1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607849 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
mikenomad: Mallorca 19 mars måste var väldigt varmt. Hua!

mikenomad: Skälet är nog som angivits. Att frugan Eva inte kunde komma loss tidigare och att dottern Isabelle nog har sportlov just nu. Därav passade det bra med en tripp till Espania.

Det första testet på våra sportchefers samarbetsförmåga verkar i a f ha gått bra.
'Ok, då tar jag Thailand i april, så kan du pipa iväg till Spanien i mitten på mars'.

Bragd-Birger: Tarvis tar Finland i maj.

Johnny Bravo:
Semester är överskattat, köp ett solarium och låna en talbok!

Eller tvärt om.

Per HApps: Billigare så.

Johnny Bravo: Förmodligen lite småpissed, eftersom han tvingas jobba under de mest hektiska månaderna. Där har vi nackdelen med att befinna sig längst ner på sportchefsstegen.

Uno Gordon: I Jokkmokk har man sportlov v.11. Resten av landet har redan haft sitt. :D

Jaha, Elitseriens sämsta sportchef 2010/11 Kent Norberg drar på semester det första han gör. Fast det är klart, att vara sportchef är ju ett jobb som alla andra!!1

RocknRolf2: Han är tredjetränare och sportchefsassistent i år. Mer flexibilitet då.

El Maco: Det verkar vara väldigt flexibelt. Nubben själv verkar däremot inte så flexibel med sina resdagar.

Pärssinen tjänade 1.3 mille i beskattningsbar inkomst ifjol. Om han fortsätter i Timrå måste han få en kraftig lönereducering.

RocknRolf2: ca 100k i månaden låter inte så mycket, men pengar som avsätts till pension syns väl inte där?

RocknRolf2: vad tror du en spelare i elitserien tjänar?

superfalle: Mycket pengar och just därför ska vi vara extra försiktiga med att satsa på spelare med lång skadehistorik. Vi är ingen försäkringskassa.

RocknRolf2: Håller med, helt rätt. Det får vara nog med skadebenägna oldies nu.

Såg just att Andreas Falks agent är Gunnar Svensson. Vilket ökar chanserna för att vi kan värva han avsevärt. Gunnar verkar vara något av Timrås favoritagent.
I stort 50 % av alla spelare han representerar har spelat eller spelar för Timrå. Värvningar ifjol var bla. Hallin, Granath, Röymark och Alex Larsson.

Hoppas nu på att vi får Andreas Falk också!

Mackelito: Andreas Falk är väl den jag vill se i Timrå IK nästa säsong.

Jonte o Prestberg är i mina ögon Icke intressanta.

Johnny Bravo: Känns mer spännande med Falk ist för Gabbe tycker jag!

Mackelito: har jag missat något, annat än att Falk har Svensson som agent varför skulle han vara aktuell för Timrå?

dr-nix: Finns ingenting konkret alls i det fallet. Falk till Timrå är sillyspekulationer deluxe...

Johnny Bravo: jo men det känns ju fullständigt ointressant om det bara är drömmar ni snackar om.  Det är mer intressant att snacka om rykten med någon form av förankring till verkligheten

Men hey vi är allihopa annorlunda, to each his own. Surra på ni, jag undrade bara om det låg bakom snacket om Falk eller inte.

dr-nix: Nu när Linkan är i Thailand och Nubben i Spanien så får man drömma sig bort lite..

Johnny Rocker:
Ska jonte spela nå mer i timråtröja får det fan bli med oldtimers..

dr-nix: Kan ju så vara. Men jag vill se Falk i Timrå nästa säsong ändå men jag kan väl tillägga att jag tror inte att så blir fallet. Ok?

Däremot vill jag Inte se Jonte el. Prestberg i Timrå nästa säsong o jag kan väl tillägga att jag tror inte heller att det blir så. Ok?

Däremot undrar jag så här under Silly tider hur många namedrops är förankrade i verkligheten?

Falk verkar inte få förlängt med HV f.ö.

Per HApps: Annars lirar ju korpen i E.ON Måndag, tisdag och torsdag!

Simmalugnt: Men knappast hit

Timrå Icon: En typisk Modo-värvning.

Timrå Icon: Säg inte det, någon som kan ta över Styfs roll som lagpappa.

Johnny Bravo: Alavaara är från Kiruna, inte Norge.

