1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600111 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Skarin: pikkarainen gör ditt jobb nu!!!

GurraG: Japp. Sjögren ansluter till Färjestad senare under dagen och gör passande nog debut mot TIK i morgon. Wow!

spud: Blir hon fri kommer det säkert att avspegla sig på isen också. Men blir hon det inte lär det tyvärr kanske också avspegla sig.

Hoppas det löser sig för dem

Här är en artikel från expressen som är sju resor bättre än den dagbladet bjöd på i samma ämne. 

Skarin: Center på marknaden, dock lär väll FBK hugga, men man vet aldrig...Tror det skulle vara en bra värvning! Centrar är vi i stort behov av nu när The Baker spelat klart oxå..

Redigerad kommentar

Ni letar ju ny målvakt. Den här killen är ledig och lär vara rena rama väggen.

Att ge Pikka sparken vore det dummaste TIK kan göra i detta nu. Jag tvivlar att så blir fallet. Ska den här spelaren bort måste han säljas, till varje pris. Annars kan han lika gärna vara kvar. Han kan sitta på läktaren, städa E.On:s pissoarer. Eller varför inte hjälpa Nubben att hitta spelare som kan tänka sig att spela här, eller nåt. Nja det sistnämnda känns väl inte riktigt rätt, men ändå.

Eller tänk om han kanske börjar se nyktert på det här och kommer underfund med att börja kämpa för den här föreningens existens. Tänk om han skulle kunna ha den viljan. Bara en sådan sak liksom. Han har ju bra betalt så att säga.

Nja. Förhoppningsvis finns det någon som kan tänka sig att köpa loss jättebäbisen, eftersom inget tyder på att han vill vara med här och hjälpa laget. Pikkarainen är en oduglig spelare när det gäller det här med att kontrollera en puck. Han har trots sin storlek heller aldrig fått med sig puckarna kring sargerna. Han kan inte slå en passning. Han är speldum och otränad. Ibland när han hinner kan han skjuta. Men det är väl det ända.

Frella:
PerSOLiga tränaren, är det Linkan han menar ? ;)
http://hockey.expressen.se/elitserien/1.2636556/persoliga-tranaren-bakom-hedstroms-lyft

Kerstin_k: Enligt någorlunda säkra källor, finns det såna?, så tjänar den gode Pikken 260k i månaden. Han lär stoppa undan en hel del i pensionsavsättningar.

Kerstin_k: Man kan ju tjäna annat än pengar på att skeppa iväg Pikken.

Såsom estetik, t ex. Att ha en plufsig och surmulen Ann Petrén på bänken ser bara pinsamt ut.

bobrov: Lär väl också vara en väl tilltagen sign on-bonus med i bilden. Jag menar; 673000 delat på 12 blir 56083:- i månaden och alltså inte en speciellt blodig lön.

Vilket får mig att dra slutsatsen att Ilkka fick en rejäääl sign on. Och då, om det stämmer, tjänar Timrå inte speciellt mycket på att skeppa iväg honom. Eller åtminstone inte lika mycket som man hade hoppats på.

bobrov:Pikken + Trän. Perra plockade ut ca. 673000 var i lön 2010 men då är det troligtvis en del andra utlägg på Pikken?? Jahan Davidsson HV 71 var den som tjänade mest 2010 nämligen otroliga 3,8milj 2010

Berglund:Nej,nej,Nej

Berglund: ja han gjorde succe sist han lirade i es (not)

ÖstrandsNisse: Om man slår ut 300k på 5 månader minus arbetsgivaravgifter så blir det ca 40k i månaden vilken kan göra skillnad om Timrå själva kan lägga en slant, säg 200k i månaden.

KORITFW: Har blivit den mobila versionen för mig oxå..

ÖstrandsNisse: Har Pikken verkligen runt 400k i månan?

lungan: Jag tycker att värvarpaketen visar på hur det ser ut. Samtidigt ger jag viss cred. till TJ som förra säsongen förklarade hur svårt det var att betala en spelares lön med en insamling. Det visar sig nu, med den insamling som är igång, hur lite pengar en insamling drar ihop (i synnerhet hos ett lag i kris).
Ett kontrakt med en spelare av högre dignitet måste nog sponsras av en stor aktör, och det har nog föreningen rätt bra koll på. En större aktör i 'vårt' sammanhang stavas antagligen SCA eller Norrporten.

