1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 607620 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
jokklas: Att er forwardstrupp kan brunka och jobba över hela banan tror jag nog, och i elitserien där det är lite si och så med inställningen på många håll så kan det räcka ganska långt även om jag inte är imponerad. Jag ställer mig mer frågande till backtruppen. Ett par backar som känns stabila, några mer tveksamma och resten helt oprövade. Som ni säger. Timrå lär inte bjuda på målfester till vintern, inte framåt iaf. Tar sig det här laget till slutspel så blir jag förvånad.

Wayne Gresky: Det finns nog ingen som skulle kunna säga att "Jag tror det här laget går till slutspel"

Men om det skulle vara så att alla spelare tar ett sjumilakliv framåt i utvecklingen så kan det väl gå men nää positivt känns det inte idag.

Mackelito: Du kan väl läsa mitt inlägg i natt som jag skrev till Olle.
Det är min syn på saken.

Visst har vi en anledning att vraa lite oroliga men jag tycker inte vi ska vara överdrivet negativa. För min del lutar det över åt det positiva hållet.

Men Jag gillar inte ett 3 års kontrakt med Hagos.
Helst vill jag inte se honom alls i Timrå, jag har aldrig gillat hans spelstil varken förr eller nu, men nu är det ju som det är.
Timrå har jobbat hårt på att få honom o han har varit klar i över en vecka nu.

Men som sagt, jag gillar det inte.

Men snälla, varför så himla negativ? det är ju ett sånt här lagbygge vi väntat på! jag myser! Perra kommer sammansvetsa dom här grabbarna perfekt och Nubben kommer få varenda jäkel att ta ett steg till i utvecklingen!

Placeringen 5-7 tror jag på!

KORITFW: Något jag tycker är jävligt positivt är det faktum att laget är klart så tidigt in på säsongen. Nu hoppas jag att man ser till att sommarträningen sköts så att man ställer ett lag på planen som är ruskigt bra grundtränad. Jag tror det varit lite si och så med den saken tidigare.

inget är juh bekräftat ännu...

men visst nu blev hagos rycktet hetare...

signar man hagos så får dom väldig gärna hitta en pp back som minst tangerar lellos offensiva stats...

inte ett dugg impad av hagos men fan man får acceptera penning svagheten i tik o älska dem ändå! =)

ÖstrandsNisse: Norranbloggen o ett inlägg i den, säger så här, om AB:s uppgifter om Hagos:
"Låter inte speciellt initierat! ”Att Hagos skulle ersätta Lander”. Som att en trafikpolis skulle ta över jobbet som korsordskonstruktör!! Eller en brunkare ersätter en playmaker!!!"

söder över: Ja 3år med Hagos låter konstigt. Nu måste det in spets på både back och forwardsplatsen.

söder över: Tik verkar ju inte vara så penningsvaga om det stämmer att man betalar 150 papp i månaden för en medelmåtta!Då har man nog ganska bra ställt eller?

söder över: Jag förstår framför allt inte hur man tänkt vad gäller spelartypen. Jag tar hellre en billigare spelare än Hagos, om han är ung och har någon form av spännande potential att hoppas på. Hagos överraskade positivt på mig första säsongen han gjorde i Timrå, därefter har han gått åt fel håll. Numer är han enbart en brunkare med obefintliga playmaker-egenskaper samt oförmåga att själv avsluta. Hur ser timrålagpusslet ut i Kent-Stefans/Rolandz hjärnor om han är den saknade pusselbiten?

Bragd-Birger: Jag har oxå svårt att förstå tanken när man redan värvat Bagarn.
Räknar man med att Gnagarn ska ta ytterligare steg i rätt riktning o vara den andre offensiva centern?
Centersidan sätter jag ett megafrågetecken över.
Man får hoppas att det rätas ut ordentligt i vinter.

Linkan din jävla mupp! Avgå!

KORITFW: håller med du jag.

hellre ett hungrigt lag som stångar sig blodigt och hamnar på tionde plats än ett överbetalt ångestlag som hamnar på samma placering.

Jag tror det här kan bli jättebra om några pusselbitar hamnar på plats, lite tveksam på målvaktsplatserna, och en bra offensiv back måste in, plus någon forward till så ser det bra ut.

ni som sitter o jämnför ev ny center med lander bör sluta med det...

om nub-link ska lyckas "ersätta" lander behöver vi kolla mot något genetiskt labb inte flytt fåglar...

det går inte. bättre att se detta som ett nytt LAGbygge det känns inte så hemskt ändå!

våra junisar har potential så det kan snart finnas fler lander typer som dumpar löner å bär laget! =)

Johnny Bravo: herre gud . hagos . skulle timrå inte spela en offensiv fartfylld hockey på högsta möjliga nivå . de här blir ju spännande . blir de luleås glimmrande spelide som kommer råda .

