1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 604844 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12

Dream Team: Härjat vet jag inte. Robert P tror jag han kallar sig på HS.

Oj vad han blir nöjd när han ser det här.

Knylan: Det är ju en sak att vara lättprovocerad, en helt annan att försöka föra en dialog med en människa som använder stereotypisering och personangrepp för att komma ur diskussioner som han har fundamentalt fel i, bara för att upptäcka att han njuter av att förolämpa folk och inte alls är intresserad av om han har rätt eller fel i fakta.

Det är lite som att följa en debatt med Jimmie Åkesson. När programmet är slut blir man förbannad för att man har ödslat tid på en idiot.

El Maco: Tycker han skall vara nöjd. Tycker han är ganska rolig. Han kör ju sitt race och retar allt och alla. Blandar klockrena analyser med att spy galla och dumförklara folk.

Ibland saknar man gamla forumet och Sven Savage och hans enorma alster och en massa andra tokar.

MorganaLefaey: Jante är döpt till Jan-Tony. Det tycker jag är ett intressant namn.

MorganaLefaey: Han har fan inte stått för en enda klockren analys. Det är lätt att tro det eftersom hans retorik består i att vara kompromisslös och nedlåtande.
Men egentligen är det ren härskarteknik, som uteslutande beror på dåligt självförtroende.

Laken: Libor Polasek har inte spelat sen 06/07 :)

ifs ganska mycket ironi, men hade varit roligare med tra kassa som fortfarande spelade, vem vet vi kanske ska ta Libor Polasek som sportchef :)

Redigerad kommentar

rubin carter: Tre före detta sundsvallsspelare

hubbenorlen: jaha, det var de som var den röda tråden ;)

Laken: Lika stor chans att de kommer som hubbenorlens ärliga förslag om en Ujcik på så där knappa 39 år.

Skämt å sidor eller något.

Måste passa på att reta upp legendarerna på forumet med att än en gång påpeka att jag på något vis lyckades pricka Vampola också ;)

Mackelito: Svårt att missa nån med alla dina EP länkar.:)

Johnny Bravo: Hehe lite så jag tänkte, har dock alltid någon slags realism i länkarna, annars skulle vi nog svämma över om jag skulle posta alla 30+ spelare inkl för dyra spelare med mera med mera.. :)

hubbenorlen: vampola allt närmare Tik.

Kerstin_k: För övrigt anser jag att en eventuell värvning av Vampola känns spännande. Har svårt att tro att han ska vara lika seg som Hirso. Han kommer nog vara just en fullgod ersättare till Kim.

Det som känns tråkigt i det hela är att det hade varit spännande att se Kim skadefri och ordentligt försäsongstränad en hel säsong. Det fanns ju betydligt mer i honom än han visade här.

Men om bytet innebär att vi får en snabbare och rappare center som gör det enkelt för Pikken att spela sitt raka och snabba spel är jag nöjd.

Kerstin_k: Vamp-Ola, är det han som analyserar sparkboll?

bisterfinnen: Mer om vampen

Kerstin_k: Roligt att Dagbladet körde Google translate på citatet från agenten:

Prag - hockey anfallare Peter Vampola kunde bära tröjan nästa säsong Timrå. Förra årets världsmästare och brons kader medlem i årets VM med svenska klubb, och det är nära till slutlig överenskommelse. Vampola senast spelat på Continental League i Omsk.
Reklam

"Vi är i en särskild handling, som visserligen inte är stängd, men kontraktet är redan på bordet, sade spelarens representant, Robert CTK Spalenka Society of Sport Invest.

Intresset Timrå den tjeckiska företrädare även informerat den svenska dagliga Dagbladet, som också bekräftades av själva kontakten Vampola. "Intresset har jag hört Timrå. Men jag får se vad som händer så småningom, säger Vampola. Laget hade varit tvungen att byta kapten Fredrik Warg som pekar på Minsk, Vitryssland.

Tjugonio Vampola tjeckiska ligan spelar nästa bara Ryssland, där han tog på sig tröja Ufa, Tjeljabinsk, och Omsk. Enligt Dagbladet för honom i det förflutna är intresserade av svenskt mode.

hubbenorlen: Vampola kan nog vara precis vad ni behöver. Hoppas för er skull att det går i lås!

MorganaLefaey: Skriver Sven Savage någonstans idag? Hans kåserier om Pölsan(Brynäs) är bland det mest underhållande man läst.

sargad: Han brukar härja en del på svenska fans luleåforum. Men det är inte samma kåserier längre som det var på den gamla goda tiden.

hubbenorlen:

"Tjugonio Vampola tjeckiska ligan spelar nästa bara Ryssland, där han tog på sig tröja Ufa, Tjeljabinsk, och Omsk. Enligt Dagbladet för honom i det förflutna är intresserade av svenskt mode."

Aha ...ett modelejon, då lär han trivas i Svall-Timrå. Finns Henrix kvar förresten??

erathoo: Haha...Henrix. Hade glömt bort den affären. Stod inte lejonen där först?

Redigerad kommentar

Vampola, känns så här på förhand o med tanke på den situation vi hamnat i, som en väldigt bra värvning.