Vi, mindre aktörer, kan säkert dra vårt strå till stacken. Men när vi snackar att värva en spelare tror jag att större aktörer måste vara med och bidra. Men, jag tycker det är bra att pengar visar sitt rätta värde. Vi får ett hum om hur mycket det kostar att ha en spelare kontrakterad. Hittils har det samlats ihop ungefär 22 dagars lön åt Pikkarainen. Då kanske man förstår på vilken nivå det befinner sig på.

Fler spelare ska in samt att endel ska lämna. Vad hände när uppehållet tog slut och matcherna börja igen? När kommer nästa värvning? Känns även som att pengarna till värvarpaketet avtagit :( Väd hände, saknar lite agerande, måste hända in något snart!

Mangy92: Uppenbarligen trodde Kings på honom för nåt år sen, verkar dock inte utvecklats som man tänkt sig, men finns kanske potential i honom

Wayne Gresky: Låter som fabler ;-)

Berglund: En ren gissning. Ni borde ha råd och han är center. Jag tror dock att Nubben siktar på något lite vassare. Han har ju floppat i Sverige förut.

Berglund: dra mig! sitter ju som handen i handsken på beskrivningen, ro hit.

Wayne Gresky: Hört det från nått speciellt ställe eller var det en gissning? Han ser ju inte helt ointressant ut och blev som sagt klubblös idag.

stoff: stoff, coolaste katten på HS

ÖstrandsNisse:Ååå Pillesnoppen åker Finlandsfärja, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Hahl Bundy: När jag är tillbaka hoppas jag att stenar är färdigvända, Perra bär 742 på sin brandkårshjälm och Nubben står staty på Domustrappan (åjo det finns en Domustrappa om än lite omgjord). Lill-Staffan har återvänt hem, vår förstecenter är klar, det har inkommit en 8-9 nya backar, Hasek är här.

Två veckor går fort, men jag säger som Skarin: Det kan gå.

linkan bremberg aka floppen

ÖstrandsNisse: Skitgubbe! :)

Hahl Bundy:Styr du upp detta sjunkande skepp medan jag åker iväg till ett av Linkans favvoställen. Ska fiska lite mal och dricka lite mal....t. Okej?!!1!

Pyss pyss. 

här är en hockeyspelare

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Är måhända Fabus er nya förstefemmecenter?

Mangy92: Gois.....hehehe.....låter som något som finns i blöjor :-). Är inte Mörrum ett pappersbruk förresten??

Nybbe: Du tror fel. Jag bryr mig.

NuMo: Du jag tror inte att några av oss, bryr sig om när Modo speler nästa match,

Bragd-Birger: Hörde det snackades om det på domustrappan men fick aldrig någon rätsida på det ;-)

Berglund: Jag hoppas verkligen att vi får hålla våra derbyn i elitserien i fortsättningen också.

Berglund: Han var tydligen klar för Timrå 2008, men Linkan ville avvakta med tanke på fotproblemen.

NuMo: Har han verkligen det? Eller är det du som hoppas så mycket?

mikenomad: Grattis. Du har nästan hittills av alla tikar kommit närmast att tilltala en modoit utan att gå till personangrepp. Det uppskattas.

Nu tycker jag ju att Mörrum är ett ställe där man skall fiska lax, inte spela hockey på.  Alla som lämnar den klubben gör det rätta.

Mangy92: synd när en sån bra klasslirare lämnas utanför sådär medans skit lirare som Zucca får chansen om och om igen...

NuMo: Forsberg har sagt att han håller lite på Timrå också eftersom det gynnar Västernorrland och även Modo hockey att Timrå är och rivaliserar med dom i Elitserien.

NuMo: Du är verkligen i ditt esse ikväll. Vad är det man säger; inte svårt att skita när arslet är fullt....

NuMo: Han hade ändå inget riktigt Mörrumshjärta.

Mangy92: Jag tycker det är bra.

*Byter ämne*

Vad tycker ni om att Thomas Lundström har lämnat Mörrums GoIS?

NuMo: Ja intala dig det du. Det blir nog bra.

Ett litet skojinlägg om en märklig rubriksättning, vips blir det flera sidor modoliddynga.
Eller, som dom säger, 'nivåhöjande diskussioner'.
Jaja. När toaletten är full kommer skiten flytande.

Mangy92: Vänj dig med att modolider och tikioter håller till här på hockeysnack. Skyll på en tik at vi håller till i olämplig tråd.

Hahl Bundy: För 701:a gången. Tur att Z:a har lite Modohjärta då.

« · 1443985 · »