1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606681 inlägg · 6214 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Lemmy: Förutom målet mot Leksand var han en belastning på isen.

Blizzard: Egentligen är det bara 2 spelare som jag ser som MVP förra sässen TOTALT sett och det är Hallin och Jonte. De båda betydde mest för laget med sina sköna stilar, rutin och inställning. Att Jonte ens är ifrågasatt om en förlängning är för mig en gåta Alla som vart överbevisade att han höll ES-nivå har så kort minne? Helt plötsligt är han för dyr igen, vad ska karln prestera för att en del ska vara nöjda?

Blizzard: Faller Slipknot och Mötley Crüe under samma katigori? Inte kan Mötley hamna i metalmusiken? Då får jag skrapa bort min tatuering genast!

Timrå Icon: haha ja de trodde man inte, ännu ett bevis på att rockare är vettigt folk som kan bete sig :) Sen får agda 90+ säga vad hon vill!

Blizzard: Men visst var det en liten skräll? Han såg inte ut som en rocker direkt....? Känner att det här blir bra! Till och med The Dirt läste han....vilken hjälte....en ny ikon

Timrå Icon: Ja, Monty borde ha lite att säga till om där, fyfan vad ballt!

haha, ja jag plussa alla dina med.

Blizzard: Ja tänk dig den musiken vid introt! Gåshud!

Nu tryckte jag "gilla" på varenda jädra inlägg i ren eufori märkte jag

Timrå Icon: haha ja, det ska mycket till för att ogilla han nu, han har fått mig, jag är såld! Monty for president =)

Blizzard: Han är redan min favorittränare! Oavsett hur säsongen blir ha ha

Timrå Icon: Den masken hade varit helt otroligt fantastisk :D

Blizzard: Förresten; om Bellissimo vill blidka Monty så borde han ha Slipknot-mask hehehe

Timrå Icon: hihih! Han gillar vi Iconen, han ska vi supa med =)

Blizzard: Skulle PRECIS skriva det till dig!!!

KORITFW:

Och där höjdes Monty med ca 200% i mina ögon!

"Hör: Jag lyssnar på mycket metalmusik, Slipknot och Mötley Crüe är två favoriter."

Hittar inte att denna länk postad så jag lägger upp den.

Thornet: "Jag ska äta medicinen till början av juni och sedan får vi se. Jag vill inte spekulera utan jag koncentrerar mig på att bli bra och spela för Timrå igen, säger han och fortsätter:"

Blizzard: Ja, det stämmer att han fått lovord fystränaren. Du har rätt. Men det taktiska är jag verkligen frågande om "Perra" kunde.

Är det någon som vet status med "Bagarn"? Kommer han att kunna köra för fullt?

Thornet: Njaa, försäsongen var väl de enda som funka. Som JimmyH skriver

"Timrå anställde också en ny fystränare som vad jag uppfattade det hela gjorde ett kanonjobb under sommarträningen men vad hjälpte det när intensiteten på isträningarna var för låg. Ett bra tecken på det är att man gör bra resultat på försäsongen"

Då kan man förstå lite på Jonte, först DIV1 försäsong, sedan dålig träning under säsong.

Dream Team: När man läser era åsikter om grundträningen, kan man ju lite stilla undra hur det stod till med försäsongsträningen rent generellt inför förra säsongen. Jag tyckte att det var bedrövligt över lag många matcher, där det saknades både linjer och struktur. Frågan är om "Perra" har den kunskap som krävs för att bygga detta från grunden. I FBK hade han ju bara att ta över och låta allt flyta på mer eller mindre, med sådana som Jörgen Jönsson på isen...

Skrämmande i sådana fall...och han skall vara ES-tränare...

Dream Team: ja sant :) Ganska intressant det där med DIV1 träningen, och ska man dra det ännu längre så hade han ju egentligen inte ens chans att träna upp sig under säsongen heller om han enbart följde direktiven ifrån ledarna då Perra verkade vara...ganska dålig på det där med träning, Vi hade en bra försäsongsträning med den där snubben som hade tränat idrottare men då var ju som sagt inte Jonte med.

