1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 600381 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Dream Team: Njaa den var väldigt kvinnlig om vi säger så

KORITFW: Nej, vi är åtminstone två...snipers behövs!

Timrå-leksand 5-3 ikväll slår vi i spiken, eller hur icoben?

orion: Flurran kan stanna om det visar sig att han spelade med skador i kvalet. Bortsett från den där pärlan i kryllan bidrog han med nada.

Bragd-Birger: Fleury är en brs målgörare i AS. I ES håller han inte mättet i rollen som "målgörare"

Mackelito: Jasså . 9 mål på 32 matcher i detta supergäng kan man ju tycka är rätt skapligt med tanke på att han kom in mitt under säsong under pressade personliga förutsättningar .

superfalle: prääääcksis!!

superfalle: Det är onekligen bra. Samtidigt tycker jag att det var jävligt oroväckande att han blev Osynlige Mannen i kvalet samtidigt som resten av laget höjde sig.

Dream Team: Fast det här med siffror i slutspelet är jävligt vilseledande. Börjar det rinna iväg kan det bli stora siffror när ett lag inser slaget förlorat och inriktar sig på nästa match. Det är ju ytterst sällan avgörande matcher slutar 8-2 el dyl utan dessa siffror kommer oftast mitt i matchserierna. Minns när vi torskade 0-7 borta mot HV fför att därefter studsa tillbaka rätt hyfsat...

mikenomad: Ja, nämnde jag inte just denna "faktor" i mitt inlägg? Lite kort och inte så övertydligt månne, men ändå? :)

Dream Team: Jo, jag noterade det sen. Men ikväll är jag rödvinsprofessor och vill gärna unna mig känslan av att låta klok och aningen mästrande. ;-)

Bragd-Birger: Skulle gissa på att han spelade med någon skada, han stod ju över sist också.

mikenomad: Helt i sin ordning. Jag bannar mig själv och drar skämskudden över hövve och säger godnatt! :)

Jockz: Man kan inte vara så fruktansvär dominant som han var i allsvenskan och inte duga i ett llag i elitserien vars ambitioner är mer eller mindre att undvika kval .Får han focusera på hockeyn fullt ut och slipper tänka på frugan på kåken så kan han nog vara en tillgång
.

Dream Team: :-)

superfalle: Visst har han lyckats göra mål, men om Murley har gjort "onödiga" mål under säsongen så har Fleurys varit lika onödiga. Bortsett från nån kasse mot Luleå.

Mackelito: Onödiga mål? Om det nu finns nåt sånt borde väl alla era es mål räknas dit? Ni hade fått samma placering med som utan dem.

superfalle: Fleury hade fått en smäll på ett revben sa Ante i logen sist

spud: Hahaha....touche'!

Om ni får vara lite hypotetisk, vad tror ni andra att laget hade kunnat prestera, poängmässigt, med Ante-Stridh och Tommy i båset från start den här säsongen? Det är ju en ganska intressant fråga eftersom vi antagligen får behålla en hel del av den här säsongens spelare. Vissa av dem har ju höjt sig rätt rejält under framförallt kvalserien, faktum är att de flesta blivit bättre (någon/några undantagen typ Fleury).

ÖstrandsNisse:
När man pratar om att laget höjt sig så i KS tycker jag man skall beakta det Olle kommenterade häromdagen, dvs att skillnaden i motstånd nog var ganska stor också. Helt plötsligt fick vi ett och annat "enkelt" mål samtidigt som motståndarna inte på långa vägar förmådde uttnyttja de tiillfällen TIK ändå bjöd på. Men visst, laget höjde sig också, det är självklart den största orsaken till den lyckliga utgången.

Med nuvarande tränartrio är jag överrtygad om att vi iaf inte varit 20 p efter närmaste lag. Men serien var jämn i övrigt och jag är inte så säker på att vi ändå undvikit KS, att vi haft DIF, LHC eller Växjö efter oss. Men vi hade helt klart varit med i matchen och glappet till slutspel var ju heller inte jättestort ovanför oss...

mikenomad: Så känner jag också. Frågan är hur Nubben ska jobba för att få till det bättre, förutom då att vi slipper myspöjkera från Karlstad.
Först och främst tror jag att det måste till ännu mer disciplin vad gäller försäsongsträningen. Även om jag fick intrycket av att det var mycket bättre i år än tidigare så verkade det inte riktigt vara så.
Därutöver tror jag att nyckeln sitter i att hitta femmor för special teams. Det behövs en lina som kan göra mål och det behövs en lina som kan försvara sig. Det såg man inte röken av den här säsongen förrän på slutet då, mot betydligt sämre motstånd. Visste man om att Lundström höll den klass han gjorde under kvalserien så skulle han kunna vara en förstemålis men känslan är att han inte har jämnheten över en hel säsong. Så en målvakt är också något man bör lägga krut på.

Men på något vis känner jag mindre oro för vad som komma skall än det jag kände inför den här säsongen. Hur än konstigt det kan låta när vi vet att det ska skäras ytterligare. Antagligen för att jag tror mer på de personer som anslutit och de personer som lämnar/lämnat, framförallt då på ledarsidan.

