1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598453 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: Handen på hjärtat, jag tror det räcker med att förstärka försvaret ordentligt samt behålla PW eller en annan toppmålis. De forwards vi avslutade med håller. I den här serien tror jag det räcker långt.

En ska kan jag lova redan nu och det är att det inte kommer att bli sämre nästa säsong, oavsett lägre budget eller ej.

Det är en hel del på g rent organisatoriskt och det är där man måste börja för att kunna bygga för framtiden.

Men hörrni... Nu tar vi en paus och bara njuter! EP-länkarna och vilka som ska ha kontrakt eller ej kan väl vänta?

Ambroo: Vi njuter av stunden och ser fram emot nästa säsong redan nu, den 5:e mars 2011 var lidandet äntligen över. AMEN! Nu är det bara i runda slängar 7 månader kvar, halleluja vilken håkkyabstinens det kommer att bli.

Ambroo: Håller med om att njuta nu men sen kan man ju glädjas åt att denna match var den sista för vissa herrar.

M.Karlsson
Sonntag
Skoogs

Snacka om man tycker att våren är kommen ..........

Ambroo: Gud är stor...Anton Lander är STÖRRE!

Har Sundsvallsspelarna redan packat hockeytrunkarna tro?

Slutspelat för båda lagen. Är hockeyintresset i Medelpad mättat för denna säsong?

Vore roligt att se Timrå IK - Sundsvall Hockey nästa helg i en välgörenhetsmatch där klubbarna delar på intäkterna.

Johnny Rådepp:
Får en känsla av att modo inte vill sjunga Kentas slagdänga"just idag är jag stark, just idag mår jag bra"

Foyn:
in shalah

Nisse: Ja jag instämmer. Ett stabilt försvar går man långt på. Tänk att få bli av med Jokela, kolan och Sonntag inför nästa säsong. Vem man ersätter dom med är fullständigt irrelevant. Vem som helst på marknaden (inom rimliga gränser) är bättre.

Blir vi av med dessa herrar, åtminstone dom två förstnämnda, då har vi kommit en bra bit på vägen i arbetet att bygga en mer slagkraftig backsida.

TIK55:
Räcker det?

Olle: Det sura är att vi går fetback den här säsongen :-(. På så sätt är vi förlorare ändå. Målet var SM-guld. Det ska vi inte glömma. Som de sa i Pulp Fiction; "nu ska vi inte springa och suga av varandra pga det här". Det måste trots detta rensas.

Timrå Icon: Ja alltså det är klart man ska vara glad just nu, när vi slapp kvalet, men man ska inte glömma bort att den här säsongen har varit ett enda långt fiasko. Glömmer man bort att vara kritisk i det här läget, från föreningens synvinkel, då kommer man gå i samma fälla även nästa år.

Jag ser fram emot när huvudena börjar rulla.

Olle: Precis. Helt rätt min käre favoritskribent!

Timrå Icon: Fan vad skönt att inte behöva "sorgdricka" för en gångs skull! Nu går jag in hårt på lite single malt. Jag tar inte ansvar för något jag skriver härinne, hädanefter. Skål!

Olle: Jag hör inte till datorskärmssuparnas skara i vanliga fall men idag skålar jag med mig själv och hockeysnack. Men ingen single malt, en hederlig blended från Heffnerskajen från tiden då Vin & Sprit gjorde Black Ribbon i Sundsvall.

El Maco: Inför matchen mot SSK så kände jag att jag var tvungen att prova något nytt för att få positiv effekt vid nedsläpp. En flaska 12-årig Tomatin från högländerna. Den smakade räv och den smakade än mer räv EFTER matchjäveln. Jag förbannar mitt svaga sinne som övergav dom ständigt pålitliga "isle-varianterna" men fan om inte Tomatin rent av smakar bättre än en Lagavulin, en afton som denna.

Slutsats: Tomatin fungerar ingalunda som någon positiv jinx-whisky men däremot som en räddare i den totala nöden.

Låt Lander sköta allt från träningar till sommarens hundutställningar i E.on. Fall på knä inför universums härskare! Han heter Anton Lander! I kväll firar jag med pölsa och en liten Port Ellen från typ 75. Det är riktigt fin ångest.

Behåll:

Sebbe
Granath
Halonen

Hirscho
Pikka
Röya
Murre
Timo (om han kommer tillbaka)

Förläng med:

PW
Dahlroth
Rotevall
Werneman
Axelsson
Hallin
Gabbe
Klingberg
Viinanen
Lander (Man kan väl få drömma?)

Bort:

Åke
Pitten (Redan klart)

Jokela (Redan klart?)
Kolan
Skogs
Sonntag
Styf (Tack för allt!)

Hynning
Larsson
Lundmark
Björn Svensson
Simmalugnt
flyttad

Simmalugnt: Tror Viinet kostar mer än de smakar faktiskt. Nej någon billig grovjobbare blir lika bra.
Blizzard

T T:

Jag gillar det jag har sett av honom och tror inte han är SÅ jävla dyr, men vad vet jag. =o)

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Är han billig får han vara kvar. Tyckte om han riktigt mycket i början, sen på slute känns det som att han stnna upp, vart liksom ingenting frammåt, han spelade för spelandets skull typ.

Blizzard: Vi såg många bleka spelare överlag i år. Jag tror många spelares fulla kompetens kan utnyttjas bättre under annat ledarskap. Viinanen och Murley känns som två såna spelare.

