hubbenorlen: Jag tycker att faktumet att fansen betalar hans lön och att han väljer att uppträda på det sättet han gjorde, rättfärdigar en viss mängd kritik. På "katastrofskalan" tycker jag att han ligger någonstans i närheten av vad Jonte gjorde då han lyfte gigantisk lön och knappt ens spelade.
Olle: Jag säger det igen: Han förtjänar kritik, inte mobbing. Särskilt inte när han mobbas varje match på plan. Då tycker jag att vi som fans kan stå på hans sida i stället för på mobbarnas. Du har ju redan hållit med mig om det en gång. Så jag förstår inte riktigt varför vi diskuterar det fortfarande.
hubbenorlen: Jag håller med dig om att man inte behöver gå till personangrepp men jag tycker definitivt inte att vuxna hockeyspelare behöver några "fasaner på stan" som håller dom i händerna.
hubbenorlen: Jag tänker bara ta ansvar för vad jag själv skriver. I övrigt vet jag inte riktigt vad du antyder, jag tycker inte att jag har mobbat någon alls.
hubbenorlen: Men lägg ner de där jävla pedagog-snacket. Det är ingen social inrättning vi bedriver. Har man problem får man söka vård och ta del utav professionell hjälp alternativt rätta upp kragen och börja leverera som en riktig man.
hubbenorlen: Nej det är den krassa sanningen och en värdegrund jag anammar. Tar man emot 200.000kr/mån så skall man förbanne mej uppvisa yrkesheder och stolthet också. Det är lika ruttet att ta betalt för en tjänst man inte levererar som det är att slipsnissarna i bolagsstyrelserna tecknar gigantiska bonusar och fallskärmsavtal för ingenting. Bedrövligt är bara förnamnet!
Magnus Rövarn : Nu börjar du bli lite arg också. Allt för att jag inte förespråkar personangrepp. Trots att du kl 18:49 ansåg att jag hade en poäng angående mobbingen.
hubbenorlen: Jag tycker väl att det värsta alltid brukar modereras bort. Men hur som helst så tycker jag ändå att du gör en höna av en fjäder. Som Magnus säger så är det inget dagis och spelarna vistas dagligen i en miljö där dom får höra så mycket värre saker. Jag är övertygad om att dom inte tar åt sig nämnvärt av det som skrivs även OM dom skulle läsa det.
hubbenorlen: Jag håller absolut med om att nivån härinne blir minst sagt tvivelaktig mellan varven. Samtidigt är det en svår balansgång när det gäller exempelvis uppenbart otränade snubbar som Kolan. Är det personangrepp att spekulera i att han drar en 1,5:a Cola till middagen? Att mysbyxor, DVD och en välfylld chipsskål förmodligen tillhör hans 'nu rundar vi av den här dan'-rutin?
Förmodligen är det det. Men samtidigt vågar jag ta gift på att han har ungefär den seriositeten i sin träning. Hade han det inte skulle han inte vara så seg, slö och ha så mycket 'trivsel' under hakorna.
En tränare ryter nog fan i när en spelare gör fel, och inte fan tror jag då spelaren går hem till sin flickvän och gråter för tränaren var elak, jag tror att han tar åt sig och ändrar på sig.
Hockeyspelare skall tåla att ta skit.. Gör dom inte det ska dom fan inte spela hockey.
Olle: Jaja, skit samma. Jag har bara så jävla svårt att förstå hur man kan hata en spelare i Timrå IK. Jag har följt laget i 20 år och aldrig ens tyckt det minsta illa om någon spelare, trots att jag har sett många usla spelare passera revy.
Bragd-Birger: Jag håller med i allt du säger. Och visst, det kanske var roligt första gången. Men när man ser samma trötta försök till att göra sig rolig på hans bekostnad efter varje match, så blir man rätt trött till slut.
hubbenorlen: Ja, fast om man inte får upprepa sig skulle det här forumet bli ganska torftigt. Hur många inlägg skulle bli kvar om man raderade alla som innehöll 'avgå' och 'Linkan' under perioden oktober-februari? Tolv?
Jag hatar inte Kolan. Däremot provoceras jag av att han, som en av dom absolut mest välbetalda i laget, missköter sin träning och kosthållning så till den grad att han sänker laget.
hubbenorlen: Det mesta som tas upp på detta forum är väl enbart hypotetiska spekulationer och ingenting annat. Någon absolut och vetenskaplig sanning är väl inget man kan begära på ett supporterforum?
hubbenorlen: Belagt och belagt...snubben var synnerligen rund, långsam och orkeslös. Jag har svårt att tro att detta berodde på någonting annat än slapphet.
