1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606221 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: Skulle jag lägga allt skit du skrivit på minnet så skulle det bli så fullt att jag förmodligen skulle glömma väsentliga saker. Som hur man andas till exempel.

Mackelito: inte en susning, så du får väl berätta igen då

Hahl Bundy: Man kan ju säga såhär, hade Linkan varit Sportchef så hade nog torp lirat här, han kunde det där med överpris..Nubben tänker långsiktigt då funka inte den lön man förmodar Torp ville ha.

alnöit:lensat stavat med e, ok

RTS: Har faktiskt uppmärksammat det jag med. Det är märkligt håller jag med om, måste vara smått omöjligt att bygga ett lag om man börjar i fel ände.

Å andra sidan kan det vara så att TIK är tämligen impopulär klubb vilket innebär att toppspelare inte gärna signar med TIK tidigt på silly säsongen. Vilket innebär att Linkan hamnar i en rävsax, signa nånting eller ingenting.

Jahapp forumet, då var det dags för en "Oj - Mackelito hade rätt - igen"

Säger bara vad var det jag sa? Minns ni det? :):) 

Skarin: Något som jag tycker är synd med Timrå, är att man inte signar spelar som är tänkt för första och andra kedjan först, och formar laget efter dessa  spelare.

I Timrå (framförallt under Linkans tid) börjar man att värva 3-4 femma spelare och  sedan skall man hitta spets spelartyper som passar in med de sämre spelarna.

Detta gör enligt mig att Timrå får väldigt svårt att hitta spetskarraktärer av en liten grupp spelare. Det måste vara mkt enklare att hitta 3-4 femma spelare som passar in mot 1:femman eftersom utbudet är så mkt större.

Det måste också vara enklare att hitta attraktiva 3-4 linor om man har ganska vassa toppkedjor och man kan förmodligen också hålla ned löneanspråken om man kan locka med att man har en vass förstauppställning.

Jag tycker tyvärr att Timrå börjar i fel enda.

Visst Torp var bra i kvalet, precis som Bremberg, i övriga 50 omg var han en besvikelse för mig.

Redigerad kommentar

Kerstin_k: Han lär inte varit så värst överbetald om man ser till vilket bötesbelopp han fick tidigare under säsongen. Torp fick alltså 7000:- i böter per match, vilken lön han då hade kan ni se i bötestrappan som används.

Månadslön upp till  5 000 kr =  500 kr/för en matchs avstängning
Månadslön 5 001 - 10 000 kr =  1 000 kr/för en matchs avstängning
Månadslön 10 001 -25 000 kr = 2 500 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 25 001-35 000 kr =  3 500 kr/för en matchs avstängning
Månadslön 35 001- 50 000 kr = 5 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 50 001 - 70 000 kr = 7 000 kr/för en matchs avstängning
Månadslön 70 001 -90 000 kr =  9 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 90 001 - 110 000 kr = 11 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 110 001 -130 000 kr = 13 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 130 001 - 150 000 kr =  15 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön 150 001 - 170 000 kr =  17 000 kr/för en matchs avstängning

Månadslön från 170 001  kr och uppåt  = 20 000 kr/för en matchs avstängning

Tror inte att Timrå är den mest attraktiva klubben att gå till för tillfället. Han får ha is i magen, Norberg och se vad som finns kvar när vi andra lensat marknaden.

Hahl Bundy: Säg det, men det kändes ändå lite snopet att förlora Torp.

Varje gång vi tappar spelare vi vill ha kvar till andra klubbar får man det skrivet i pannan att man är en liten klubb med små resurser. Tror det är det som svider mest.

Dax och slå tillbaka nu NUBBEN med några stora fysiska backar. Måste bli ett slut att värva  små lätta spelare på backsidan som inte klarar av att stå upp för laget. Ser ju helt jävla bedrövlig ut just nu. 

Hahl Bundy:Jag tror det är Riddarn som har satt griller i huvudet på karln.

"Hurru, Torp! Asså lägg av å lyssna på den där j-la kommunistlåten om röda hjärtan å whatever och inse att cash is king!"

;)

Hahl Bundy: Risken är väl överhängande att vi fick Torp ifjol till ett överpris? Det var ju lite Linkans melodi. Pröjsa som fan, oavsett kvalité på spelaren.

Nej. Usch. Nu var jag elak.

Sen en annan sak. Vem vet hur mycket Linkan gett Torp det här året? Nubben kanske ansåg det vara överpris som allt annat som Linkan värvat!

renen: Den var bra,,mindre seg kanske .

