Blizzard: Ja tänk dig den musiken vid introt! Gåshud!
Nu tryckte jag "gilla" på varenda jädra inlägg i ren eufori märkte jag
Är det någon som vet status med "Bagarn"? Kommer han att kunna köra för fullt?
Dream Team: När man läser era åsikter om grundträningen, kan man ju lite stilla undra hur det stod till med försäsongsträningen rent generellt inför förra säsongen. Jag tyckte att det var bedrövligt över lag många matcher, där det saknades både linjer och struktur. Frågan är om "Perra" har den kunskap som krävs för att bygga detta från grunden. I FBK hade han ju bara att ta över och låta allt flyta på mer eller mindre, med sådana som Jörgen Jönsson på isen...
Skrämmande i sådana fall...och han skall vara ES-tränare...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Har roat mig med att kolla lite på ES-lagens nuvarande trupper (dock inte kompletta ännu), och det som slår mig är att självklart är TIKs trupp i allra högsta grad osäker var den står, men AIK, Rögle, Växjö har inte mycket bättre i mina ögon.
Tror därför att det faktum att vi gör en nysatsning i år kan vara en hit. Tror absolut inte att vi kommer att vara så avsågade och förnedrade kommande säsong, utan möjligheter finns faktiskt att undvika KS även om det blir tufft så klart.
Fördelen är att vi verkar få en tämligen klar trupp tidigt och med ambitiösa spelare som är beredd att lägga ner en grym försäsongsträning. Det borde borga för att laget kommer att bli jobbiga att möta.
Måste till sist säga att jag är optimistisk och förväntansfull med det nya laget. Jag önskar bara att "Nubben" kunde presentera en riktig förstacenter samt en sniper (och självklart en förstemålvakt). Då är jag nöjd sen...tills vidare ;)
Mackelito: Hjärta kan stå för mycket.
Spelar man för Timrå ska man spela med Hjärtat.
Sen de andra 2 kategorierna är minst lika viktigt. Vi kan inte bara ha yngre.
Hallin o Jonte får ta hand om dagiset detta år.
Redigerad kommentar
Mackelito: Hur många yngre ska vi ha???
Vi måste ha rutin... hjärta...identitet oxå
Blizzard: Det här är mer intressant för mig. Att Jonte vill vara med på det här.
"Vi har haft ett snack. Vi gör ett avstamp inför framtiden och har en linje vi ska hålla fast vid. Vår chans är att träna bra och mycket och det är viktigt att alla är med på det. Jag säger inte att Jonte tränar dåligt, men man vill veta att även de som kommit upp lite i åldrarna har de ambitionerna."
Jonte ska stanna PUNKT
– Han vill vara med. Sen finns det en annan del också och det är det ekonomiska. Vi ska se om vi kan komma överens.
Ambitionen är att han ska stanna?
– Vi ska göra ett försök."