RocknRolf2: Avgå alla var det ja.
Ja blir det bara en okej förstacenter som värvas så ser det riktigt otrevligt ut. Och ser det otrevligt ut för mig borde det se "nära-döden-dåligt" ut för dig.
Det här känns fruktansvärt ovisst just nu. Usch.
Redigerad kommentar
RocknRolf2: Ligger lite i det så klart. Kim lyckades inte alls här. Trots det ville man i de flesta fall ha honom på isen och det säger väl allt om ifjol egentligen. Han vann poängligan dessutom och kom väl igång mer och mer efter jul.
Men vi måste ju samtidigt titta på hur centeruppsättningen ser ut i nuläget. Riktigt bra defensivt sätt men uselt offensivt sätt.
Klart vi måste in med en riktig förstacenter.
Och som vanligt är det dålig info i pressmeddelandet från Linkans sida. Inget uttalande alls om hur man kommer ersätta förstacentern. Trevlig helg till alla TIK-lovers så att säga.
Hur går tankarna? Det är tre gudomligt viktiga spelare som måste in om det här ska kunna gå vägen!
Gamle Regin sa till mig i spritdimmor för kanske två år sen kanske att "blir det inte NHL så blir det Timrå" med dansk klang. Det vore lägligt nu.
Hirso hem, det var som fan. Hoppas han är OK så att det inte är en Lehtonen. I så fall lär han väl snart vara klar för västkusten i och för sig...
En jävla besvikelse stora delar av året men där jag ville hoppas att han var hel och vältränad inför kommande sässe. Dock har hans straffar betytt många sköna bonuspoäng. Där är vi svagare. Röymark sätter inte riktigt sina lika elegant.
Ska vi säga att fältet ligger öppet då? Tappat Hirso, Corso, Karlsson och Lander jämfört med starten av förra året. Fyra centrar i spannet hög-okej elitserieklass. Brrr... Lite spets nu, bitte. Annars passar det bra att SSK bytte från blått till Timrås färger för några år sen, vi kommer att vara förvillande lika.
T T: Kunde inte sagt det bättre själv. Trodde också det skulle lösa sig.
Då så. Nu är vi tre spelare kort.
Vi behöver tre spelare som går in i första, alternativt andrafemman. Annars vet jag inte vad det är frågan om.
Mitt längre inlägg nedan kändes riktigt, riktigt bra. Åtminstone för stunden.