Tycho: Ja Robin har gått bra i Luleå. När det gäller Kolan lär han väl lyckas över hövan i HV o det vore väl typiskt eftersom här gjorde han få glad om ens någon, tyvärr.
David Lundbohm har inte dubbla pass. Det har däremot Steve Saviano och Joshua Soares (italienskt resp. grekiskt). Båda dessa är bättre alternativ än Åhsberg och Lundbohm dessutom. Tveksamt om dom är så sugna på att lämna Växjö. Men pengar pratar...
Men som en gammal repig skiva upprepar jag att det är Erik Josefsson som är russinet i kakan, En Johan Andersson 2.0 eller Henrik Zetterberg 0.5. Typ. En älskvärd spelare som skulle dö för sitt lag varje kväll om så krävdes. Men som jag förstått det står han på flertalet av elitserielagens önskelistor, och Lakers lär nog kämpa med näbbar och klor för att få behålla honom, det är nog tänkt att det är han som ska bära laget under många år framöver.
Givetvis är Oscar Alsenfelt ett bra alternativ. Han har sett över hela säsongen överträffat det Victor Fasth gjorde hos Lakers ifjol. Kan vara en landslagsmålvakt i vardande. Men här gäller samma försutsättningar som för herr Josefsson.
I övrigt så är Joacim Hillding och Anders Eriksson intressanta spelartyper. De har stundtals varit lysande, stundtals osynliga. Men båda har klivit fram i kvalserien och visat att de har vad som behövs för att lyckas på elitserienivå.
I stora delar har Lakers, mer än nåt annat, varit en lagmaskin. Med fyra jämna kedjor som turats om att avgöra matcher. Ett sympatiskt lag att följa faktiskt.
Och det bästa av allt. Nästa år får jag se Timrå på en arena alldeles nära mig. Med ett par schysst vadderade knäskydd så är det krypavstånd :-}
Johnny Bravo: Kan vara så enkelt att man i andra elitserielag inte accepterar att man samlar på sig onödiga kilon utan ställer stenhårda krav på hur man bygger upp sin kropp på ett bra sätt. Kolans "misslyckande" under sessioren i Timrå IK tycker jag till mångt och mycket handlar om att hans kropp ser för tung ut och att han därför inte får ut max i sitt spel. En Karlsson med färre kilon eller på rätt ställe kan mycket väl göra honom till den lovande spelare han var för ett antal säsonger sedan.
Kattgubben: Kanske Växjö ;-). Nä men de anmäler väl intresse för att någon skall tro att han är bra och sänka sitt lag genom att signa honom. Som en trojansk häst ungefär
Nämen sätt Karlsson på blå med sina dragskott med folk framför mål så kommer poängen, grejjen är ju att vi hade max 5 styrningar i mål den här säsongen.
hubbenorlen: Jag håller med dig om utseende. Vissa människor ser lite "byltiga" ut även om dom är i fysiskt topptrim. Man har sett Maradona, Brolin, Prytz m fl se lönnfeta ut medan dom presterat på allra högsta nivå. Hurivida M.K. slarvat med träning/kos har jag ingen aning. Men det finns flera i GB som...
KORITFW: jag tror faktiskt att det är så man får kolan att producera. Kolan har juh för övrigt gjort sina bästa matcher för tik mot just hv. Han skulle nog allt kunna göra bra med poäng för hv.
MEN kolan är o förblir en redig säkerhetsrisk i egen zon samt mot hungriga motståndar forwards på offensiv blå.
Jag bryr mig inte om ifall han skulle göra stor succe hos jerusalem eller i något annat lag. Han fetfloppade i tik i vilket fall å det är det som betyder något.
söder över: Det är lite tråkigt att killen med överlägset bästa slagskottet inte vågar utnyttja sina färdigheter. Kan tänka mig att det är just därför som HV är intresserade.
Dunc: Ja, men kommer han lyckas använda det mer i HV? Varför han inte använder det så mkt är pga att han inte hinner och att han inte är bra nog på att backa på blålinjen.
Blir ju spännande om Karlsson skulle utvecklas till en kanonback om han hamnar i HV och tyvärr skulle det ju säga rätt mycket om Timrå då. Lite märkligt är det ju att HV är intresserade av hans tjänster, vad ser de i honom???
Annars får han hamna i vilket lag som helst om han behåller sirapsrören och slagskottet som aldrig kommer.