket svårt att se det hända, säger Gunnar Svensson"

El_loco: Om man bortser från NHL och tillåter sig att överanalysera lite så kan ju det där ändå tolkas som att Strålman säger nej eftersom han i så fall vill spela för en annan klubb om det blir ES för honom. I så fall kan det ju bara röra sig om Timrå IK. För man får ju ändå anta att Modo var beredda att ge ett ganska fett bud till honom, det hade nog FBK, Frölunda och LHC också kunnat prestera.

« · 1386155 · »