1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607609 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
lungan: Är det inte bara att värva en 40årig nunna som målvakt då? Dom släpper ju inte in nån.

73Sjöbba: är du snäll kanske han gör ett undantag och PM'ar dig ;)

Blizzard: Sitt uppe och vänta på Ö-Nisses bomb ni. Kolla vad det blir för datum vid midnatt. ;o)

Blizzard: Jo, det var det jag fiskade efter =)

Simmalugnt: haha har vetat om det hela dagen och nu så här på kvällen total glömde jag bort det, tur att du har koll, då kan man sova gott snart då :)

Simmalugnt: Tack för påminnelsen.. hade garanterat gått på den!

Simmalugnt: Spoiler!!

ÖstrandsNisse: Var är bomben?! Vad är det för sorts bomb? Smäller den högt? Vad pratar vi om?

Olle: Han har ju somnat....suck!

Johnny Rocker: Det var mao inte en sån där nyårsraket då som man sitter uppe och väntar på :)

Simmalugnt: Meeeeeen vad lågt!

Seg, segare, segast.

Redigerad kommentar

Olle: ja . dags att smälla av den nu så man kan lägga sej

Olle: Idag är inte dagen att tro på alla raketer heller, tyvärr.. *nudge nudge*

Jag kommer vara nojigt uppmärksam för pranks idag :)

ÖstrandsNisse: Vet hut gubbkrake! Det här är ett internetforum, här håller vi oss bara till absoluta sanningar! :)

superfalle: Ledtråden finns lite längre ner på sidan :)

Kattgubben: Nä det tog ett tag för mig att inse vilket datum det faktiskt var och här sitter man och är godtrogen och hoppas på en värvningsjävel. Usch jag hann bli besviken :)

Olle: Jo jag med, tills nån snäll herre uppmärksammade mig om sakens beskaffenhet :)

Jag suktar också efter en värvningsjävel - främst den där sista pusselbiten i backfrågan, och ett meddelande om att Lander och Erixon stannar en stund till :)

Kattgubben: Enligt initierade källor skall DMITRI STAROSTENKO var klar för Timrå. Men inte som spelare. Han kommer att ingå i ledarstaben och vara mental manager och utbilda kring goda dagliga vanor och även ha en operativ roll som videocoach. Vidare skall även Timrå ha skrivit ett farmarlagsavtal med Dynamo Minsk. Detta har skett tack Starostenko och förre Timråbacken Igor Matushkin som numera är sportchef i Minsk.

I korta drag innebär det att prospects i Minsk som knackar på dörren till A-laget men inte platsar skall ges chansen att få provspela med Timrå och det kommer inte kosta Timrå ett rött öre. Man kommer även starta en skridskoskola i Minsk döpt till "Lill-Strimma Invitational Young Hockey School" för att hedra föreningens storhet i öst.

Sedan har även Matushkin lovat Timrå en träningsmatch i Minsk på försäsongen där man kommer uppmana vitryssarna att gå man ur huse och sjunga "When The Saints Go Marching In", "Kalinka" och "Helan går". Alla intäkterna från matchen kommer oavkortat att doneras till Timrå IK. Man kommer även trycka upp matchreplicor till hälften med vitryskan flaggan och till hälften med den klassiska Timråloggan (alltså tallarna) som kommer att delas ut till publiken.

Materialförvaltare för en kväll kommer att bli den legendariske Rune "Hjule" Skoglund som alltså får följa med på trippen till öst. Anledningen till att matchen spelas i Minsk är för att de har en större hall och det därmed kommer generera mer intäkter till Timrå IK.

Magnus Rövarn : April april på dig själv du ;-)

Lek med den sjuka tanken att inte Modo och eller Södertälje platsar i Elitserien nästa säsong... Finns det då några tänkbara spelare typ "över" som skulle kunna passa att ändå lira vidare i andra elitserielag, eller är alla pissdåliga? Hur resonerar Ni HS:are i skuggan av ett sådant perspektiv?

Redigerad kommentar

Smokey: priset i SSK är ju Videll, i övrigt är det inget jag skulle jaga livet av mig för att värva. Kanske den där Heed.

