1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598462 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Kiiskinen, ja tack! Känns som en liten rivstart på silly isf.

KORITFW: Ja, nog fan ser det bra ut. Där kan en hel del av pengarna läggas.

hubbenorlen: april april! men han säger ju faktiskt att han är inställd på att återvända.

KORITFW: Lägg inte ut gamla artiklar! Trodde den var ny och blev väldigt beskiven.

Nybbe: Honom lobbade jag för i somras. Men så gick han till Tyskland, där det inte gick så bra som jag trodde. Den österikiska ligan är nog mycket sämre än jag trodde.

André.h: Här har vi en: Rok Ticar en fd Tirmrå j mycket duktig !

Jag vill se en riktig jävla klassmålvakt i målet nästa år. Största löneutposten där tack. All heder åt Jocke som har gjort en grym kvalserie, men det kan man ju tacka alla spelarna för! Dom har spelat grymt tight och bra tillsamans. Det jag faktiskt hoppas mest på till nästa säsong är att Nubben fixar en förlängning med Monster-Torp!

Såhär får det gärna se ut inom kort.. 

Målvakter:

Joakim Lundström, 12/13.

Backar:

Nichlas Torp,

Petr Caslava,

Jesper Dahlroth, 12/13.

Oscar Hedman, 12/13.

Mat Robinson, 12/13.

Forwards:

Tuomas Kiiskinen,

Damien Fleury, utgående.

Jonathan Hedström, utgående.

Matt Murley, utgående.

Jeremy Boyce, 12/13.

Max Friberg, 12/13.

Per Hallin, 12/13.

Alexander Larsson, 12/13.

Simon Önerud, 12/13.

BORT:

Yared Hagos, 13/14. 

Andreas Molinder, 13/14. 

Simmalugnt: fan vad lack jag blir! Dom är så pantade. Och så läser andra lags supportrar det och tror att vi blir blåsta och inte kan behålla någon,,

Mackelito: Absolut och jag tror det kan bli rikigt bra. Jag syftade mest på "Det finns många exempel på spelare som öst in poäng där och varit högst medelmåttiga i Elitserien"

Sätt in "Lagbygget 2012-2013" :D

Simmalugnt: Om man ska se något hoppfullt o positivt i Kiiskinen gentemot Laakkonen så är det väl att Laakkonen aldrig har gjort över 40 poäng i SM-Liiga. Medan Kiiskinen gjort över 40 poäng i Kalpa de tre senaste säsongerna.

hubbenorlen:

ping Janne Laakkonen.

KORITFW: Det är nog en ganska bra värvning, med tanke på vår ekonomi. Men den finska ligan har ju inte direkt blivit bättre. Det finns många exempel på spelare som öst in poäng där och varit högst medelmåttiga i Elitserien.

Så vi får Kiiskinen 25 år, som dängde in 50 pinnar i SM-Liiga, och dom får Hallonet? jag älskar sammarbetet med Kalpa.

Redigerad kommentar

Nej Tack till Granath säger jag. Känns som om spelare som lämnat er för oss inte blivit nånting. Gabbe Lotvonen  m.m... Nej tack som sagt

Är ni inte nöjda med Elias? Han var ju så bra ;)

Redigerad kommentar

Knylan: skulle inte ens höja på ögonbrynen, han får gärna lämna.

Rubriken är väldigt kryddad med tanke på hur oerhört lite som kommer fram i texten, men frågan är hur man resonerar kring Granath. Leksand är med största säkerhet mycket mer angelägna än vad vi är, sett rent ekonomiskt, så han försvinner nog.

Smokey: Jag vägrar ta Dragan om vi inte får Josef Boumedienne också. Gamla Södertäljevrak come in pairs.

El Maco: Fick höra ett rykte om SSK-Dragan som drog åt Timrå. Bakfyllesilly?

El Maco: Härligt med lite fler i:n i truppen också.

Är Kiiskinen klar så kan man nog garanterat räkna bort Fleury, vet inte hur många små yttrar vi har plats för egentligen. Synd bara att han inte är rightare, Kiiskinen.

