1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 598787 inlägg · 6213 ämnen

Silly Season 2016/2017

Sv: Silly Season 2016/2017
Det som saknas är en orädd killer som kan oskadliggöra backarna framför kassen så våra snipers kan måla fett...
Gärna en ruggigt orädd back med som skjuter som en häst vid blå och kan städa rent runt kassen...

Smokey: det här med oärliga Timrå och Perra. Han tappade laget, det kände väl alla. Sen fanns det säkert sopor i och runt truppen som inte jobbade med utan mot honom på ett oproffsigt sätt. Men problemet var primärt att han inte räckte till, inte att han fick öppen och dold kritik för det.

Kapten Nosring: Rätt bra poängskörd på de tre killarna...

"Mathias Bromé själv vill till en klubb där han själv kan ta ytterligare ett steg.

-Det handlar om var man får bäst utveckling, det är dit man vill gå. Till en klubb som verkligen vill ha en, säger han till NSD."

Jag anser honom klar ;)

Knylan: Precis som när Zäta lockade hit landslagskompisar, en hette Per..nånting 😊

sargad: Oscar Johansson tvingas lägga skridskorna på hyllan efter sina hjärnskakningar. Oerhört tråkigt.

juniorkollen: Man hade ju uppskattat en nyhet på hemsidan med en intervju i rörlig bild också. Hade känts värdigt, minst sagt.

Oavsett vad: förjävligt. Tyvärr fick vi aldrig nytta av honom i sin produktionsmässiga prime, men likväl hårt jobb i BP. Nu minns jag inte siffrorna heller men han stod väl för typ sju matchavgörande mål första året i HA. Jävligt viktig det året och en sniper när det kom till att stångas framför mål. Förtjänar all kredd!

Edit: han gjorde 14 mål 13/14, varav sju var direkt matchavgörande. Starkt facit.

juniorkollen: Tråkigt, tråkigt för Oscar. Tumme ner på det beskedet.

Hmmm; undrar vem det blir som förlänger imorgon eller som blir ett nyförvärv? ;)

Vad tror ni? Jag tror att det är Boyce som väljer att förlänga ja. :)

Lichln_Timr?IK: Jag tror att det är flera som är klara. Frågan är ju vilka o när man droppar namnen. En om dan är bra. Det skapar sug o intresse.

{3627}: Jag har tänkt likadant, att det är smart att portionera ut, men funderar på om det inte skulle få lite större sprängkraft om man dunkat ut flera nyförvärv på en gång (om det nu finns fler klara, så klart). Sillyn är ju som allra hetast just nu, händer grejer hela dagarna vilket gör att vi försvinner lite. Det hade ju varit kul om man t.ex. hade släppt hela den här superkedjan på samma gång. Det finns ju inget officiellt på Pettersson, han har dock redan kontrakt. Men man kunde ju ha dragit på och presenterat Dahlén och Lööke i samma svep.

Någon jag helst inte vill se vara kvar är Emil Berglund, visst att han har varit bra i bp men i nästa års upplaga ser jag inte honom i laget. Annars har jag inte några speciella synpunkter på vilka jag vill och inte vill ha kvar som det är nu. Men ser gärna att Ludvig Nilsson gör comeback i Timråtröjan! :)

Gillar att man har fått en kommentar från spelaren i varje pressmeddelande hittills. Ett steg framåt. Nästa steg får gärna vara en webb-tv-intervju med varje nyförvärv/förlägning.

Emil Pettersson och Ludvig Nilsson och Marcus Nilsson( Bofors)...
Tre signar....
Jag drömmer om varje natt!!!!

EXPLORERSMÅLAND: Emil P. lär vi fortsätta bara drömma om. Han har ju klart deklarerat att det är SHL som gäller för att utvecklas vidare. Ludvig kanske.

EXPLORERSMÅLAND: Tror nog du får drömma vidare, samma sak för våran del. Pettersson kommer spela shl skulle gissa på Frölunda eller Skellefteå Nilsson är väl klar för Färjestad? och Ludde skulle jag bli förvånad om han inte hamnar i en Shl klubb till sist. Han hade en otroligt fin utvecklingskurva sista halvan av säsongen och bör vara intressant för Shl lag.

