1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606818 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Mackelito: Ser väldigt mkt sämre ut än laget som ställdes på rinken till denna säsong som varit. Tror inte jag förlänger mitt säsongskort.

Bäckström måste jag säga att man är oerhört nyfiken på, årets Robinson i det hänseendet. Hittar inget bra på youtube heller, förutom att han ser längre ut än vad han är. 

Jag förstår bara inte varför man aldrig från TIK:s håll kan ha några citat från varje spelare också, även om det oftast är väldigt intetsägande saker som sägs. Så länge inte lokaltidningarna gör något knäck på någon av nyförvärven så får man vänta tills ispremiären för att överhuvudtaget se skymten av dom. Mycket märkligt. 

Men men, på länken ser man Bäckström i förarbetet till 1-0. Han har #5. 

KORITFW: håller helt med dig.. 3 STORA soper 

Själv är Brynäsforwarden inte ointresserad av en flytt till Medelpad.

– Det kan vara ett bra alternativ, det verkar vara en proffsig klubb'

Kul att någon tycker det, oftast får man bara läsa om hur oproffsig våran klubb är...

Mackelito: fly bagarn, hagos, och molinder åt helvete och in med Vampen! kanske inte räcker som offer menmen..

Sammanställer man rykten så får jag till denna trupp.  

Målvakter:
Joakim Lundström 
Daniel Bellissimo (Robin Rahm) 

Försvarare 
Nils Bäckström 
Jesper Dahlroth
Oscar Hedman 
Robin Persson
Mat Robinson
Jonathan Carlsson
Eric Moe
Joel Östman 
Tommy Stenqvist
(Nils Andersson) 

Forwards:
Johan Andersson
Jeremy Boyce
Per Hallin
Max Friberg
Alexander Larsson
Robin Lindqvist
Yared Hagos
Andreas Molinder
Robin Sterner
Simon Önerud
(Joachim Rohdin)
Oscar Johansson
(Christian Söderström)
( Patrik Cehlin?)
Douglas Lögdal
Linus Werneman?

Ser väl sådär ut..

KORITFW: Näe en riktig dret-värvning..

Den där Nils Bäckström har säkert Montén koll på, han tränade nämligen honom i Djurgårdens J20 (som Montén var tränare för den säsongen) innan han säsongen därpå drog iväg till Nord Amerika för att lira college-hockey.

Den här förbaskade bagaren då, när får vi svar om honom? onödig lönepost. Inge hjärta heller, hade han haft en bra säsong i Karlstad eller Linköping hade han inte varit här idag.

KORITFW:men ingen batman

Hahl Bundy: haha driver bara lite ;-) Du har ju fotbollen kärt och Olle NHL när inte Timrå spelar så tyckte de var passande =)

3 robin i laget nästa säsong då! 

US Property o blizzard: Nä, ärligt så har jag ingen koll. Men det låter ju som en mycket lämplig värvning för Timrå säsongen -12/13...:)

Blizzard: Ha ha nu ja.

Jag sa bara att att Persson var överraskande. Men jag har faktiskt dålig koll på vissa.....jag är inte Jimmy. :)

mikenomad: Han är ingen "värsting" tacklare men enormt svår att runda, fattar inte att dem släpper honom.

Jag har sagt till polarna åtskilliga gånger under de senaste åren att honom skulle vi haft i Timrå. Gud vad skönt att önskningarna slår in ibland :)

Kommer ihåg när R Persson började spela för LHC a-lag, då ville jag ha hit honom tyckte han såg skapligt bra ut och hade potential, plus att han var hur många klasser som helst bättre än sin bror Dennis Persson (http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4568) som då spelade hos oss.

Allvarligt har ni ingen koll på R Persson alls? Olle förstår jag för han ser bara på NHL, likaså Bundy för där är det bara fotboll.

mikenomad: Helt klart. :)

Hahl Bundy: Du och jag Alfred. Du och jag... :)

US Property: En lite mer vårdad Torp kanske? Låter bra det du skriver iaf.

Redigerad kommentar

US Property: En ny Torp ....fast bättre?

mikenomad: yes

Åtminstone Robin Persson är en kalasvärvning.

Stenhård i kroppen och mycket bra framför egna målet.

Hahl Bundy: Rohdin kan vi nog tyvärr glömma. Men nu tycker nog stoff att han är bra eftersom Brynäs vill behålla honom...

Fick den här länken skickad till mig.

Där säger Sundlöv att man inte tänker låta Rohdin gå.

Redigerad kommentar

mikenomad: Ja med tanke på Nubbens kryptiska uttalanden om Rohdin så kanske det är så... men han har ju en räv bakom örat.

