1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609277 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
El Maco:
Han stod säkert inte ut med fågelholken bakom sig i båset, det kan man väl förstå?

KORITFW: Nu har perra fått iväg en till stjärnspelare TACKKKKKKKKKKKKKK

KORITFW: Klart att han inte trivs när han inte har någon att prata med.

Jag sa det redan i somras: Om man tar hit en tjeck så måste man ta hit en till för att han ska trivas, annars är risken stor att det blir en flopp.

Man ska inte underskatta värdet av det sociala livet, även om det handlar om proffs.

Jimmy var snabb på tangenterna...

El Maco: Det blir iallafall inte någon klubb i ES, så det var ju skönt om nått. 

pefr: Tror han var förberedd på ett sådant inlägg :/

gustav9:Vem skall hjälpa han nu med taktiktavlan

Bergius:

Precis, förvånar mig inte om det stod imellan Vampola och Perra, han hoppar på Corso tåget!

Nu jävlar är det upp till bevis för nubben här, ska vi inte gå till spelbutiken där han jobbar deltid och bara titta argt på honom? 

Det här kändes ju lika bra som att vara inneboende på ett vårdhem som sköts av Carema care, dvs att sitta i nedkissade blöjor som ingen byter.

En av väldigt få spelare som visat karaktär i truppen....
Ingen rolig dag detta...

Redigerad kommentar

Berglund: Hirso lämnade pga Perra. Vampola gör detsamma.

Jag gråter blod.

Otroligt irriterad jag blir ang Vampola. Jag tror säkert han fått signaler från Timrå att de behöver få loss pengar. Ja, jättebra. Värva ist  4 st mediokra hockeyspelare ist för en skillad spelare som vart enda behållningen i vinter. Faan alltså. Besviken.

Redigerad kommentar

gustav9:Hört att vampola var oerhört besviken på att linkan fick lämna istället för tränarna

Hahl Bundy: "Han har varit viktig för oss under hösten", står det.

Men det har ju i realtiten inte betytt ett smack. Vi har ju ändå bara 16 poäng.

gustav9: Det kan jag tänka mig, fan vad surt...

George: å andra sidan kanske 2-3st mediokra (om du menar att linkans klass är medioker) spelare höjer laget mer än 1st vampola. även om en kombination såklart hade varit att föredra.

Patrick Polly: This sucks men din Caremaliknelse är lite balsam i alla fall

hubbenorlen: Jag vågar inte tänka på hur många poäng vi hade haft utan Vampola, hua.

George:ja de gapades ju om bredd . och bredd har vi fått .  

Visst Vampola släpper EN fin lön efter sig i Timrå... Men någon köper väl också ut honom? Ger ju en del pengar det också i så fall

Johnny Rocker: Det är nog inte möjligt att ha färre än 16 poäng på 20 matcher. När ett helt lag förlitar sig på EN enda spelare, så blir övriga spelare ofta sämre snarare än bättre.

Dra fitta över hövve, nu ska jag gråta. 

pefr: Linkan tror jag kan bli bra. Men vad finns det för ess i övrigt på marknaden som vill spela för en budget peng i TIK ? Näe detta var en sorglig dag för hockeyn i Timrå :-/ Att detta bara handlar om vad Vampola ville tror jag inte för fem öre på.

KORITFW: Men det är ju väldigt tråkigt att en så bra spelare endast blir en parentes i Timrå IK:s historia.

Nu blir det köttning resten av säsongen. Vi förköpte oss med Vampola som var både för dyr och för bra för Timrå IK 2011/2012. Han var minst en klass bättre än alla andra i laget och snurrade rätt friskt med det bästa som våra konkurrenter kunde ställa på isen. Man såg på Vampolas blick att han tyckte det var hopplöst med de spelare han lirade med. Vampola är en riktigt bra lirare med professionell inställning, en som hade passat bra i klubben alla andra säsonger utom denna. Nu får vi hoppas att backsidan förstärks, sedan tycker jag sedan länge att Perra ska kliva åt sidan. Summa summarum så tycker jag inte att detta speluppehåll gett förväntad effekt. Vi är snarare svagare nu än innan. Hoppas nu inte att det drar ut på tiden med de övriga nyförvärven/förändringarna.

Marcus: Det jobbigaste är ju att vi nu står utan förstecenter. Man undrar ju hur länge? Nubben kan väl knappast ha låtit honom gå utan att ha en ersättare på gång?

Jag kommenterar inte ofta längre, men ett sådant fiasko kan jag inte låta gå utan bitter kommentar.

En stjärnan ut, en seg glidare in!

Vad är nästa drag? Att Bremberg skall flankeras av socker-Conny och Krutov på Domustrappan?

Vem var det som sa: The botten is nådd?

hubbenorlen: Lugn Nubben grejar detta ang. Vampola måste han nog lämna TIK för att kunna behålla platsen i Tjeckiska landslaget och det har han inte gjort om han varit kvar i TIK

hubbenorlen: Vadå ingen förstecenter? Vi har ju Bremberg!1!!

Marcus: Knappast oväntat att han lämnar, du ger en bra beskrivning av situationen. I längden blir det ohållbart med en spelare som så tydligt inte vill vara kvar så detta var nog dessvärre oundvikligt. Vi står nu inför det faktum att 3 spelare, 3 tänkta stjärnor, har lämnat pga (om det nu stämmer det som sägs) vår tränare. Corso, Hirso och Vampola.

Hur länge skall han (de) få hållas?

mikenomad: om det nu var perra som gjorde att hirscho-bra-sista-fem-omgångarna-vich försvann tycker jag att han ska ha en klapp på axeln som befriade oss från den löneposten den här säsongen.

