1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598651 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Kattgubben: Bail out....

Timrå Icon:Turn on, tune in, drop out...!

Hahl Bundy: Man blir inte lyckligare av att vinna. Tvärtom.
Det är drömmen om att vinna man blir lycklig av

Jag måste sluta med de här jädra svamparna.....

Redigerad kommentar

Patrick Polly: Nä det skulle vara kul att se fackpampen dundra in och slå näven i bordet på löneförhandlingen och dra fram staplarna om vad andra konsulter tjänar;
"700:- i timmen och 2,5% högre nästa år!"

F.ö hur svårt kan det vara att vinna på tipset?
Det är ju bara att ta ut 13 säkra och sedan gardera lite för syns skull!

Timrå Icon: Ja skrämmande...

Patrick Polly: På två månader har han tjänat mer än 95% av hela Sundsvalls befolkning gör per skalle och år

Kattgubben: Jag skulle nog säga kvaliteten var bättre för 5-6 år sen, och då var lönerna lägre...

Olle: Nä det är ju precis som du säger att det aldrig kommer att bli lönetak här ändå.
The big four bestämmer det mesta. Till och med domarna har de ju köpt. Det har man ju tydligt sett på bild med allt festande.

Timrå Icon: Håller med, det är inte på väg åt rätt håll.

Olle:De är säkert inte intresserade av nåt lönetak så länge de har råd att slösa åtminstone, men vi står inför ett paradigmskifte inom sporten skulle jag vilja säga - en utveckling jag inte är helt positiv inför. Det cirkulerar enorma pengar med tvivelaktig härstamning som finansierar klubbarna. Nu snackar jag inte om Elitserien, men det sätter ju sina spår. Ryssland har ju för fan plundrats av Oligarker på tusentals miljarder dollar vid sammanfallet av Sovjetunionen. Dessa pengar finansierar nu olika klubbar runtom i Europa. Det går inte tävla med de där skurkarna på schyssta villkor. Är man hederlig går man under om det inte går att införa nån slags sanktionerade åtgärder, som just lönetak etc....

Olle: Han är inte värd 300'000. Det är inte många som är det om man ska vara krass.

mikenomad:Jomenvisst. Kan tänka mig att mor din tyckte att du hade överdrivit det gula temat när du kom hem på permis till påsk ;)

mikenomad: Ja henne minns jag. Kommer du ihåg nattklubben Gonorré Grottan...? Hujedamej...

Kattgubben: Surf-Eriks Tvättett, är det nån som kommer ihåg dom?

Kattgubben: Men det lite jobbiga i det hela är att klubbar som HV, FBK och Frölunda inte behöver betala överpriser för mediokra spelare som vi måste göra för att locka dem hit.
Det gör att de kan spendera pengarna på spetsspelare istället.

Vi måste göra det attraktivt att spela här.

Kattgubben: I lumpen hette vår mattant Hepatit-Rut. Hon satte sina spår...

Timrå Icon: Vi kanske skulle tjäna på att andra klubbar tvingas ha ett lag likt det vi har men det finns väl inte så mycket som talar för att vi skulle tjäna på en modell där juniorer får mer speltid än i dagsläget? Vår juniorverksamhet är väl inte direkt överlägsna andra klubbars? Dessutom sticker ju talangerna allt tidigare till NHL numera. Om klubbarna får något att säga till om så tror jag aldrig att en modell med lönetak skulle införas.

Kattgubben: Frågan är ju vilka mediokra spelare som är kraftigt överbetalda. Jag har dålig insikt i vad andra klubbar betalar för sina medelmåttor men däremot vet vi ju vad Timrå IK betalar för spelare som Hagos, Murley osv. Det skulle jag vilja säga inte bara beror på att vi är "offer av en skenande lönemodell", det beror också på att vi har haft en idiot till sportchef.

Vissa klubbar slåss för sin ekonomiska överlevnad (vi), andra klubbar förbereder sig för att spela i en europaliga som antagligen är tänkt skall husera dom största talangerna (LHC, FBK osv.). Jag tror inte dom skulle vara lika intresserad av en modell med lönetak i dagsläget. Men det är bara vad jag tror, jag har ingen aning om vad dom har för åsikt i ämnet.

Timrå Icon:Namn som Britt-Lis och även Grill-Britt sitter i bakhuvudet... Det är dock möjligt att de hade andra befattningar.

Kattgubben: Håller med. Vi äter oss själva

Kattgubben: Var inte Sol-Britt fluortanten...?