VARFÖR 3 ÅR! förlåt men jag ser inte hur hagos ska förstärka vårat lag på något vis? vi har väl redan en brunkar kedja? Hur tänkte Kent-Stefanz här? Förklaring krävs

Vi närmare eftertanke tycker jag båda kan avgå!

Edb: Så här får jag ihop kedjorna för närvarande. Men tydligen så ska man värva en forward till, vilket kan komma att kasta om vissa positioner. Jag har heller inte med Boyce och Wedin.

Pikkarainen - Hirschovits - Pärssinen

Murley - Gnagarn Andersson - Friberg

Röymark - Hagos - Önerud

Larsson - Bagarn Andersson - Hallin

Man dör väl inte av upphetsning. Utan jag skulle gärna se en bra värvning till, samt att man bytte ut Murley, som jag anser är snäppet bättre än Blake Sloan.

Hagos... Ja, hur tänkte man där?

Pätr: Andrasortering kallas det.

Pätr: Må helheten bli större än summan av delarna

Redigerad kommentar

Pätr: Dock tycker jag inte ens hagos passar in i tredje kedjan då han inte har farten som röymark eller Önerud för den delen, för mig är detta ihopkok på en dålig potatismos, som inte ens gå rädda med lite lyxig grädde... nu pratar jag mat....

Edb: Depp,Depp,Depp vad tillför Hagos Timrå IK ? Varför ?
En klass Center skulle det bli vad fick vi ?

bobrov: allt annat än hagos får räknas som klass enligt mitt tycke, jag är deppig :]

Johnny Bravo : Jo jag håller med dig på det viset, man kan säga att halva jag känner så. Att truppen är hungrig och säkerligen skulle kunna bli ett topplag om det utvecklas åt rätt håll. Men det är nog lite för mycket att begära så för att dra lite realistiska målsättningar kan vi bli som förut " Ett jokerlag som krigar sig till sista slutspelsplatsen och sen kan skrälla i slutspelet"

Men Hagos känns liksom fel på alla sätt där. Han passar fel hur man än vrider och vänder på honom...

Redigerad kommentar

gick det inte rykten om att ni skulle värva donati tvillingarna?

lu93rowa: Har aldrig hört det, men nog hade jag hellre tagit dem än Hagos samt ett ännu okänt namn (som troligtvis kommer vara av samma klass).

Pätr: Jag sätter nog Röymark med Murley och Ganagarn. Sen även Hagos som 4e center och bagarn som 3e

Hagos, bagarn och gnagarn? Nu fattas bara ett par Wayne Gretzkys runtom som kan väga upp deras offensiva förmågor, sen är truppen spikad!

Edb: Hagos är som det där 5-i-tre-ragget på krogen. Inte speciellt snygg, sexig eller spektakulär. Men man vet i alla fall vad man får.

Ganska grå värvning. Speciellt om uppgifterna om lön och längd på kontrakt stämmer.

Fast Kent-Link kanske har en tanke med att värva tillbaka gamla timråiter. bygga en stomme med spelare som är bekant med Timrå sedan tidigare. Det kanske är vad som krävs med så många oetablerade spelare i laget.

3-årsryktet kan bara inte stämma.

Har Nubben någonsin gjort en lyckad värvning med kontrakt längre än 2 år?

Redigerad kommentar

Aftonbladet antyder att Hagos får bättre lön i Timrå än Skellefteå. Varför i helvete ska han få det?!??

RocknRolf2: Han kanske får skriva upp lönen lite då han gjorde ett hyfsat slutspel men frågan är inte varför han får mer lön i år utan varför Timrå IK är villiga att betala för hans tjänster öht.

Olle: Hade väl varit en annan sak om han hade varit uttalat billig, men att vi ska gå med på lönekrav som inte SAIK gör är helt fucked up. Särskilt för en kille som ALDRIG varit bättre än en 3-kedja.

Klart att det blir en medioker trupp när man ger mediokra spelare dyra kontrakt.

RocknRolf2: Grattis Rolf!

Knylan: Grattis alla som håller på Timrå.

5-miljonerskontrakt?

1 säsong fine.
2 säsonger knappast.
3 säsonger? Dra åt helvete!

