1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600338 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Tycho: Det är jag absolut inte benägen att hålla med om. Visst, lönerna är inte offentliga, men jag har svårt att tro att Viinanen kom till något fyndpris. Insatsen var däremot okej.

zita: ja . de undrade jag också . jag minns hur skev bilden var av honom . men många supportrar får stånd av att se spelare som täcker skott med ansiktet och såna där saker. då kommer de här hjärta snacket igång och sen hypas dom mot oanade höjder . toppen nåddes innan sista säsongen då en del ville se honom som första center .

Mackelito: Plockar dom Åhsberg från Växjö då är det definitivt något som ordentligt felskruvat.
Det är en spelare som syns vart tolfte byte var fjärde match. Vill vi ha fler Hynnings i laget?
Han gör fullt ok med poäng, men det är åxå det absolut enda han gör. Det antalet kommer han inte komma i närheten av i elitserien. En av de svagaste forwardsen i Lakers idag.

Honom vill jag absolut inte se i Timrå.

Pätr: Eftersom hn vr värvad som BS ersättare lär inte lönen ha skiljt så mycket mellan de två lirarna tror jag...

Tycker att Torp verkar vara en väldigt skön grabb efter ha kikat in hans crib på youtube!

Hoppas fortsätter att utvecklas i Timrå!

fredriko74: Det är kanske bättre att inte ha sån bra statistik när dom kommer till Timrå det är då dom lyckas och det har ju inte dom skulle vara så bra gjort när dom kommit hit. Så VÄLKOMMEN TORP.

zita: med torp på kontrakt kan man känna sig något sånär trygg på att det i alla fall kommer att spelas skön musik i omklädningsrummet.

Annars tycker jag att Torp känns som en klockren Timråvärvning ala Nubben-style.

Torp + Nubben = succé hoppas jag. =)

Tror han gör Röymarks av många gnuggare som kommer hit! tror ni inte?
KORITFW
flyttad

Jag vill ha elaka jävlar i försvaret, inte chipsätare, Torp blir bra!

Max Friberg ska tydligen ha varit på besök i E.on idag. Röster säger att Timrå ligger bra till. Man kan ju hoppas det finns någon sanning i det.

Jag såg Moe på In i stan här om dan.. ville nästan sätta han på första bästa buss på navet och skrika SCHAS! åt honom

KORITFW: Han är ju i det närmaste ivägschasad till kattlådan...

RTS: Hoppar över till rätt tråd.

Visst är det så angående källor att man inte ska säga för mycket. Har även jag bubblat en del, men transfersnack bör komma ut i ljuset.

Tycker även att jag håller mig på rätt sida. Säger vad jag vet men absolut inte så mycket att mina källor riskerar att avslöjas.

KniveN: Nej

Tycker vi ska lära av Växjö.. dom har fyra transatlanter, två med dubbelt medborgarskap, och de har spelat ihop 187 poäng tillsammans denna säsong. Mer transatlanter åt folket!

Kan inte länka men Timrå är ute efter Önerud. Han kan bli nästa HV-värvning. Lönebudgeten ska sänkas med 20% så man satsar på unga utvecklingsbara spelare.
Allt enl.,Dagbladet.
Bagarn är tydligen jätteintressant. Man vill ha svar av PW väldigt snabbt nu.
Det står mellan Timrå o Brynäs för Friberg.

dr-nix: Tack :)
Det man kan konstatera är att Torp verkar vara en skön kille. När Timrå hörde av sig så visste han att Det var här han ville spela o därför tog det bara nån dag enl. intervjun i ST.
Han kan bli en publikfavorit om han fortsätter smöra på här.:)

Johnny Bravo: Linkan i ST: "- Det finns ont om backar i dag - men jag tycker att vi behöver en defensiv, etablerad, back."

Visst, men om vi ska kunna plocka en par placeringar så behövs det även en offensiv päpä-back.

Ambroo: Ja Det tänkte jag oxå på men jag orkade inte skriva allt när lär visste att Det snart skulle länkas.
Vi har väl ganska många defensiva backar nu redan?

Ska vi sänka lönebudgeten med hela 20% så är ju det bara tragiskt att Hirso och Murley blir kvar. Jag tror inte ett skit på att dessa kommer att bli särskilt mycket bättre nästa säsong.

RocknRolf2: Jag tror på Hirso. Jag gör det.
Han visade vad han kunde i slutet av säsongen o han var mer påverkad av sin tidigare operation än vi visste.
Vi antog att han var så där usel men jag tror som sagt inte Det utan att vi kommer att få se en helt annan Hirso nästa säsong. Fullt tränad den här gången o frisk.

Johnny Bravo: Ja vi får se. Han borde väl rimligtvis inte vara ännu sämre i alla fall. Men vi var ju många som trodde Kolan skulle ta det klivet också, fullt tränad och acklimatiserad. Med en så pass låg budget kan man önska att vår dyraste spelare är mer stabil än en kille som var kass 30-35 matcher föregående säsong.

Många lag kommer sänka lönebudgeten, många av dom lagen med stor budget gick dåligt iår hv, linköping, frölunda. Dom lagen som går bäst ekonomiskt detta år är Aik och Luleå gissar jag. Accepterar inte hockey spelarna en lönesänkning för att stanna kommer dom jaga pengar på ett annat håll. Kan bli en turbulent silly season.