El Maco: Perra har sina begränsningar men verkar var så "rejäl" man bara kan vara. Han agerade respektfullt under och efter avskedet från Timrå. Kanske för respektfullt, en del av det som pågick i klubben då hade behövt en kritisk granskning. Sannolikt fanns det även något svin i truppen som förtjänade att bli uthängd, betala tillbaka sin lön samt aldrig borde fått bära en Timrå-tröja över huvud taget. All cred till Perra.

hubbenorlen:

TIK prioriterar ungdoms- och juniorverksamheten, att utveckla talang i A-laget (unga spelare får möjlighet att ta ledande roller) och har skapat en god miljö för detta. Tack vare detta (samt givetvis andra faktorer) valde Dahlén att söka sig till TIK:s juniorverksamhet. Och tack vare detta har Lööke nu valt att skriva på ett kontrakt. (Beakta även vad denna strategi innebär för hockeygymnasiets attraktionskraft!)

Din vilja att rekrytera nordamerikaner skulle innebära att ovanstående i viss grad får stå tillbaka. Värvning av nordamerikaner kräver en annan prioritering av scoutning och att rekryteringarna görs för ledande kedjor (eller har du tänkt dig dem längre ner i hierarkin?) med följden att en spelare som exempelvis Lööke inte rekryteras för att vara en spelare i en ledande formation. Sannolikt hade han då inte valt TIK.

I framtiden hoppas jag att TIK kan komplettera utvecklingsstrategin med att förstärka truppen med spetskompetens. Där är vi inte idag. Att Hallins lönepost försvinner täcker förhoppningsvis större delen av minskningen av anslaget till A-laget, och att nordamerikanska värvningar för medelallsvensk lön skulle ge spelare för topp tio i poängligan låter som önsketänkande.

Kongo: Släpp det där nu. Jag vet mycket väl vad juniorsatsningen innebär, vilket jag gjort klart för dig flera gånger. Jag är inte dum i huvudet.
Jag har ingen agenda när det gäller nordamerikaner. Det enda jag sa var att vi visst skulle ha råd, samt att vi inte enbart kan ha juniorer och unga spelare i laget. Vi måste ha rutin också. Helst någon van målskytt. Och den kombinationen hittar man nog enklast i Nordamerika. Det finns trots allt ganska få såna svenska spelare. Och dom som finns är inte billigare än nordamerikaner.

hubbenorlen: Positivt i så fall. Anar ändå att du trivdes som bäst under off/silly season med en EP-värvande Linkan...

Kongo: Självklart. Vi låg ju i SHL då.

Frebog: Axman skulle ni säkert kunna få nytta av. Har inte koll på ert lag i övrigt men han är en naturlig målskytt.

Här har vi en spelare som skulle kunna backa upp våra "young guns"

Han må vara grinder, men nog kan han göra mål ;)

Lite orolig över utvisningsminuterna dock, lär nog inte ha någon vidare disciplin..

hubbenorlen: Jag trivdes bäst under Nubbens första period med oss i Elitserien. Smarta och effektiva finska värvningar som betalade sig. Kenta tackade för spelar materialet och tog oss till Semi.
Det var tider det.

Herminator: björn svensson och c.forsberg tillbaks till oss då? Mr Madhawk har sagt att Malmö inte kommer förlänga med dom, en gammal timråit och en är tränarens son? Inte helt omöjlig värvning då! Björn Svensson borde kunna producera bra på allsvensk nivå

Herminator: Sjävklart. Men man ska komma ihåg att Nubben gjorde en hel del märkliga floppvärvningar han också. Likväl som Linkan lyckades ibland. Det var väl så att Nubbens värvningar generellt var mer oväntade succéer. Spelare som på papperet såg sisådär ut, men som visade sig vara helt rätt för Timrå. I Linkans fall var det tvärtom. De såg svinbra ut på papper men visade sig ha attitydproblem eller vara väldigt ojämna. Tror iofs det fanns betydligt mer pengar till på plats-scouting under Nubbens första sejour.
Vill minnas att han åkte över Atlanten och kollade in spelare till och med. Linkans främsta hjälpmedel var nog EP och säljande agenter.

