1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598455 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
El Maco: Hahahaha!
Och sedan sätter vi någon Dragonslirare på lönelistan så har vi fixat till medellängden också

Berglund: Kolan ska gå in på konsultbasis och hjälpa laget förbereda sig. Han lägger upp individuella kostprogram för hela truppen så har laget lagt på sig tio kilo var fram till seriestart.

250kg kärlek: tröjjan i taket, ja pelle ska ha tröjjan i taket, tröjjjjjjjjan i takkkkkkket. osv...

ny ramsa :)

Berglund: Lättaste laget vi haft på 20 år hittills med över 5kg typ

Berglund:

Jag är lite orolig över längd och tyngd i år dock..

181cm och 81kg i snitt mot för ifjol 183cm och 87kg tex

Redigerad kommentar

250kg kärlek: Ja Pelle är legend!

ersson: det där ersson är nog det bästa jag har läst. Det blir nog inte så mycket bättre.
Hallin ska in i Timrås hall of fame.

Gott folk, vi har världens jävla bästa lagkapten! Helt överlägsen! Läs och fullkomligen njut!

mikenomad: Och sen förtroendet denna defensiva katastrof fick. Jag har aldrig sett nåt sämre på en hockeyrink. Trodde han skulle kompensera genom att bidra offensivt, men icke.

The great one: Många obegripliga värvningar har man sett genom åren, RE hamnar definitivt på den listan.

Kongo:

Svar: JA, han är sämst defensivt.

mikenomad: Och nu är det Golden Ligg på 4:an hehe

mikenomad: Men Mariestads Old Ox, Tysk ölkorv och Pringles Sour gifte sig bra de med.....

Men jag är svag för Amarone!

superfalle: "Våning två" hahahaha!!!

Timrå Icon: ja varför inte . Utan glidmedel i våning två .

mikenomad: Själv dricker jag kaffe och kollar på barnprogram. Blir inte manligare än så.....

Timrå Icon: GT is da shit året runt! Precis som dansk öl och Italienskt rödvin...

Berglund: Men vi hade ju Stephen Brown. Eller Stefan Brun som BB skulle sagt.
På tal om BB så håller jag med om att Peter Andersson knappast vore rätt man på rätt plats.

GT is the SHIT på sommaren!!

Timrå Icon: Jo skulle va coolt att prova, har inte direkt kryllat av transatlatiska coacher i ES eller AS hehe.

GT for life :)

Berglund: Fast nu när jag tänker efter så har du faktiskt en poäng.
Hockeyn är betydligt mer rak och snabb nu än förut.

Nä nu tar jag en Bombay Saphire med en lite skvätt Indian Tonic :-)

Berglund: Njaaa vette fasen alltså. De brukar inte funka så bra i svensk hockey.

Det lät gott!!

Timrå Icon: Haha jaa men skulle va coolt med en kanadensisk coach eller nått som kan visa grabbarna hur man går på mål och spelar rakt.

Jag kör smirnoff och cola jag med mkt is i trots att isen hindrar flödet ;)

Berglund: Ja det är det säkert. Inte minst i Kanada :-).
Idag skrev Hallin autografer på BC trots värmen ute. Måste säga att han är ett föredöme för ungdomarna!
En riktig hjälte!

För att sympatisera med TIK och anpassa mig till den allsvenska kostymen är GT:n utbytt mot fulöl idag.
Guldkällan 5,7%.
Helt ok! Liksom Allsvenskan :-)

mikenomad: Någon som har funderat över en transatlantisk coach förresten?

Bragd-Birger: Håller med...nu MÅSTE de sista platserna fyllas med någorlunda säkra kort, såväl bakåt som framåt. En poängstark forward hamnar jäkligt högt upp på min önskelista nu, något måste vi väl ändå ha lärt oss av fjolåret! Vi kan inte köra en säsong till med filosofin "bara vi tätar hyfsat bakåt löser det sig framåt av sig själv så småningom". Och Humperfündisch ger mig grymma Menuir-vajbs...bredd, inte spets.

Frella: Vad gäller såväl back- som återstående forwardsvärvningar måste det in lite rutin och säkra kort. Bland backarna saknas tyngd. Offensivt känns det chansartat (tveksam till statusen på Moe och Bergman), men defensivt känns det rent livsfarligt. Gillar Dallas som fan och tror han kan bli bra, men återstår det bara två sajningar faller han bort. Tyngd och rutin, defensiv. Det måste in.

Framåt finns det än så länge ingen som känns som en naturlig målproducent. Det måste vi ha. Antar att Underhunden och Molle aspirerar på dom två första centerplatserna. Den förstnämnda hoppas jag är väl scoutad, för ser man till hans poängproduktion i en såpass svag liga är imponeringsfaktorn låg.

En frisk Gunno tar jag alla dagar i veckan. Sen skulle jag vilja komplettera med någon som har handleder/smartness och en transatlantisk målskytt. Klassen på återstående tre fw:s måste hursom vara hög och så lite chansbetonad som möjligt. Vi kan inte hoppas på att alla juniorer ska ta hästkliv framåt och dra laget. Vi måste ha en leading-line, få till ett fungerande PP. Ha snubbar som kan avgöra täta matcher till vår fördel. Gå i bräschen och låta dom yngre bakom få utvecklas och ta plats med något som liknar lugn och ro.