I MoDo finns följande spelare jag har intresse (jag varnar för att mitt intresse kanske inte är baserad i logik alla gånger): Nagy, Rosén.

Vad hände med Blomqvist ?!

dr-nix: Poppe är väl en som ser ut att ha en del energi i SSK... Även om laget runt honom känns mer som ett levande exempel på narkos.

Jag vet inte jag. När jag läser artikeln i Dagbladet jublar jag inte direkt av glädje. Hagos är en väldigt populär spelare men mitt hjärta har han inte fångat. Jag tycker det är fel spelare i Timrå. Johan Andersson var en av mina idoler under tiden i Timrå. En spelare som offrade sig för laget och hade ett "Timrå-hjärta" på sitt sätt. Men eftersom jag har mina aningar om varför han inte lyckats så väl i Fbk och Lhc så är jag tveksam om det är en bra värvning.
Sedan läser jag vidare i Dagbladet och konstaterar att vårt målvaktspar med all sannolikhet kommer att bestå av Riddarn och Lundström. Där hade jag trott på åtminstone ett annat namn.

Om man ser till Modos trupp skulle jag vara intresserad av:
Morten Madsen
Niklas Danielsson
Hannu Pikkarainen
Dock har Madsen och Danielsson kontakt men det finns säkert en allsvensk klausul...

SSK:
Lukas kilström
Ryan Lasch
Mattias Carlsson
Där har Kilström och Carlsson kontrakt...
Videll känns inte som vi skulle ha någon chans på faktiskt...

Tycho: Inte Nagy?

RTS: Samma som Videll, känns inte speciellt troligt... Men skulle vi lösa det så är det en spelare som skulle vara nyttig i Timrå...

Tycho: I Modo är det väl främst Morten Madsen jag är svag för. I hockeyperspektiv kanske jag måste tillägga för en del som iconen, be good o diverse andra.

ÖstrandsNisse: Målvaktsparet är det bara att acceptera. Det kommer att bli dom o man får hoppas att det slår väl ut.

Simon Önerud är klar, bara nån detalj återstår o då är kvoten snart fylld.

Vad jag har hört så är Hagos svårflirtad så det är ytterst tveksamt att han kommer.
Bagarn har jag varit inne på tidigare så där vet ni vad jag anser. 
MEN med tanke på att Lönebudgeten ska sänkas med 15-20% så kanske han får plats. Dock ska det vara små pengar på honom om han själv vill det.

Enl. Linkan i ST idag så kommer det inte några stora värvningar i år o inga spetsspelare pga ekonomin.

Så glöm klassbacken o spetsen framåt i form av nån sniper. Tyvärr.

Det är de här som ska gör'at i år.

Redigerad kommentar

Kattgubben: Wow, tänk med ett sånt tränarpar i en klubb så behöver man ingen publik som skriker.

Kattgubben: Om Boork: "Han vann 84 och det är ju inte så länge sedan". Touche:-)

Johnny Bravo: Då kan vi garanterat glömma Pikkarainen, lasch och Nagy.
Ska man lägga lite mer krut på någon kan det vara Carlsson och Madsen...
Kilström blir nog också svårt att få i konkurrens med andra lagen i ES...

Tycho: Nu när målvakterna är "klara" så kommer vi till nästa problembarn. Centrarna.
Vi har bara Hirso på kontrakt, A. Larsson oxå då han kan vara både center o ytter. Beror ju på om man vill se honom som center.

Stannar Lander så lättar det bördorna 100-falt för Timrå.

Hagos? Bagarn?
Gabbe har inte bestämt sig säger han men där lutar det ju åt Leksand då han flyttat härifrån. Så blåsta är vi ju inte.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Stänk på med Kontiola nu när han är ledig!

Ewy: Visst men du får scrolla ner nåt inlägg så får du se varför det är en utopi.
Men jag länkar till artikeln oxå.

Ser nu oxå i artikeln att Robinson är klar men inte officiellt.

Vi ska dessutom ha 3 centrar (om Lander försvinner) eftersom man vill ha Larsson på en kant.

