1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600132 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Styr-Björn: Peter Nylander!

Redigerad kommentar

T T: Tänkte precis säga det.. Våran frälsare!

Ambroo: Har inga namn alls. Tänkte att det kanske fanns någon expert på Get-ligaen som hade några spännande namn på lager.

Styr-Björn: Nu kan jag inget om Get-Ligaen, men har inte Knut Henrik Spets varit på g till något elitserielag? Stor och tung (190 cm, 91kg) högerfattad forward som snittat 1p per match senaste säsongen. Är för övrigt bror till Lars-Erik Spets som en gång lirat i Brunass.

EDIT: Nej, det var Nyköping jag tänkte på. Han var någon form av succéforward där enligt Hockeysverige. Någon som vet mer om honom?

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

ersson: Lars Erik Spets ryktades väl till TIK för några säsonger sedan iaf.

ersson: Ja Lørenskog är ju i semi så det kan kanske stämma. Spelar ikväll och på fredag.

Frella: Det var kanske han jag tänkte på!

ersson: Men rent generellt känns det väl som att ifall man scoutar Norge så handlar det om yngre spelare eller transatlantiska importer?

Styr-Björn: Nu tänkte jag väl mest i övrigt.

Jag kan tippa på att denna man kan vara i blickfånget:

Ambroo: Jaha, nä ingenting nytt under solen.

Frella: Så kan det vara. Jag har ingen aning, tyckte bara att han lät intressant! :)

Ambroo: Fast Frisk Asker är utslagna. Om det scoutas på match nu så är det Sparta, Lillehammer, Stavanger och Lørenskog som gäller.

Den här hade varit skoj:

Redigerad kommentar

T T: Såg han också! Tror han skulle bli en bärande lirare för Timrå IK anno 11/12.

ersson: Tyvärr har han varken storlek eller stats som tilltalar.

Ambroo: Eftersom det dumpas EP länkar så är det väl bara gasa.

Mat Robinson?

Frella: Verkar som att många gillar han på facebook i varje fall ;) Det är ju alltid nånting!

Frella: Tja... Vi vet ju var Abbotts plockades.

Frella: Ännu en rightback som ryktas till Elitserien:

Kanske den här gamle Nubben-favvon?

Bragd-Birger: Helt enormt att han fick två sässar här när det begav sig!

Norska ligan? Varför inte ett kompliment till Pikken :)

Denna istället för Jokkela? Ryktas till Ambri-piotta dock.

Redigerad kommentar

Den här gamla homofilen då? Det är faktiskt mitt tips.

Skulle inte Moe kunna ersätta Sonntag ?

Andersson: Min mormor skulle kunna ersätta Sonntag. Frågan är bara varför vi inte skulle sikta högre. Moe är i sin karriärs all-time-low. Jag hoppas han hittar upp, så kan han komma tebaks till Timrå sen.

Bragd-Birger: Tror du han vill komma till Timrå om han hittar upp då?

Kattgubben:

Senaste om Moe säger att han hamnar i Rögle enligt en Rögle blogg..

mattias - 74: Jaha, där ser man. Jag tycker bara det är tråkigt att man släpper iväg egna produkter alltför lättvindigt. Han var kanske ingen stjärna senaste säsongen hos oss, men vad har vi på backsidan nu då?

Kattgubben: Moe tycker jag är ett exempel på en spelare som man släpper i exakt rätt ögonblick. Säsongen i Leksand understryker det.
Jag har svårt att motivera att man ska ha en Jokela/Karlsson-klon bara för att han är en egen produkt.

Bragd-Birger: Du har förmodligen helt rätt. Jag kanske har lite svårt att tänka helt rationellt när det handlar om nån av våra egna.

Topi Jaakola var jag sugen på redan när Luleå högg honom från SSK. Han lär ju dock inte bli aktuell då han har kontrakt över nästa säsong. Men jag hade gladeligen bytte Jokela mot Jaakola.

Redigerad kommentar

Kanske har fel, men har ni inte luftat den här killen här förut?

KORITFW:
"Eskas: Jason Krog: 178 cm 86 kg. Darren Haydar: 175 cm 77 kg.
Tikinmyheart Kommentera 0 2009-06-04 09:31

Prenumerera | Anmäl "

"Hade inte vi fått dom vi fick så hade P3 som ni så snällt kallar han lika gärna hamnat hos oss känns det som. Eftersom det finns inge pengar i klubbarna tyvärr. När en spelare som Jason Krog kräver 550.000 i månaden så ser man hur det ser ut på marknaden
Cyklob Kommentera 0 2009-11-24 15:37 "

"saviano i växjö
morten green
sjödell wiklander
eller varför inte låna Jason Krog!!!
keith aucoin

nåt måste vi ju in med, nu sticker nog MODO i tabellen också, lämnar timrå i träsket, ingen rolig tid framöver nu, vi har ingen power kvar!
låt spelarna spela med prestations lön!!

keni Kommentera 0 2011-01-07 19:45
"

KORITFW: Linkan var ute efter honom som förstecenter för något år sedan har jag för mig?

Jockz: de var efter hans 112P säsong va :)

Blizzard: Själv är jag av den åsikten att vi har haft nog med med krogar!

Johnny Bravo: Den här killen kanske vore gott mos!

KORITFW: Bara namnet skulle ju locka en del av våra törstigare spelare att signera kontrakten.

Kattgubben: Han har i vartfall varit i Stockholm vet jag. Så det är inte omöjligt att han varit i 08-land för att scouta spelare.

En spelare som enligt rykten inte var intresserad av Timrå IK eftersom Linkan lovat att återkomma men inte gjort det. Då kliver Nubben in i handlingarna och släcker branden.
Hursomhelst är det en positiv nyhet att vi fortfarande finns med i resonemanget.

ÖstrandsNisse: man har inlett diskussioner om en förlängning med Åkerlund... det känns inte så jävla bra.

Kerstin_k: Men va fan, ska dom göra det för. Vad håller dom på med!

Förlänga med Åkerlund? Jaha, då kommer det att snyftas om skador nästa säsong också...

ÖstrandsNisse:
Fan i helvete, ska Nubben göra  Linkans jobb????? 

Agera Bragd Birger !!11!!!

Så det finns alltså "intressen högre upp" för Kolan. Ja, jag säger då det. haha

Kattgubben: Asplöven?

En Klingberg till som tvekar till Frölunda...

FORZA TIK................alltid, alltid.....................

ÖstrandsNisse: Att få ringa och bjuda in en div 1-spelare låter som en lagom mjukstart för den assisterande. Smart av Linkan att spara det till Nubben så att han får känna att han kommer in i verksamheten direkt. Att kunna delegera är en viktig chefsegenskap.

Per HApps: Vilken sida vaknade du på då, månne?
Det är väl skoj och bra på alla sätt att Nubben gör nytta. Gråter du om Linkan gör en bra värvning? Om TJ fattar ett bra beslut?

Jag ser det som en positiv artikel, och jag ser fortfarande Nubben längst ner på min 'människor vars karaktär jag respekterar'-lista. Blev det svårt nu?

« · 1363455 · »