1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 599962 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 14/15

Sv: Silly Season 14/15
El Maco: Buffelbajs till och med :-)

El Maco: Kan inte Sebastian L vara aktuell för  TIK klarade tydligen inte

läkarkontrollen i Örebro så han är inte aktuell för dom tydligen men skall tydligen vara i speldugligt skick i aug efter sin Reabträning enl. agenten????

Smokey: hockeysnack bidrar även med en del gödsel :-)

Smokey: haha magiskt!

El_loco: Pelle Hallin är väl ingen fixstjärna? Han är en levande legend med ett rött hjärta! En slitvarg och härförare! Hallin spelar inte solo. Han är anden i Timrå IK. Han behöver dugliga spelare och ledare runt sig för att skörda.

Först ska det härvas och plöjas. Sedan sår man. Därefter vårdar man sina plantor... Skörden kommer alltid sist och vi supportrar är det perfekta regnet.

Fall på knä inför universums härskare.

mikenomad: Jag slår härmed fast att ironi inte är din starkaste sida.

hubbenorlen: Jag delar toalett med dig i den frågan. Tömmer tarmen och slår fast att det är ynkligt ifall vi inte toppar laget med spetskompetens. En snajper vill jag ha, nån av de där killarna som med 100% säkerhet pumpar in mål och poäng utan vidare. Som har det med sig från modersmjölken, en nästan kusligt övernaturlig förmåga att hitta nätet utan någon som helst uppbackning.

Det är inte för mycket begärt tycker jag.

hubbenorlen:

Ja de underskattade nog Allsvenskan.

Själv tycker jag man är för snäll som låter molinder spela kvar. bort med skiten. Har han någon som helst stolthet borde han avgå självmant

El_loco: Både Hallin och Molinder bör göra mer poäng. Jag tycker faktiskt att man kan kalla deras respektive säsonger för misslyckade.

Hahl Bundy: Ja, vi får tycka vad vi vill. Och i det här fallet tycker jag inte galet fel och kommer med helt ogrundade åsikter. Vi bör ha råd med en fixstjärna.

hubbenorlen: Vi får nog tycka vad vi vill. Nu är det nya tider. Allt handlar om att få ekonomin i fas o att inte äventyra nåt. Fokus ligger på tid o tålamod. Bara att se framtiden an o låta ungtuppar utvecklas. Tråkigt o tålamodsprövande? Jo med all sannolikhet... men om några år så kan vi förhoppningsvis jubla ordentligt.

hubbenorlen: Skulle inte Pelle Hallin kunna räknas som en fixstjärna? Han var väl ganska het efter sin sista säsong i SHL. Skulle tro att han lyfter rätt hög lön. Lät också på dom yngre spelarna att han bettyde rätt mycket för dom. Vi får hoppas att han ökar poäng snittet nästa säsong. Det gäller ju även Molinder som också var en etablerad SHL spelare. Han lyckades ju för övrigt med konststycket att sänka sin poängskörd i Allsvenskan i jämförelse med SHL. Han måste ju vara fylld av revanschlusta efter förra säsongen. Han kommer göra tresiffrigt med poäng kommande säsong. Kom ihåg var ni läste det först!

Thornet: Tycker verkligen vi borde ha råd med en spelare av hög allsvensk klass. Jag menar, vi är ju fan det enda laget utan en fixstjärna.

lungan: Angående andremålvakt så finns det ett antal namn i SHL-lagens J 20-uppställningar. Mitt förslag är att man försöker sig på ett lån därifrån. På backsidan ser det relativt likvärdigt ut, i förhållande till förra säsongen, så jag tycker inte att man borde jaga något större namn för att fylla den sista platsen.

Jag menar: visst, Carlsson och Norén lämnar luckor efter sig, särskilt den sistnämnde, men samtidigt så har man värvat två intressanta backar och fjolårets unga uppställning har fått ytterligare rutin. Sammantaget borde man därför befinna sig på ungefär samma nivå i nuläget.

Spelare som Moe och Bergman räknar jag inte som förluster. Bergman hade uppenbarligen kapacitet, men fick tyvärr inte ut den i Timrå. Dock känns det kul att han gjorde en bra säsongsavslutning i Norge. Vad Moe anbelangar så är det nog bara att konstatera att karriären har gått i stå.

Sammantaget blir därför min slutsats att man bör göra allt för att behålla duon Nisse/Hult och sedan "fylla upp" de två sista platserna.

lungan: En Murley vore mumma... står visseligen utan kontrakt, men gjorde ju tämligen bra ifrån sig i Zagreb förra säsongen (tror han gjorde över 30 poäng), så han kan vi nog glömma.

Är dock ganska säker på att vi kommer att se Nisse även nästa säsong i E.ON. Kan inte tänka mig att Nubben inte lyckas få ihop det så att Hult får sin kamrat och radarpartner vid sin sida. Kan tänka mig att det är ett litet krav från Hult sida...för att skriva på nytt kontrakt.

Kan vi inte byta Molinder emot Bärgström. Om Molinder inte hade ett kontakt tror jag Bergenström redan suttit på kontrakt.

Någon som vet varför Molinder underpresterade så förra året. Var det samma anledning som Pettersson, som inte hade förlängt om vi inte bytt tränare.

Hoppas Molinder vaknar upp på rätt sida nästa säsong, för han i "Murley" form skulle inte jag tacka nej till.

Om Murley och Molinder var ett radarpar, och det är exakt som Hult och Bergström är. Vad händer om vi tar bort den ena?

Nä Signa både Bergenström, Hult och Murley, då går vi upp i SHL ska ni se!!!

In Nubben I Thrust!