Knylan: VIKTIGT!! Jävlar vilken start alltså!!

Knylan: Helt jävla överlägset!

Corvo: Underbart, får nästan nypa sig i armen, Vem presenteras imorgon? Boyce eller?

Knylan: Fan va nice! De går bra nu!

EArk: Heja Nubben! Alla rätt hitills.

EArk: haha boyce? All respekt till honom men om nubben fortsätter med dessa bra värvningar så förvånar det mig inte ifall Crosby ansluter ;)

palleparling: Tycker faktiskt Boyce tog ett stort kliv och blev en bra spelare denna säsong. Ser gärna att vi förlänger med honom han är bra defensivt och tar han liknande kliv framåt i offensiven som i år så kan det bli riktigt bra. Karln gjorde ju 15mål och 9 assist ifjol. Från att ha gjort 4mål och 8 assist året innan.

kaofl: ja absolut,vill ha kvar han. Menade bara att nubben har värvat så bra nu så snart kommer även Crosby, med hjälp av Zäta som också kommer hit;)

Knylan: Dags att fixa årskort, detta lag vill man inte missa.

Här kommer vi - S H L!! :-D

Underbart att Nubben lyckades landa Johan Persson, i två år dessutom. En toppspelare på denna nivå. Vem tror ni presenteras imorgon? Som upplag för det.. Fjärde dagen i rad nu en spelare presenteras.

Puckat: Jag tror det blir Boyce, du då?

EArk: Honom jag hoppas och tror på. Dahlroth en het kandidat också.

Grymt najs med JP! Nubben's on a roll! Fortsätter han lika klockrent så...vete faen om jag inte låter dom sista 10 åren lägga sig till handlingarna under fliken 'shit happens'.

Keep'em coming!

Härligt start på kontrakteringarna. Känns extra skönt med offensiva pjäser som Dahlén och Persson. Tidigare har det känts ganska avtrubbat på den biten, men det här lovar gott hittills. Hoppas bara vi får behålla andra viktiga kuggar i lagbygget.

Wedin, Öhrn, Boyce samt Molinder på det här så! tänk Nilsson på det..

Nu är det bara EB's sign vi väntar på ;-)

EXPLORERSMÅLAND: Äh, Berglund tycker jag vi säger hejdå till.

Kapten Nosring: Marklund is a nobrainer tycker jag. Lite streakig men gjorde ändå 3 GWG och näst flest PP-mål efter Dahlén till exempel. Om han inte är svindyr så känns han som en bra allsvensk forward.

Förra årets forwards, priolista
1) Boyce
2)Wedin
3)Öhrn
4)Molinder (undrar om han tar åttamånaders i år med?)
5) Marklund

Sen är det Johan Johnsson som som fick säsongen upphackad och Emil som gör förtvivlat lite poäng men väldigt mycket nytta. Skulle gilla Emil ett år till. Tror han är bra för laget. Men ska det spolas in lite nytt blod i forwardstruppen och inte bara förlänga så hänger de ju löst. Vi kan ju inte bara fira som galningar när vi får nya kontrakt med gamla laget. Några externa till behövs för att vässa ytterligare.

El Maco: Jag vill se att man förlänger med John Westin. En spelare för en tredje/fjärdekedja som bidrar med tyngd och 10-15 mål om han får det att stämma. Tung säsong bakom sig men säkerligen revanschsugen. Duktig staffskytt.

El Maco: Ja fast samtidigt är väl Marklund en sån som kan dra på sig dumma och omotiverade utvisningar. Dock kommer jag absolut inte protestera om Nubben signar upp honom igen. Undrar hur tankarna går kring Johan Johnsson? Han visade ju upp ett rätt fint spel efter han kom tillbaka från skada. Jag säger samma i hans fall dvs jag protesterar inte om Nubben signar upp honom igen.

El Maco: Marklund motsätter jag mig. Ogillar hans spel i stort, såväl offensivt rörelsemönster som defensivt arbete. Onödiga utvisningar på det.
Nä, hans offensiva roll vill jag ge till någon annan. Hårt jobbande defensivforward brukar vi inte sakna heller i truppen, så...nä tack.

« · 1742636 · »