1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 609314 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 11/12

Sv: Silly Season 11/12
Make Believes: HAHAHAHAHHAHAAHHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAAHAHAHHAHHHHHAHAHAHHAAHHAHAAAHHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHA.

Make Believes:

Knylan: Wennerholm har stenkoll. :)

Kerstin_k: Det är så gott som klart med 1 förste back och en  FW till.

bobrov: Genom egna förhoppningar eller är det information du fått av någon inom styrelsen?

bobrov: Okej. Vet du om den där eventuella forwarden är en centerforwad som är tänkt att axla leading line-rollen? Eller snackar vi utfyllnad?

Kostiainen: Egna förhoppningar,det skulle in 4-5spelare men nu försvann tyvärr vampola så då måste det bli över till en 1:e center och även en 1:e back för vampen hadde tydligen en väldigt hög lön.

Bragd-Birger: "2008-års fetmarookie" vann poängligan i elitserien säsongen 2008-2009, så vad är det du försöker säga egentligen? Visst, han är en bra spelare, men jag måste säga att du har ännu högre krav på honom än många modoiter.

Ja man får erkänna att man är lite avundsjuk på kontinuiteten i Timrå. Den härliga ledningen som för klubben åt rätt håll. Mästertaktiekern Perra i båset, var skulle klubben befinna sig utan hans fantastiska arbete? Ja det märks att klubben andas välmående och att publiken sluter upp även om det tillfälligt går lite tungt. Jag förstår att du lutar dig tillbaka och fokuserar på andra lag än ditt eget.

Redigerad kommentar

Wayne Gresky:

Min favorit är "Nubben", som så sent som i januari gick ut och sa att han aldrig mer skulle arbeta som sportchef.

hockey.expressen.se/elitserien/1.2299053/kent-norberg-aldrig-mer-sportchef

Där har vi en kille som verkligen brinner för sitt jobb!

Kerstin_k: Självklart. Vampola måste väl ersättas? Förstacenter som han var. I övrigt känns ju centersidan rätt så klen...... Men att ersättaren håller samma klass tror jag däremot inte. Men det behöver i sin tur inte betyda att den nya centern gör laget sämre så att säga. Kan ju bli tvärtom. Vampola var nog ingen lagspelare, trots allt. Men han kämpade väl ändå, fast på sitt lite ensamma vis.

Bad_Brett: äh, det var inget.

(mata inte trollen)

Redigerad kommentar

Skarin: Frågan är vilken väg Nubben vill gå. En etablerad center som leder en första formation? Finns de på marknaden? Eller väljer Nubben att försöka fixa in flera forwards som tillsammans gör laget mer slagkraftigt och slår ut Vampolas kompetens på flera formationer. Vi i Frölunda har det på det viset. Vi har ingen förstacenter. Har inte haft det på hela säsongen. 

Min poäng, om jag har någon, är att det inte behöver vara hela världen om man inte hittar någon center av den digniteten. Det går att lösa ändå men då krävs det ett jävla bra lagspel. 

Dragan 2k: Då krävs det att man har en riktigt bra tränare, så som Lill-Kenta. Vi har, just det, Perra..

Redigerad kommentar

Motin pratar lite om sitt val

Wayne Gresky: Jag försöker bara på ett målande sätt beskriva hur jag, så här från sidan, upplever Per-Åges 'superzise me'-projekt. Jag ber om ursäkt om du upplever min nyfikenhet som kränkande.

I övrigt tänker, siktar och träffar du fel. Eller du kanske tänker att vi sitter här och slår oss för bröstet i njutning över hur välskött och -mående vår klubb är? Du kanske tolkat det senaste årets skrivningar härinne som så?
Skillnaden mellan Modo och Timrå är väl att ni ligger där ni ligger EFTER att ni sparkat alla som går att sparka, och fått in båda frälsarna som skutvändare. Vi har precis påbörjat rensningen, och kommer byta klubbdirre, ordf och tränare inom kort. Vad gäller publiktillströmning, så...skulle jag kanske inte heller vara så kaxig, med tanke på era SSK-siffror under Kempis-tiden.

Nej, vi ligger inte bra till. Men så är det heller inte vi som springer in på er sida och drygar oss, kraxandes efter varje bakslag med den skadeglades/hjärndödes dregel i mungipan.

Hahl Bundy:

Mats Wennerholm - snart på ett Caremahem nära dig.

För övrigt angående Motin. Färjestad ------> AHL-------> Timrå

En resa som borgar för succé.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: inte bara de, är väl tillochmed så här för båda två:

FBK (Perra) - AHL - TIK (Perra)

brrrr, börjar få rysningar.

Redigerad kommentar

Blizzard: Boo AHL?

