1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600148 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Ambroo: Förefaller inte som så. I alla fall inte i nuläget. Jag tror att man är ute efter en liknande utveckling som flera lag gjort i lite sexigare rekryteringar som ni med Lindbäck, Fasth i AIK, Nilsson i Luleå och så vidare.

Lundström har deklarerat att han vill vara första målvakt. Har fått intresseförfrågningar från andra klubbar. Kanske Timrå?

Dragan 2k: Vad finns det där ute då? Hellberg, Alsenfelt, Gustafsson är väl de jag kommer att tänka på...

Kan knappast tänka mig att Lundström är aktuell för TIK om det bara är förstaspaden som gäller. Som backup ser jag honom dock gärna och han var ju halvhet här innan han valde er.

Ambroo: Mmm. Sådana namn är heta. Flera av dem borde nog vara aktuella för ES klubbar. Jag hoppas på Alsenfelt men vet inte riktigt hur attraktionskraften hos oss är. Jag kan väl själv känna att jag tänkt efter åtminstone två gånger innan jag tackade ja till spel hos oss.

lite surt.. tömmernes borde finnas i tik!

nu behåller vi axie så blire fint!

Bara till att glömma Nichlas Hardt från Malmö!

Mathias: Där ser man o Brynäsarna som har sagt att han är klar för dom. Silly Silly.

Jag måste säga att det är "oroväckande" tyst på värvningsfronten för Timrå liksom vilka förlängningar som är på G.

Förutom Jonte tugget då men det räknas inte.

Johnny Bravo: Det är tvärdött och endå skulle vi få så mycket mer tid att öra saker bättre nu när vi bara blev 10 och slapp spela mer.

Blizzard: Ähh, huvudsaken är att det jobbas på. Jag känner mig betydligt lugnare med Nubben hos oss igen. Det är trots allt mycket som ska falla på plats efter en medioker säsong på alla plan. Vet dessutom att det finns ett par mycket intressanta uppslag som folk härinne skulle jubla över om det skulle gå i lås.

Själv drar jag mot fjälls (Stekenjokk) i en vecka och bara "är". Fiska, åka skoter, äta god mat, dricka finsaker och inte tänka ett ögonblick på Timrå IK.

Jag är ändå väldigt nöjd med denna Silly season hittills. Efter dessa inledande veckor (vi har ju dessutom möjlighet att tjuvstarta) så är utfallet enligt mitt sätt att se på saken 100%-igt. Detta enbart p g a att Karlsson och Jokela lämnar skutan.
Nu är det ju inte bekräftat att Jokela lämnar ännu (som någon påpekade) men vi får väl ändå utgå ifrån att det är ett faktum.

När Nubben nu är med igen och drar i trådarna känner jag iallafall ett lugn.
Det känns som om vi nu återigen har en god chans att få de spelare som vi vill och som passar in i budgetramarna. Jag tror därigenom att våra chanser att få en spelare som väljer mellan exemeplvis Timrå och Brynäs har ökat i och med Nubbens intåg.

Sen bör även Nubben ha en ganska stor bank av spelare som var intressanta för Frölunda men som inte passade in i profilen "stort namn, hög lön, på dekis". Jag tror på en positiv och spännande Silly season!

The Palm: Ja, hur fan blev det med Jokela? För varje dag som går så blir man bara mer och mer skitnödig. Kan de gå ut med något officielt i den här föreningen?

ersson: tänk den som lyckas länka till det ev. officiella om Jokela, han kommer få 100plus i sitt inlägg :)

Visst skulle Friberg besöka Timrå den här veckan?

Johnny Bravo: Jag tror det. Hoppas bara att Nubben hinner hem så att inte Linkan står där med öppna famnen.

Ambroo: Länkar här till en som jag gärna ser i TIK nästa år!

svasse24: Dålig koll på Önerud men men....

Redigerad kommentar

svasse24: När vi ändå är inne på HV71, vore inte Nichlas Torp ett namn för Timrå?

Uno Gordon: NEJ

Tikinmyheart: Vilken synnerligen stark och begåvad argumentationsteknik du använder dig av. Strålande! Jag är djupt imponerad.

Uno Gordon: Tyvärr tror jag att det inte skulle funka... Han är lite för långsam för att vara riktigt bra i egen zon. Jag gillar hans stil men jag tror hellre det snart blir AS för honom... Han har varit bänkad en del i HV i år...

Tycho: Din förklaring var åtminstone nyanserad. Tack för det Urban! Du belyser varför och då skall inte jag dra detta i långbänk. Bara en tanke från min sida.

Redigerad kommentar

Uno Gordon: när man får ett rakt nej i caps, så behövs inte ens argumentation ;)

svasse24: Han tror jag skulle passa bra in i Perras spel med fart och fläkt.
När han spelar med fart är han riktigt jobbig att stoppa. Kan vara ersättare åt BS.

KORITFW: Själv tycker jag att det är imponerande att bara svara kort o gott: NEJ! eller JA! på en fråga.
Många politiker mfl har mycket att lära :)

Uno Gordon: Är du riktigt frisk? Spy galla på de flesta här i forumet är du jävligt duktig på.

