Olle: Grymt kul om det blir så! Det behövs fler lag från Kanada. Det är bland de häftigaste jag gjort när jag var å såg hockey i Toronto nu i vår. Det snackas bara hockey där, det är helt sjukt!
Olle: Ja eller misstagen Dimitrakos och Cook skulle man väl kunna säga. Hur mycket backade Modo under föregående säsong i slutändan då?
Det stämmer, Näslund/Forsberg sa så sent som på PKn häromdagen att Nagy och/eller Bartecko bara är aktuella på artistkontrakt, om de blir aktuella öht. "Bristande ekonomi" kan man ju tolka hur man vill, inget lag i ES värvar Nagy på något annat än artistkontrakt vågar jag lova.
Nej, jag tror inte heller han spelar i NHL igen. Jag tror han kan få erbjudanden men då tvåvägskontrakt vilket jag inte tror han kan tänka sig, skulle bli väldigt förvånad iaf.
Det jag menar är att jag är helt övertygad om att Modo inte behöver stänga truppen om de signar Nagy på artistkontrakt i nuläget, det finns garanterat pengar till fler spelare, bra spelare. Sen tror jag Svartvadet tackar för sig och skapar ännu mer utrymme för spelare till slut, det känns som det är dags.
Nämen, du vill väl inte att jag ska bli avstängd här i boken eran? ;)
gustav9: Haha ja eller hur. bara för att Tik betalade Gabriel värdelös Karlsson 250k i månaden betyder det inte att resten av Västernorrland har fått psykbryt.
Här har vi en "legendar" som får söka nytt jobb pga att klubben vill spara pengar. Vad har vi för ursäkt för att fortsätta betala för linkans anställning?
McFire: Det är ju det som är det fina i allt. Ööööös millioner där uppe i övik, det som kommer ut på andra sidan är ändå avföring, det vet du. Timo var skadad och kunde inte hjälpa till. Hästnyllet var frisk och höll på att dra med sig hela skutan ner i allsvenskan. Är det inte vackert på något sätt? När man tror att man älskar något så mycket att man inte kan släppa taget?
Edit: btw. Du kanske vill flika in med hur många liv ww2 kostade, du som gillar att lämna hitler-referenser?
Olle: Du har mycket knepig inställning till allt vad "Linkan" gör. Kan du förklara varför. För mig är han klasser bättre som värvningsansvarig jämfört med vad "Nubben" var. Det säger jag fast jag råkar känna just "Nubben" ganska så bra. Tycker faktiskt att du har spridigt mycket skit på den här sidan.
Ambroo: Icing-Ove: Jag känner en sportchef i ett ganska så framgångsrikt svenskt Elitserielag, och enligt honom skrev Nubben alldeles för dyra kontrakt. Dessa ska tydligen delvis ligga till grund för Timrås dåliga ekonomi för tillfället. Vi fick väldigt bra spelare, men det kostade för mycket.
hubbenorlen: när man som klubb ej är attraktiv så blir så att. Man får öka på lönespecet. Sedan om man som frölunda har kapital o ta ifrån så gör man de för att säkerställa att spelarn i frågan tar budet
Ulf Nilsson: Hej linkan! Jag ville bara poängtera att man faktiskt kan sparka folk med motiveringen att spara pengar och att det är ok. Garpenlöv har, vad jag vet, inte gjort bort sig i närheten av vad linkan gjort. Tyck vad fan du vill.
yngwie: Jag drev ju bara. Svartvadet är slut och jag överdriver detta faktum för effekt. Du ser ju, snart har vi fler modoiter i den här boken än i er egen, någon öm fot verkar man kliva på ibland :) Slog mig just att jag borde upphöra med denna exorcism.
Fruktansvärt kukhärlig matchjävel igår! Att få vända från extrem pessimism, gubbtjurighet, "jävla skitlag", "klarar vi oss undan kval är det ett mirakel" osv till nästan överdriven lycka och framtidstro på en jävla perre...helt ... | Läs mer