Nu när Robinson är klar för Dinamo Riga så måste jag återigen påtala vilken fantastisk värvning han var. Som värvning betraktad (lön/förväntningar) så är han i den absoluta toppen sett under hela ES-sejouren.
Återstår att se om Nubben mäktar med ett liknande fynd, jag är tveksam.
– Vi har en dialog, men jag skulle inte säga att han är aktuell."
Nu vet jag att kommentarer på MadHawks sida är i mångt och mycket väldigt falska, men kan ändå vara intressant att diskutera de spelare som nämnts med Timrå.
Andreas Borgman TIK J20
Marcus Oskarsson LHF/Asplöven
Per Hållberg Asplöven
Oscar Johansson Asplöven
Ludvig Nilsson TIK J20
Chrippe Söderström
Johan Forsberg SAIK
Sebastian Selin Saik
Personligen tycker jag att Forsberg låter intressant om det nu skulle stämma, har alltid gjort bra matcher mot Timrå.
Redigerad kommentar
TD: Börsen räcker tyvärr inte till andra spelare än dom han värvar !! Alla måste börja vakna och inse att vi faktiskt är i allsvenskan och lirar och inte elitserien,sen så börjar "Nubben" tyvärr sent med att signa spelare p.g.a strulet som förra ledningen lämnat efter sig så det finns inte så mycket spelare kvar att välja på det är bara att hoppas att det finns lite Finnar och transatlanter kvar som förhoppningsvis vill komma hit och hjälpa oss tillbaka.Undrar om tvillingarna Donasi är fria på marknaden ?
Knylan: Äh, vi borde ha dumpat båda tidigt och satsat på Erik Gustafsson.
*häpp*
Redigerad kommentar
hubbenorlen: Detta blir Moes chans att ta ett steg i sin utveckling och jag tror samt hoppas att han kommer göra det den här säsongen!
Hagos och Crippe lär ju inte få förlängt?
El Maco: Du är less på sågningar av sebbe, men Moe kan man såga? Moe hade plus 11 å 24p på sin näst sista säsong i Timrå, året efter så hade han en skada som gjorde det snudd på omöjligt att spela. Vilket Sebbe inte ens varit i närheten av.
Sen att Moe spelade med Lello kanske har betydelse?!
Andersson: Det faktum att han lirat två J20-VM i den konkurrens som råder kring de där årskullarna talar ju för att det finns annat som väger in än att han bara gjorde sju seniorpinnar under föregående säsong. Men ja, nog kan man önska att han kunde växa till sig ännu mer och ta för sig mer offensivt. Dock väger det inte över det jobb han gör i övrigt och att han är en fullt kapabel tvåvägscenter.
El Maco:
Boyce lägstanivå räcker ? Kanske bara jag som tycker man bör göra mer än 4 poäng under sin tredje elitseriesäsong , nåja blir nog bra det också .
Det som återstår är ju 2 (helst bra ) målvakter , 5-6 backar , ett par yttrar och ev nån center till
Knylan: Silly är ju drömmarnas tid. Han har ju kickats av oss förr. Rent principiellt har jag svårt för att vi plockar in en spelare som avslutade förra säsongen i allettan, men ser jag till parametrarna var-en-gång-i-tiden-ett-stort-löfte och Timråkille och borde-veta-vid-det-här-laget-vad-som-krävs så tycker jag det var rätt att ge honom en tröja. Sen lär han väl spela för 25 % av vad Leksand betalade honom förra året. Eller nåt.
Men i lagbygget tycker jag snabbt att vi börjar fylla kvoten med osäkra kort. Ett gäng förstaårsseniorer eller juniorer, en gammal outcast som tas till nåder. Hallin, Molinder och en sån som Wedin känns som säkra kort på den här nivån. Boyces lägstanivå borde räcka väl? Om kidsen i övrigt vet vi bara en sak, alla kommer inte räcka till.
Jag hoppas vi gör ett par tråkiga, stabila kontrakt nästa gång.
Redigerad kommentar
"Nils Bergström klar för TIK. På de 18 matcher han gjorde i Hockeyallsvenskan 12/13 för KHK säkrade han Hakningstiteln, 9 st."
Kul! Se hur bra det gick för Robin Jonsson som slog något sorts världsrekord i hakning när han lirade i TIK och se hur bra det går för honom numera.
hubbenorlen: Det enda jag minns av Moe var att jag fick tugga Zobril då han hade pucken i egen zon.
Men det där blir nog bra. Kryddas med ett par spetslirare som inte nåtts av ryktet om vår ekonomiska situation så blir det nog bra. Slovakien är väl för nära men två-tre Kanadicker kanske?
El Maco: Det är ju den drömbild man gärna målar upp, men jag vet inte. Det är det där med skadorna. Men han har ju kapacitet att tillhöra en av seriens bästa offensiva backar i grunden. Kanske kan han hitta något tryggt grundspel där han kan få stor användning av sina förstapass. *drömmer*
Bra förresten att Wedin blir kvar, det fanns tydligen lite snack om Färjestad i hans fall som jag förstått det vilket lät en aning märkligt. Kan väl visserligen tänka mig att han lirat här på lån i vilket fall så det hade nog inte spelat någon roll.
Och nu när jag inte är lika ivrig att vara FÖRST med pressmeddelandet så kan vi konstatera att Eric Moe är tillbaka. Det ska bli intressant att se om det går att kräma ur något mer ur den en aning skadebenägna kroppen. Porsberger och Nils Bergström nya också, som väntat.
Laken: Precis härliga personligheter, hockeyhjärta för klubben, men han är bra i omklädningsrummet, osv osv, det vinner man inga sm guld med. Som superfalle skulle ha sagt: Hur fan tänkte dom när Corso fick gå?
Hoppas att det är slut på gammla skitspelare som Hagos, Söderström, Hedström, Erixsson trots att han är ung....
Laken sorry inser först nu att du kapitalt missförstod mitt första inlägg, kan bara skylla på hjärnsläpp.
Trodde du fattade vad jag menade.
Jag ville gärna ha kvar Jonte pga hans härliga personlighet. Men det är rätt att släppa honom för han är inte tillräckligt bra längre.
Det var mitt inlägg fast jag var mer diplomatisk eftersom jag gillar Jonte.
Fick för mig om att det handlade om vad han var för sorts spelare.. ;)
Redigerad kommentar
Laken: Okej tror att det hela grundar sig i att du missförstår vad jag menar.
Till att börja med är alla överrens om att det bästa för alla parter är att Hedström inte får nytt kontrakt.
Med det ur vägen så är det visst så att Hedström är en hårt jobbande spelare (det var det jag menade med energispelare btw). Men hans energireserver är klart mycket mindre än vad de var t.ex. innan resan bort till NHL. Det gör att han inte orkar med lika mycket och blir en noterbart sämre spelare som är relativt anonym för det mesta.
mikenomad: Jo han blev aldrig riktigt lik sig själv efter perioden i Anaheim. Den senaste perioden i Timrå blev aldrig så lyckad som man hoppats på med facit i hand. Han glänste i några matcher men var relativt anonym för det mesta.