Bragd-Birger: Jag tar inte det minsta lilla illa upp. Jag var väl mest lite förvånad över ditt oerhörda intresse för hans kropp, men sen mindes jag att dina inlägg brukar andas en homoerotisk touch och då föll bitarna på plats.

Har man någonting innanför pannbenet så förstår man att allting inte vänder samma sekund som man byter ut några spelare och ledare, speciellt inte om man byter ut väldigt många samtidigt. Hockey är ett lagspel och det tar tid att få ihop ett lag. Huruvida MoDo lyckas med sin helrenorvering återstår att se, men att döma ut den nu är alldeles för tidigt. När det gäller Timrå så är frågan om man hinner byta ut sina nyckelpersoner innan klubb är körd i botten både sportsligt och ekonomiskt? Jo jag vet att det finns en "Nubben är tillbaka halleluja SM-guld, SM-guld"-falang, men ärligt?

Det sista var det för mycket Bagdad Bob över för att jag ska finna någon mening i att kommentera det ytterligare.

Wayne Gresky:Bajsnödiga länskonkurenter =)

Knylan:
6st + på MB's inlägg visar vilken sinnesjukt låg nivå som HS har hamnat på.

Finns det någon seriösitet kvar? Kan förstå både Ö.N och Janken som valde att kasta in handduken.

Per HApps: Instämmer...

Per HApps: 34+ har Johnny B Goode fått på mindre än 24h, awesome!

Tifo förslag på Torsdag:

Corso

Hirscho

Vampola

Tack Perra, vi glömmer dig aldrig

Nu väntar vi med spänning på:

"
nubbenperratystastyrelsensomändåsnartskaslutasp

arkalinkansomdrogmedsighataattförloravampolaeffekten

".

Känns som detta kan dra mer publik än fucking Tin Tin!

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Blizzard: Mitt förslag blir:

Johan Motin

Tack Perra.

Blizzard: 1:e back ja....ja jag tycker iallafall att vi tar tillbaka Kolan nu då det är lite mode i att ta tillbaka gamla spelare till oss.
Jag är redo att ge honom en ny chans faktiskt. En chans för oss att få ett uppsving i tabellen.
Jag har frågat BiteLine och de är på! De behöver också ett uppsving och kan inte bara lita på Hagos

Obs....ett visst mått av ironi kan förekomma....

Undra hur det går med mentala coachen, hoppas de ringer Sonnie!

Wayne Gresky: Snyggt försök, men jag vet inte om du lurar någon. Eller så är det vanligare än jag tror att 'inte ta det minsta lilla illa upp' är lika med långa inlägg, argt nerhackade med adamsäpplet i falsettläge.

I övrigt tror jag att du har någonting inom dig. Något som vill komma ut ur din egen, inre garderob. Men, tills du är mogen ställer jag gärna upp som ett projiceringsfönster. Herregud. Man är väl inte mer straight än att man kan nakengosa med en man om söndagsledan slår till?

Sen dravlar du på, i vanlig ordning. Blir du lessen i ögat om jag tycker att jag hellre upplever en kris med ett antal åtgärder kvar att göra, jämfört med en ständigt nedåtgående spiral som inte slutar oavsett hur många ledare, spelare eller spelsystem man byter ut?

Finns väl ingen mening med att diskutera det heller, vi har i vanlig ordning facit framför oss. Men du kan så klart inte låta bli att springa in hit och sparka lite, nu när vi äntligen ser ut att ha ramlat riktigt ordentligt.

Vad gäller Bagdad-Bob och 'Nubben är tillbaka, SM-guld!!1' så...kan man väl tänka att den som använder sånt som slagträ inte bara läst den här sidan som Fan läser Bibeln, utan också är lite lätt hjärndöd. Hårda ord, men jag tänker att det ändå kan vara värdefullt för dig att få höra det.

Per HApps: Ha Ö.N lagt ner? Det visste jag inte. Då får jag ringa o höra med honom.

Det borde han ha sagt till mig nu blev jag sur :)

Bragd-Birger:

Rätta mig om jag har fel. Men facit måste vara att Timrå ligger sist och den överlägset bästa spelaren sålts va?

yngwie: Aaa. Sist jag tittade i tabellen så var det så.

Bragd-Birger: roligt de här , nån modoit slänger ur sej ett inlägg och halva övik går in och trycker tumme på de . haha 

yngwie: Och Modo ligger näst sist och spelar lika uselt.

yngwie: Finns inget att rätta i det inlägget.

Tänkte bara svänga förbi och försöka öka på representativiteten bland de Modoiter som skriver här. 

Även om det lockar fram ett litet leende ibland när man får se "Timrå IK" längst ner i tabellen så hoppas jag ändå innert inne att ni håller er kvar, så länge det inte sker på vår bekostnad såklart.  För även om det skulle vara svårt att hålla sig från skratt om man väl fick se en gråtandes Hedström tala ut i sportnytt efter en degradering så är det inget jag vill se om man skall tänka långsiktigt. För hur kul vore egentligen en Elitserie utan alla länsderbyn? Utan allt härligt tjäbbel, tjafs och provocerande besök i varandras gästböcker?