Knylan: kiiskinen, härligt, ett sillyrykte på riktigt!

Här har vi den översatta artikeln då, även om Google translate inte översätter hela. Klart är att han inte blir kvar och att kanske Kung Kapanen har sagt ett och annat fint ord om Timrå IK.

vet inte om ni sett att tuomas kiiskinen ryktas till er?

lu93rowa

-------------------

Vi kör sillysnacket i den här tråden så får "A brand new restart"-tråden handla om föreningens återuppbyggnad.

Michael90: Läser du inte lokaltidningarna?

Michael90: Ja Torp bör skrivas 2-3 år med tack.

Michael90: Instämmer!

Per HApps: Haha, fasiken vad skönt att det går åt rätt håll för en gångs skull . Det var ju såååå längesen det. :)

Min hjälte alla kategorier är i alla fall Pekka !!

www.swehockey.se/HockeyHallofFame/

superfalle: Tror det är när de går på muggen. Har settt det där i Fjällräven

Ambroo: Men va faan gör du med dina halsdukar . Bajs?

Ambroo:

Tänk om halsdukar kunde tala. Min har varit med om det mesta och sett det mesta genom åren och har battle scars som bevis. Lite fläckig och sjavig men ack så vacker. Lite som säsongens Timrå IK.

Du glömde dock de tre viktiga kategorierna Blod, svett och tårar!

Ambroo: Nää precis.
Och dessutom brukar de bli rosa och hur kul är det....? :-(

Per HApps: Fina rader, men man tvättar aldrig en röd och vit halsduk, ALDRIG. Det ska synas vad den varit med om. Öl, vin, snus, läppstift, kiss, bajs, you name it... Det tillhör!

lincoln: Plusgironummer 320281-9 är det som gäller. Bara att slänga in valfri summa eller passa på att bli medlem om du inte redan är det. Minimibeloppet för medlemskap är 100 kronor men uppåt finns inget tak. 

Per HApps: Instämmer.

Lemmy:
Det var inte Challe som startade ökenvandringen, det var Jan Söderströms uttåg ur klubben.

Janne hade aldrig i helvete tillåtit detta spektakel med Timrå IK.

Och sedan kom Christer Ericson med Selångers SK på sitt CV.

Men nu är det snart historia och om Nollan behöver hjälp med det minsta lilla så kommer i alla fall jag att ställa upp.

Häng med till Örebro sa han i går och sagt och gjort så ligger halsduken nytvättad i påsen och en Lagavulin att fira kontraktet med.

Lemmy: Skillnad på 6 matcher o några säsonger.
Jag är tveksam till Tommy på längre kontrakt. Sorry.

Men vad jag tycker spelar ju inte nån större roll.

Hahl Bundy: Undrar om det var så ledningen i Timrå tänkte när de dissade Kung Kenta som utryckligen ville vara kvar och istället tog nya unga Challe, som vart början på vår resa till botten?

Hahl Bundy: Jag håller helt och fullt med dig. All heder åt Tommy för det han lyckats med nu i KS dock.

Timrå Icon:Det kan jag relatera till! Jag tankar utombordar'n på direkten. Vi ska komma sjövägen!

Timrå Icon: Ja men du kan få tumme upp istället på ditt senaste inlägg o på så vis väger det upp. :)

Du får en tumme av mig . Sån är jag.

Hahl Bundy:Tjaaa... eller så skulle det kunna vara så att Tommy, Ante och Stridh tillsammans gör underverk med truppen. Var och en av dem, isolerade, kanske inte gör någon större skillnad, men det som uppstår när de får samverka är rena dynamiten? :)

Skulle det nu inte vara riktigt så, så bör man väl kunna överväga att ha honom som maskot iaf? ;)

Hahl Bundy: Ibland saknar jag den där tumme-ned-knappen.....

Kattgubben: Skulle nästan kunna ställa upp på ett y-frontskrig till och med :-)

Timrå Icon:Bra det! Vill de få ett flerfrontskrig så skall de få det också :)

« · 1488385 · »