1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607570 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Olle: jag har bara svårt o se hans defensiva i Nhl 180 lång, 83kg. de väger för lätt och ser mer nackdelar med sebbe än fördelar för spel i nhl.

Edb: Han får det inte lätt men samtidigt vore han ju dum om han inte tog chansen och åkte över och provade.

Olle: nej precis och de var som jag skrev att vi unnar honom de :] och håller dörren öppen för honom när han kommer hem, han kan åtminstonde säga att försökte och de är väl mer än de flesta i Es

Edb: Jag är inte helt säker på vilka summor det rör sig om, men betydligt lägre summor än om vi hade sålt honom till KHL iaf.

Olle: Ja, det var nog den erbarmliga fotskadan som satte käppar i hjulet där. Det kom väldigt olägligt på alla sätt och vis.

Ja, om han fastnar i AHL finns väl risken att han återvänder till Sverige nåt år senare, och då inte till Timrå utan till exempelvis HV71/FBK. Det skulle smärta nåt otroligt om det blir på det viset.

Fast nu hoppas jag såklart att han går rakt in i Vancouver och gör succé där :)

Kattgubben: Jag hoppas och tror ändå att OM äventyret där borta skulle bli kortvarigt så är det ändå Timrå IK som ligger närmast till hands om han ska spela i ES.

Kattgubben: så nu måste vi hitta tänkbara ersättare, Pikkarainen i all era men han är inte så fysisk tacklar sällan :/ och han kostar säkerligen mer än vad de smakar mjöl i billig korv.

tycker vi kan kolla åt Khl efter spelare som inte riktigt fått den chansen där och vill prova nå nytt tex här i sverige, eller varför inte där vi hittade Cáslava? intensivt arbete för Linkan väntar och jag hoppas han har
"bout du doigt sentiment"

Olle: Det hoppas naturligtvis jag med. Han verkar ju inte vara en Jonas Junland-typ iaf :)

Kattgubben: Nog för att alla spelare vill vinna något men Sebbe Erixon känns inte som en spelare som horar runt i massa ES-klubbar. Betalar TIK likvärdigt förväntar jag mig att han spelar här efter NHL-äventyret.

Frella: Så är det. Det ska nog mycket till (förutsatt att Timrå IK lirar i elitserien) om Sebbe skulle lira i något annat lag den dagen han återvänder hem från ett eventuellt NHL-äventyr. Ungefär lika sannolikt som att Lander skulle lira med något annat elitserielag.

Då är det bekräftat att John Klingberg spelar i Jokerit nästa säsong, synd att han drar till Finland.

Redigerad kommentar

Snoop: Så det blev Jokerit för Klingan. Vi hörde ett rykte om det på vårt forum för ett par veckor. Bara att lyckönska honom.

Dragan 2k: Ja fler o fler svenskar spelar ju i finska ligan nu mer också, hockeyn i finland lär passa John bra tror jag, men endå synd att en svensk talang drar till grannlandet.

Snoop: Tror det kommer passa honom ypperligt. Sedan har Jokerit samarbete med hans NHL klubb (eller den klubb som draftat honom) och spelet i den finska ligan är lite mer tuta och kör så det blir nog bra för honom.

Synd givetvis att han inte spelar i Elitserien och i Frölunda men han skulle kommit i i kläm i år då vi har viktigare strategiska frågor att lösa - som att lära oss hur man spelar försvarsspel.

Hirso och Ilkka spelade med Pikkarainen i HIFK då dom var radarpar, kanske har Nubben bett dem prata varmt om Timrå för Hannu ;) ??

KORITFW: appropå Hirso så har jag bra känsla för killen, har sågat honom så in åt h-vete denna säsong så man inte ens skulle se att det var en människa. har nog sparkat honom 6978 gånger om här inne.

Men de sista 10omg så visade han vad han kan göra, det var riktigt bra saker och jag tror med en försäsongs träning och 1 ES säsong erfarnare så kan han bli jävligt bra! 40-45P kan han nog uppnå ganska lätt om han spelar på som han gjorde på slutet.

Aja nu till poängen, jag skulle faktiskt nästan kunna tänka mig att vi skriver ett nytt kontrakt med honom redan nu som sträcker sig till säsongen efter denna dvs 2012/2013. Tror han kommer göra god för sitt namn iår och då är storklubbarna där och hugger, hade kännts bra att veta att han är fast här då på yttligare en sässe.

Blizzard: Det känns som ett möjligt scenario, ja! Frågan är om man vågar ta den risken... Jag tror nog tanken har funnits där bland "di som bestämmer", men man är nog för "fega" för att lägga till ytterligare ett år på kontraktet redan innan serien har dragit igång, tyvärr. Visar han sig vara riktigt bra i år så spelar han nog knappast i Timrå nästnästa säsong.

Blizzard: Hehe jag gillar hur du använder uttrycket "fast" som att man måste lura duktiga spelare att tvingas spela i Timrå IK :)

Att ni på fullaste allvar tror att Pikka skulle gå till Timrå är komiskt. Timrå är då den sista klubben han skulle gå till om han lämnade. Sen tror jag inte heller ni har råd. Lyssna på Örnen i stället för att vända å vrida på detta, även om jag förstrår att ni skulle vilja ha honom. :)

Redigerad kommentar

yngwie: Nä, toffeln kommer pumpa in massa miljoner i glashuset m0d0 och ni får förhoppningar om SM-Guld, allt slutar med att han själv får göra comeback och rädda er i KS ännu en gång..