Han o Caslva skulle sitta som en smäck inför midsommar, så kan man chilla resten av sommaren.

hubbenorlen: jo... ;-)

Timrå Icon: Satt ock tittade i Elite Prospects och gick igenom alla lag i ES och upptäckte att som vanligt har TIK den minsta truppen ( MoDo har inte värvat klart ) . Om TIK värvar 1 back o 2 forwards så har TIK fortfarande den minsta truppen. (Alla lag har 4,5 - 6 kedjor ).Tror inte att detta kommer att hålla i längden eftersom TIK har varit så skadedrabbat de sista åren så det blir väl som vanligt panikköp till hösten.
Det ända man får hoppas på är att den nya fystränaren är bättre än T.J.

TIK55: Sluta vara så förbannat negativ, hv71 har fyllt up med massa juniorer tror du de är komplett trupp tveksamt du. de är precis vad vi kommer göra tex wernerman boyce lögdal osv.

Edb: Som linkan/nubben redan konstaterat så talar ju en ung trupp för att vi inte kommer att vara lika skadedrabbade. Just nu handlar det inte ett skit om att fylla ut truppen med kvantitet utan bara kvalitet så jag förstår inte varför "skadehelvetet" ska vara ett ämne för diskussion redan nu.

Olle: de han menade att alla lag hade 5-6 femmor, vi ska ju in med 3 klasspelare minst? sedan fylla på med junisar så har vi också 5-6 femmor

Edb: 5-6 femmor my ass. Brynäs har provat det en gång och det slutade ju inte helt lyckat. Vår trupp kommer att stå sig alldeles utmärkt när det gäller antalet spelare.

Olle: Sicket jävla liv det blev.
Som jag skrev så tittade jag på alla trupper i ES och konstaterade att TIK hade ES minsta trupp , är det något konstigt med det eller ?????????
Har junisarna fått A-lags kontrakt ???????
Och det sista , jag är inte negativ !!!!!!!!

TIK55: Ett frågetecken räcker så bra så. Likadant med utropstecken.
Truppen är ju inte färdig än, så det finns ingen anledning att spekulera kring den.
Det var nog det som kritiken handlade om.

Nä nu får Vampola o Caslava krita på nångäng!
Jag vill börja koppla av.

Johnny Bravo: Förstår inte snacket om Caslava. han har väl kontrakt och kan tidigast komma på tal efter nästa säsong. Sa inte Linkan det också till nån av lokalblaskorna?

Men visst; chockar Timrå och Linkan med att presentera båda ska jag seriöst överväga att skrubba hela Eon. Arena med en tandborste.

Kerstin_k: Själv skulle jag aldrig våga lova såna saker offentligt.

You're a brave man.

Johnny Bravo: Vampola och Caslava.

Vi säger så.

JAA! ÄNTLIIIGEN!

Johnny Bravo: Yeeeesssss!!!! Nu börjar de goda nyheterna rulla in ;-)

Johnny Bravo: "På söndag under Mors Dag bjuder arrangören alla mammor på en ros!"

Visste väl att du var kvinna ;)

Johnny Bravo: "Passion för pelargon" och "motorsågsskulptering" har man ju sett fram mot mer än slutspel nästan

Johnny Bravo: Kan trädgårdsmässan vara det som gör att Vampolas beslut tippar över till Timrås fördel?! :-D

Johnny Bravo: Jag lovade bara att överväga det, inte att göra det.

I'm a smart man ;)

Kerstin_k: Och Snopp Axelsson kanske aldrig får se en banjo på nära håll

Timrå Icon: Ja det kan ju uppstå ett intressant scenario om dom skulle bli av med den tilltänkta stjärnan väldigt sent.

Med timråögon kan man väl säga att det skulle kunna uppstå ett ganska otrevligt scenario om inte vi gör klart med en toppspelare snart också. Men det verkar ju som att det jobbas på det!

Olle: Känns som att vi avvaktar MoDo lite. Men det är klart; en NHL-kopia till organisation och arena går väl inte att konkurrera med ;-)

Timrå Icon: Hehe ja. Med deras kontakter så gäller väl klyschan "mister du en, står dig tusen åter"...eller nåt.

Nej jag säger som bravo, in med Caslava och Vampola nu nån gång! Då bör vi kunna göra skäl för tv-pengarna från C+ iaf.

Olle: Jag är inte lika nedkärad i Caslava som Er tror jag. Känns som för lite BFTB faktiskt med tanke på det offensiva. Meeeen det börjar kännas som att vi får vara nöjda med vad som helst snart....

Timrå Icon: Ja det är ju ett problem. Det är en offensiv back vi behöver men många offensiva backar saknar det där i egen zon. Det finns inte så många kompletta "tvåvägsbackar" tillgängliga för ES-spel om vi säger så. Verkar inte finnas så många offensiva heller för den delen så därför tycker jag inte att det är ett helt dåligt alternativ att ta in en av ES bästa defensiva backar.

Olle: Nä iofs. Hade han varit både defensiv och offensiv klippa hade han troligen spelat i NHL

Timrå Icon: vi har ju den där robinson eller va han heter . ska inte de va en offensiv kraft ? under hela säsongen caslava var här gjorde han lika många misstag i egen zon som jokela gjorde på ett byte

superfalle: Jokela hade sämre skridskoteknik än kidsen i powerbraken. Jo det ligger ju så klart en del i det du säger.
Men jag tror inte direkt vi går och köper ut honom från KHL om man säger så.....

Redigerad kommentar

« · 1382677 · »