1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598458 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
The Fat Bastard: En vass skridskoåkare ,sniper o rightare för nästa års Timråtrupp tycker jag är Daniel Viksten Mora troligen inte så dyr men ändå riktigt bra....

Dahlroth vill man ha, men inte så man jublar över Högström och Dahlroth, får vi var inte direkt ett stjärnlag när dessa lira i TIK 10/11 men en bra början, men vi måste ha härförare!

Dahroth får utvecklas nu under sommaren, får det fattades lite på honom iår, men det var första året också :)

Blizzard: Nermonteringen fortsätter till S-vallhockey nivå allt enligt Linkans planering så ska han lyckas till slut med sitt uppdrag. Dumjävlarna i baracken fattar ingenting utan låter idioten gå före sponsorer och supportrar.

Blizzard: Hörde att Linkan kontaktat Jesper Jäger och Viktor Wallin, 2 kanonbackar på väg ! Underbart =)

fredriko74: Har även hört Läder-Calle och Lotvonen kontaktats för att få upp rörlighet och snabbhet i backbesättningen :-)

Berglund: Ja Lotvonen värvades väl som en PP back modell kanske ES rörligaste ! ==)

Personligen är min stora idol i alla kategorier V Wallin, a lot of cred to you som spanade in honom, sportchef på den tiden kan det ha varit PEO Larsson?

timraw: "Jag är från Stockholm och förr eller senare vill alla stockholmare komma tillbaka"

Jag trodde att det var tvärtom, att alla stockholmare förr eller senare tröttnar på själlösheten och rör sig ifrån träsket. Hur som helst så blir det nog bra det där. Inga fler påskrifter från skadade spelare tack.

Någon som vet var han den halvstora juniorbacken tog vägen ? Hade nr 8 på ryggen, och fick vara med och leka med de stora grabbarna vid några tillfällen förra säsongen!

Sundqvist var det jag tänkte på, var har han tagit vägen?

Har karriären gått åt fel håll som den gjorde för Jäger ?

fredriko74: Visst har du väl hört talas om EP?

Johnny Rocker: Lite oroande då han nämner vilken målvaktstränare det finns.....Tarvainen känns ju inte så het i det fallet, efter som han inte kunnat styra upp Åkerlund under tre år, en bra målvakt men för ojämn och tydligen fel spelstil, och rekomenderat Pitkimäki var ju kanon.......

MB: Ja, står det mellan honom och Erik Granqvist, så.... kan man ju lista ut vartåt det barkar :(

MB: Klart det inte känns bra när familjen rycker i PW. Men Tarvis är ju inte helt misslyckad i mina ögon. Lindbäck är ju ett ex på en som gillade honom.

Johnny Bravo: Det är ju ändå väntat att halva serien, minst, är intresserade. Jag har dock en känsla av att han blir kvar här.

Tycker det känns helt rätt väg att gå med den unge dansken.

Lär bli officiellt snart: st.nu/sport/ishockey/1.2826323-hogstrom-hoppas-pa-timra

Och här är en annan positiv sak: st.nu/sport/timraik/1.2826190-klingbergs-sasong-fortsatter-skont-

Ambroo: Ja, jag gillar den vältalige Göteborgarn med gluggen.

Om Timrå:
"Det känns som det bästa alternativet. Om de vill ha mig. Här vet jag att de satsar på mig."

Jag vet inte hur mycket som är sagt, men snacket om Jokela är i alla fall sant. Det kontraktet är rivet.

Vår skadedrabbade ålderman Styf lägger rören på hyllan.

Styr-Björn: Linkan hade en smula fel när han värvade den skridskovirtiosen.

Så sjukt djävla fel! En av TIKs topp 5 sämsta värvningar genom alla tider , garanterat!

Vi var flera däribland jag som förutspådde att Ingenmansland skulle betyda Status Quo i ledningen. Det hade nog behövts en kvalserie där vi klarar oss kvar i sista omgången för att något ska hända.

Simmalugnt: Om äns då....."Vi klarade oss ju..."

"Vi låg ju 3a ett tag" säger T Johansson.

Redigerad kommentar

Berglund: På tal om Status Quo så tror jag Francis Rossi skulle göra ett bättre jobb som SC än Linkan.

Berglund: Underbart att kika i kikar´n! Lättare sätt att skydda sin fasad finns inte.

" Vi var med i högsta serien i mitt av 80" Tror inte Väsbys SC tar till det begreppet idag ?!

Styr-Björn:
Hörde hur linkan värvade jokela, och är det sant framstår freddan som ett geni!