Simmalugnt: Hedström ska ju vara våran lagpappa iår.

Simmalugnt: Ja men han är oxå En åldrande ex Modoit.

Mackelito: Ja värvar Timrå Andreas Falk då slutar jag tamefan att titta på hockey. Fy fan vilken usel jävla sopa! ALDRIG!!! Not over my fucking death body!!"

Johnny Bravo: Ja men även typisk Frölunda-värvning

Uno Gordon: Falk & Sund är till att börja med yngre och i en helt annan fas av deras karriär. Jag har inget emot Hedström men spel i division 1 imponerar inte på någon här inne. Om det hade varit en tonåring vi snackat om så kanske folk resonerat anorlunda men inte en kille som Jonte. Ska han ansluta så ska det vara för kaffepengar.

Timrå Icon: Leksand grabbar...Leksand lär hugga på Alavaara.

mikenomad: när du säger det så låter det som en typisk Leksands-värvning.

Uno Gordon: Annars, om vi kan försöka föra en sansad och saklig diskussion härinne med dig, så kan jag personligen tänka mig Jonte i TIK för den lön han uppbär i Asplöven. Inte för att jag vet vad han tjänar där men några stora summor lär det väl inte handla om. Men inte en krona mer....Alternativt att han gör en Ante, dvs spelar gratis mot chansen att få visa upp sig i de fina salongerna igen.

mikenomad: Deal or no deal! I say deal! Då har vi kompromissat.

Uno Gordon: Gott så! Försök nu hålla humöret på mattan och istället vara den där lysande ordvrängaren du faktiskt kan vara i dina bästa stunder..:)

dr-nix: Det enda som talar för Falk och Sundh är att de är unga. Men kompetenta? Inte ett dugg! De måste spela i bra klubbar för att lyckas! Falk har glidit på en räkmacka i hela sin karriär och blev överskattad i Skellefteå och värvad till HV71. Falk gör fan inte mer poäng än Hedström. Inte en chans!

mikenomad: Håller med dig fullständigt... Känns sedan rätt onödigt att bli så hetsig bara för att alla inte tycker lika... För alla har vi rätt att säga vad vi tycker :)

Uno Gordon: Pusta ut lite, ta en promenad och rensa huvudet. Det finns ingen anledning att gå forum-bärsärk över Hedström. Jag, och många med mig, tror inte att Hedström längre har det som krävs för att spela i elitserien. Du tror han har det.
Är inte det silly och hockeyforum i ett nötskal? Jag tror si, du tror så. Chill!

Uno Gordon: Det där är skev världsbild du har, att alla är emot dig. Häromdagen kom du med förslag om studio i samband med J20-matchen och möttes av tummar upp och glada tillrop, räknas inte det?? Sedan har du en uppfattning om spelare och andra en annan och då brinner du av fullständigt.

Uno Gordon: Nej det är en jävla tur att man inte har en roll inom Timrå IK för fy fan vilka avskyvärda fans det finns i den här föreningen. Skulle inte stå ut med att jobba en dag innan jag lämnade in min avskedsansökan. Finns ingenting som är positivt. Det är bara fel på allting och gamla spelare är inget värt.

Uno Gordon:
Måste kännas jobbigt med tanke på att du är nyansernas mästare. Aldrig svart eller vitt utan kungen av sublima underdrifter lixom.

mikenomad: Jag blir bindgalen för JAG VET ATT NI HAR FEL. Men det bästa vore om inte Jonte kom hit faktiskt. Men jag lägger ner det här jävla dagiset nu. Hockey är fan bra jävla tråkigt när man bara skall bli nedröstad hela tiden.

Det är bara när man gör något till gagn för andra som man är bra. I annat fall kan man kastas i en container och brinna upp.

Jag tillför inget på detta forum längre. Svartfoten Sjöstedt har fått nog. Jag orkar inte bli ifrågasatt mer.

Det räcker nu.

Uno Gordon: Du vet att vi har fel? Jamen så bra då, vilken härlig inställning. Och du tycker vi andra är dryga idioter som tycker tvärtemot dig bara därföratt...

Uno Gordon:
Jonte har ju "misslyckats" i tre olika ligor och i fyra olika lag de senaste tre säsongerna(undantaget Asplöven).
Jag tror inte att han är aktuell för något Elitserielag. Men jag förstår hur du tänker.

Redigerad kommentar

« · 1364871 · »