Om nu inte Nisse Bergström är så dyr är det en skandal om man inte förlänger med honom om han själv vill vara kvar i klubben. Det var ju när han var inne som det hände något...

dr-nix: Man ska heller inte underskatta värdet i att ha kvar så många som möjligt från föregående säsong. Tror vi kan plocka en hel del poäng på kontinuitet nästa säsong.

Hälge: Kanske en insamling á la SSK...?
Nävisstnä....policyn....

dr-nix: Visst är det så, men Bergström blev lite av en favoritspelare för mig.

Hälge: Vore absolut bra om man kunde behålla bägge två. Anser i slutändan att Hult är viktigare men tycker Bergström gjorde ett ganska bra jobb också. 

Thornet: Smart marknadsföring! Ena tidningen i koncernen skriver om ett rykte och genererar trafik, en annan tidning avfärdar ryktet och genererar trafik i sin tur.

SuperMupster: Du måste väl inte hänga ut privatlivet och vad som föregår i sovrummet?
I övrigt vore det gött med en säsong till för Nisse Hult. Tvi, tvi som Krook skulle ha sagt.

Timrå Icon: Hm, nu vill han inte till Brynäs verkar det som...

TRL: Eller ska vi inte go bananas och dra igång en konspirationsteori....?

Nubben kanske inte signat Hultarn, Nisse och Illahti utan vill ta med dem till Brynäs hehehe! Typ en Hahl/Pyrret rerun....nä jag skojar så klart

KulaShaker: Det kan inte vara sant... Antar att nubben var ironisk när han svarade så på sms...

lungan: Nubben som sportchef i Brynäs det vore väl något... inte ;-)

Jag hoppas det blir en tvist och en överraskning, där både, Hult och Bergström blir kvar.

Då har vi 13 forwards, vilket jag tycker borde vara mera korrekt än 12 om vi bara signar Hult.

Nubben, ge oss Bergenström och Hult, och skit i den sista backen, ta upp Filip Lander istället och en av juniormålvakterna.

El_loco: vore smaskens, synd bara att bergström inte verkar bli kvar när han vill det. han och hult verkar ha varit mer än radarpartners på isen.

På en sån därn preium länk från lokalblaskorna så sägs det att Hult troligtvis blir kvar i TIK. Inte så dumt eller hur?

Ooooooh! Silly season!!!!

mikenomad: Puuh vilken tur att du sa det. Var precis på väg att topsa källan på lite DNA...

hubbenorlen: Kom det från dig är det med all sannolikhet bekräftat.

mikenomad: Jag bajsade alldeles nyss. Men nu blev jag orolig. Var dyngan bekräftad?

Timrå Icon: Rättelse: Kongo vill ha det så. Själv förbehåller jag mig rätten att även fortsättningsvis kläcka ur mig obekräftad dynga härinne.

Timrå Icon: Nä källor o annat räknas inte. Rykten får det Icke skrivas om härinne. Det ska vara 100% från absolut TIK håll... helst med ljudinspelning. Tidningsartiklar räknas inte till säkra källor.

Och jag som precis tänkte skriva om ett intressant rykte men det törs man ju inte nu då verkar måsta veta saker helst även med källhänvisning för att skriva här.
Nä nu blev det inte lika roligt längre...

Kongo: Tack det ska jag. Själv antar jag att du har mycket att grubbla över i din världsbild.

Kongo: Ingen orsak, sov gott.

mikenomad, Hahl Bundy: Löpsedelsmännen. Tack för idag, sov gott!

Kongo: Supportrarnas gåva till SSK. Så löd en rubrik, så beskrivs insamlingen. Inte som några sponsoravtal. Jag tror att vi pratar om olika saker du och jag. Alternativt att du besitter en viss ovilja att erkänna andras framgångar.

Kongo: Jag nöjde mig med att prata med dig tidigare idag.Jag är nöjd så. För lång tid.

mikenomad: Så om TIK skulle räkna in nya sponsoravtal i en kampanj så är de företagen supportrar? Tack för inblicken i ditt sätt att tänka. Jag nöjer mig här.

Kongo: Jag tänker att de företag som deltar i en sådan här insamling ingår i begreppet "supporter".

Kongo: Båda. Jag tycker Timrå som förening inte ska skämmas över det faktum att vi hamnat i en ekonomisk prekär situation. Att lägga undan prestigen och våga gå med tiggarhåven i lite större omfattning. Våga lita på den kärlek till Timrå IK som finns och vädja till den.

Men inte som SSK gå all in för SHL-avancemang redan kommande säsong. Trots "fönstret" som öppnas för att därefter blåsa igen med besked. Av den enkla anledningen att vi som förening inte på långa vägar är redo för det.

Men vi behöver extraslantar även för att bygga ett stabilt topplag i HA. Vi ska bygga långsiktigt med unga talanger, som vi gör nu och förhoppningsvis är vi tillbaka i finrummet inom 5-10 år.

mikenomad: Så nu gäller det bara supportrarna och inte företagen? Var redovisas summan som supportrarna tecknat sig för? Eller är det återigen något du "tycker"?

mikenomad: Gällande handlingskraft, fundera kring detta: Har Skellefteå byggt sina framgångar med tillfälliga kampanjer likt SSK:s eller har man ett mera långsiktigt upplägg? Bör Timrå inspireras av Skellefteå AIK, Södertälje SK eller kanske av båda?

Kongo: Jag pratar om SSK-supportrarnas omtalade insamling som på kort tid inbringade över en miljon. Summor vi i insamlingssammanhang inte varit i närheten av.

mikenomad: Självklart har du rätt till en åsikt, så även jag. Men - jag kan inte ta dig på allvar om du som i det här fallet inte har en aning om Timrå dragit in 10 miljoner och Södertälje 3, eller om det kanske är tvärtom.

« · 1620901 · »