KORITFW, Hubbenorlen mfl: Skulle inte Timrå dra ner på spelarbugdeten med 4 mille? I så fall känns väl Caslava som en dålig värvning, för då finns inte så mycket utrymme för något annat.
Min drömspelare vore Sebastian Erixon, men han verkar fallit lite i glömska här i forumet. En förlängning med Torp och ett treårskontrakt med Erixon vore en fantastisk start på "Silly Season 12/13" tycker jag.
Sen vore det bra om man kunde göra sig fri ifrån kontraktet med Hagos, jag har hört rykten om att det är ett ganska dyrt kontrakt. Jag tycker inte han presterar som en spelare som förtjänar en fet lönecheck.
Dimridå, eller?
"Kalpas forward Tuomas Kiiskinen placeras i Timrå IK. Jag frågade Kent Norberg. Svaret: "Inte aktuellt, finns ingen sanning i det alls"."
Redigerad kommentar
Några intressanta artiklar jag ville tipsa om.
Dels så pratar Nubben om vad han söker för sorts tränare.
Sedan var det tydligen så att Lindqvist hade en klausul i kontraktet som gör att han nu ser ut att lira i klubben nästa säsong (vilket jag ser positivt på).
Sist men inte minst så lirade tydligen Lundström med en Axelskada under kvalserien, vilket gör hans prestation ännu mer imponerande i mina ögon.
ÖstrandsNisse: Sebbe är så klart alltid välkommen, även om vi inte skriker efter hans uppåkningar nu när vi redan har Robban i truppen.
Sedan ser centersidan lite...eljest ut. Under kontrakt: Larsson, Hagos, Lindqvist, Molinder, Boyce och Bagarn (om han nu kommer tillbaka). Åtminstone någon ur trion Hagos/Lindqvist/Molinder bör man försöka bryta med. Helst två.
Michael90: Hagos är en stabil spelare, okej det hade varit bättre om han varit billigare men han gör inte laget sämre, anser jag.
Molinder har jag ingen åsikt om, har fortfarande inte sett något öht från honom. Men tror Nubben på honom så pass att han skriver ett 3-års kontrakt med honom (Han sade även att han ville värva honom till Frölunda under sin tid där) så litar jag på att han är bättre på det där med att scouta spelare än mig.
Frella: Tommy kan inte vara ett ordförandeämne då? Jag känner Tommy lite i och med att han har sommarhus på samma område som där jag bor och det intrycket jag fått från honom där är att han är oerhört noggrann i allt han företar sig och är en person som verkligen inte räds att ta konfilkter om det skulle krävas.
Nu har hans engagemang där jag stött på honom varit i mindre omfattning men jag skulle inte förvåna mig om han skulle fixa ett ordförandeskapp med akuratess.
ÖstrandsNisse: Han har väl haft ordförandeklubban tidigare också? I fusionen? Hur det än blir så kommer vi få se ett starkt nederlagstippat lag på isen men med en ny fräsch och förhoppningsvis stark organisation bakom sig.
Något säger mig att om TJ varit kvar ett år till så hade vi gått i graven. Känns som han är för tjurig för att be näringslivet om hjälp på det sätt som nu föreningen gått ut till de största sponsorerna och bankerna. Syr man ihop detta med långfristigt lån är den stora frågan varför det inte gjordes tidigare?
Redigerad kommentar
ÖstrandsNisse: Så här ser alltså verkligheten ut för den nya tränaren o det är lika bara att vi Supportrar ställer in oss i ledet. Länken finns lite längre ned om Montén.
"Utifrån att vi kommer ha ett ganska ungt lag vill vi ha en tränare som är genuint intresserad av att jobba med den typen av spelare. Vi vill ha en tränare som är villig att lägga ner hur mycket jobb som helst, säger Norberg.
Han fortsätter:
– Det viktiga är att den nya tränaren brinner för det här och känner till förutsättningarna. Vi kommer ha ett ungt lag och det blir säkert en tuff resa. Han kommer inte kunna komma och vilja ha fem nya spelare efter någon månad, den ekonomin har vi inte."
Redigerad kommentar
SuperMupster: Tortorella coacha yngre?? Ha Ha, det skulle jag vilja se.
Dom kommer att sitta o gråta när det blåser som värst ur käften på han :)
Den här killen måste väl ingå i Nubbens planer? Det är väl det materialet vi jobbar med?
RunarUp har väl koll på honom?
Hahl Bundy:Absolut, jag skrev om det igår
Tycker det är hål i huvudet av Lakers att släppa honom. Känns som en klockren Timrå-värvning.
Bra pris, rätt ålder, rätt förutsättningar. Potential att bli riktigt bra.
Their loss - our gain:-}
Redigerad kommentar