ÖstrandsNisse:
Hur skulle man kunna göra något liknande?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/superettan/hammarby/article14641274.ab 

Per HApps: Något liknande har jag funderat på att göra själv under ett par säsongers tid, då skulle det också ingå en viplogegg med mitt "vackra" anlete där företagsloggan brukar sitta. Fast den där högvinsten på lotto har aldrig dykt upp.

Paddan: oj. Blev lite extra bokstäver när jag tappade mobilen samtidigt som jag tryckte på skicka.

Mackelito:Undrar just vem som har gjort flest onödiga mål !?

jaha, nu börjar det värvas igen då!

diffe:Fan skönt att Brynäsarna flyttat hit in iställett för i våran bok(Modo)

Gusse: skönare att hänga i en bok där det finns ett lag som fortfarande spelar, det vill säga inte ni

brynäsjohan: Vi spelar väl inte heller nu längre? Säg inte att Djurgårdsnämnden infört en extra serie för oss och Djurgården????

brynäsjohan: Ast nu har vi spelat klart så nu kan ni hänga i aiks bok. . Där är de ett djävla drag . Tätt mellan inläggen

diffe: det e väl klart

diffe: och DUMPAS!! =)

Blizzard: jaa det behövs verkligen 

bantaloni: Banta . Bra efterrätt nu

superfalle: vad för nåt

Gusse: Jag tycker att det är trevligt att snacka i era böcker mellan varven, det är lite tjusningen med HS tycker jag. Roligt att prata lite över gränserna ibland. På senaste tiden har det varit för mycket tjafs och bråk dock.

Jag har inget emot något lags fans i alla fall, jag har svårt för vissa användare kanske men det är en annan femma. Man ska inte dra alla över samma kam.

I love you all, vare sig ni är från Dö-vik, klyktattarland eller vad det nu kan vara. Vi är allihopa hockeyfans, vi delar kärleken till sporten och det kan inget ändra på!

Poetiskt va?

Redigerad kommentar

Klart det inte är bra att Sundsvall åkte ur. Oavsett alla känslor föreningarna mellan så är det helt klart olyckligt.

ÖstrandsNisse:  Ett större sammarbete skulle ha gjorts förlänge sedan det är bevisat nu, men det kanske kommer något gott ut av detta vad som hänt denna säsong.

Nybbe: Ska jag vara helt ärlig tycker jag inte att det är ett jätteproblem för just TIK att Sundsvall åkte ut, reslängden till andra lag bli väl lite längre, men jag tror det finns många andra lag i AS som är intresserade av att bruka talanger i stort sett gratis.

Mackelito: Ska vi inte gynna hockeyn i Medelpad ? Är det bättre att Sundsvall ligger i Ettan  ? Om vi vill ha Timrå i ES  och Sundsvall i AS så tror jag att ett sammarbete är ett måste för att vi och dom skall överleva och producera bra j-spelare som skall upp i A-lagen , var skall våra j-spelare och deras utvecklas , det måste vara bättre att det sker i AS än i Ettan, för vi vill väl att våra talanger  i Medelpad skall vara kvar  och komma upp i Timrås A-lag

För vi och dom kommer vara beroende av egna spelare var så säker .

Nybbe: Ungdomarna kan spela i J-20 eller lånar ut till olika allsvenska klubbar, inga problem.

Nybbe: Som jag läser dig är Sundsvall i Hockeyallsvenskan ett måste för Timrå i Elitserien. Märkligt att det fungerar utan lag på hockeyallsvensk nivå i Luleå, Skellefteå, Ö-vik och Gävle med flera städer.

ÖstrandsNisse:
Hade inte Holmwall varit en patologisk Timråhatare hade det kanske kunnat fungera.

Kongo: Aiks talanger kan lira i Djurgården nu, mycket bra för Aik.

Kloka ord av Gel Nobson.

"Det enda som hindrar TIK att bli Sveriges bästa klubb är inställningen hos ledningen i klubben. Självömkan för aldrig nån framåt" 

ÖstrandsNisse: 3 tränarnamn har blivit 2. Till veckan är det klart.

Nils Andersson från Växjä aktuell.
Jag har lite Nubbe vibbar jag oxå, Knylan :)

Hur bra än Matt Murley spelade i år, så tvivlar jag starkt på att det räcker för att täcka den månadslönen karln har. Även om jag inte är direkt insatt i hur mycket Murley tjänar. Men jag skulle gissa på att det är en hel del som skall pumpas ut till just honom varje månad. 

Andreas Molinder måste nubben bryta med. Annars vet jag inte vad jag tar mig till. Sen ett nytt kontrakt på Hedström, NU TACK.  

Nä, så ut med Molinder och ge en ung talang från dom egna ledet chansen nu. Det kommer vi, och vill vi se mycket tills nästa säsong. 

Är det någon som har koll på hur det står till med bagarn föresten? Kommer han kunna fortsätta spela hockey?  

Hahl Bundy: Nils hissade ju runarup lite härinne för några dagar sedan. Finfina framtidsutsikter och en kille som många av Växjös Supportrar gärna skulle vilja ha kvar. Men tydligen vill inte klubben det. Vore säkert en sund värvning.

Redigerad kommentar

mikenomad: Jo jag vet. Runar hintade om det före mig, dessutom har han koll därnere.

« · 1488948 · »