1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606222 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: Skulle jag lägga allt skit du skrivit på minnet så skulle det bli så fullt att jag förmodligen skulle glömma väsentliga saker. Som hur man andas till exempel.

qwertas: Ja säg att han hade 60 brak här och blev erbjuden 100 i Modo. För 40 papp extra/månad kan man nog köpa de flestas hjärta. Så fort han ens började förhandla med Modo antar jag att han blev rätt iskall för Nubben

Att gå in i en budgivning om Torp och landa på 120-150/månad vette fasen om det känns realistiskt

Redigerad kommentar

Timrå Icon: så naiv är nog inte Nubben däremot så var han nog inte villig att matcha MoDos bud. 

dr-nix: Näe precis. Helt rätt egentligen

Simmalugnt: Jag förstår att det svider, om du glömmer hur man andas kanske din mamma kan komma o hjälpa, om du också råkar glömma hur du torkar dig efter toa besöket kan säkert din mamma hjälpa dig där också :) kram

Redigerad kommentar

Timrå Icon: modo gav ju överpris på AE också så man kan ju tänka sig att torp har en 100-150k nu.,

Mackelito: det var väl inte det där du sagt tidigare, eller ?

Skarin: Kan hända att det är larvigt. Jag är benägen att hålla med dig om Brembergs betydelse för det här laget i kvalserien. Utan hans spelförståelse hade vi sannolikt haft mycket svårt att överleva kvalserien.
MEN: det förändrar inte min bild av honom. Jag tycker att det är en überlat spelare som får mig förbannad med sitt otroligt loja uppträdande på isen. Han uppträder slött och är verkligen lat på isen. Det var först i kvalserien som han tilläts få tiden att leverera sina passningar. Så, där hör han hemma, gärna i Djurgården. Där passar han in alldeles förträffligt enligt mig.

Sedan kan jag inte låta bli att onda mig över en sån spelare. Han snackar med tidningar och annan media om saker som han kan behålla innanför dörrarna på E.ON. Han satt och mer eller mindre skrek ut att Timrå inte gjort rätt för sig vad gäller ersättningar han skulle ha i sin mobil, i en fullpackad buss på väg från Stockholm till Sundsvall. Medresenärer som satt 4 stolar bakom honom hörde hur han ondade över föreningen och vad han tyckte om den.

Det är sånt som får mig att verkligen ogilla honom. Som sagt: en oerhört spelsmart lirare men där stannar också mina adjektiv kring honom. 

Blizzard: Det tror jag också. För den pengen lockar man ju hellre hit Koskinen igen ;-).Dessutom lär det vara en medveten taktik från deras sida att vingklippa oss och plocka russinen ur kakan så de åtminstone kan ha ett lag efter sig i tabellen. Bara för att de kan.

Hur många Linkan-värvningar har vi kvar nu? Börjar kännas som de flesta förutom Önerud och Larsson är borta va?

Tänk om Timrå värvar Jonas Almtorp. Han har åkt ur elitserien 2 säsonger i rad.

Mackelito:

Torkar mig efter toabesök gör jag med utskrifter av dina inlägg. Men tack för omtanken!

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Hahaha den var rolig:)

Blizzard:Ramsa i EON 12-13:

Torp har inget hjärta rött,hjärta rött,hjärta rött

___________´´´´´´´´´´ _____________ 2ggr

Hockeyhoraaaaaaaaaaaa!!!!

Jaha. Efter en snabb genomgång av dagens händelser så kan man ju konstatera att torp är dagens hora . Va trist jaja vi får tacka för de som varit och önska honom lycka till i sin nya säng allt kändes ju tydligen helt rätt för honom och bla bla bla bla .

Blizzard: Vilken jädra cocktail!!

"Så att där finns något i kroppen råder det ingen som helst tvekan om."

Hehehe! Nä det kan man lugnt säga.....

Hahl Bundy: Att man säger sig trivas i en klubb och vill stanna kvar betyder ingenting när någon annan klubb prasslar med sedelbuntar.  Thats it! Det har många före Torp bevisat. Glöm inte alla andra som lämnat för pengar, spelarna är handelsvaror. Money talks! Glöm det där med hjärta för en klubb. Det existerar bara i undantag t ex vid intervjuer före kontraktsunderskrift osv.

