1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598449 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 13/14

Sv: Silly Season 13/14
Berglund: Precis. Van att spela andrafiolen och stekhet när han får chansen på 1:a-spaden.
Blir kanon om han har modern teknik som vår målvaktstränare slipar till

Timrå Icon: Ja han är jag nyfiken på. Verkar vara en "late bloomer"

Knylan: Perfekt! Lång och stor! Lite kul lag han varit utlånad till; KooKoo hahaha

Lundström kändes tidigt som rökt för oss :-(

Redigerad kommentar

hubbenorlen: 1512 utv min på 50 matcher sticker ut en del också :D haha.

TRL: 162cm och 124kg haha

TRL: Haha..det tog ett tag innan jag fattade att det var en testprofil.
Tänkte hur i helvete kan nån skriva ett 44-årigt kontrakt. 

En riktig tungviktare skulle behövas som kan mosa i sargerna!

Knylan: Rapporterna från både Leksand och IFSH säger att Moe insett vad dom krävs och lagt ner ett helt annat jobb än tidigare. Om han gör det när han får komma hem till Timrå låter jag vara osagt men jag väljer att tro på honom i dagsläget. Mycket kommer givetvis bero på vem som blir istränare inbillar jag mig.

250kg kärlek: Jag noterade artikeln tidigare. Try-out i ett degraderat och rekonstruerat Timrå IK.. vad är man osäker på undrar jag? Var det nån hjärnskakning som hade spökat för Oskar eller hur var det?

...och om ingen märkt det så verkar Oskar Johansson få ett try-out i Timrå.

Knylan: Jag är överens med dig när det kommer till Dahlroths kapacitet, liksom jag håller med om att Timrå hade varit ett bra val för honom. Om han nu hamnar i Elitserien så har jag en känsla av att han blir sjunde eller åttonde back, vilket i sin tur medför begränsad speltid. Och det är inte vad en ung spelare behöver för att ta nästa steg.

timrasuppi08: Moe kan inte sjunka lägre än han gjort under de senaste åren, han kan överraska. Eller så blir det utlåning till katzens för tre året i rad.

Vargher85: Jag lirar i samma lag som Birger när det gäller Dahlroth, har alltid gillat honom med hans låga tyngdpunkt och förmåga att ofta kunna leverera bra förstapass och sin kylighet. Det finns potential för att han ska kunna bli en hyfsad allt-i-allo-back vad det lider, framförallt då i offensivt hänseende. Dock är jag lika förvånade som alla andra över att han är inriktad på ES-spel, jag trodde ärligt talat att om inte TIK ville ha honom så var det HA, alternativt division ett som gällde för honom. Men roligt om han lyckas, jag ser dock ingen riktig plats för honom i årets TIK, inte när backsidan ser ut som den gör nu. 

Och precis som alla andra säger så jublar man storligen om vi får behålla Robin Persson, jag tänker mig även att det skulle göra hans karriär väldigt gott att få leda en hel backbesättning i ett hyfsat allsvenskt gäng. Förutsatt att han håller sig skadefri. Det tyder inte på annat än brist på scouting från ES-sportchefernas sida om han blir kvar här. Han är stenhård i egen zon, precis vad vi kommer behöva. Offensiva prospect på backsidan finns, något av de kommer överraska. Förslagsvis Stenqvist om han någonsin får lira en hel säsong.

Moe har dock en hel del att bevisa efter sin senaste tid i TIK...

Grymt skönt att äntligen slippa Dahlroth som var usel i TIK.

DJ Hemp: Blir lite förvånad faktiskt. Själv trodde jag att Robin Persson var så gott som förlorad, men enligt artikeln så verkar det inte finnas något större intresse för honom bland elitserielagen. Märkligt, i mina ögon, med tanke på att han tillhörde Timrås bästa backar förra säsongen.

Nästan lika märkligt är det att Dahlroth verkar spela i Elitserien även nästa säsong. Jag tycker personligen inte att han har lyckats etablera sig där ännu, men å andra sidan finns det väl en och annan back som har blommat ut efter att ha lämnat Timrå, så vad vet man...

El Maco:

Jaji, det har jag länge misstänkt. Man kan fan inte se så där konstig ut när man är så gammal. Karln är ju typ 55 bast och ser likadan ut som han gjorde 1978!

DJ Hemp: Jag är helt säker på att Gessle använder botox. Kolla intervjuer som gjorts med honom inför turnerandet med gyllene tider.

Ny back till Timrå IK!!!1

När ska Roxette återförenas förresten...?

Persson vore mumma på sista backplatsen. Dock får hela den bakre besättningen ett stort frågetecken av mig om det blir så. Det ser rörligt ut, men jag är tveksam till såväl defensiv styrka som offensiv spets.
Men: Persson var den back (efter Robban dårå) man helst ville behålla ur föregående trupp.

