250kg kärlek: tröjjan i taket, ja pelle ska ha tröjjan i taket, tröjjjjjjjjan i takkkkkkket. osv...
ny ramsa :)
Berglund:
Jag är lite orolig över längd och tyngd i år dock..
181cm och 81kg i snitt mot för ifjol 183cm och 87kg tex
Redigerad kommentar
Timrå Icon: Jo skulle va coolt att prova, har inte direkt kryllat av transatlatiska coacher i ES eller AS hehe.
GT for life :)
Timrå Icon: Haha jaa men skulle va coolt med en kanadensisk coach eller nått som kan visa grabbarna hur man går på mål och spelar rakt.
Jag kör smirnoff och cola jag med mkt is i trots att isen hindrar flödet ;)
Frella: Vad gäller såväl back- som återstående forwardsvärvningar måste det in lite rutin och säkra kort. Bland backarna saknas tyngd. Offensivt känns det chansartat (tveksam till statusen på Moe och Bergman), men defensivt känns det rent livsfarligt. Gillar Dallas som fan och tror han kan bli bra, men återstår det bara två sajningar faller han bort. Tyngd och rutin, defensiv. Det måste in.
Framåt finns det än så länge ingen som känns som en naturlig målproducent. Det måste vi ha. Antar att Underhunden och Molle aspirerar på dom två första centerplatserna. Den förstnämnda hoppas jag är väl scoutad, för ser man till hans poängproduktion i en såpass svag liga är imponeringsfaktorn låg.
En frisk Gunno tar jag alla dagar i veckan. Sen skulle jag vilja komplettera med någon som har handleder/smartness och en transatlantisk målskytt. Klassen på återstående tre fw:s måste hursom vara hög och så lite chansbetonad som möjligt. Vi kan inte hoppas på att alla juniorer ska ta hästkliv framåt och dra laget. Vi måste ha en leading-line, få till ett fungerande PP. Ha snubbar som kan avgöra täta matcher till vår fördel. Gå i bräschen och låta dom yngre bakom få utvecklas och ta plats med något som liknar lugn och ro.
Målvakterna känner jag mig märkligt nog minst orolig över. Jag tror på Lundström. Eller lån. Det ordnar sig nog.
Tränare är jag mer orolig över. Peter Andersson skulle göra mig helt uppgiven. Ytterligare en assisterande med icke-dokumenterade skills. Vad har han förutom en ofylld kalender? Nej, hoppas på något betydligt mer spännande. Tränarkonstellationen blir sjukt viktig. Sjukt.
Jaja. Jag tänker inte hissa eller dissa lagbygget än. Det här k a n bli bra. Allt hänger på dom sista, avgörande pusselbitarna.
Timrå Icon: Du jag tvivlar på det, vi här i Timrå är jävligt tuffa ;)
Nej men allvarligt så har du säkert rätt men finns det 1 procents chans att det går åt pipsvängen så blir jag orolig ändå oavset hur orimligt det må vara.
Redigerad kommentar
– Timrå är ett topplag i Allsvenskan. Vi tror att det här är ett bra steg och vi hoppas på samma utveckling som när Michael Raffl gick till Leksand."
Topplag, 2013/14???
Här får vi nog ta och vända på att köpa grisen i säcken. Här vet inte grisen om att han kommer att hamna i säcken innan han ens blivit köpt.
Redigerad kommentar
När jag tittar på truppen kan jag inte låta bli att känna viss oro. För att detta gäng spelare skall lyckas undvika bottenstriden i HA, måste det helt enkelt till en sjujäkla tränare och en sjujäkla målvakt.
Därför är jag mest spänd att se vilka som får dessa roller - för det kommer vara helt avgörande för hur säsongen kommer se ut. Vi kan inte begära att juniorer skall bära laget, utan nu måste det räcka med spelare som "vi hoppas skall ta några steg"... De återstående platserna skall besättas av spelare som är något att luta sig emot - när det blåser hårt.
Dock om Nubben lyckas med det - ja då jäklar kan det bli åka av med alla ungtuppar!!
mikenomad: Jag tror att det är hälsosamt i längden att vara Timråit. Man blir nöjd med det lilla. Inte så där drygt bortskämd att man får det man pekar på och ruttnar ihop om man inte får det dyraste som finns.
Fast det blir ju en del tröstsupa förstås......
mikenomad: Med tanke på att man verkar räkna österrikaren som center så förmodar jag att resten av forwardsvärvningarna kommer att bestå av ytterforwards. Därmed verkar det inte som om Alexander Larsson blir kvar i laget, vilket jag tycker är lite synd, men samtidigt så har han haft en del skadebekymmer, så det är samtidigt förståeligt om man väljer att satsa på andra alternativ.
mikenomad: Jag tror det blir bra till slut. Jag är glad om vi öht har ett lag att ställa på isen i höst.
Och sedan sätter vi någon Dragonslirare på lönelistan så har vi fixat till medellängden också