Per HApps: Du får gärna delge hur det gick till. För nån sämre "klassback" har sällan skådats.

Johnny Bravo:

Enligt uppgift var Linkan i Finland för att kolla in en annan spelare, som det inte blev något med.

Men på den matchen var Jokela riktigt bra, och några veckor senare var han kontrakterad.  En match och sedan var det klart. 

När man hör sådana historier om Linkan och Freddans massmail så är det väl inte undra på att Modo kvalar och vi klarade oss med nöd och näppe.

Per HApps:

"Rolf:
2011-03-08 11:34:43
2 timråbackar påväg till LIF"

Så det är där Skogs och Kolan hamnar. Eller ska Jokela bilda backpar med Lotvonen nästa säsong?

Per HApps: Fast det säger också en hel del om den press dagens sportchefer står inför. De måste göra klart trupperna snabbt och då kan det ju lätt bli så att det blir ngon flopp när man letar guldkorn.

Simmalugnt:

Lotvonen är inte i Leksand nästa säsong, han är petad och kommer förmodligen sätta sin feta röv på första bästa finlandsfärja snart :)

Simmalugnt: Den ena är med all säkerhet Granath. Tror knappast på Skogs (Mora?) eller Kolan (Utlandet?), men däremot Sonntag.

Ambroo: Granath? Va i helvete. Det hade jag inte väntat mig.

Ambroo:

Jag tror Sundlöv är rätt sugen på Mattias Karlsson,det var ju en bra spelare innan ni förstörde honom=)

Simmalugnt: Ja, stämmer det ryktet hur Jokela värvades över en bra presterad match blir man rädd.

Då vet man inte vad innebörden av scouting är!

Bissett19: OLW förstörde honom.

Ambroo: Backsidan o målvaktssidan ser ut som en Total Makeover till nästa säsong.

Målvakter: PW o Tarkki?

Backar: Erixon o Halonen. Högström? Dalroth?
Behövs liite mer klass.
Granath har ju kontrakt till 11/12 ska han bryta det för kärringens skull?

Johnny Bravo: hur var de nu , ska vi ha bredd eller klass , med timrås ekonomi så har jag svårt att tro att de blir en bred trupp av klass . man får som välja . några klass spelare , eller många vatten bärare .

superfalle: Någon måste dunka in puckarna från blå i PP. Ingen av dom backar vi har kontrakterade är kända för att syssla med sånt. En förstamålvakt och minst en klassback bara måste in.

Ambroo: Jag kommer osökt att tänka på Augustus

Olle: Ja, här funkar det inte att kampa ihop Jäger med Viktor Wallin hör jag =)

Olle: absolut . så är de , men alla har skrikit om bredd , och med de så blir de mindre utrymme för klass värvningar , de finns säkert många som kommer att börja gnälla då dom nya namnen presenteras , för de kommer förmodligen inte vara pronger och stamkos som värvas om man säger så . baksidan med att ha många spelare på kontrakt

superfalle: Nåja men det där är ju relativt också. Vi kan ju inte ha 8 backar som alla håller 3:e femma-klass. Men sen är det ju inte färdigspelat på många håll i europa heller så dom där klassvärvningarna kan vi nog få vänta på ett tag.

Välkommen Högström.

Var det spud som sa att han inte kunde gå till oss pga kontrakt med SAIK?

Johnny Bravo:

Ok, så första nyförvärvet blir en spelare som flyttas upp från farmarlaget. Det känns lite oengagerat.

Enl uppgift har linkan fått gå, finns det fler som hört samma?

Simmalugnt: Ähh inte vara sån nu.
Flera härinne har ju velat se honom i Rödvitt kommande säsong.

Per HApps: Nej men ett fyrfaldigt leve i såna fall; Hurra Hurra Hurra Hurra!

Johnny Bravo:

Det är säkert inget fel på honom. Jag menade mest at ska vi hänga kvar nästa säsong så måste det till andra nyförvärv än att bara flytta upp spelare från farmarlaget.

Per HApps: Om det är sant så ska jag fira med en whisky på stört! Jag är ju trots allt lite snuvig.

Simmalugnt: Jo men i nån ände måste man väl börja vi ska ju ha in ett antal backar med tanke på alla som ska lämna o det är ju i stort sett bara vi som slutat spela.
Vi får nog vänta länge på spetsen.

Johnny Bravo:

Jo jag vet. Jag är bara otålig. Silly Season är ju SÅ kul. När man ser ett bra lag växa fram på papperet. Sen när den riktiga säsongen startar så är det inte alltid lika kul att se samma lag spela, men men.

« · 1358954 · »