Har funderat....inget skryt men ändå. :)
Jimmy säger att Torp själv sagt till honom att han ville stanna i Timrå. Då undrar jag.....till vilket pris då?
Nubben har en strikt ekonomi, att få ut det bästa möjliga laget inom den ramen. Han var nog inte villig att höja Torps lön o äventyra alltihop, spräcka allt på en gång.
Tror att Modo pröjsar mycket mer än den nuvarande lönen annars hade väl Torp stannat el.hur?

Nä, Nubben gjorde rätt.
Om Torp hade varit nöjd med sin nuvarande lön så hade han varit kvar...as simple as that!

Blizzard: frågan är hur mycket har nubben pissat på Torp??. Han kan ju det där med att pissa på olämpliga ställen..

Hahl Bundy: Vad jag menar är att förhoppningsvis kan Montén ta med sig någon från allsvenska Djurgården, någon som platsar och till rimlig kostnad.

oxen20: Har aldrig gillat Printz.

Nybbe: Kolan :)

Gäsp:

*gäsp*

Nybbe: Sen är det ju inte så j-vla svårt att vara bra hos er heller! ;-)

TRL: Sedan att han kom till Modo gör inte att han blir en stjärna ! hur många har inte blivet bättre sen dom lämnat dom .

Undrar vilka som blivit bättre sen dom lämnat oss till ett ES-lag..Sundh ett undantag .

Bundy som jag sa igår
"tänkte också på det, men sen slog det mig att det kan låta så ibland

"Jag känner till Timrås intresse och det är ömsesidigt, säger han. "
"– Jag har pratat mycket med ”Robban” och Timrå känns som ett väldigt intressant alternativ för mig."
Bifogade länkar:
Sanny: Timrå känns väldigt intressant - TIK-kollen - www.dagbladet.se

Blizzard Svara | Gilla   Igår kl. 22:17"

F.ö sa någon här "trodde han skulle blo en ny sanny"
.....det blev han ju fjäskar med timrå för att sen pissa oss in the face!!!!

P A: Viktigaste just nu måste vara en förstemålis. Var ju ett tag sen vi hade en sist.

bobrov: Du verkar ha stor koll på ditt egna lag, Torp hade utgående kontrakt!

P A: Kanske för att vi behöver få in mer än två spelare.

Bremberg är en dryg jävla glappkäft!!!!

Kerstin_k: Varför inte försöka värva just Peter Regin då? Ladda degen på honom och Sebbe E.

Gustav Scirea B: Ok :-) vad jag menar är att vi måste få en stor elak jävel som försvarar vårt mål ....

oxen20: Då river jag mitt säsongskort.

TRL: Spelare står ju alltid i relation till vad dom är värda. Nubben och Timrå hade säkert ett tak som dom presenterade för Torp. Så här mycket får du av oss, men inte mer. Modo i sin tur värderade nog Torps kunskaper högre. Därav blev det Modo. Inga konstigheter.

Jag är snarare glad att det blev som det blev. Det visar ju att Nubben följer sin strategi till punkt och pricka. Att han inte avviker. Man kör på det man tror och det skapar förtroende för Nubben hos mig. Att man hela tiden värderar spelarnas kunskaper och kunnande ger ju, i alla fall mig, bilden av att man kommer att vara noga med varje värvning.

Men visst. Torp hade gärna fått stannat i Timrå. Jag gillade honom. Speciellt hans avslutning i KS. Han besatt kunskaper och ett spel som var lätt att gilla och det fanns potential hos honom. Men att ha kvar honom till vilket pris som helst? Tveksamt. Vi kan nog hitta nån billig från allsvenskan som kan tacklas och skrapa ihop samma antal - i +/- på en ES-säsong. Faktiskt.

Förövrigt hoppas jag att Nubben hittar någon oslipad diamant. Typ en ny Regin eller nått åt det hållet. Peter Regin är en av, tycker jag, Nubbens bättre värvningar. Nån ny sån tar jag gärna. Eller en ny Strålman. Också en favoritvärvning av Nubben.

TRL: Hoppas Montén kan ta med sig David Printz

Slappna av! När blev en enskild spelare ett helt lagbygge? Det kan mycket väl vara så att det finns alternativ av samma klass men till billigare peng. Alla vet att Timrå måste satsa varje krona rätt, då gäller det att värdera när man ska gå in i budgivning.

Nä nu lämnar vi Torp åt sidan... bara inse att Timrå inte tyckte han var värd mer än de erbjöd honom. Modo är inte lika smarta och nappade och erbjöd honom säkert bra mycket mer kosing. Herregud, han är väl ingen frälsare heller? Nä in med nån ny istället. Var det inte pengarna så är han väl sugen att få komma hem till Foppa och dricka en starköl i soffan framför tv...