RocknRolf2: Ja, precis. Grattis till oss alla.

Jag förstår inte heller någonting. Den enda förklaringen jag kan se är att man vill bygga kring Hagos och Bagarn i och med att Gnagarn och Hirscho bara har ett år kvar per skalle. Man kör en lågbudgetare utav bara fan i år för att sedan släppa iväg Gnagarn och Hirscho nästa år och då ta in en förste- och andrecenter. Någon slags rimlighet finns det i det. Men för fan! Tre år?! Top 5 på lönelistan lär han ju vara också.

Nä, detta vill man onekligen ha lite mer information kring. Hur har resonemanget gått? Vad ser våra sportchefer som vi inte kan se?

Lägg ner 150k snacket, vad fan vet ni om det? det är aftonbladet ni källhänvisar till...

Knylan: Har han runt 150K så är han väl antagligen nånstans runt 5-10 i löneligan i laget skulle jag tro. Och det hade väl varit en sak för ett år, men nu? Grattis till drygt 5 miljoner Yared Hagos, det har du absolut INTE förtjänat. Grattis även till Hagos agent, du fick nog bra provision på den signingen...

KORITFW: De hade ju rätt om kontraktslängden iaf.

Knylan: Vad jag vill veta är om Hagos och bagarn har ES-klausul i sina kontrakt eller om dom blir kvar om vi hamnar i Allsvenskan.

Nu har vi 4 centrar, varav 1 st endast de 10 sista matcherna på något sätt uppfyllde förväntningarna, och 3 st som ej erbjöds nya kontrakt av sina klubbar av olika anledningar - troligen för att de inte levererade som förväntat....eller tros kunna göra det...

jaja....bara att bryta ihop o komma igen...

Redigerad kommentar

Lander försvinner ena dagen och man kontrar nästa dag med.."trumvirrvel"....eehhh Hagos!!!!!!!!!!

Känns som avslagen öl och varm snaps!

Redigerad kommentar

Den ledande spelaren lämnar, en på papperet beige trupp och kvalserietippat av alla. Déjà vu?

Suck, jag som hoppades på Petr Sykora typ.... :-(

erathoo: fast å andra sidan så har de väl aldrig kännts så bra på centersidan som inför ifjol . man drömde om att hirsovits skulle vara ännu ett snäpp bättre än corso . och så gabbe och lander i dom två sista kedjorna . pang sa de så försvann corso , hirsovits var kass i 49 omgångar . gabbe gjorde en halvknackig säsong . och hela laget vilade på lander . så va fan , de kanske blir en kanonsäsong i år med fartfylld offensiv hockey . bara för att man är så djävla negativ . hade linkan varit ensam vid rodret så hade jag mått riktigt dåligt nu , men nubben springer i korridorerna och jag litar på hans fingertoppskänsla

superfalle: det har du rätt i, inför fjolåret kände man optimism men det blev bara skit.

I år känner man pessimism....

Känns ju småtrist att bara sitta och svartmåla, men...Hagos på tre år är hyfsat osexigt.
Lägger man därtill centerlinjen som den såg ut innan han plockades in, så...kan man bara konstatera att det tydligen blir styrspel de luxe i vinter. Har vi någonsin haft en, på förhand, centrallinje med så lite offensiv potential tidigare?
Det krävs att Hirso tar sina sista 7-8 matcher och dubblar den prestationen, samt att Bagarn återfår minst 100% av sin forna glans. Och ärligt talat: vad är oddsen på det?

Jaja. Det känns ju skönt att vi fick in Nubben och lite proffsighet i klubben igen, i a f. Allt känns plötsligt så genomtänkt. Nu ska det bara till lite individuell träning på pöjkarna, så kommer dom att blomma ut allihop.

Allvarligt talat. Det här är djupt oroväckande. All-time-low på säsongskortsförsäljningen?

Bragd-Birger: Inte för att vara pessimist, men om fjolårets trupp klarade sig på det berömda f...håret så kan vi definitivt räkna med kvalserie iår.
Hagos mot Lander, men hallååååå.......

Hagos, helt okej värvning tycker jag. tänker inte slå sönder mitt tangentbord för honom iaf som 97% här redan gjort. Välkommen tillbaka!

Varför fick inte alla damp när Bagarn skrev på, hur bra har han varit då.

-----
Övrigt:
Roligt att man ser SAIK's tröja under våran i pressmeddelande.

Blizzard: yepp, måste vara sämsta fotoredigeringen hittills :)

« · 1378442 · »