1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 606330 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
KORITFW: Vi äger ju inte Erixon, det gör Ducks?

Mackelito: rahm skulle vara ett grymt altenativ:)

dr-nix: Jag börjar bli riktigt orolig för hur det verkligen är ställt ekonomiskt.

Att inte ha en målvaktstränare pga ekonomin är ju att skjuta sig själv i foten...näst intill kriminellt.

Hur ska vi lyckas få hit nån målvakt av klass överhuvudtaget?
Lundström o Bellissimo? Oj vad rädd man blir... Lady o Lufsen.

NU om nånsin kommer vi att behöva en Ny Kapanen!
Vi har inte råd att slarva på målvaktssidan.... VI HAR INTE DET.

Nä det här känns som om vi får se framemot nånting otrevligt igen...ekonomin verkar ju vara helt kajko.

Hahl Bundy: Mycket på grund av Stefan Lindqvist.
Egentligen skulle de göra upp en återbetalningsplan för den pottsorken

Varför måste det att inte ha en anställd målvaktstränare på heltid betyda att vi inte ha ska ha en målvaktstränare överhuvudtaget? Vad i Nubbens uttalande säger att det är så det ska ligga till egentligen? 

Han säger ju att han och Montén tittar på en annan lösning. För mig betyder det att man försöker hitta en billigare variant än att ha en heltidsanställd målvaktstränare. Det går säkert att hitta billigare sätt utan att målvakterna ska bli lidande. 

Hahl Bundy: Som jag skrev tidigare...ekonomin är antagligen så usel att vi får ställa upp i es med ett lag och en organisation som håller medelmåttig allsvensk klass. Och hoppas på det bästa. Så lär det se ut några år. Sen det här med målvaktstränare, jag har hängt med lite dåligt men är det klart uttalat att vi verkligen ska köra utan?

mikenomad: Vet faktiskt inte...men som knylan säger dom söker en annan lösning.

Men jag tar ut allt i förskott så blir man inte så irriterad sen :)

mikenomad: Kimmo kan väl komma över och vara både målvakt och tränare...? :-)

Knylan: Exakt och precis.

Sedan det här med Kapanen-tugget känns lite överdrivet. Kapanen var något av en "chansning" som gick hem. Han blev en matchvinnare. Jag tror att Bellissimo kan växa ut till en minst lika bra sådan, om inte bättre.

Vidare är det nog så att Nubben varit ute efter säkrare kort så att säga men att dessa vänligt men bestämt tackat nej till TIK.

Skarin: Många chansningar blir det......

Hahl Bundy: Ja, inget snack om den saken. Konstigt? Svar nej.

Det finns två sorters chansningar mina vänner. Dyra chansningar (likt Linkan) och billigare chansningar (likt Nubben).

Grejen med kommande säsong är att ekonomin suger som aldrig förr.

TIK skulle behöva hjälp utifrån.

Skarin: Vi får annonsera.....Finansiär sökes!

Har vi råd med det?

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: skulle vi inte kunna dra igång en samling för att köpa en sponsorplats på tröjorna eller liknande. Liknande den i hammarby när nån som heter nilsson vil ha sitt namn på tröjorna

"Tjena de är Nubben, vi tror mycket på dig, och är intresserade av att snacka om ett kontrakt"

"okej, vem är det som är mv-tränare hos er, kan han göra mig bättre?"

"äääh vi har ingen mv-tränare längre, de är bara trams, vi prioriterar"

jo tjena, lycka till att locka hit målvakt.

ska det dras ner kan man väl börja här:
Nubben kör ismaskinen
Nolander styr musiken
Skadade spelare tar hand om biljettinsläpp
spelarfruarna står i kiosken
Webansvarig kan Hedström vara på fritiden

etc etc.

Blizzard: Kanske kan värva Perra som speaker för en billig peng? 
"Pöööwär bräääjk"!

Mangy92:

Timrå får i allafall en mästare i sitt lag nästa säsong,enl Sportbladet så är Jocke Rohdin klar för Timrå.

Bissett_19: bara att i
Gratulera Timrå då för Rhodin är en potent spelare som har potential att utvecklas ytterligare.

arnio, Bisset ( och andra brynäsare): Kan ni skänka lite insikt om Rohdin för oss som inte är insatt i grabbens styrkor/svagheter?!

Wayne Gresky: Den där rubriken var ju ändå lite taskig. Sist vi spelade var ju i KS och där blev vi ju mästare, eller ja inte "jumbo" i alla fall.