Hej då, Timråtattare!

Redigerad kommentar

Gustafsson: Självinsikt noll eller...? Vi kanske får derbyn i allsvenskan tillsammans nästa är?

Hej då MoDo-mupp!

Gustafsson: Dra åt helvete;)

superfalle: Tänk på att bara räkna ungefär hälften av modotummarna då inavel kan ge många tummar på en hand...

Gustafsson: Så du tror alltså att "allt härligt tjäbbel, tjafs och provocerande besök i varandras gästböcker" försvinner när ni åker ur?

Man häpnar.

Dream Team: Nej men vi vore inte seriekonkurenter längre, jag vill se både Modo och Timrå i Elitseiren och hoppas därför att det skall gå bra för båda klubbar.

Men strunt samma, poängen med mitt inlägg verkar ju inte ha kommit fram alls. Antar att det är bäst att hålla sig till Modoboken.

Redigerad kommentar

Bragd-Birger: Att du anklagar andra för att skriva långa inlägg är ju direkt löjligt. Allting är ju relativt, men i jämförelse med dina tirader så skulle jag vilja kalla mina skrivelser för korta och koncisa. Du kanske kan ta till dig att man inte måste skriva samma sak tre gånger för att få fram en ståndpunkt, än mindre fem eller sju? Iaf så kan detta vara något att ha i åtanke då du skriver till andra än timråsupportrar.

Jag blir inte det minsta ledsen för din inställning, däremot en smula oroad över din mentala status när du föredrar ett talanglöst konkursbo framför en klubb som iaf har någon form av plan för att överleva, må vara att den inte slagit ut i full blom än. Vad är nästa steg för Timrå? Tiggarmössan på och be kommunen om aktivitetsstöd i förskott för perioden 2025-2042?  

Må vara att jag småpratar med dig nu och att det då kan slinka ur en och annan sanning som kan framstå som elak i timråögon. Annars skulle jag säga att den som letar elakheter av mig under pågående säsong i den här boken har ett ganska tufft jobb framför sig.

Det sista har jag alldeles för mycket klass för att ens överväga att bemöta. Bättre kan du, även om jag vet att kidsen här uppskattar den sortens inlägg. Visa att du har lite ryggrad!

Wayne Gresky: "Kidsen"?

Man tackar, man tackar. :)

Gustafsson: Hellre ett landskapsderby.

Gustafsson: Jag hoppas Timrå vinner SM-guld. Gärna redan i år.

Hahl Bundy: Vad fasen....har moderatorerna glömt att aktivera slödderfiltret idag?!?

Wayne Gresky: Vad jag kan se har jag inte anklagat dig för att skriva långa inlägg. Däremot har jag anklagat dig för att

a) hycklande försöka låtsas som att du inte bryr dig

b) leka Von Oben när du håller på fuckin Modo, klubben som givit uttrycket 'nedåtgående spiral' ett klubbemblem, samt

c) vara hjärndöd.

Att du inte håller med om det sistnämnda är förståeligt och inget jag klandrar dig för. Så funkar hjärndödheten. Den lägger ett filter över verkligheten, ett skynke som gör att du inte kan se det andra ser. Du som hjärndöd blir frustrerad över detta, och försöker 'nå mig' genom mer och mer desperata utspel.

Återigen: helt normalt. Och ja: jag förlåter dig.

Slutligen tycker jag att det är gulligt (men, fortfarande hjärndött) att du blir oroad över att jag inte vill konvertera till modolidismen. Där allt är framåtanda, optimism och gröna ängder i blickfånget. Näslund värvar köttbullar, Samuelsson lirar sin son och laget ligger på kvalplats. Mmm. Man blir frestad!

Timrå Icon: Nja intelligenskvoten är inte så hög därinne i deras bok så därför tror dom att om man umgås med mer intelligent folk så märks det inte lika mycket på dom.

Ja ja säger jag.

Moverare: 

Du hoppas alltså att TIK på grund av ekonomin inte klarar elitlicensen om vi åker ur ES? Är det rätt uppfattat?

Wayne Gresky:

"Det sista har jag alldeles för mycket klass för att ens överväga att bemöta."

Haha, klass, hahaha!, jag tro jag dör, dagens bästa.

Gustafsson: Jag tycker det var både storsint och jättesnällt av dig att titta in här och bedyra ditt patos för vår överlevnad i högsta serien. Möjligen kan du framledes välja dina ord omsorgsfullare. Just ordvalet i ditt inlägg skulle kunna vara orsaken till att svaren inte präglats av jubel och tacksamhet över din behjärtansvärda andemening.

« · 1426503 · »