Johnny Bravo: Lander kommer skriva kontrakt med Edmonton eftersom deras draft försvinner efter det här året. Jag tror han vill vara i Edmonton när han väl flyttar över.
Dock tror jag det finns en bra chans att han spelar i alla fall ett år till i Timrå. Det tror jag han skulle må bra av och jag tror han vill vara bra när han flyttar över.

Sen kan man faktiskt börja ledsna på kontrakt inom 3:år på draften... Känns som en massa spelare åker över innan de är färdiga i ES. Hoppas de han hitta ett bättre alternativ. Typ 6 år eller nått. Då är de ändå 23 år och har sedan möjligheten att välja ett annat lag...

Tycho: Det där har jag funderat på.
OM han nu inte vill skriva på vad händer då?
Låt säga att han vill till Detroit istället.
Är han trots att han inte skrivit på bunden till Oilers?

Johnny Bravo: Jag har för mig att de kan ge han ett kontraktsförslag och då får de rättigheter till honom i 2 år till men jag vet inte...
Det känns inte som om det skulle vara en fördel för spelaren att tacka nej till ett kontrakt. Det är inte precis spelarnas marknad...

För skulle de bli helt fri kan jag inte förstå varför alla spelare ska över så tidigt... om de inte blir förblindade av kontraktet och pengarna framför sig...

Sundh o Falk ser ut att stanna i HV så nu kan några härinne andas ut.

Redigerad kommentar

Blir så jävla förbannad om de sajnar Riddarn! Vad i helvete ser dom hos honom?

MB: Är han verkligen SÅ jävla dålig?

Ewy: Exactomundo!

Sedan tycker jag vi ska anamma Nubbens system för slutspelsbonus för de lite äldre spelarna.

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Tur du lade till det där med hockeyperspektivet haha! Var nära att kommentera innan jag läst färdigt :-)

Kattgubben: Har väl inte varit direkt lysande eller stabil i DIF de senaste säsongerna eller? Känns ju knappast som en målvakt som är på väg upp och Tarvis är ju inte en målvaktstränare som kan förädla alá FBKs Granqvist gjort med en klart medioker Nilsthorp när han kom från Rögle.

Nilshtorp var inte speciellt bra förra året i Rögle och jag fattade nada att FBK tog honom, men den där Granqvist verkar veta vad han gör. Tarvis har mycket att bevisa innan han är på hans nivå med tanke på vad som åstdakommits hittils av honom i Timrå, sen Kapanen har vi inte haft en riktig flerårig vinnare i kassen. Linbäcks sejour i TIK räknar jag inte, då Tarvis hade inte ett skit med Linbäcks vinnarskalle att göra.

Att PW valde FBK pga målistränare, när han visste han han skulle vara etta och få spela de flesta matcherna här säger allt, tyvärr! Han är kass.

Men för fan, de får bevisa att jag har fel, det tar jag gärna.

Redigerad kommentar

Det finns tydligen en annan center som heter Johan Andersson från AIK som inte får spela vidare där nästa säsong.
Nån koll på honom?

Johnny Bravo: Det där är en kille jag lärt mig gilla under året. Han skulle jag gärna se som center i Timrå IK.

Lite drygt 5 min in i intervjun så kommenterar Stillman Torp.

Torp fick ett kontraktsförslag tidigare under säsongen men ville avvakta men Hv gick vidare så det fanns ingen plats kvar åt honom nu efter säsongen, säger han.

Hmm?

Johnny Bravo: hoppas det Zita fått höra om Sundh är 110% sanning!

KORITFW: Kolla intervjun med Stillman. Han kommenterar Oscar oxå.
Han tror o hoppas han stannar i HV liksom Falk.

Johnny Bravo: Det verkar lite konstigt att dom inte vill behålla honom. 19 pinnar varav tio mål är ju långt ifrån underkänt för en spelare som gjort sin första ordinarie elitseriesäsong och sen var han väl en av Gnagets bästa under hösten har jag för mig.

Men något för TIK lär han väl knappast vara. Klockren Växjövärvning om dom nu kliver upp.

« · 1369902 · »