Redigerad kommentar

dr-nix:

Styrkor:Snabb,relativt teknisk,passar bra i ett checkande lag.
Svagheter:Ojämn,behöver alldeles för många chanser för att göra mål,1 mål under hela grundserien.

Men han har varit bra under slutspelet och utvecklas hela tiden,så får han bara mer speltid så tror jag på en bra utveckling för Jocke.Sundlöv och Tommy Jonsson kunde inte garantera honom det inför kommande säsong hos Brynäs.

dr-nix: bra skridskoåkning, bra teknik och kan hålla i pucken i anfallszon. Skapar mycket målchanser genom att bryta in på mål. Tyvärr en målsumpare av rang även om han fick in några puckar i slutspelet. Jobbig för motståndarna att möta när han forececkar och smäller på. Fortfarande lite tunn men han kan eventuellt bli riktigt bra. Jag hade gärna sett att han stannat i Brynäs.

arnio: Du beskriver Per Hallin, man väntade bara på att han skulle få sitt genombrott (som aldrig kom). 

Men förhoppningsvis så är det en grabb som kan utvecklas med mer istid. 

Bissett_19: Jag skulle bli jäkligt nöjd om Rhodin värvades. Än är det bara ett rykte. Speltid kan han garanteras.

dr-nix: inte lätt att veta hur det ska sluta för en ung kille som Rhodin, det kan bli NHL och det kan bli Allsvenskan. Vi hade ju Emil Sandin som var mycket lovande men krävde mer istid och nu spelar i Sundsvall. Inte självklart att mycket istid i Timrå är bättre för Rhodin än lite istid i Brynäs men jag ser potential i killen.

Redigerad kommentar

Epost: rohdin är inget o ha, då skulle aldrig brynäs släppa han...

Bissett_19: Ja, Jocke hade förmodligen varit kvar om vi inte haft ett par riktigt lovande spelare som kommer att få chansen nästa år, spelare som man har helt enkelt anser har större potential i det långa loppet.
Nåt man förstås aldrig kan vet i förväg men nånstans måste man ju ta ett beslut och sen får man stå för det.
Tror absolut att Timrå har gjort ett bra val, alt att Jocke valt rätt.

stoff: 2500 brynäsare som skrivit på en protestlista håller inte med.

Jag vill o vet att vi ska ska satsa ungt o hungrigt nästa år.

Men är det rimligt o tro att vi ska klara något annat än 12e platsen om vi ska ha fyra (fem) femmor bestående av outvecklade (f.d) talanger? :(

Redigerad kommentar

Mackelito: vem har påstått något sådant? Finns förresten ett antal kontrakterade spelare som knappast är purunga så fyra juniskedjor blir det ju inte. En eller två har jag inget emot, tvärtom.

Epost: Samma 2500 brynäsare tyckte också att Sundlöv borde ha avgått för länge sen, av vi inför den här säsongen hade ES sämsta försvar osv osv.
Inte mkt rätt där inte, så varför skulle dom helt plötsligt ha rätt om Rohdin?

Huge: du har en poäng, kanske brynäsare är idioter allihopa.

Huge: är det verkligen samma 2500 fans? Jag tror att det var hatfansen som krävde Sundlövs avgång och klagade på vårt försvar.

arnio: Klart att det inte är samma fans. Det var en generalisering och där jag menar att du kan hitta lika många fans som tycker att man gjort rätt som väljer att neka Rohdin nytt kontrakt.
Man har naturligtvis vägt för och emot när det gäller Rohdin och kommit fram till att den här lösningen är den för dagen bästa för båda parter.
Att det sen sitter en massa oinsatta fans på nätet och startar fåniga namnsinsamling kring nåt dom egentligen inte har nån större kunskap eller insikt om, är en annan sak.
Vilken tokfan var det förresten som försökte starta en insamling i vår egen gästbok där man krävde Sundlövs avgång?
Såna där populistiska manifestationer blir oftast bara löjliga och är väl inget annat än uttryck för besvikna och frustrerade supportrars maktlöshet och att man tror sig veta bättre än kunnigt och erfaret fackfolk.

Får känslan att Örebro jagar, och är nära, Rahm. Synd. Hade gärna sett honom här. Hellre det än italienaren.

Huge: Du är jävligt konsekvent i ditt dyrkande av ansvariga inom Brynäs IF, det ska du ha all cred för. Man kan ju dessutom inte säga annat än att du fått bra betalt för det också. ;) Men lite objektivitet kanske man skulle önska. Fel kan ju begås även av erfaret, kunnigt folk.