Var i din frågeställning kräver du en förklaring på din fråga. Har aldrig gått i polemik med dig förut och finner inget nöje att göra så, men ta och tagga ner för helvete.

Jani, vad händer här? Bara för att säsongen är över så behöver vi inte bråka om EP länkar och dylikt, det är fan barnsligare än min pappa är starkare än din..

Förhelvete, alla får ha olika åsikter men man behöver fan inte hacka ner på människor för att man har det..

Tikinmyheart: Kan inte annat än hålla med till 100procent!

Kostiainen: Jag kan drista mig till att erkänna att iförrgår var jag boven i dramat när jag var på ett synnerligen dåligt humör. Detta får nu vedergällningar från den andra sidan fastän jag lagt ner vapnet.

Orkar man inte scrolla neråt ett par rader och läsa det jag skrivit behöver man inte trycka på kommentera-knappen heller.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Jag förstår dig, samtidigt som jag förstår de andra också..

Och inte för att det rör mig det minsta om att ni håller på att bråka osv, men kom igen!

Vi är alla timråiter, vi skall hålla ihop och vara vänner, trots olika åsikter!

Tycho: Precis min tanke. Energispelare behövs och Önerud är aggresivare än BS i grunden. Precis vad vi behöver med andra ord!

Timrå Icon: enda möjligheten som jag ser det är att edmonton skriver kontrakt och lånar ut honom. dom vill nog inte missa honom.

Här kommer en liten grej ang ollas.

Snackade för ett tag sedan med en kompis på Facebook som påstod att timrå är en av klubbarna som Jesper Ollas förhandlar med. Kan vara Gabbe som har rekommenderat honom eller? Tror vi får ett svar inom en vecka vart Ollas hamnar, jag tippar på Luleå eller Timrå. Dif har också nämnts. lägger ut det här om det är ok men man vet inte hur pass mycket sanningshalt det är i det. Vi får 3 spelare av er ( Gabbe, M Karlsson och Granath) och ni får 1av Leksand Bra affär ... :)

mattias - 74: Ja kolan är ett kapitel för sig. Lotvonen och Moe är mycket bättre backar än M Karlsson och honom vill ni ha???

Loomis:

Har du sett Moe i Leksand? Hade du gjort det hade du inte använt orden mycket bättre och hans namn i samma mening, finns nog ingen som är sämre än Moe i dagsläget.

mattias - 74: Granath dementerade ju dock Leksands "flytten".

mattias - 74: Har du sett Kolan i Timrå? ^^

Jockz:

Nej men jag har sett Moe i Leksand :)

mattias - 74: Vad sägs om att vi behåller våra spelare som står under kontrakt och sen kan ni ta Jokela och kolan och sedan göra vad ni vill med dom? Någon högre serie kommer dom ändå aldrig att spela i.

mattias - 74: Du måste förstå att Kolan är sämre än allt sämst du sett.
Nu är jag allvarlig, vill du inte ha Moe vill du garanterat ALDRIG ha Karlsson.

Moe var helt okej här uppe, lite lätt o nonchalat kanske ibland, Men jämför honom för guds skull inte med Kolan.

Jockz: Ja han har dementerat detta men vill han hem så låt han åka. Granath har varit helt ok i år och i fjol. Men vad har vi och jämföra med kolan, Skogs, Sonntag & Jokela har ju varit bedrövliga. Granat är en helt ok back i 3e el 4e linan, bättre än så är han inte. Vi behöver mycket bättre backar än han om vi ska till slutspel nästa år.

Loomis: Nu är det ju bara Mattias som envist fortsätter att hävda att Granath ska till Leksand trots kontrakt med Timrå ett år till o att Granath själv har sagt att det inte stämmer överhuvudtaget, så det här med Granath tror jag bara är bull.

Det är ju inte ens säkert att Gabbe går dit. Än. :)

Johnny Bravo:

Det är inte bara jag det fanns en publicerad artikel om det förut, kommer inte ihåg i vilken tiding att Leksand hade tagit kontakt med Elias.

mattias - 74: Konstigt vore väl om man INTE greppade efter halmstrån i era trakter ;)

mattias - 74: Den senaste jag läste var nån Dala- tidning om Gabbe o där säger Granath så här:
"En annan Timråsspelare som ryktats göra comeback i Leksand är Elias Granath. Men den skridskoskicklige backen dementerar uppgifterna.

- Det där stämmer inte. Det vore väl dumt att säga upp ett elitseriekontrakt, när jag dessutom får förtroende. Jag vet inte var det där kommer ifrån."

mattias - 74:

En annan ryktenas man - med kopplingar till just Leksands IF - har varit Elias Granath. Men han dementerar skarpt att han skulle spela någon annanstans än i Timrås rödvita ställ kommande säsong.

- Jag har hört rykten, men det är ingenting som är sant någonstans, säger Granath, som dessutom har ett gällande kontrakt med TIK.

Det finns alltså ingen substans i ryktena?

- Nej, ingen som helst. Jag ska spela i Timrå.

mattias - 74: Så där nu var det sista halmstrået bortryckt.

Johnny Bravo: Tja då var det bara Kolan kvar och han kan dom ta. Han måsta nästa vara gratis.

anton axelsson klar för FHC

lu93rowa: Hoppas att han var dyr.

« · 1365462 · »