1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601413 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Det är det värt. Men frågan är väl hur mycket Magnus Lehto kräver för Jonte..

Johnny Bravo: Han får göra lunchlåda och busspendla! ;)

Mackelito: Såg nyss detta på twitter: "Och nu klev Jonte av flyget på Midlanda med utrustning och allt.."

Johnny Bravo: Han får väl pensionspengar...kanske ;-)

qwertas: På vems twitter??

Mackelito: twitter.com/#!/stralla/status/104085879177494528

Redigerad kommentar

Lite mer Jonte!

Mangy92: Här också

Mangy92: Det var samma såg jag nu :-)

Timrå Icon: Haha ja, jag råkade länka till allmänna bloggen och inte det specifika inlägget, men aja ;)
Han verkar vara på G iaf! För de pengarna tycker iaf jag det är värt det!

Mangy92: Ja fasen! Men prislappen lär stiga med 80 bob på ett par månader :-(

Timrå Icon: Det kan du ha rätt i :/ Men lyckas han på något sätt komma upp i sin nivå han hade i Timrå förut så kan det ju lätt vara värt det ;)

Timrå Icon: Tror förhoppningsvis han inte tar så mycket för sina tjänster, jag menar. Han ska vara tacksam att han får en 2a chans och därefter inte kräva mer pengar än vad han borde! :)

Oerhört kul dock att han är tillbaka, jag tror det kan bli kanon!

Ja för dom pengarna e det värt att testa han.

Jag kan inte undgå att få tankarna i huvudet. Först Nubben och sedan Jonte. Odds på det?

Saknas bara Hahl, Pyrret, Lehtonen, Krykok, Manderville, Sonneberg och Zäta. Sedan är vi komplett.

ååååå Jörgen Eriksson förstås.

ÖstrandsNisse: Hehe, skulle Zäta komma hit så skiter jag i om det så blir Fredrik Tideman som tar sista backplatsen.

Timrå Icon:
Nu skrev du 80 bop!
Om några timmar/inlägg så är det en fastlagen sanning här på HS!
Varför inte klämma i med 130 bop på en gång?

Janken: Jag tycker vi ska snacka baht i stället. Det blir mycket coolare. Tänk er att Vampola kanske har 1 200 000 i månaden. Wow liksom.

Revanchlusta ska man inte förringa.
Vi kanske får se den gamle Jonte?!

Det kan gå!

ÖstrandsNisse:
Räkna ut vad det skulle bli i de gamla italienska Lire!?!?! Före eurotiden då en glasstrut kostade typ.... 4500 i Italien.

Janken: Ja det tänkte jag inte på. Ska vi säga 323 så kan Linkan damma av det gamla kontraktet för enkelhetens skull...? :-)

Redigerad kommentar

Johnny Bravo: Det MÅSTE gå!

Timrå Icon: Linkan var och shoppade i Birsta häromdan tillsammans med sin dotter. Han strök reahyllorna lite väl mycket. Ett varningstecken om något..? :)

Dream Team: Det gjorde han då jag såg honom på Careta också faktiskt

Timrå Icon: Du ser, lågpris igen! Nu är det kört! :)

Dream Team: Men jag tyckte att han kom i en stekar-BMW. Men jag kan ha fel....

Timrå Icon: Ja, du ser, klart karlfan behöver handla på rea då!! Vad är det här... :)

Dream Team: Kan det vara så att han betalar Jonte ur egen ficka...? :-) En privat spelare....? Det skulle man ha!

Timrå Icon: X-5an som han åker i är ingen Stekar-bmw :p

Däremot såg jag han ränna på Biltema när de precis hade nyöppnat i Birsta!? Köpte Stål-bryn till skrillena, kanske sålt Skridsko-slipen och ska göra allt för hand istället?

Kostiainen: Nä det här var inte en kryssfemma. Tror det var en 3-serie. Kanske skulle byta olja åt Corso? Nä han var inte kvar då....hmmmm

Timrå Icon: Klart enligt TJ!

Ambroo: Härligt! Jonte är en favorit för mig men jag har varit mycket skeptisk.
Hoppas han levererar. Den gamle Jonte vore mumma.

Johnny Bravo: Den gamle Jonte är det vi ser nu :-)

Ambroo: Nu är det bara sista backen vi väntar på. Och det med stor spänning, ska tilläggas. Angående Jontes möjligheter i Timrå så är jag försiktig positiv. I grund och botten har han kapacitet, men de senaste åren har han då inte rosat marknaden. Upp till bevis nu!

Pätr: Jag hoppas han tar chansen som ges honom.

Välkommen hem, Jonte.

Är det någon klubb han ska lyckas komma tillbaka i fornstoradagar, så är det i Timrå.

Välkommen tillbaka.

Välkommen "hem" Jonte!
Hoppas du ska trivas och spela så avslappnat att det lossnar!

The great one:
Men lägg ner.
Han är tillbaka i Asplöven innan första snön

Pätr: Tror att backplatsen kommer att fyllas ganska omgående nu .
Tror att TIK har väntat på vad en förstärkning av forwardsidan kostar så nu tror jag att de kan gå ut med de sista slantarna och erbjuda en bra back de pengar TIK har kvar.
Fasen vad många TROR det blev men det blir väl så när vi har en sportchef som inte vet någonting.

Per HApps: Officiellt

Per HApps: Vilken har du som favorit i TIK, tycker att du varit mycket pessimistisk på senare tid eller har du gått över till de blå ??? LOL

JimmyH: Tjahapp...vad säger man...där blev plånboken som ju i 1:a hand skall räcka till en rejält kompetent 1:eback ännu lite tunnare.

JimmyH: Jonte får en chans jag inte trodde han skulle få. Hoppas för både Timrås och hans egen skull att det slår väl ut. De senaste åren har icke varit bra, men han har ju trots allt visat tidigare att han kan spela hockey.

Kämpa Jonte!!

JimmyH: Tycker att Bauer skolans tröjor är skit snygga .
Är det någon som vet nåt om TIK;s nya tröjor ?

mikenomad: Jag sätter vänster stortå på att vi inte har hittat den här storbacken när serien drar igång. Inte en chans att det kommer att hända.

TIK55: Dom ser exakt likadan ut som fjolårets bortsett från att det är nya namn på en hel del av dom.

känns lite som att vi får en 1:a back på artistkontrakt trots att det inte var tanken...

lite turbelens i ett khl lag kan juh räcka för att det ska dyka upp något mer spännade än det som finns på marknaden just nu...

Redigerad kommentar

Per HApps: Vad vore livet utan Kommando Naiv o Nostalgi?

Jag tvivlar oxå starkt men det ska bli skoj att se ifall han fixar det.....eller inte.
Vi får se. Hoppas gör jag.

Jamen det här är väl jättekul! Alldeles helt fantastiskt underbart, nu får ju vi Jonte igen, haja Jonte!! Alltså Jonte, mannen som fick det fetaste kontraktet i Timrås historia och levererade så dåligt att han snarast borde få tröjan upp- och nervänd i taket, Jonte, mannen vars karriär har gått så totalt i stöpet att det saknar motstycke i svensk modern hockeyhistoria (säg någon annan svensk spelare på VM-nivå som sedan får sparken av 4 klubbar i rad för att hamna i div1?), Jonte, mannen som inför varje säsongsstart har grinat ut om sin tunga livskris men att ”allt känns jättebra nu” för att sedan återigen totalfloppa… Jonte, mannen som nu benådas av en smart satsande klubb som VET vad han EGENTLIGEN kan.

Vinn/Vinn!

« · 1392118 · »