1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606667 inlägg · 6215 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
fredriko74:en back till tror jag på det behövs

pudding: En back till förutom jättebacken som påstås vara klar? Eller menar du honom och en fw? 

fredriko74:tror att det blir en fw til och en back till tror inte på nån målvakt

Om 2 dagar stänger det berömda fönstret för denna gång. Undra vad The Nub har att presentera, hoppas att inom kort den Tjeckiska jättebacken blir publicerad på hemsidan. Men personligen sedan hoppas jag på en målvakt av gott slag som kan ta 1a spaden utan som helst konkurrens. Vet att man letar pengar i botten av kistan, men drömmen vore även att teckna en center med ett utvecklat spelsinne som blir nyttosam i spelformen PP men som även är bidragande till att förbättra offensiven.

Men realistiskt om jag går på ren känsla är att Nubben idag eller imorgon presenterar Mihalik, sen om han lyckas ro hem en målvakt av bättre klass än vad som finns idag får man vara nöjd. 

Johnny B Goode: Vi lånar han ! vad kommer mer undrar man, finns det pengar kvar, att låna vad kostar det ?

Johnny B Goode:jo det är han men tik har väl inte vaknat än

snabelhåkan:

På eliteprospects så står han i laguppställningen i Timrå IK

Detta betyder att han är klar,,,,,

T T: Står ju även här att han är utlånad, men det är som du säger.

Lev Poprads hemsida har bekräftat utlåningen men man hade ju gärna sett det på vår också innan man ropar hej.

nixXz: Kan inte någon trycka till killen Pär Nordin , som kommenterar i Aftonbladet  om Pärssinen kallar honom för alkolist !

nixXz:håller med dig

Laken: Oj det hade jag missat helt =), tror dock ändå att det inte kommer komma någon ny/nya spelare.

Om jag vore sportchef skulle prio. 1 vara att bli av med Murley (transatlanten utan attityd)! Jämför med Manderville och Sonneberg...

Men det förutsätter att någon annan klubb vill ha Murley och dessutom att han själv vill flytta.

Det skulle medföra att vi kan värva en icke-EU-spelare och dessutom att vi skulle minska våra lönekostnader.

nixXz:får nog räkna med att det blir detta lag i ks

nixXz: Dessutom är din länk gammal och Nubben har redan kommenterat ryktet!

http://dagbladet.se/sport/1.4330157-timra-ik-timo-ar-inte-till-salu-

nixXz: Timrå väljer ju själv om de vill sälja! Så de kan inte bara "tappa" en spelare som står under kontrakt, utan att själv vilja det.

pudding: tror samma

Icing-Ove: Aldrig att han har 500 lax i mån! 

pudding:

Dick Bremberg är den ultimata anti-spelaren. 08:a, är trött, har lappsjuka, står still och petar med klubban och tjänar 500,000 kr i månaden...

Laken:tror att ingen kommer till tik

Rykten, vilka kommer (och går)?? Någon som har "insides"?

Vladimir Mihalik: Klar?

Aleksis Ahlqvist: TIK intresserade?

Josef Boumedienne: Inte TIK, går utomlands!

Några som kan vara intressanta? 

Alexander Hellström

Branislav Mezei

Emil Lundberg

Jakub Sindel

Jaroslav Kristek

Jeff Hamilton

Jiri Hunkes

Karel Pilar

Karl Fabricius

Lubos Bartecko

Martin Strbak

Vaclav Nedorost

Bragd-Birger: Vänta...det måste jag kolla...

Haha! Till och med Google vet vilka som är bäst lämpade för köksarbete :-)

Redigerad kommentar

Patrick Polly: Jag har redan ställt in mig på att vi inte kommer att värva några spektakulära spelare.

Patrick Polly: Finns det fler än Friberg och Jonte? Förutom Modos nya backklippa då.

hubbenorlen: Nä jag tror vi har en bra chans i KS.

Men innan vi vet hur det slutar kommer Nubben ha det tufft, ingen kommer vilja signa innan det är klart, och då kommer vi sent till bordet med lite att erbjuda...

Vi får leta i allsvenskan som sagt!

T T: Hmm gjorde vi? Friberg kan vi nog inte tillskriva det epitetet ännu.

Patrick Polly: Ett tight och stenhårt försvarsspel är nyckeln.
Tror inte ett allsvenskt lag har en chans om vi spelar som vi gjort dom senaste matcherna.