Redigerad kommentar

Simmalugnt: Haha o du är förstås en sån som ser dig själv som en forum-guru som försöker göra så braaa inlägg som möjligt för att få många plus? I will give u a plus kompis :)

superfalle: En säsong i Timrå å då är han en hora? tror ni att dagens spelare får klubbhjärta på en säsong, särskillt som han är från Jönköping..

superfalle: " Efter en snabb genomgång av dagens händelser så kan man ju konstatera att torp är dagens  hora . Va trist  jaja vi får tacka för de som varit och önska honom lycka till i sin nya säng  allt kändes ju tydligen helt rätt för honom och bla bla bla bla ."

Precis.
Exakt likadant som han sa när han horade och skrev på för er, när ni själva tyckte att han gjorde ett bra val....

Huge: man brukar inte klaga på horerna man nyss köpt, det liksom...dödar spänningen lite. nej dom ska hängas och slaktas när dom lämnar och fortsätter sin horturne.

Orka inte hänga läpp för torp, Eller  indianen Little Big one som jag kallade honom, när vi pratar hjärta så drar vi paraleller med anton lander. torp var inte anton lander han var bara en enkel torpare med liten pung!

Mackelito:

Jag inser nu att jag blandat ihop dig med Modano. Klantigt av mig. Jag borde ha insett mitt misstag tidigare. Du kan ju göra dig förstådd i skrift. Ber om ursäkt!

Bekräftat att Patrik Näslund lämnar Frölunda. Timrå eller allsvenskan nästa...

Blizzard: Robin Rahm....vore trevligt att pissa på etablissemanget.

Jag har inget emot honom.....faktiskt.

Sån är jag.

Redigerad kommentar

vill bara spy lite galla på Horan Torp. Förväntar mej inte att han ska ha hjärta för Timrå efter en säsong, men att han går till Modo, han vet vilken relation det är mellan supportrarna. Vill se en horbanderoll i höst på Eon då Modoliderna kommer på besök.

Torp kan dra åt helvete.

Huge: Du måste ju fatta otroligt trögt.
Jag vill tro att du har ett stort vett men du saknar det där lilla vettet som ska styra det stora..så jag vete fåglarna vad jag ska tro.

Det är ju mer twitterhånglet med alla Supportrar där han sagt vilket hjärta han har, att han vill stanna osv. som gör att man blir irriterad.

Kan han inte hålla käften i såna fall?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy:håller med till 110 %. Torp är en jävla hycklare.

Burkmat: den som hissar en "horbanderoll" riktad mot någon spelare i e.on kan fara långt åt..

Hahl Bundy: Ja . Hade han gett fan i de dravlet så hade han lämnat obemärkt utan att nån gått igång .

superfalle: Precis.

KORITFW: Jag förstår ärligt talat inte frustrationen. Är inte riktigt säker på om det är, om nu någon skall hängas ut, Torp eller Timrå IK som ska hängas? Jag kan inte se nåt som helst fel i Torps agerande, han står inte i tacksamhetsskuld till föreningen på något sätt.

Han lirade hos oss för 50-60 lax i månaden förra säsongen med blandat resultat. I min värld inte överbetald och inte en spelare som är den avgörande pjäsen i nästa säsongs lagbygge. Karln bestämmer sig för att prova lyckan i en annan förening och har väl antagligen fått en slant till i lönekuvertet och, vem vet, kanske upplever totalupplevelsen som bättre i Övik.

Allt det där snacket om hora tycker jag är väldigt onödigt. Utan vetskap vad som varit orsaken tycker jag att vi kan lägga alla eventuella horteorier åt sidan. Till dess vi har fakta på bordet, först då ska jag ta ställning till om huruvida Torp är si eller så.

Sluta klaga på Torp eller är ni kommunister hela bunten.

Så fort en spelare spelat i Timrå ska vi ha monopol på denna eller?

Tack Torp för att du visar att marknadsekonomin fortfarande fungerar.

Tråkigt att han inte blir kvar i Timrå men sånn är dagens ishockey.

ÖstrandsNisse: Själv skulle jag inte konvertera till Modoismen för några pengar i världen men det är ju jag det :-)

ÖstrandsNisse: Instämmer med dig Nisse.