Blizzard: Så sant. Men då har du det där med grundträningen. Missar du väsentliga delar i uppbyggnaden så spelar det ganska liten roll vilket grundspel laget har, du hamnar ändå efter. Du hänger inte med i vare sig tempo eller skridskoåkning och under press blir det väl inte sällan så att du drar på dig nåt skit.

Dream Team:fast han drog ju på sig otroligt med utv i KS med, och där var vårat spel bra.

Bragd-Birger: Genom att vara bättre tränad är det väl egentligen på alla dom punkterna. Men utvisningarna borde ju gå att arbeta bort enbart genom att ha ett bättre och stabilare grundspel som inte gör att vi hela tiden bäddar säck åt oss själva i egen zon. Sedan måste ju nivån på träningarna höjas. Som man tränar spelar man.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Har roat mig med att kolla lite på ES-lagens nuvarande trupper (dock inte kompletta ännu), och det som slår mig är att självklart är TIKs trupp i allra högsta grad osäker var den står, men AIK, Rögle, Växjö har inte mycket bättre i mina ögon.

Tror därför att det faktum att vi gör en nysatsning i år kan vara en hit. Tror absolut inte att vi kommer att vara så avsågade och förnedrade kommande säsong, utan möjligheter finns faktiskt att undvika KS även om det blir tufft så klart.

Fördelen är att vi verkar få en tämligen klar trupp tidigt och med ambitiösa spelare som är beredd att lägga ner en grym försäsongsträning. Det borde borga för att laget kommer att bli jobbiga att möta.

Måste till sist säga att jag är optimistisk och förväntansfull med det nya laget. Jag önskar bara att "Nubben" kunde presentera en riktig förstacenter samt en sniper (och självklart en förstemålvakt). Då är jag nöjd sen...tills vidare ;)

Sjökan: Dock ska vi komma ihåg det någon klok person tidigare påminde mig om, nämligen faktumet att Jontes försäsong ifjol var i div1-klass. Underkastar han sig den utlovat stenhårda träning Timrå tänkt köra i år kommer han givetvis hålla en högre och jämnare nivå.

Med detta sagt är jag ändå lätt tveksam till Jonte. Pengarna avgör. Innebär en signing av honom mindre pengar till offensiv spets: nej. Tyvärr. Gillar honom som fan, men framåt är han numer mest en puckhållare. Bromsar upp spelet genom att aldrig passa snabbt, slarvar, tar för många mellanhandsutvisningar. Vad av detta kan han jobba bort?

Hahl Bundy: Gillar detta verkligen. En toppentränad Jonte och Hallin, jisses vilken fart på rören =)

Mackelito: så sant. Alfie kan än men om lönekravet hamnar i dom regionerna så räcker det inte med att prestera i var femte match, som i senaste grundserien

superfalle: Bellisimo som backupp till J Backlund skulle smaka mumma ?

Mackelito:ja vem fan skulle inte ha gjort de . hjärtat sträcker sej inte hur långt som helst . se på en sån kille som sundin som spelat i ett bajslag hela sin karriär fast han kunnat fått lika mycket betalt någon annanstans och dessutom haft chans att vinna något men stannat ändå . de tycker jag är att visa lite hjärta

Frella:nu tror jag iof inte att en kille som gör 21 poäng på en hel säsong och är 34 år har några gigantiska löneanspråk så debatten är lite onödig 

Hahl Bundy: Fast jag tar nog hellre en spelartyp som Nordgren eller liknande i en producerande roll före Jonte om han vill ha för saftigt påökt.

Blizzard: Jooo men vi måste ju ladda upp med ett gäng 7,0:or innan vi släpper loss en Full Monty här ju :-)

Mackelito: Hjärta kan stå för mycket.
Spelar man för Timrå ska man spela med Hjärtat.

Sen de andra 2 kategorierna är minst lika viktigt. Vi kan inte bara ha yngre.