Timrå Icon: Hehe, tänkte inte på det.

Nä fan, nog ska vi vara kvar i ES i nästa säsong, annat finns inte. Nu har vi fått lite ordning på spelet, har vi toppat formen till KS så kan vi bli big red machine igen!

Timrå Icon: Annars gillar jag den här, från engelska till svenska:

men are men and men should be cleaning the kitchen

Ambroo: Jag vet inte om Timo är tillräckligt hård för att spela i Pelicans.

www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=raKGf6U6rbQ

Patrick Polly: Vi plockade guldkornen från div 1 i alla fall.

Patrick Polly: Det blir värre om vi själva är i allsvenskan ;-)

Nä Mihalik är nog körd känns det som. Timrå la ett bud för flera dagar sen. Han har fått flera andra bud från andra klubbar. Timrå ligger nog rätt kasst till där...

Surt sa räven, Nuben har verkligen ingen guldsits just nu!
Inför nästa år borde vi göra en Lule, dvs plocka guldkornen ur allsvenskan istället för att värva dyra finnar.

T T: Det var en dum dum dum telefon :-(

Timrå Icon: Och de kallar det smarta telefoner... :)

T T: Det jobbiga var att jag fick den uppläst av telefonen när chefen stod bredvid mig i hissen.....

T T: your mom has great tits, but why is there a cock in your ass

Hehehe

Ambroo: Äsch, det finns ju Google Översätt. Testa och kör den här till engelska: din mamma har talgoxar, men varför är där en tupp på din åsna

Ambroo: Ja iofs sant. Om han håller. Jag håller tummarna för det! Pärra är en personlig favorit. Jonte också så klart

Timrå Icon: I Finland är en sån spelare het ända in i det sista. Jag tror att han kan bli guld värd i en Kvalserie. Han och Jonte har ju dominerat titt som tätt på slutet. Det enda som saknats är väl utdelningen, men mot svagare motstånd och med lite mer tid så kan det mycket väl bli ketchup.

Timrå Icon: Nä han ska rädda kvar klubben sin så att grabben hans kan dominera här om några år!

Ambroo: Tar emot att säga det men kanske vi ska passa på att sälja honom medan han är någorlunda hel och het på marknaden.....?

Ambroo: 15+ Ambroo. 15+ :)

T T: Är det inte lättare med den här så att alla fattar? ;-)

Bragd-Birger: Vi har en egen tabell! Bara en sån sak! :-)

RTS: Om du försöker få mig att ha Linkan som 'favo' misstänker jag att du groggat hyfsat hårt innan du läser mina inlägg. Men du exemplifierar min poäng ganska tydligt med ditt dravel.

Och dom där 'Linkan vs Nubben'-exemplen ser ut som varianter på såna där Chuck Norris-historier. Ska du inte lägga in lite sköna vibes från Fantomen också? 'Nubben har tio Linkors styrka'. 'När Nubben förhandlar isas agenternas blod'. Osv.

Men, men. Du har säkert jättebra koll på deras respektive arbetssätt.

Undra när slovaken ska presenteras? Han ska ju enligt tidningarna vara klar och vad man hör folk snackar, men varför drar man på det? Är det bullshit som så många gånger förr? Media verkar tycka att det är roligt att plåga oss stackars supportrar... Ärligt talat så har jag gett upp förhoppningarna nu om att sitta här och hoppas och hoppas på att något oväntat ska hända. Man uppdaterar sidorna helt i onödan! Jag känner på mig att det blir pannkaka av alltihopa. Bara inrikta sig på att våra iskrigare vi har i laget får försöka fixa detta tillsammans i kvalserien. Ny nolla av Jocke ikväll och det ser iallafall bra ut i sista utposten. Hoppas han kan spika igen i kvalet. Där behöver han verkligen stå på huvudet! Heja Timrå! 3 nya poäng ikväll tack och en ny nolla. 0-2 skulle sitta fint... Nu struntar ja i de här med tron över helgen. Nu blir det bolaget och en kasse öl och sen går ja o lägger mig. Gonatt

RTS: Jag kan nog se mer än 2 felbedömningar enligt mig iaf. tex Bremberg, att inte ta Brendl när han hade chansen etc. Även om Brendl krävde styva 400k i månaden så borde han varit värvningsbar efter Vampola gick och om man skippat Bremberg.

« · 1462810 · »