Fundera istället på vad en överbetald spelare som Hagos kostar. Han har underpresterat hela säsongen och är en av lagets bäst betalda spelare.

Lyckas Nubben på något sätt göra loss honom från kontraktet får han råd med fyra spelare för samma pengar.

Peja:

Leksand har visat sitt intresse för Patrik enligt nån artikel för ett tag sedan.

Redigerad kommentar

Johan J:här har vi en sann moderatjävul, du borde konvertera till Djurgårn.

ÖstrandsNisse: Jimmy funderar o nog har han nån poäng ibland.

KORITFW: ett stort fu off banderoll då? är det OK

Nej, Torp var inget bra i Elitserien.

Ja, Torp var riktigt bra i Kvalserien.

Om det sedan berodde på att kvaliteten i Kvalserien var sämre eller om han presterade bättre p.g.a. bättre försvarsspel från de nya tränarna vet vi inte. ...Men en sak vet vi!

In Nubben we trust!

F.ö så skrev Mr.Madhawk det här idag.

"Modo har gjort klart med Nichlas Torp.
Det ryktet hörde jag redan när jag var i Lindab Arena för kvalseriematchen mellan Rögle och Timrå.
Synd man inte spånade vidare på det."

Mao så plötsligt var det inte. Då vet vi det....

Hahl Bundy: "Det är ju mer twitterhånglet med alla Supportrar där han sagt vilket hjärta han har, att han vill stanna osv. som gör att man blir irriterad."

Och hur vet du att han inte menat vad han säger då?
Kan mkt väl vara så att han haft för avsikt att stanna i Timrå men sen fått ett erbjudande som han inte kunnat tacka nej till.

Min kritik mot gnället över Torps ev löftesbrott på twitter gällde dessutom det mer allmänna gnället om "hora" osv, som brukar dyka upp så fort en relativt uppskattad spelare lämnar en klubb.

Sen kan jag väl iofs hålla med om att han lika gärna kunde ha hållit käften, när han borde ha vetat hur uppjagade, onyanserade och hyperventilerande supportrar brukar reagera i såna här lägen.

Till sist: ditt försvar av alla som gnäller på Torp blir lite komiskt när man ser att ca 90% av era supportrar ändå inte verkar sakna honom speciellt mkt...  

Hahl Bundy: Ja Jimmy har rätt där. Och det är av samma anledning Crippe skall hit

Hahl Bundy: Tja, med tanke på alla rykten som den där Mr Madhawk säkert får höra när han ränner runt i olika arenor så vore det väl märkligt om han inte lyckades få rätt nån gång....

Huge: Jag försvarar alltid mina egna (nästan) precis som du in i absurdum gör med Brynäsare o Spelare i Laget. :)

F.ö Grattar jag dig till Brynäs Guld nu. :)

Tänker inte gå in o Gratta Brynäsare i HS Rövhålsbok NR1... då man får skit på sig varenda gång.

Huge:jag saknar han fan inte, det är hans fjäsk innan som visade vara vatten värt som gör mej förbannad..sen hoppas jag Brynäs åker på rådäng ikväll.

Huge: Ja lite så är det ju. Sedan är det ju också så att för de spelare som inte är fostrade här så är inte MoDo någon speciell motståndare. De är som vilken som helst för dem. Det var ju en i laget som stod på en bar i staden och hejade på MoDo mitt i grundserien också så det är inte så konstigt. Bara jädrigt provocerande

Timrå Icon: Jag kanske måste byta VVC-falang nu ....:)

Timrå Icon: Mkt möjligt att upprördheten är lite extra stor och därmed mer förståelig i just det här fallet, iom att Torp går till en ärkefiende sas.
Men det ändrar ju inte på principfrågan: alla som byter klubb är isf per definition horor, oavsett lag och tillfälle.
Och då borde ni ju kanske i konsekvensens namn också ha gnällt om hora även när han lämnade HV och skrev på för er....

Timrå Icon: Visst behöver vi spelare som brinner för klubben Timrå IK. Men jag håller inte med Jimmy. Torp valde att spela där han fick mest betalt och jag förstår honom. Det kan ju ha skiljt mycket mellan Modos bud och Timrås bud, och ärligt talat spelar det nog ingen roll vad vi hade gjort för honom eller hans familj privat. Pengar är pengar.

« · 1493716 · »