Hallin o Jonte får ta hand om dagiset detta år.

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Hörru, skulle inte du fixa hit Monty så jag fick köra min fylle intervju? När kommer han? va, va va va :)?

Blizzard: Precis, och det är GULD värt om vi sitter i Januari med några skador o kunna plocka in en nordamerikansk AHL lirare eller så :)

Mackelito: M, efter att ha smällt KS så är jag inte lika kåt på Murley längre, nu kan jag tänka normalt igen, och Murley var inte godkänd under hela säsongen, så honom behöver man inte kriga så mycket för. Om han inte går ner mycket i lön och fixar svenskt medborgarskap.

Hahl Bundy: Fortfarande, ordet hjärta existerar inte i praktiken. 

Torp var spelaren ni skrek om som hade ett "Stort Timrå-hjärta"

Samma sak med Sanny, han om någon skulle ha haft hjärta.

Hade Jonte fått dubbelt så mycket i ex. SAIK så hade han dragit dit. Punkt slut. 

Hahl Bundy: Precis!

Blizzard: Just det citatet tillsammans med det om att det "är bättre med svenskar som tränar hårt här hela tiden är bätttre än utlänningar som kommer i dåligt skick när säsongen börjar" gör att jag hoppas att man släpper Murley.

Mackelito: m precis, som sagt

"men han ska inte kunna förhandla upp lönen till mer än 80-100k"

Mackelito: Hur många yngre ska vi ha???

Vi måste ha rutin... hjärta...identitet oxå

Blizzard: Det där tyder på att Jonte är ute efter en rejäl höjning, så att han kan "försörja" familjen uppe i Jokkmokk.

Hahl Bundy: Att jonte vill vara med på det där tar ja som en självklarhet om han skriver på det jag tycker är intressant med den där texten är

"Vår chans är att träna bra och mycket och det är viktigt att alla är med på det."

Det ger ett lugn, att man vet att Nubben har koll på hur motiverade spelarna är, så man inte får en Pikken igen.

Mackelito: Nja. Möjligen är han inte tillräckligt bra för bra för den lönen rent spelmässigt längre men för karaktären och för att långsiktigt utgöra en del av vår stomme tycker jag ändå vi kan betala en hel del för honom

Blizzard: Jo, å andra sidan har ju Per Hallin om jag förstått det rätt en lön på runt 75 000. Skulle Jonte begära mellan 70-85k. Så är det okej med tanke på identitet o hela den svängen. Men går det över 90 eller 100k så känns det inte som en bra affär för TIK.

En riktig kedja med

Per Hallin - Christian Söderström - Jonathan Hedström

vore fint, men frågan är om inte vi får mer valuta för pengarna med 3 st. lite yngre skickligare spelare?

Blizzard: Det här är mer intressant för mig. Att Jonte vill vara med på det här.

"Vi har haft ett snack. Vi gör ett avstamp inför framtiden och har en linje vi ska hålla fast vid. Vår chans är att träna bra och mycket och det är viktigt att alla är med på det. Jag säger inte att Jonte tränar dåligt, men man vill veta att även de som kommit upp lite i åldrarna har de ambitionerna."

Jonte ska stanna PUNKT

Mackelito: sen verkar nubben vara inne på samma spår som oss :)

"

– Han vill vara med. Sen finns det en annan del också och det är det ekonomiska. Vi ska se om vi kan komma överens.

Ambitionen är att han ska stanna?

– Vi ska göra ett försök."

Mackelito: håller med! Skrev om detta förut

"
Jag är kluven till fortsatt spel i timrå för hedström, pga ekonomin. Han har varit bra sett till förväntningarna man hade men ärligt så har han inte gjort en dundersäsong, speciellt inte sista 30matcherna. Mycket utv tar han också! Han har 20.000:- nu och det är ju helt ok för bedriften men han ska inte kunna förhandla upp lönen till mer än 80-100k isf får han gå vi ska ju sänka lönen ännu mer. Skulle inte grina ihjäl mig precis om han lämna..

« · 1498177 · »