Målvakterna känner jag mig märkligt nog minst orolig över. Jag tror på Lundström. Eller lån. Det ordnar sig nog.

Tränare är jag mer orolig över. Peter Andersson skulle göra mig helt uppgiven. Ytterligare en assisterande med icke-dokumenterade skills. Vad har han förutom en ofylld kalender? Nej, hoppas på något betydligt mer spännande. Tränarkonstellationen blir sjukt viktig. Sjukt.

Jaja. Jag tänker inte hissa eller dissa lagbygget än. Det här k a n bli bra. Allt hänger på dom sista, avgörande pusselbitarna.

Skulle vara intressant att veta vad som återstår i budget. Då mv-marknaden känns rätt begränsad är det ett lån av Ullmark som är huvudspåret? De två backarna bör bli en RP-typ och typ Dallas eller liknande.

Får man önska bland de tre forwards som ska in så säger jag Alex Larsson och en transatlantisk center. Sen kryddar man med Gunno i augusti om operation och rehab gått väl. Annars en transatlant ytterligare.

Gorkyman: Antar han är avskriven vid det här laget. Skulle varit på bekostnad av någon av juniorerna. Nu krävs mer etablerade namn på AS-nivå.

Frella:  Signa med Linus Werneman NU !

Kongo: Moe, Bergman och Stenqvist lär väl ses som offensiva? En tvåvägs och en rejäl defensiv hoppas jag på.

Rasmus Edström på lån en säsong? Eller är han för svag defensivt?

superfalle: Sätta på....?

DJ Hemp: oväntat att någon bitter djävel skulle ställa till med en sån grej . Finns i alla samhällen . Man ser dom oftast tittandes ut genom fönstret . Nyfiket spejande på vad grannen gör och om de finns nåt att haka upp sej på . Man skulle bara vilja ...................... Dom

Hahl Bundy: Precis.
Riktigt folk håller inte på med sånt larv ;-)

Timrå Icon: Du jag tvivlar på det, vi här i Timrå är jävligt tuffa ;)

Nej men allvarligt så har du säkert rätt men finns det 1 procents chans att det går åt pipsvängen så blir jag orolig ändå oavset hur orimligt det må vara.

Timrå Icon: Antingen nån katta el Tingsryds sportchef som har överklagat.

dr-nix: Det är nog hur lugnt som helst.
Advokaten som ansvarar för rekonstruktionen bör ju rimligtvis mött betydligt hårdare motstånd i en stad söderut när en annan klubb rekonstruerades.....

Berglund: instämmer, ska man vara tvungen att oroa sig över det här nu.....suck...

ante08: Vad i helvete, av en privatperson... suck...

TikAlltid: Isåfall är den redan bordlagd hehe

ante08:  advokaten har endå sagt från start att dom såklart kollat med majoriteten innan och dom kände sig säkra, deb där överklagan åker bort fortare ön Iconen hinner svepa en GT.

Edit: såg nu att det inte var in 75% avdragen utan om hela beslutet. Så ni behöver bara bry er om Iconens GT nu :)

Redigerad kommentar

Överklagat av en privatperson... Vilken jävel! Moverare...? : )

Kan vara sent ute men är det någon annan som hört att Timrås rekonstruktion överklagats?

"Varför Timrå?

Timrå är ett topplag i Allsvenskan. Vi tror att det här är ett bra steg och vi hoppas på samma utveckling som när Michael Raffl gick till Leksand."

Topplag, 2013/14???

Här får vi nog ta och vända på att köpa grisen i säcken. Här vet inte grisen om att han kommer att hamna i säcken innan han ens blivit köpt.

Redigerad kommentar

När jag tittar på truppen kan jag inte låta bli att känna viss oro. För att detta gäng spelare skall lyckas undvika bottenstriden i HA, måste det helt enkelt till en sjujäkla tränare och en sjujäkla målvakt.

Därför är jag mest spänd att se vilka som får dessa roller - för det kommer vara helt avgörande för hur säsongen kommer se ut. Vi kan inte begära att juniorer skall bära laget, utan nu måste det räcka med spelare som "vi hoppas skall ta några steg"... De återstående platserna skall besättas av spelare som är något att luta sig emot - när det blåser hårt.

Dock om Nubben lyckas med det - ja då jäklar kan det bli åka av med alla ungtuppar!!

mikenomad: Jag tror att det är hälsosamt i längden att vara Timråit. Man blir nöjd med det lilla. Inte så där drygt bortskämd att man får det man pekar på och ruttnar ihop om man inte får det dyraste som finns.

Fast det blir ju en del tröstsupa förstås......

Timrå Icon: Exakt så känner jag också!

mikenomad: Med tanke på att man verkar räkna österrikaren som center så förmodar jag att resten av forwardsvärvningarna kommer att bestå av ytterforwards. Därmed verkar det inte som om Alexander Larsson blir kvar i laget, vilket jag tycker är lite synd, men samtidigt så har han haft en del skadebekymmer, så det är samtidigt förståeligt om man väljer att satsa på andra alternativ.

mikenomad: Jag tror det blir bra till slut. Jag är glad om vi öht har ett lag att ställa på isen i höst.

« · 1579858 · »