1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607403 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
TRL: han kostar nog 5 gånger mer än sebbe

hubbenorlen: har kontrakt med Växjö redan om du kollar på din länk.

dr-nix: Haha, postade fel. Menade den här: www.eliteprospects.com/player.php?player=12022

TRL: Tror jag länkade honom för en månad sedan :] intressant back och han hade varit dubbelt så bra som sebbe, men kostar säkerligen som corso om inte mer :] hehe

Ryktas till Elitserien, så kanske skulle vara något? :)
Är dessutom rightare!

Redigerad kommentar

Mangy92: absolut, men tyvärr har vi redan två icke-eu lirare i truppen.

dr-nix: Han kanadicken, Martin vad hette han nu igen Sonnenberg, borde vi väl kunna knyta upp under en kortare tid. Ska vi säga från jul och framåt? Kom igen nu Kent-Stefan!

Dream Team: som sagt vi har redan fyllt kvoten med Le mat och Murley.

Mangy92: he he, får lite Linkan vibbar av växjö-sportchefens uttalande...

Redigerad kommentar

erathoo: det slog mig också när jag lästa den där förut ;D

dr-nix: Hahaha ojdå, va dum jag är! :P
Skulle gärna ha honom istället för Murley dock :P

Redigerad kommentar

Mangy92:

Timrås supervärvningar "Janne Niskala och Fredrik Bremberg har skrivet ett varsit kontrakt på 2år, meddelar sportchefen Stefan Lindqvist."

Kan det ligga något i detta?

Redigerad kommentar

GylleN: ??

skulle inte bli förvånad om niskala skulle komma till er, kanske lite dyr?

mikenomad: Från kommentarfältet på MrMadhawk, inget att bry sig om.

GylleN: haha va :P vart ifrån har du kopierat det där citatet?

F.ö sitter Bremberg på ett kontrakt till 11/12 med HV, fast vet ifs inte om det snackas om att brytas eller inte då jag ger blanka fan i den skit klubben!

Blizzard: måste ge dig en tumme upp för "då jag ger blanka fan i den skit klubben!"

Det här känns mer realistiskt:

GylleN: Kan Linkan vara klasscentern som Loomis pratar om kanske? ;)

ersson: Han är väl ännu mindre center än Pyrret.

T T: Hahaha, fan vilken koll jag har känner jag. Har fått för mig att han lirade center bredvid Anger..

ersson: Alla vid namn linkan = nej tack
däremot ja tack till niskala :] men känns som ett långskott hehe

"Jonas Yunlandom" klar för ett KHL-lag, om han nu nånsin var intressant för oss!

ersson: Mäenpää på väg bort från Frölunda.
Slår ni till tro?

Dragan 2k:

Ingen risk

GylleN:

Hahahaha, kul! Nä det är nog bara att spela för överlevnad även nästa säsong! Glad över ingemansland jag!!!!

Edb:

Niskala är nog inte aktuell. Sedan Sebbe skrev på så har ju Linkan gått ut och sagt att dom söker en allroundback!!!! Vad bra, för nån spets el pp back behövs ju verkligen inte!!! Alla spelare skall helst vara allround och åka i mittzon! Ingen riktig pp back eller rese framför egna målet (typ Majesky) behövs!!! Släppa in mycket och göra lite mål verkar vara målet!!!!

Hedman klar

Taurus: Niskala är knappast aktuell för TIMRÅ IK snarare att han är aktuell för Färjestad, Sveriges Bästa Hockeylag ! !

Taurus: "Sedan Sebbe skrev på så har ju Linkan gått ut och sagt att dom söker en allroundback!!!! Vad bra, för nån spets el pp back behövs ju verkligen inte!!! "

Från Linkan om Hedman.
"Han är en bra allroundback som kommer att balansera upp försvaret på ett bra sätt. Han är i en bra ålder och har en massa rutin"

Vi har nu med Hedman 7backar, den sista och 8:e backar BORDE då vara en PP back, bara hoppas att dom förstår det eller ska vi lite 110% på att Le Mat fixar detta på egen hand.

.------

"Dessutom har han knappt någon frånvaro alls och har bara missat sammanlagt fem matcher de senaste fem säsongerna,"

Lätt att bli erbjuden kontrakt av Timrå, bara ge fan i att vara skadade ;)

hade varit ett bra PR som nykomlingar att plocka in honom iaf.

Känns bra att Hedman kom till oss. En bra värvning.

Välkommen Hedman....till det Rätta Virket!

Ewy: Hur ska ni hantera en spelare som är född i Örnsköldsvik? Blir det en extra läkarundersökning av genernas beskaffenhet eller? Gissar att tålamodet hos er blir ruggigt begränsat. Lycka till!

bj21: Att han är från Ö-vik är bara ännu roligare, så länge han spelar bättre än Jokela och Kolan så får han mitt förtroende i 2säsonger!

Johnny Bravo: Var inte Oscar en av Nubbens favoritspelare, innan de båda hamnade i Frölunda, så det är väl bara logiskt i sådana fall att den ömsesidiga kärleksbetygelsen fortsätter i Timrå

bj21:

Dom får väl passa på att boka banjolektioner, nu när dom har värvat ett banjoproffs.

Hoppas att ni inte glömde att räknar fingrar och tår vid läkarundersökningen..

Redigerad kommentar

Blizzard: Så ska det låta! :)

1 pressmeddelande och boom vilken modoaktivitet det blir i Timråboken, säger som blizzard att så länge han spelar bättre än Jokela och Kolan så blir det bra, och jag är övertygad om att det finns mycket hockey i Hedman.

Snoop: Det är ju för att ingenting händer i modo. Och vem vill vara ute i det här fina vädret? ;-)

Jäkla nubben, värvar sönder Frölunda!!!

El Maco: Ja, de hade ju ändå ett muntligt avtal. Skämmes!

Blizzard: Får man inte spela i den bästa klubben får man väl ta vad som erbjuds.

Kan ingen med lite tid räkna ihop hur mkt poäng våra nyförvärv gjorde senaste säsongen räkna gärna med de som är kvar sedan senaste, vore grymt med +/- stats inräknat så kan vi jämföra var vårat krut ska läggas någonstans :]

Edb: Det vore nice som fan, jag ha dock inte orken hehe

Läser på olika forum att Hedman fått nobben av Näslund pga att han är för dyr o överskattad.
Sanning? Ingen aning.
Jag tycker det känns som en bra värvning.

Johnny Bravo: allt är relativt, beror på hur mycket lön grabben får. Har han runt 150k i månaden skulle jag klassa honom om en helt okej värvning allt över det kräver att han imponerar rätt så mycket på mig kommande säsong.

Johnny Bravo:
MoDo's trupp är klar, Oscar fick inte plats, han hörde av sig för sent. Snart börjar barmarksträningen och testerna på IKSU i Umeå.

Icing-Ove: Modo har fattat det här med att trimma truppen...

Icing-Ove:

Vart släpper Näslund sina officiella, på någon skola för dövstumma?

« · 1377659 · »