Timrå Icon:Maj-Britt... var inte det en mattant? Eller var det Sol-Britt?

Olle:Jo, men hur länge till? Lönerna har ju gått i taket(!) de senaste åren (pun intended), och även mediokra spelare är man beredda att betala höga löner till. Har kvaliten på ES gått upp på ett sätt som motsvarar ökningen av lönebudgeterna i elitserielagen? Nja... vissa skulle nog faktiskt hävda motsatsen. Klubbarna håller på att ta död på sig själva på sikt om inget görs.

Hahl Bundy: Shit jag glömde Maj-Britt!!

Olle: För oss som inte har några sådana spelare skulle det inte innebära något negativt publikmässigt.
Bara bra om det gör det för typ HV.
Vi har inget att förlora på det. Knappast ligan på sikt heller med mer egna unga spelare som kan utvecklas här.
Då våra exporter kommer hem så spelar de för klubben och inte för pengarna iallafall

Tänk dig Växjös lag med ett lönetak på 150 papp ;-)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Vad hände med Maj-Britt?

Timrå Icon: Tja det blir ju en sämre kvalité på en redan dålig serie. Det är ju kanske inte är något publikfrieri direkt.

Kattgubben: Nu är det väl bara vi och ett fåtal klubbar till som bevisligen skulle tjäna på ett lönetak på kort sikt. Skulle klubbarna dessutom få rösta om det så skulle väl lag som HV71, Frölunda och Linköping motsätta sig, dom har ju råd med dyrare lag.

Kattgubben: Kvinnan som gav korven ett ansikte :-)

Olle: Nu har jag sån kärlek till timrå så jag skulle lätt offra kvalite på ligan så vi kan vara ett mittenlag än att låta det vara som nu, dvs lite mindre dålig liga där vi är  utspelade och tvärsist!

Ner med kvaliten =)!!

Dream Team: De har tydligen döpt om bag-in-box till Kicki-Festis.....

Timrå Icon:Där bröt du iofs en rätt fin lineup kan man tycka ;) Men visst har du rätt... korv-kicki kvalificerar sig onekligen

Timrå Icon: Hon har bara inte insett det själv ännu...

Olle:Tja, som EU lägger sig i precis allt som de inte har att göra med, så kan de väl lika väl bestämma att ett EU-omfattande lönetak ska börja gälla. :|

Olle: Ja men vad gör det...? Egentligen...?

Kattgubben: Kicki Danielsson....

Timrå Icon: Frågan är ju vad ett lönetak skulle göra när det finns likvärdiga klubbalternativ runtom i europa där lönetak inte finns. Med ett lönetak så skulle kanske Elitserien verkligen vara det sista alternativet för europeiska och nordamerikanska "stjärnvärvningar".

mikenomad:Fråga Lemmy eller varför inte Shane McGowan.. eller Ernest Hemingway kanske :)

mikenomad: Carpe Diem! Haha

Timrå Icon: Precis vad jag tänkte när jag öppnade min 3:e Gambrinus...:)

Timrå Icon: Då e vi 3

mikenomad: Det är helt i sin ordning!
Min lever känner iallafall inte skillnad på veckodag :-)

Timrå Icon: Förresten, är det ok att vara småfull på en måndag? Är det öht ok att fråga nåt sånt här eller blir det massavhopp från HS då?

mikenomad: Ja det blir spännande.
Lite som att gå ut i krig med lösplugg

Olle: Precis. Vi ska alltså försöka överleva med det beigaste es-laget sedan Väsby var upp och vände. Det lär bli nåt att bita i, minst sagt.

Redigerad kommentar

Olle: Vilka sjuka pengar egentligen.
Det måste ju bara in lönetak nu

Patrick Polly:

"Den nya klubben blir Halmstad som spelar i division I."

Hade varit bättre om han valt Sundsvall då, om ahn endå skulle lira DIV1, fast S-vall verkar ju inte värva några spelare iår överhuvudtaget :P

Patrick Polly: Är det inte just det som ligger oss i fatet just nu? Dvs. att vi förmodligen är den enda klubben i Elitserien som inte skulle ge 300k för en spelare som Caslava...

Hahl Bundy: Haha fan vilken dålig affär för Växjö!! Skulle inte ge 300 lök i månaden för Caslava ens....

Redigerad kommentar

Optimalt? Tycker inte det...

mattias - 74: Tja, det vore inget dåligt förvärv av en allsvensk klubb om man säger så.

« · 1503085 · »