Jag har sett på värvningen av Bremberg som att nu får ju Vampola någon som kan sätta hans mackor. Men nu känns värvningen av Bremberg helt plötsligt totalt meningslös. 

pefr: Många säger att det va Anton Lander som räddade kvar Timrå ifjol, fel. Han va inte ensam, utan Hirsos storspel det sista omgångarna hade vi åkt ner i kvalserien utan tvekan.

mikenomad:ja då får man väl ändå tacka tränarna för att hirsovits lämnade självmant . att se han en säsong till tjäna stora pengar på tandskydds rull och straffar hade varit övermäktigt . corsos sparkning va jag förbannad över i flera månader . men detta tar priset . .

Ulf: Äsch, det där var ju flera år sedan, han har säkert nyktrat till nu.

Gustav Scirea B:med en annan första center hade vi aldrig hamnat i den sitvationen 

El Maco: Klent balsam =)

Jamen, gonatt då. Där försvann inte bara vår ende riktigt vassa offensiva spelare, utan även vår ende kreativa center. Vem ska Linkan få äran att spela med nu, Hagos eller Bagarn? 'Pest eller kolera', någon? Om han 'gillade utmaningen' som han sa, så...har han sannerligen munnen full. Ersätt Vampola! Med Hagos som offensiv rotetvåa!

Jaja. Det kommer säkert bli jättebra och slutspel av det här ändå. Abso-fuckin-lutely.

Det är ju inte så att Nubben har någon press på sig nu. Det är heller inte så att Värmlandsmaffian i båset fick lite mer att bita i, nu när vi som sagt förlorat väldigt mycket av den självgående kreativiteten (sugna på att se vårt nya PP, anyone?).

Nu skulle vi behöva en skitbra center. Först då kan vi återgå till läge status-quo, med ett ev litet plus i kanten (om centern visar sig vara i närheten av Vampola-klass). Just nu har vi försvagat elitseriens redan sämsta spelartrupp. Fan, så tungt.

Förutom den skitbra centern behöver vi sedan tidigare (dvs ungefär från april och till dags dato) en riktigt bra back. Först då kan vi börja se framtiden an med någon som helst tillförsikt. Händerna upp alla som tror att en förstecenter och en försteback är på ingång?

Fy fan, igen. Linkan var förmodligen jävligt mycket dyrare än man vill tro också.

Vilken extrem skitsäsong det här är. Det tar heller aldrig något slut på eländet. Jag tror fan inte ens vi är i närheten av botten än.

Slutar det här med något annat än allsvenskan är det ett mirakel i stil med USA:s OS-viktoria 1980.

Faaaan!

superfalle: Trodde Hirso lämnade för att tik släpad med betalningar, gick han inte ut och klagade på det i finsk media?

superfalle: Skulle aldrig ha tagit hit en skadad förstacenter. Håller med dig.

jå1:att han fick betalt överhuvud taget . de får inte jag på mitt jobb om jag inte gör de jag ska. närvaro räknas inte 

Gustav Scirea B:ja han har ju verkligen tokdominerat sen han lämnade oss 

superfalle: Om du resonerar så, Så är det väl många som är utan lön i dagens Tik?:) Nu var det väl pensionspengar de släpade med ifjol dock.

Redigerad kommentar

Äh det är lugnt... Vi har ju ett gäng hårt jobbande spelare på väg uppåt i karriären som Bagarn och Hagos. Båda på flera år dessutom = mycket att bygga på. 

Bragd-Birger:

Antagligen så ersäter Linklan Vampen i Tiks tänkande då båda är assistkungar och ingen av dom nån sniper!! Nu ska en riktig sniper in bredvid Linkan antagligen. Inget annat på denna jord är acceptabelt!!! Och ABSOLUT en el två def backar!

mikenomad: Det framgår egentligen inte varför han lämnar oss. Är det pga tränaren eller att han tycker han är för bra för laget kan man nästan tycka att det är lite divigt ändå....eller.....? Bara lämna för att man inte trivs känns ju lite så där ändå.....

Jag misstänker att han inte trivs med att spela i Sverige öht egentligen

Men i vilket fall som helst måste ju Perra bort nu

Redigerad kommentar

Bragd-Birger:men vi har ju murley 

superfalle: Absolut inte, men du kan ju inte förneka att han va helt outstanding i avslutningen på säsongen. Och man såg ju även bitvis under säsongen då han inte dominerade att han hade nått som det flesta spelarna i EL sakna. Ta hans straffar te.x, jag kan bara komma på en till kille som spelat i EL som gör sånna spektakulära saker och det är Omark. Och det säger en del, han hade sjuka pausefinter på offensivablå som siste man osv, han hade det dära lilla extra sen att han inte levererade över en hel säsong det vet vi ju alla, det är ju inget att hymla om att han inte gjorde.

Taurus: Enligt Jimmy är ju en back redan på ingång, dock ingen stjärna. De pengarna är tillsatta av styrelsen utöver ordinarie budget och täcker både backen och Bremberg.

Så Bremberg har inget med Vampola att göra.

Förlusten av Vampola möljliggör ju värvningen av en ännu bättre back, plus eventuell forward.

Sedan är väl Linkan att betrakta som något av en sniper. Han brukar ju göra en hel del mål. Dessutom är han nog inte tänkt som en ersättare, eftersom han inte är center. Vampola har ju förvisso spelat ytter på slutet, men jag hoppas att de inte tänker nöja sig med det resterande centermaterialet.

« · 1426062 · »