1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581684 inlägg · 6215 ämnen

Silly season 15/16

« · 1694256 · » Till forumet


Sv: Silly season 15/16

Det nämndes något om lite SHL-lån häromveckan? Någon som sett någon passera domustrappan släpandes på en hockeybag med FBK-märke eller liknande?

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
SuperMupster: Blev dock klar för Nürnberg Ice Tigers idag :/
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Matt Murley lämnar sin KHL-klubb, tänk om han kunde förstärka oss.
well, keep on dreaming :) 
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
kulltorp:Tik J20 - Modo J20 1-5 Dom såg lite sega och trötta ut grabbarna kanske en intensiv träningsvecka är orsaken, dessutom lite oflyt och en duktig Hedman i modomålet,
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Har vi ngn i hallen ikväll som kollar på J18 och J20:s matcher mot Modo? Lite rapporter om diverse info runt J-lagen vore kul.
Faan vad man saknar Jimmy......
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Jag hoppas på en ung och en äldre som kan vara "pappa"
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: att det är lån det handlar om är högst sannolikt.

Dock är årets bygge annorlunda byggt. Jag är för konkurrens om det finns många äldre med i en trupp. Men då detta är en ung trupp måste vi ge dessa spelare chansen att misslyckas för att lyckas.

Jag kan inte se någon av befintliga spelare som har undertecknat ett kontrakt om att slås om de sista forwardsplatserna.

Lindgren, Marklund, Johnsson är här för att försöka ta plats i först alt andra femman, dessa tre killar är helt inställda på SHL inom en snar framtid. Övriga är spelare från förra säsongen som inte nötte 13:e forward och ska så inte heller hamna denna säsong.

Dahlén 50 poäng förra säsongen. Från egna ledet behöver jag säga mer han måste få spela 1 alt 2 femman för att ge de yngre grabbarna i J-lagen en trovärdighet i att Timrå är en klubb att utvecklas i för att bli en elitespelare. Jag är smått överraskad att man endast flyttade upp en enda junior forward för denna säsong, trodde man skulle ge fler chansen. Ska Timrå bli plantskola måste det visa och leva upp till det också.

Vid skador ska juniorer lyftas upp och om Timrå skulle bli väldigt skadedrabbat, ser jag behovet av att låna in alt värva in nya.

Nä ingen i befintlig trupp ska behöva stå utanför laget när säsongen börjar. Jag tror stenhårt på denna trupp. Vi kommer överraska hela Hockeysverige!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen: Nätverket kastar in handduken och efterskänker hela partistödet till förmån för en "klassvärvning" som det heter. Klappat och klart. 
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Eller så finansieras två superspelare med pengar från arenaköpet. Med 99 procents sannolikhet är det så.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

lungan: Det handlar ju till 1200% om två lån i så fall. Något annat skulle förvåna mig mycket.

Med andra ord så är det bara att ögna igenom SHL-trupperna på spelare som kan tänkas vara på gränsen. Christoffer Forsbergska namn. 

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Finns det någon substans i att Timrå ska få in två forwards?

Känns inte direkt trovärdigt det som står i ST.

Hade ST fått nys om detta via en intervju efter en match av Forsberg, anser jag att det uttalandet bör följas upp och bekräftas eller dementeras i en separat artikel.

Jag tror definitivt att nuvarande trupp kommer starta denna säsong. Varför skulle man börja sätta killar på bänken innan de ens fått chansen att visa upp sig?

Timrå har 12 forwards samt juniorer som är lovade speltid i A-laget i år.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Herminator: ja såklart. Ibland känns det dock dom att silly season pågått i närmare 20 år i sträck. Iaf sen Domustrappan blev digital tack vare folkdatorn och internet.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
dr dängroth: Önsketänkande!!! :-)
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Silly: substans i detta???
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

MrMorris:

Welch i 15 matcher!

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
jå1: Aha, kan bli vilka som helst.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
MrMorris: Sundsvalls tidning 
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
MrMorris: ST/Mittmedia.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
cally47: Källa?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Två forwards påväg in från SHL. Vågar man hoppas på Johan Persson?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Lära känna Timrå IK:s nyförvärv innan försäsongen drar igång på riktigt imorgon
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Vad tror ni om:

Boyce-Lindgren-Wedin
Westin-Nilsson

Johansson-Johnsson-Hallin
Strömberg-Bohman

Marklund-Molinder-Berglund
Bryhnisveen-Brändström

Westin-Öhrn-Dahlèn
Fernholm-Lander
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Modo hade spelat kvalserie om inte de tagit in Steen. Då hade Ö-viks kommun ägt en allsvensk arena idag.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Jo, så är det. Det var nog skygglappar på lite för länge och en övertro på vad en elitserieplats kan generera ekonomiskt.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
hubbenorlen: Man kan ju lugnt säga att vi hade en hel del missflyt den där säsongen iaf, 12-13. Först något lockoutspektakel där vi skulle vara "sportsliga" nog att inte hoppa på men som tex gav Modo ett stort övertag under hösten med en Steen som sprutade in poäng. Hade vi lyft in Zäta så hade vi nog kanske kunnat undvika kval i slutändan.