Om vi lyckas signa PW så skulle jag gärna se att man gör en framstöt och knyter upp Aleksis Ahlqvist om han vill komma tillbaka.

Simmalugnt: Personligen skulle jag hellre vilja se en stabil, etablerad målvakt som första val och sedan ha PW som backup. Killen är junior och kommer från ett allsvenskt lag där han var 3:e målvakt. Jag tycker att backup i ett elitserielag är fullt rimligt för honom.

Tyvärr finns nog inga pengar för någon "norrena" i Timrå IK.

Olle: Håller med, känns lite som att skjuta sig i foten om vi kör på PW och Aleksis, efter denna säsong borde vi förstå vikten av bra och stabil målvakt. Tycker också att PW visa lite mer männskliga sidor de sista 4-5 matcherna, han var ju nästan Kapanen form ett tag, sedan sjönk även han, och det får man nog räkna med att han gör nästa år också.

En stabil med PW låter mumma! Men som sagt pengar.

Målvakten ska vara ett säkert kort. Inte en Pikämäki som man hoppas förvandlas till past-Mora form.

Ja ska man vara riktigt krass så kan man säga att en målvakt som på förhand anses som "stabil" det har vi inte råd med.

KORITFW:

"Säkra kort" hamnar hos de fyra stora om de hamnar i Sverige. Det är därför jag hoppas på en talang från juniorleden som kan blomma ut som Brynäs grabbar.

...kanske lessnar och kommer tillbaks?

KORITFW: Regin har ju ett gällande kontrakt med Ottawa och han kommer knappast återvända till europa efter den här säsongen, de jag såg av regin i fjolårets slutspel så var han riktigt riktigt bra, jag tror definitivt Ottawa vill ha honom kvar och se om han kan plocka fram sitt rätta jag till nästa säsong.

T T: Har inte Axie också med timråmått nu haft väl många o svåra skador för att satsa på honom ett par år till....korsband i knäet helt åt skogen är inte så lätt att bli riktigt 100% återst'älld ifrån dessutom opererat båda axlarna ...

behöver vi inte mer snipers istället...Axie är naturligtvis en genomsympatisk kämpe o person precis på samma sätt som pelle h men jag tycker att EN av dessa två är nog..vilken är en kansek smaksak men vi har ju redan en Timo som varit hel el halvskadad i flera år plus alla andra otaliga ledbandsskador som gör dessa spelare ännu lättare återigenskadad..

kanske har jag här tänkt helt fel o Axie blir verkligen 100 återställd o kan göra sig själv full rättvisa igen...då är han ju en stor tillgång

htikare: Självklart ska Axelsson vara kvar. ffs!

Och han har ju en bra skadehistorik.

Hur tror ni det blir med en spelare som Hynning nu när AIK garanterat spelar i ES nästa år? Bör vi ens försöka behålla honom, eller finns det bra alternativ därute som man borde kolla på?

Kattgubben: Skulle inte förvåna mig om Hynning lirar ihop 35poäng eller mer nästa sösong, kanske inte i Timrå men annat ES lag. Mycket gym (sedan foten la av) på en ganska tasig kropp och inte alls mycket skridskoåkning så hans ljumskar som spökar 24/7 borde vara skapligt rehabade iaf bättre!

Går han till AIK får han nog nytädning som heter duga!

Redigerad kommentar

• Vad är anledningarna till att ni inte klarade målsättningen? – Spontant så känns alla skador vi haft som en faktor. Vi har inte fått kontinuitet och det är klart att det påverkar verksamheten på flera sätt. Men vi måste sätta oss ned och analysera, och det har vi inte kunnat göra ännu.

Men va fan Linkan, Kolan & Jokela har väl inte varit skadad på hela säsosongen, hur tänker du där då??

Då var första nyförvärvet klart. Marcus Högström 2 år

Foyn: Länk?

Foyn: Liten men bra nyhet!

ante08: Har inte kommit ut än. Jag har mina källor. Hoppas det inte skiter sig :)

Foyn: svetten börjar rinna på kolan ;)

Foyn: Ok, han lär mer eller mindre ta över Sonntags lön. Bör vara en bättre/mer utvecklingsbar spelare för den pengen.

Blizzard: Ha ha...Kan man nog tänka sig.

Foyn: Jag är skeptisk till Högströms kapacitet men inte överraskad över värvningen. Det är den nivån det måste bli om det egna kapitalet är nere på noll.

RocknRolf2: Silly season säger bara jag, tänk att det redan har börjat.

T T: Den nivån?  Högström kommer vara en av klubbens 2-3 billigaste spelare.

Tycker inte att han förtjänar ett tvåårskontrakt rakt av, men visst, är han tillräckligt billig så fine.

Redigerad kommentar

T T: Han var verkligen inte dålig när han spelade för oss i var fall. Sedan kanske han framstod som en bra spelare i och med att våra andra backar var mediokra. Only god knows.

ersson: framför allt så har han ju åldern på sin sida

T T: Ja Marcus är en billig spelare. Han kommer va en av dom lägst betalda. Sen får vi se om han lyckas?

samt att Dahlroth har också skrivit på ett a - lagskontrakt utifrån Högström.

Det Timrå IK måste göra är att få i hop en duglig trupp snabbt, det lär bli klent med Timrå IK-hjärtan i klubben nästa säsong.

Timrå IK är dom bästa.

« · 1357896 · »