1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598663 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 12/13

Sv: Silly Season 12/13
Timrå Icon: Må alla hockeylag brinna upp....och Vi resa oss ur Askan!

Hälge:Jag betalade in mitt säsongskort för flera veckor sen.

Kattgubben: Nää precis. Det är lite som då grannen bygger en pool och köper ny bil på lån samtidigt trots att det är svamp i husgrunden. Då sitter man där och tänker "jaja vänta ett tag ni....".

Tyvärr brukar det ju gå bra för dem ändå och så sitter man där och sippar på GT:n och tittar avundsjukt över häcken ändå haha

kennas: Sånt gillas. :-)

Hahl Bundy: Vi reser oss som två stolta tallar! Eller stolliga lallare kanske det var....

Timrå Icon: Lallare ska brinna......

Timrå Icon:jojo, fast att bubblan brister förr eller senare är ju oundvikligt :)

*gnuggar händerna*

Växjö: "Han är inte vår spelare"

Växjös sportchef Henrik Evertsson är kort och koncis i sin kommentar kring huruvida Vampola skulle vara aktuell för Lakers.

- Vampola är inte vår spelare och det får stå för dem som har placerat honom hos oss, säger Evertsson till Hockeyligan.se.

Evertsson måste vara en pajas... vad menar han egentligen? Är han nu klar så ska man väl inte uttala sig så där, eller? Alltså är han en lögnare...

TRL: han var ju inte deras spelare DÅ, när hans a det, väldigt öppet svar. Vampola har ju precis löst allt med Servetterna precis som agenten säger i artikeln "allt måste lösa sig med dom först innan jag kan uttala mig".

Blizzard: haha... ja agenten ja men Evertsson pratar jag om... låter ju som han inte känner till nånting.

Strunt samma men riktigt skönt att han inte gick o blev Modolid iallafall... då hade glädjen varit utdöd för längesen

TRL: pratade ju om evertsson sedan agenten, ååh!

Evertsson sa ju "han är inte vår spelare" och de var han ju inte heller när han sa det

sedan säger agenten "allt måste bli klart med servetterna först"

Ganska logiskt då va, 1 plus 1.

Blizzard: Ja strunt samma... hoppas de blir totalflopp o mindre cash i kistan där nere i vecksjö

TRL: Att neka in i det sista är en konst. Ju bättre lögnare, desto bättre sportchef.

Ambroo:Att man inte ser fler politiker som sportchefer då...

Ambroo: Haha ja de kanske ligger nåt i det... Bättre att inte läsa vad som skrivs eller lyssna på vad som sägs slipper man reta upp sig

Ambroo: Och Växjö har ju inte ens nekat utan bara uttryckt sig väldigt smidigt. Konstaterade ju det efter att HB länkat om att Vampola inte var Växjös spelare. Att det han eg sa var att han inte var det då. Vilket inte hindrar att han kan vara det sen, när säsongen drar igång.

mikenomad: Vad har jag länkat till nu då?

Du är virrus demensus du.

Hahl Bundy: han menar denna

"
Vem tar Vampola? Inte Växjö iallafall.
Bifogade länkar:

Redigerad kommentar

Hahl Bundy: Äh, du är ju dement. För nån vecka sen länkade du att Vampola inte var Växjös spelare.

mikenomad: Äh du är ändå virrus demensus.

Jag förnekar att det var jag... liksom Växjös SC förnekade att Vampola var deras spelare.

Hahl Bundy: Esa Pirnes till gnaget för Rosén-pengarna.

"Växjö Lakers och AIK är överens om att Robert Rosén inte spelar Växjö Lakers två första matcher mot AIK i Stockholm säsongen 2012/13"

En unik klausul. Vad kan de vara oroliga över?   ;)

Ambroo: Han lämnar innan jul då Perra inte gillar honom.

T T: fan vad tråkigt, mer skandaler åt stockholmarna är bra för resten av landet!

Edit: 5 år, haha alltså....växjö...

"– Med tanke på omständigheterna har det varit viktigt för oss att skriva ett längre avtal med Robert Rosén för att bygga vår organisation och vårt lag på lägre sikt, säger klubbens vd Anders Öman."

vad spelar det för roll, man kan ju plocka spelare med kontrakt endå....

Redigerad kommentar

Ambroo: Och Ouögle jagar Goren och håll käft. Vi börjar bli ordentligt akterseglade.