Sen en kvalserie där vi egentligen skrapade ihop poäng som räckt flera andra kvalserier tidigare men där tex Örebro vann i stort sett allt, utom mot just oss om jag minns rätt. Sen två rejäla debacle mot Leksand. Men det var väl som förgjort det där, hela klubben var ju rejält på dekis. Vi hade haft det förtvivlat svårt även om vi hängt kvar ett år till. Det verkar ju onekligen som att det krävdes en så monumental kris som nu under detta år för att arenafrågan verkligen skulle bli behandlad.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
cally47: Var det Ohre som stod i J20 i fjol? Har för mig han var riktigt bra i matcherna mot Modo iaf.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Edb: Man skulle kunna gå så långt som att säga att vi kanske hade varit kvar i elitserien om Jocke hade fått fullt förtroende.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Ja, han tränar med Timrå för tillfället. Nej, han har inte skrivit kontrakt. Skulle vara helt obegripligt då vi har två målvakter på kontrakt. En förstemålvakt i Johan Mattsson och en av Sveriges mest talangfulla målvakter född 1995 i Adam Ohre som backup.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Pihl1337: När föreningen är i ett så pass kritiskt läge ekonomiskt att kanslipersonal får köra ismaskin för att spara på personal så håller jag det som YTTERST osannolikt att vi binder upp en etablerad målvakt på något så obegripligt i hans fall som ett tryoutkontrakt när vi redan har två målvakter. Det handlar inte om Lundströms nivå, det handlar om att Timrå IK som förening absolut inte har resurser för något liknande. Vi har inte ett jävla öre så länge inte arenafrågan är löst.

Att han är med och tränar är säkert möjligt, dock. Det gjorde han även ifjol. Skulle visserligen tro mer på att han kör i Sundsvall då Tarvis är där numera. Denna gåta är oerhört lätt lösa, det räcker med att någon som har möjlighet åker upp och kollar på en träning helt enkelt. Förslagsvis imorgon 11.00-12.30.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Edb: samma här, Jocke var stabil!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Pihl1337: jag gillade jocke, fortfarande förbannad att monten lät bellismo spela istället för jocke
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Samtidigt, 14 spelade matcher, var med och spelade ner Leksand. Snart är det säsongsstart och han står utan kontrakt, kan inte tänka mig att han är eftertraktad i dom större ligorna,

Jag skulle trivas med honom i laget!
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Pihl1337: Det vore - så att säga - lite oväntat att skriva tryout med en målvakt som spelade SHL ifjol och som dessutom inte gått långtidsskadad. Det är ju inte direkt så att vi inte vet vad han går för.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Pihl1337: try out ? Han är fan given
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Jag har hört ett rykte gällande att Joakim Lundström ska ha signat ett try out med Timrå. Han ska även träna med Timrå nu, har någon annan hört samma?
Kommentera


Sv: Silly season 15/16
Nu har Molinder skrivit på.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
JobbaPuck: han tränar väl med laget?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Faktum kvarstår att vi bara har elva forwards på kontrakt. Det är minst en för lite, oavsett lån och/eller juniorer underifrån. Vad händer med Molinder? Längesen han var "klar" nu...
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
JobbaPuck: Det blir ju lite gallrande i talangskogen när vi har en hel plantering med 21-åringar. Förhoppningsvis blev rätt plantor kvar.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
EArk: Hade gärna sett honom kvar. Det finns mycket hockey i den pojken, som man säger. Kan explodera i rätt miljö och med rätt förutsättningar.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
EArk: Folk börjar falla på plats. Typ Norja och Robin därute som inte hookat upp med någon klubb?
Kommentera

Sv: Silly season 15/16

Och Erik Nyström klar för Pantern

Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Absolut. AIK framhåller hans "SHL-erfarenhet" när de presenterar nyheten. Men han är på tryout.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: I snacket inför säsongen kommer det heta att vi "tappat" han till Gnaget som ett tecken på svaghet. Karln är ju SHL-meriterad. Precis som fallet med Jonathan Carlsson förra året.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Calle Åsell klar för AIK by the way.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Haha, det förklarar varför jag inte begrepp något alls av ditt inlägg. Svarade dock ändå.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: ...och jag tänkte på JOHAN Persson... Carry on. As you were.
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
El Maco: Obegripligt att inte andra klubbar sett hans storhet, en av mina absoluta favoritbackar i Timrå IK genom åren. Blev överraskad att han följde med oss ner i HA från första början men det är väl den där vurmen för offensiva backar som fortfarande hänger kvar. Utan tvekan bästa back sista året i ES tillsammans med Robinson. 
Kommentera

Sv: Silly season 15/16
Knylan: Det lär inte avgöras på barmarken i alla fall...
Kommentera

« · 1694256 · »