Nybbe: Det visar framförallt att man ska vara noga med vilka man satsar på. Ettårskontrakt på talanger/begränsad-speltid-snubbar är bra ibland (när spelaren floppar), och dåligt ibland (när det blir succé).

Jag tror att vi, på gott och ont, kommer se färre ettårskontrakt framöver. Inte Nubben-style. Sen kan man tycka att det gick lite till överdrift när det gällde Molinder, men...

The great one:

Bara för att man hyllar det de gjort bra behöver man inte blunda och svälja hyckleri.

Nybbe: Känns lite som om luften har gått ur mig, hur reagerar eventuella nyförvärv när det ser att spelare man vill ha kvar lämnar.

Simmalugnt:

Nej, inte i mina ögon.  Jag har aldrig haft något agg mot Sanny Lindström.

Sanny var kung hos oss, och det glömmer jag inte.

ÖstrandsNisse: Visst fanns det utveckling i Torp synd att vi inte fick honom att stanna kvar men så kommer det alltid att vara hos oss  komma hit utvecklas och sedan lämna..

men det är så Nubbens strategi är så det får vi leva med

Torp en virrhjärna i början men blev bättre på slutet ..Tommys förtjänst

The great one:

"Trodde han skulle bli våran nya Sanny."

Det var väl just det han precis blev.

ÖstrandsNisse: Men det märkligaste med artikeln om Torp var ju att han var 181cm lång? Det kan han ju tammefasen aldrig varit?!? Inte ens med skridskor och hjälm....

ÖstrandsNisse: Vi får hoppas att det kan ligga lite i ditt resonemang där. Ang. situation Timrå så att säga.

Bragd-Birger: Ja precis och inte som under bonde-eran med Perra/Clabbe att locka med lättja.....

ÖstrandsNisse: Larvigt. Utan Bremberg hade vi varit ett allsvenskt lag idag. Om ens det!? Kk.

ÖstrandsNisse: Man ska också komma ihåg att Timrå faktiskt har en del som talar för klubben i förhandlingar. Inga givna stjärnor, lätt att få gott om speltid för den som förtjänar det, fokus på talangutveckling och stenhård träning. Dylika parametrar kan nog locka en del framför en mer begränsad/ensidig roll hos någon högre rankad/betalande konkurrent.

Ska bli kul att se hur Nubben kommer att formera truppen. Montén kommer gissningsvis ha en hel del att säga till om. Kan bli bra, kan bli det motsatta. Så länge det blir en roligare grundserie än den senaste är jag nöjd. Hyfsat modesta krav, kan man tycka. Allt annat än avsågade innan julgranen kläs är ett fall framåt...

Hahl Bundy: Bremberg har jag aldrig gillat. Så det han häver ur sig och det katta skiter lägger jag i samma hög.

ÖstrandsNisse: Bremberg tycker att Timrå IK var dumsnåla i sitt senaste twitter.

Edit. Jag är sur.

Redigerad kommentar

Även om Torp gjorde en bra kvalserie så gråter jag inte. Hans val att gå till Modo visar på vad han tyckte var viktigast. Jag gillar att Nubben inte betalar vad som helst (även om Torp var en spelare som jag gärna hade haft kvar).
Tror att det är just såhär som Nubben måste jobba. Erbjuda ett kontrakt för spelare som inte är oersättlig som håller sig inom en rimlig nivå. Hellre jobba fram en bra lösning på sidan av (familj, boende o.s.v.) än att överbetala spelare likt den hör föreningen gjort de senaste åren. Då tar pengarna slut, fort.

Jag undrar jag om inte Nubben jobbar på att ta hit en riktigt vass lina, som kommer att kosta, tycker det börjar dra åt det hållet.

Nej, kontraktera spelare som verkligen, och som menar det, vill spela i Timrå. Passionen att få spela för laget sätter jag framför spelare som ska tjura för några kronor mer i lönekuvertet....annars ska det som sagt var, vara spelare man vet levererar alla dar i veckan.

Redigerad kommentar

Fånigt av Torp att först försöka twitter-hångla med fansen och sedan gå till värsta konkurrenten. Lycka till, break a leg!

Men, rent spelmässigt kan jag inte påstå att det svider oerhört. Tycker att det blev lite väl mycket hype efter kvalserien. Där var han framträdande, abso-fuckin-lutely, men i grundserien var han jävligt medioker. Jag vill inte extrapolera hans kvalserie till något mer än det var. Kan bli bra, kan bli fortsatt brunt.

Ur prestigesynpunkt var det här dock så klart mindre bra. Torp ville man behålla, och att bli överbjuden av De Onämnbara svider. Men, men. That's life. Nu hoppas vi att det går riktigt åt helvete.

« · 1493716 · »