Det ser vi ju av de här värvningarna. Bäckström tror jag är välscoutad.

Hahl Bundy: Ja definitivt. Men det tror jag inte på. Möjligen Carlsson av de där tre.

mikenomad: Plocka in Rohdin, Cehlin, Carlsson på det här o jag börjar höja ena ögonbrynet i positivitet.

Hälge: Ehh...ok!? Persson och Bäckström=noll koll härifrån. Kan varken hissa eller dissa och såna känslor är alltid jobbiga. Ingen av dem har väl iaf inte gjort några större avtryck och då har ju ändå Persson huserat i es de senaste säsongerna.

Hälge: Äntligen. Bäckström lät ju intressant.

Persson var oxå överraskande.

Hälge: Överraskande backar. Trodde inte att det var dom två som skulle presenteras. Har faktiskt inte haft någon koll på att Timrå varit intresserad av dom.

Hoppas att Nubben gjort sin hemläxa ordentligt. Spännande.

Hälge: äntligen, var på tiden!

Hahl Bundy:

Robin Sterner,Robin Persson och Nils Bäckström,duger det?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Känslan är densamma här förstås. Under resan till Leksand nu under kvalserien, när jag fick förmånen att sitta bredvid vår nye klubbdirektör, så försökte jag ju på ett inte alltför påfluget sätt luska lite i de värvningsplaner klubben hade. Då ska man ju komma ihåg att vi i början på mars fortfarande hade två lägen framför oss; ett helsvart läge en trappa ner och ett där vi befinner oss idag. D.v.s i ett läge där vi trots säkrat elitseriespel likväl tvingas härda ut ännu en silly season där de namnkunniga spelarna inte precis växer på trän.

Men, enligt "Nollan", efter en allt annat än stabil tvåpoängare hemma mot Karlskoga, så lät det som att målvatsfrågan liksom tränarfrågan var ordentligt prioriterad. Nu vet man ju inte vad det innebär, mycket med tanke på den ekonomi vi har. Men att köra ännu ett år med Jocke Lundström som förstekeeper känns lite för vågat för egen del. Att han skulle hålla den jämnhet han höll under slutdelen av den gångna säsongen samt under kvalserien känns inte så troligt. Tränarlösningen känner jag mig trygg med, än så länge.

Redigerad kommentar

Bellissimo. Bravissimo, eller brunissimo? Jag är pessimissimo.

Jag hoppas på Patrik Cehlin, han tror jag skulle blomma ut riktigt hos oss, tillsammans med alla andra frön ;)

Otäck känsla då en efter en av de som spekuleras att signa för TIK väljer andra klubbar (inkl Torp). Samtidigt som det är tyst som i graven ifrån klubben...

Dream Team: Ha ha jaa säkert. :)

Jag känner själv en viss oro över vår målvaktssituation...numer.

Marknaden minskar o de enda som förknippats med Timrå var ju Larsson o den som är kvar, Bellissimo.

Jag hade ju hoppats på ett rejält starkt kort på målvaktsposten.

Hahl Bundy: Hur bra målvaktstränare AIK än sägs ha så känns han ändå något svalare än Viktor Fasth. Men jag får säkert anledning att äta upp det här. Kom ihåg var ni läste det först! :-)

Hahl Bundy: Synd, då är det inte många kvar av dem som det spekulerats kring för TIKs del.... Jag hade inte haft något emot att se D Larsson i TIK tröjan.

Känner absolut inte någon WOW känsla inför Bellisimo...

Daniel Larsson klar för AIK.

Hahl Bundy: Jepp! Ge oss några namn...

Nu får det hända nånting.

Det är vad jag tycker.

KORITFW: Ja vad tusan ska stackarn säga...

KORITFW:JA, däremot verkar det ju inte alls vara så klart som aftonladets källor påstod. Är det ens 50/50 att vi lyckas ro det i land? Jag är milt pessimistisk :(

-Det kan vara ett bra alternativ, det verkar vara en proffsig klubb, Rohdin i dagbladet

Trevligt att vi ger det intrycket numer!

superfalle: Ja Hadelöv e inget att satsa på. Jag är inge sugen på Bellissimo heller. Rahm känns ju också konstigt att värva in som 1a.

Hur fan gick det med den där målvakten som ryktades vara klar? tog bläcket slut i pennan precis när han skulle krita på eller?

superfalle: Äh skit i Bellisimo, Rahm och dyl Backe ska vi ha!

Han blir sör oss vad Hadelöv blev/är för saik. En habil målvakt kanske inte så spetsigt men funkar. Sen kan man väl satsa på ngt ungt och lovande på sidan om när Jockes kontrakt går ut.

superfalle: Ja precis

Redigerad kommentar

« · 1496771 · »