Vampola tillbaka till Timrå? Nä det kan väl inte stämma!?

diffe: Naturligtvis inte.

Rosen officeill på Växjö's sida men ingen Vampola, vad händer runt Vampola, haha!

Har faxen gått sönder, äh blir väl klart imorn då, massor av klick på hemsidan idag och massor imorn...bra för sidan...

Så här skriver Ros på twitter:

Jag får rysningar av AIK:s värvningar. Larsson, Pirnes och Melin. Vad hände med att värva Gozzi-smart och med utv-potential?

Det jag undrar är.... hur låter det i höst med våra (Timrås) värvningar i form av utvecklingspotential?

Redigerad kommentar

Ambroo: Pirnes känns som flopp på förhand, först och främst verkar han missat mycket matcher senaste två säsongerna sedan han hans poäng sjunkigt och det är Perra som ska styra honom :D

0,98P/match i ryssland 08/09
0,65P/match i finland 09/10
0,53P/match i finland 10/11 (endast 39 matcher)
0,89P/match i schweiz 11/12 (endast 29 matcher)

5miljk för att köpa loss honom, men dom skrev även ett kontrakt på 5år det gör att deras kontakt inte ens blir 100.000kr dyrare/månad.

Och jag tror inte han får en monsterlön som typ Vampola i TIK.

Detta gör ju att deras värvning faktiskt ser mer normal ut nu och deras ekonomi verkar ju stabil och då kan mangotta sig med sådana värvningar och lägg till att dom säkert kommer att sälja honom dyrt efter 2-3 år om något lag i tex NHL jagar honom om han fortsätter med detta poängsnitt.

Blizzard: Som sagt, jag tror att Växjö omger sig med mycket kompetent ledningsfolk.

mikenomad: den känslan börjar smyga på mig med.

Blizzard: Var det inte någon som nämnde 370k i månaden? Om det är inräknat det han köptes för eller om det är lönen utöver de fem miljonerna tål väl spekuleras i.

Frella: Här är dealen enl Mr. Madhawk.

Rosén får 90 000 första året resterande lönen upp till 300 000/ mån betalas ut till AIK.

Resterande åren i Växjö har Rosén 300 000/ mån.

Hahl Bundy: Tänk att vi, lilla Timrå, spelar i samma serie som de stora elefanterna Växjö, Rögle, AIK mfl. Ska försöka njuta av att få tampas med dessa storheter under vad som antagligen kommer bli sista säsongen på några decennier.

mikenomad:Joru. Det vore nästan på plats att vi ber om ursäkt över vår blotta existens i hockeyns fina salonger, va? ;) FUCK no! Show them no mercy! *mohahaha*

mikenomad: Caslava på marknaden, jobba Nubben!

Ambroo: Jaa jobbba

Ambroo: säger såhär dåja, Sebbe försök ett år till där borta. Caslava KOM HIT, NU!!!

Blizzard: Kan inte annat än hålla med

Ambroo:Tyvärr tror jag han är för dyr.

Edb: Undra vad Nubben har för inställning till Caslava? Dom har ju aldrig vart i samma klubb samtidigt, kommer Nubben ens försöka få hit honom? värt en chansning att  bjuda de man kan iaf?

Där visste man iaf vart man hade Linkan, han ahde hört av sig, Linkan gilla Caslava. Men var väl typ enda bra med Linkan också....

Ambroo: Visst, komsikomsi! Caslava före Sebbe 8 dar i veckan.

Blizzard: Degen är nog slut för länge sedan. Egentligen. Det är till att trolla fram stålar tror jag. 

Sedan gäller det nog att ha en del deg innan transferfönstret stänger, den 31 jan 2013. Inbillar mig att truppen lär behöva förstärkas inför en rätt så trolig kvalserie. 

Att kämpa oss till en fin tionde plats är ingen omöjlighet, vill jag dock tillägga. Slår allt väl ut så kan dessa pojkar undvika en kvalserielunk.

mikenomad:han lär nog hamna i växjö

mikenomad:

vad ligger Caslava på i lön?

pudding: Ja då vore det fullbordat, då skulle t.o.m jag höja på ögonbrynen inför deras ekonomiska förutsättningar.

mattias - 74: Det är nog närmare 300 lax/mån.

Sugen?

« · 1502948 · »