1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598468 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Ingen Gnagare nästa år....eller?

RocknRolf2: håller med.

dr-nix: 2 år till på Molinder är på alla sätt obegripligt. 

Frella: Ja DET vore ju en brisad må jag säga....

Timrå Icon: Enligt Alex Larsson skulle han väl snart släppa en bomb, Bremberg alltså, AIK nästa? :)

Per HApps: Det blir väl DIF för honom nu antar jag

Frella:
Såg att Bremberg tackade för sig.
-tack själv och lycka till!!

The great one: Montén och Ante och ev Stridh är väl ingen dum tränartrio då samtliga brinner för yngre spelare och att utvecka dessa. Ante lär väl fortsätta bedriva träningar medan Montén frontar utåt vilket Ante kanske behöver växa in i ytterligare innan han är redo som huvudcoach?

hubbenorlen: Jag tror det är svårt att riktigt räkna med sponsorpengarna redan nu. En klar nackdel är att allt kring nästa säsong har blivit kraftigt försenat på grund av kvalserien. Det ska väl budgeteras nu i dagarna, och där lär sponsorpengar vara en viktig del i det arbetet.

Jag hoppas dock, trots nedskärningar i spelartruppen, att man lärt sig något från denna säsong. Har man inte ett lag som kan leverera i Elitserien så kommer inte publiken heller. Det finns en parameter i ett budgetarbete som är väldigt teoretiskt och det är publikmängden. Det kan slå väldigt hårt på resultatet och är väldigt avgörande för hur resultaträkningen ser ut vid bokslutet.

Så i min värld tycker jag inte att man ska snåla alltför mycket med spelartruppen. Jag skulle gärna vilja se en första line av riktig klass som kan bekostats av, delvis i alla fall, duktiga juniorer som kan spela i en fjärde kedja. Färre spelare som kostar 150 000:-/månad typ, fler billiga juniorer som kan gå in och avlasta samt några riktiga klasspelare som kan leverera mål men också vara bra bakåt. Det tror jag på.

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:Absolut, jag skrev om det igår

Tycker det är hål i huvudet av Lakers att släppa honom. Känns som en klockren Timrå-värvning.

Bra pris, rätt ålder, rätt förutsättningar. Potential att bli riktigt bra.

Their loss - our gain:-}

Den här killen måste väl ingå i Nubbens planer? Det är väl det materialet vi jobbar med?

RunarUp har väl koll på honom?

SuperMupster: Tortorella coacha yngre?? Ha Ha, det skulle jag vilja se.

Dom kommer att sitta o gråta när det blåser som värst ur käften på han :)

Hahl Bundy: Mike babcock och john tortorella

The great one: Det var tydligen 2 andra på nubbens lista oxå.

Är Montén bättre än Ante Karlsson?

Vi behöver ingen tränare utifrån.

ÖstrandsNisse: Så här ser alltså verkligheten ut för den nya tränaren o det är lika bara att vi Supportrar ställer in oss i ledet. Länken finns lite längre ned om Montén.

"Utifrån att vi kommer ha ett ganska ungt lag vill vi ha en tränare som är genuint intresserad av att jobba med den typen av spelare. Vi vill ha en tränare som är villig att lägga ner hur mycket jobb som helst, säger Norberg.

Han fortsätter:

– Det viktiga är att den nya tränaren brinner för det här och känner till förutsättningarna. Vi kommer ha ett ungt lag och det blir säkert en tuff resa. Han kommer inte kunna komma och vilja ha fem nya spelare efter någon månad, den ekonomin har vi inte."

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Så då blir frågan: Om vi får in en mer sponsorpengar, hur stor ökning kan det röra sig om och vart går dom? Till spelartruppen?

Frella: Jag talade med en person som har hand om en av de större plånböckerna vad gäller sponsring till Timrå IK. Han var överlycklig att Lars nu tar över och han har redan på sin korta tid visat mer än vad Johansson gjort under de senaste tre åren.
Han var övertygad om att det kommer rulla in mer sponsorpengar nu (betydligt mer) än det gjort de senaste åren.

Utan att veta något om Johanssons ledarskap så har åtminstone jag upplevt det som en rätt omodern sådan där de anställda i föreningen haft svårt att ta egna beslut och att allt skulle klubbas av Johansson. Rätt eller fel, ja det beror väl på. Jag är mer för ett modernt ledarskap där du tillåter dina anställda att fatta egna beslut och att det inte alltid måste godkännas av högsta chefen. Organisation har ju vuxit sig så pass stor att det blir svårt att vara med och lägga sig i överallt.