RocknRolf2: Som sagt jag hoppas o tror detta.
Jag vägrar nämligen att tro att man kan vara på där usel utan anledning

Johnny Bravo: Absolut. En offensivt lagd back, helst rightare, som är bra i powerplay borde stå högst upp på agendan. Hade vi haft ett hysat pp så hade vi spelat slutspel.

Johnny Bravo: Hirso kommer aldrig att bli nån Davidsson, men att han är god för lite dryga 40 poäng det är jag övertygad om.

RocknRolf2: Jag tror också på Hirso! Jag tror att hans skada mörkades, för han var ju riktigt bra faktiskt de flesta matcher på slutet. Men det är svårt att jämföra honom med Kolan, eller har Kolan haft en skada som vi inte vetat om? Det närmaste skada för honom är väl att han var lite för stor och bantade en sommar.

Redigerad kommentar

ersson: Kolan har chipsfingrar. Sen om det klassas som skada eller handikapp det råder det delade meningar om.

Dagdrömde nyss en mardröm. Med tanke på att Linkan sa att man tittar efter en defensiv back så kanske man överväger en förlängning med Kolan och ser honom som den offensiva pp-backen.

Ambroo: Ah, fast Kolan skulle väl till Leksand enligt frugan sin?

ersson: Bättre med Falukorv o Moraknäcke där.

Johnny Bravo:

Har Gabbe fått erbjudande om förlängning i Timrå eller vill klubben göra sig av med honom. Nån med insyn?

Redigerad kommentar

mattias - 74: Bra fråga. Jag tror det. (Att han har fått ett förlängningsförslag.)

Johnny Bravo: Håller med dig helt, man får ha i åtanke att han var skadad länge innan han kom. Så tror att han behövde tiden för att komma tillbaka i sitt rätta slag, vilket han visade iaf de sista 10 matcherna.

Var i mina ögon topp 3 bäst av forwards.

Så i motsats till de som sågade han jämns med fotknölarna så ser jag med framförsikt fram att se en vältränad Hirscho nästa säsong! Han kommer vara en ledande figur i TIK!

Redigerad kommentar

"Det går inte att ta hit lika många dyra spelare. Vi kommer nog att plocka in fler yngre och utvecklingsbara spelare."

=)

Skitbra att vi sänker lönebudgeten, det betyder att vi kommer sätta ihop ett lag på äkta Timråmanér, ungt och hungrigt lag som vill framåt !!!!!!!

Snoop: Jag tänker likadant! Fan, kan inte säsongen börja imorgon igen.. Suck

Snoop: Äh, ernie och Jonte har sett till att det skrivs kontrakt med bara Asplövenspelare

När det gäller Friberg så kan han knappast ha vallats runt i Timrå Centrum.
Han snackar om en trevlig stad.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Vad är det för fel på gamla anrika och fina Timråpuben då? Eller menar du att Petterssons Skor inte kan leverera sulor? Jag ska passa det här vidare till Uno och hoppas på en comeback där!

Ambroo: Ha ha :)
Han hade lindat in mig i folie, lagt ut mig i skogen o tryckt en strumpa ner i halsen på mig o kallat mig: "Lallare!"

Kråktorparn Torp blir bra här! Jag tror starkt på honom. Han är fysisk och rejäl. Kan han lugna ner sig litegrann i positionsspelet kommer det där bli klockrent.

Simon Önerud har jag diggat under ett par år. Varför då? Därför att han är en rejäl spelare som kör järnet hela tiden. Fysisk och intensiv. Inga u-svängar. Jag har ingenting emot att värva honom.

Men frågetecknen kvartstår. Hur blir det på målvaktssidan? Men framförallt. Stannar Lander och Sebbe? Försvinner båda eller stannar den ena? Mycket viktiga frågor inför fortsättningen om man säger så.

En annan livsviktig detalj. Vi MÅSTE få in en riktigt bra pp-back! Livsviktigt!

Sedan kommer det givetvis in en eller två mer namngivna forwards också. Det är jag övertygad om....

mattias - 74:
Har ställt den frågan tidigare, hört att han är på väg till sk-eå?

Rykte eller ligger det nåt i det?

RocknRolf2:

Känns som dessa två tillsammans med några andra bara kommer att gå framåt, kan inte bli sämre än vad det var!

Står i ett av kommentatorsfälten till den här bloggen av Mr madhawk om Önerud o Mif att Han är klar för Timrå.

Hoppas, kan man ju, även om man får ta det med en nypa salt.

Står här att någon Vic Bartley ryktas till Timrå och Brynäs, men det är någon fet grön reklam i vägen för att jag skulle orka leta anledningar till detta på samma blogg..

KORITFW: Han är klar för DIF.

Johnny Bravo:

En kommentar ifrån MrMadhawk:
"Jag känner Nichlas Torp och vi snackade igår om just Önerud. Han berättade att Nubben arbetar för fullt för att signera honom och att det inte var mycket kvar tills det skulle bli officielt.. Grattis Timrå!"

Läs Nubben.. Varför har vi kvar Linkan om nubben gör allt? ;)

Redigerad kommentar

ersson: För att kunna kräva någons avgång om det blir skit nästa säsong också?

« · 1367039 · »