Trea på den listan var nog i min bok ändå Dallas. Jag vet att många starkt ogillat honom, och sett honom som en säkerhetsrisk. Jag väljer dock att se hans kyla och vilja att hela tiden vara konstruktiv. Min gissning är att han kommer bli riktigt bra om ett, två år - förutsatt att han får chansen och förtroendet att utvecklas. Framtiden lär utvisa hur det blir med den saken.

jå1: jodå, till alla som tycker jag var lite neg så kanske jag var det.

det var inget personligt mot Jens...

jag hade dock hoppats på en back med lite offensiva tag och som kan stänka in en å annan från blå.....men dom drömmarna får väl fyllas av Eric Moe, ?

...vilket han nog ändå är kapabel till om han bara får vara skadefri och tränar bra...

Välkommen Jens!

ersson: Möjligen så att man ser en gynnsammare potentiell utvecklingskurva hos Dallas jmft med RP. Men då ska den bli verklighet också, så här långt handlar det om en färdig, kompetent es-back (RP) och en valpig pojkspoling med stagnerad kurva (Dallas).

Redigerad kommentar

mikenomad: Finns ju ingenting att diskutera ens. Det som är fascinerande i det här fallet är att ingen hugger på Persson, men de hugger på Dahlroth verkar det som. Persson kanske gick under sportchefernas radar förra året? Blev ju skadad i sin bästa tid och var inte alls lika bra när han kom tillbaka, i och med lagets nedgång.

Frella: RP före Dallas alla dar i veckan. Tveklöst.

Robin Persson tycker jag var outstanding i Timrå som defensiv back förra säsongen. Inte för att konkurrensen var stenhård direkt, men han håller elitserieklass och får vi behålla honom är jag otroligt nöjd.

Frella: Tar hellre honom än Dahlroth

Timrå hoppas på Robin Persson på sista backplatsen. Skulle det bli så är jag nöjd med backsidan på förhand. Defensivt ser det bra ut, är väl de offensiva backarna som har mest frågetecken kring sig. 

hamarka: Ja kanske nån av dom skulle funka, jag vill dock se lite mer rutin på iaf 2 av dom spelare som ska in

Redigerad kommentar

Timrå Icon: Word dawg!

jå1: Nä jag skojar.
Cash is king!

Timrå Icon: Skeptisk, vi behöver cashen!

jå1: Ja eller ska vi ta hit chipsmongot igen?
Då har vi fixat både medelvikt och medellängd.
Men inte ekonomin.....

Andersson: Vi behöver ju inte lika tjock is nu, enligt mina beräkningar kommer vi spara in runt 1mille pga ett lätt lag.

Bragd-Birger:

Tyngd lär ju behövas ja , en ! enda spelare i laget väger över 90 , men vi kanske värvar enorma målvakter istället ?

Bragd-Birger: Precis! Bra värvning och in med en tjockis på sista platsen!
Eller en med ett Timråhjärta på 15kg.

Fasen det här firar vi med en G&T i värmen!

Westin är en intressant värvning. Enda smolket i bägaren är att vi får ytterligare en lättviktare. Nu måste det bli tyngd, rutin och defensiv på den sista backpjäsen.
Hursom: första värvningen utifrån som jag spontant tror på. Nice!

Jag har höga förhoppningar på Westin. Har en känsla av att det är ett Styf-ämne om vi vårdar honom rätt.

erathoo: Behövs inte det då?

SuperMupster: Ingen riktig Nubbefinne, men vafan...Gött!

erathoo: Wesin lär hålla god Allsvensk klass.

SuperMupster: va bra med en back till...... :-/

mikenomad: enligt mrmadhawk.se så har vi värvat Jens Westin

Det har vi visst gjort också :)

Redigerad kommentar

Timrå Icon: In iconen we trust!

bobrov: Jag tänkte presentera dem på tisdag :-)

Timrå Icon: När är det dags att presentera dom 2 MV som skall hjälpa oss i serien, MV-terna är i mitt tycke 50 % av laget så dom bör vara jävligt bra med andra ord.

hubbenorlen: Nä jag säger inte heller bu eller bä utan låter bara de som vet sanningen avgöra.

Timrå Icon: Jag säger inte att jag vill ha honom. Försöker bara reda ut sannolikheten för att det här ryktet stämmer.
Att Corso levererar på plan är det nog ingen som tvekar på.
Men att chansa, läs: ta hit en helt obeprövad collegespelare i vårt ekonomiska läge, känns däremot betydligt mer tveksamt.

hubbenorlen: Jo kollade upp EP, tänkte inte på att han var så gammal faktiskt. Visste inte att han avslutade säsongen i NLB heller. 

Gör ryktet mer rimligt helt klart men frågan är om han är villig att gå ner i lön så pass mycket som han troligtvis måste göra för att Timrå ska ha råd med honom.

« · 1580281 · »