Redigerad kommentar

ÖstrandsNisse: Han har väl haft ordförandeklubban tidigare också? I fusionen? Hur det än blir så kommer vi få se ett starkt nederlagstippat lag på isen men med en ny fräsch och förhoppningsvis stark organisation bakom sig.

Något säger mig att om TJ varit kvar ett år till så hade vi gått i graven. Känns som han är för tjurig för att be näringslivet om hjälp på det sätt som nu föreningen gått ut till de största sponsorerna och bankerna. Syr man ihop detta med långfristigt lån är den stora frågan varför det inte gjordes tidigare?

Frella: Tommy kan inte vara ett ordförandeämne då? Jag känner Tommy lite i och med att han har sommarhus på samma område som där jag bor och det intrycket jag fått från honom där är att han är oerhört noggrann i allt han företar sig och är en person som verkligen inte räds att ta konfilkter om det skulle krävas.

Nu har hans engagemang där jag stött på honom varit i mindre omfattning men jag skulle inte förvåna mig om han skulle fixa ett ordförandeskapp med akuratess.

Låter ju som att Nubben kan tänka sig Tommy kvar i organisationen också. Ass tillsammans med Ante? Ante som f ö verkar haft det egentliga ansvaret medan Tommy varit in och petat i detaljer och haft en helhetsbild. Lite som Perra ville jobba fast med något bättre resultat. Eller så hade Tommy helt enkelt lite bättre kollegor för isträning och coachning än Nubben/Clabbe.

Det känns tryggt att vi har nubben direkt från start när vi ska dra ner 4miljonet ytterligare. Jag tror nubben kommer få ihop ett mycket mer slagkraftigt LAG än vad linkan någonsin lyckats med. Linkan skulle inte ens få ihop ett lag med NHL budget. In nubben we trust!!

Per HApps: "Monten till Timrå IK ? skjut mig !  "

Var också Min första tanke när jag läste rubriken, men efter att läst nubbens motivering så känns det inte alls lika hemskt. Speciellt inte om vi behåller ante och stridh. nubben har en förmåga att se bilden framför sig redan innan det finns färg och penslar.

dr-nix: kan du vara ganska säker på....

Michael90: Hagos är en stabil spelare, okej det hade varit bättre om han varit billigare men han gör inte laget sämre, anser jag.

Molinder har jag ingen åsikt om, har fortfarande inte sett något öht från honom. Men tror Nubben på honom så pass att han skriver ett 3-års kontrakt med honom (Han sade även att han ville värva honom till Frölunda under sin tid där) så litar jag på att han är bättre på det där med att scouta spelare än mig.

Ser att Moverare inte varit inloggad på ett tag nu. 

Undrar om han håller på att laga hissen , hmmm. 

Bragd-Birger: Hagos och Molinder kan man ju väldigt gärna bryta med. Lindqvist har bevisat att han kan vara en stabil center i andra-tredje kedjan nu till kommande säsong. Problemet är ju att Hagos och Molinder har båda två år kvar på kontraktet, vilket kan göra det svårt att få bort dom, speciellt med Hagos lön. I övrigt så tycker jag att spelarna som har kontrakt alla förtjänar att vara kvar nästa säsong.

dr-nix:
Monten till Timrå IK ? skjut mig !  

ÖstrandsNisse: Sebbe är så klart alltid välkommen, även om vi inte skriker efter hans uppåkningar nu när vi redan har Robban i truppen.

Sedan ser centersidan lite...eljest ut. Under kontrakt: Larsson, Hagos, Lindqvist, Molinder, Boyce och Bagarn (om han nu kommer tillbaka). Åtminstone någon ur trion Hagos/Lindqvist/Molinder bör man försöka bryta med. Helst två.

dr-nix: Ytterligare en länk som känns högst aktuell. Tror att Sebbe antingen lirar i Timrå eller så lirar han i KHL nästa säsong.

Några intressanta artiklar jag ville tipsa om.

Dels så pratar Nubben om vad han söker för sorts tränare.

Sedan var det tydligen så att Lindqvist hade en klausul i kontraktet som gör att han nu ser ut att lira i klubben nästa säsong (vilket jag ser positivt på).