Sen finns ju exempel där allt annat än dyligt folk fått ansvar för sånt de inte skulle varit i närheten av. Det vet om inte annat vi Timråiter. I fallet Rhodin är jag jättenöjd om han kommer hit, däremot kan jag förstå om Brynäs släpper honom. Konkurrenssituationen och de ekonomiska förutsättningarna är lite annorlunda hos er.

För jag håller med dig i grunden, vi supportrar borde ha större förtroende för de som är satta att sköta föreningen. Undantag dock för oss de senaste åren där misskötseln varit så påtaglig. Förtroende är dessutom inte lika med blind tilltro.

Kerstin_k: Stämmer ryktet att "den fine" spelar med skridskor av märket Gucci? 

Huge: Stoff har dessutom redan hunnit dissa en ev. värvning av Rhodin vilket ytterligare stärker min tro att det vore en kille för oss.

mikenomad: Runt 2003-2006 "släppte" väl Timrå spelare som var i liknande sists som Rhodin är i nu. Typ Lauritsen, Mats Hansson m fl. Det har ju gått lite olika bra för dom efter det. Det är inte helt lätt att förutspå vilka som kommer att ta "steget".  

Den klubb som förslösat mest med talanger måste ändå vara SSK som från runt 2004 och framåt har sumpat sååå många spelare. Måste väl vara nästan runt 10 st SSK-fostrade i NHL/KHL idag. Wandell t ex var en väldigt fin SSK-sumpning ur Timrå-synvinkel :-)

mikenomad: Handlar inte så mkt om dyrkande från min sida, mer att jag försvarar yrkesfolk från tvärsäker kritik och omdömen från oinsatta där man dessutom är säkra på att allt skulle ha blivit mkt bättre om saker och ting hade gjorts annorlunda. Där man dessutom aldrig får veta exakt VAD det där annorlunda går ut på.
Att man gjort och kommer att göra fel är väl en självklarhet, tycker att du sammanfattar det hela rätt bra i resten av ditt inlägg.

sargad: Lauritzen har mig veterligen aldrig spelat i TIK. Däremot kan jag rakryggat säga att jag lobbade för honom här när han spelade i Bofors. Gensvaret var minst sagt svalt.

mikenomad: Han är noterad för 8 matcher i A-laget säsongen 02/03

mikenomad: I och med det så växer hans potential avsevärt. Förstafemmeämne?

Fast med våra förutsättningar så är det kanske ingen vidare merit att tillhöra förstafemman, kanske.

dr-nix: Ok...vi lånade in honom ett antal matcher från IFSH den säsongen, det hade jag glömt.

Huge: sen är det ju otroligt viktigt med tur i den här sporten också, det gäller att allt faller på plats för att det ska bli guld och det hela är mycket svårt att förutse. Jag tror i alla fall att chanserna ökar till framgång om man har kontinuitet i verksamheter, se bara på Sundlöv han har ju fått många chanser och vi hade även tålamod med NC som var med att skapa grunden till vad vi har idag. Sen har ju Tommy Jonsson jobbat länge inom föreningen innan han klev fram som huvudtränare. Den här sagan i slutspelet tror jag hade otroligt mycket att göra med vår mirakelvändning mot Timrå i sista grundspelsmatchen och faktiskt också Honkens sjukdom som gjorde att Svedberg fick chansen.

Huge: Nä...jag provocerade lite medvetet. Kan förstå din strategi med att det skrivs så mkt dynga gentemot ansvariga att du väljer att inte gå med i det. Du har dessutom rätt mycket. Du skulle dock vinna en hel del i trovärdighet om du nån gång då och då yttrade dig lite kritiskt också. För jag är övertygad om att inte ens du "köper" allt som styrande inom Brynäs IF kommer med.

mikenomad: nej tvärtom. Han lånades ut till  IFSH och AIK Härnösand. Han tillhörde Timrås J20 den säsongen. Det var säsongen efter han kritade på för IFSH.

Rohdin är en mycket bra och smart värvning ifall det nu är så att han kommer, snubben levereras en bra målvakt nu !!

dr-nix: Aha! Mitt minne är inte vad det varit. :) Nu väntar jag bara på att iconen och HB skall vakna så de kan plocka poäng på det.

Kerstin_k: Du vill alltså hellre värva en målvakt som inte stått en match på två år än en som var allsvenskans bästa keeper senaste säsongen?

« · 1496138 · »