Ni vet ju hur det funkar, 3 år av KS väntar när man en gång vart därnere. Det hela slutar dock med tragedi eller att man tillslut lyckas kravla sig upp ur det.

yngwie: Som sagt, har inte "heart of hockey" redan tappat två spelare under brinnande kvalserie? Jag skulle inte överskatta dragkraften av din klubb efter er senaste säsong i hockeyns finrum.

Olle: Nån till Timrå eller?? Du vet lika väl som jag att de lika gärna kunde varit ni. Då min vän, hade ni inte spelat i ES nästa säsong. Ni behöver nog lite mer ödmjuhet ni med.

Redigerad kommentar

Fan va jag ska terrorisera modoboken med "HAHA"s om vi skulle landa H-pikken :)

yngwie: Det sa jag aldrig något om. Däremot så tycker jag att det är fullständigt skrattretande att ni tror att Pikkarainen skulle vara modo trogen för något annat än en fet jävla sedelbunt.

Vi spelade dåligt med en jävla massa skador. Ni spelade uselt med en helt skadefri trupp och ett par sistaminutenvärvningar som gjorde att ni gick back TROTS kvalspel.

Olle: Ni har gått back utan å göra något verkar det som. :)

yngwie: Vi var ju tvungen att mönstra ca 40 spelare. Ni hade väl ca 2 st som spelade istället för resten av hela laget?

yngwie: För en liiiten, liiiten stund, när NI höll på att åka ur, så glömde jag nästan bort varför jag har så äckligt svårt för er. Jag skulle nog sakna er. Men det är ju ni och inga andra som framkallar dessa spykänslor...

Det är inte pga Foten, inte pga pastorn, inte pga systrarna och för all del inte heller pga Sussie, hästen eller den feta norsken. Nej det är ni supportrar som får en att känna sån gränslös kärlek för er.

Ni är ödmjuka och vackra som få!

Olle: Det är dyrt att ha spelare på läktaren.

yngwie: Men ge dig nu. Det är bara löjligt att ramla in här som om ni vunnit SM efter att bara ha kravlat upp i finrummet igen. Det var märkligt tyst ifrån er under hela ks.
Visst kunde det varit vi. Det kunde varit vilka som helst.
Men nu var det ni.
Men grattis igen!

spud: Det borde väl ni veta som hade Dimitrakos på läktaren en halv säsong? För att inte tala om Aaravirta på payroll då han inte ens befann sig i landet...

Olle: Ingen idé att snacka med vissa av dom.
Dom Har lika långt minne som guldfiskar. Dom har glömt att dom var såååå nära att åka ur.

Nu är allt som vanligt igen.

Johnny Bravo: Det roliga är att de t o m nu ser sig som vinnare. Jublet visste liksom inga gränser. Hade det varit jag så hade jag enbart känt en otrolig lättnad, men ändå stor oro för framtiden.

Olle: Det var väl det spud menade.

yngwie: Glöm inte att ni hade så usel ekonomi ett tag att ledningen fick gnälla hos spelarna så en del av dem spelade gratis. Det var säkert motivationshöjande

Men som en guldfisk som Bravo sa; ett varv i skålen så är allt glömt :-)

Jag gillar er med kära Timråiter! :)

yngwie: Vi gillar er också! :-). Broderlig kärlek!

T T: Hur skulle jag kunna veta det, vi hade väl konstant ca 3-4 spelare på läktaren? :)

Mer dubbla pass ;)

Redigerad kommentar

Edb, mfl: Vet inte om någon tagit upp truppen till U18-VM?

MÅLVAKTER
Oscar Dansk
Joel Lassinantti
Niklas Lundström

BACKAR
2. Jonas Brodin
3. Rasmus Bengtsson
4. Albin Blomqvist
6. Karl Johansson
7. Tom Nilsson
9. Mikael Vikstrand
10. Alex Rönning
19. Oscar Klefbom

FORWARD
11. Gustav Björklund
13. Viktor Arvidsson
14. Jeremy Boyce Rotevall
15. Ludwig Blomstrand
16. Joachim Nermark
17. William Karlsson
18. Victor Rask
20. David Lillieström Karlsson
21. Mika Zibanejad
22. Emil Lundberg
23. Anton Wedin
26. Sebastian Collberg
28. Linus Fröberg
29. Filip Forsberg

EDIT: Vänta nu, hur många är med från Modolidernas ungdomsled?     ;)
(Har ingen koll på spelarna, så hoppas på ingen... ;)

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

ersson: nu ska vi inte vara såna med våra grannar :] de har säkert anledningar varför de inte finns något o hämta i juniorverksamheten ;) kanske ha de rymt?

Edb: äääh, de var ju plantskola förut. Det kan man leva länge på - tills sedinarna kommer tillbaks åtminstone ;)

Sen blir det till att bygga från gruuunden igen :P

Edb: Någon som har uppmärksammat att Calle Klingberg just nu lirar sin första NHL-match?

Timrå Icon: Ett varv i skålen är väl tiden mellan två matcher va? ;-)

Kattgubben: jag undrar när deras leverans på första tegelstenen kommer isf :]

KORITFW: Tror du Vi är många som skulle sörja honom? Han är väl mest bara dyr.

Kostiainen: För MODO brukar ett sm-guld innebära ks fyra år efter guldet och respass det femte!

Hans 0.86 poängsnitt skulle iaf jag sörja jävel. Kanske bara jag.

bj21: Brukar och brukar.. det är svårt att bilda en trend när man bara har en punkt att gå efter :)

Kattgubben: Haha. Fast hittills är det väldigt mycket karbonpapper över resultaten efter de två gulden! Dessutom har vi ju den där jävulska konspirationen att ta hänsyn till. :)

KORITFW: Tror faktiskt folk tycker han krökar för mycket och för hårt. Även med modomått mätt!

« · 1373963 · »