Sist men inte minst så lirade tydligen Lundström med en Axelskada under kvalserien, vilket gör hans prestation ännu mer imponerande i mina ögon.

Mappe: Haha sant! :P Ja precis, det ska va Vampyren då ;D 

Mappe: vampola ;-)

Mangy92:Sant! Vilka av dem var det förresten?

Iphone70: Jo, han var bra!! Dock inte i inledningen av säsongen!

Iphone70: Torp är absolut en bra back, Nubben vore korkad om man släppte iväg honom.

Berglund:Men snälla nån, Torp höll inte i HV, inte i elitserien i Tik, allsvenskt motstånd höll han bra, där ska han vara. Inte i Tik tack

Knylan: Japp o redan första dan så blir det ett häftigt rykte.
Tror nog att det blir ganska "torftiga" värvningar när allt sammanfattas.

Hahl Bundy: Vi får se, silly season är ju "ganska" färsk än så länge. 

Får lite Nubb-vibb över den här rackarn. Bra storlek, rightare och har producerat väldigt bra på J20-nivå. Ska vi satsa ungt så ska vi satsa ungt. 

Knylan: Det var nog för bra för att vara sant.

Dimridå, eller?

"Kalpas forward Tuomas Kiiskinen placeras i Timrå IK. Jag frågade Kent Norberg. Svaret: "Inte aktuellt, finns ingen sanning i det alls"."

Redigerad kommentar

Ska bli riktigt roligt med en junior 5a nästa år också. Sen en riktig 1a femma och en klassmålvakt så tror jag nog det ska gå bra nästa år. Sen skulle jag hellre se Oscar Johansson istället för Molinder.

Blizzard: Jo jag minns. Och nu erkände jag att jag hade fel.
Jag ser ingen prestigeförlust i att ha fel. Så du kan gotta dig precis hur mycket du vill.

Eskas: Ska vi vara ärliga så skall vi inte ha en enda icke EU spelare ,för dom kan man ta in i ett senare skede .

mikenomad:
1,2 miljoner plus ger KS enligt länsnyheterna i P4.

Härligt! som jag skrev igår (som kanske försvann i glädjeyran:

"Vi hade hoppats på att göra ett plus 900 000 på hela Kvalserien, men då hade vi hoppats på 5 000-5 200 åskådare på matcherna, och nu har vi bara haft 4 800. Så vi kommer nog tyvärr inte upp i de siffrorna. Men jag hoppas att vi ska kunna undvika ett minus i år i alla fall."

Detta skrevs den 22mars, då hade vi spelat 3st hemmamatcher..

Innan dagens match hade vi ett snitt på 5164 åskådare efter dessa publiksiffror: 4 849, 4 888, 5 826, 5 096

idag ahde vi 6 000st och det ger ett total snitt på

5 331st

Detta betyder att vi kom över klubbens budgetering! :D

KORITFW, Hubbenorlen mfl: Skulle inte Timrå dra ner på spelarbugdeten med 4 mille? I så fall känns väl Caslava som en dålig värvning, för då finns inte så mycket utrymme för något annat.

Min drömspelare vore Sebastian Erixon, men han verkar fallit lite i glömska här i forumet. En förlängning med Torp och ett treårskontrakt med Erixon vore en fantastisk start på "Silly Season 12/13" tycker jag.

Sen vore det bra om man kunde göra sig fri ifrån kontraktet med Hagos, jag har hört rykten om att det är ett ganska dyrt kontrakt. Jag tycker inte han presterar som en spelare som förtjänar en fet lönecheck.

hubbenorlen: "Honom lobbade jag för i somras. Men så gick han till Tyskland, där det inte gick så bra som jag trodde. Den österikiska ligan är nog mycket sämre än jag trodde."

kommer du ihåg hur vi "bråka" om Ticar, jag dissa och du hissa, det gick ganska hett till mellan oss på den tiden, Sa att ligan var dålig!

1,2 miljoner plus ger KS enligt länsnyheterna i P4.

superfalle: Så ska det se ut! Nu hoppas man att laget spikas relativt snabbt, så vi slipper sitta där i slutet av augusti och spekulera om en försteback i onödan.
Det är egentligen helt sjukt att den inte dök upp förrän i januari, om man nu räknar Mihalik som en försteback.

« · 1488732 · »