1150x200-tiken-1123131_9RDMimFNOEHPEMC.png

Timrå IK

SHL · 601366 inlägg · 6212 ämnen

Silly Season 2018/2019

Sv: Silly Season 2018/2019
{8179}: Sticker ut lite från vad han i övrigt följer och timingen får ju en att lyfta på ögonbrynen. Bara att hålla tummarna. Känns som en värdig ersättare för Haukeland.

{8179}: Den du! Nu pirrade det till en aning. Lite märkligt är det ju. Har för mig att han höll på TIK när han var yngre, har någon sagt någon gång. Svårt att inte älska silly season ändå.

OlliJanne: ja för nur det väl slut på rykten vaf

OlliJanne: Av Alla tre du nämner så kan jag möjligen ta Molinder de andra är helt värdelösa bättre med tjobba o fjudas än damhockeylirare

Sputnik: de 3 backarna får gärna vara Boqvist, Fäldth och trumvirvel Molinder.
Talang, rutin och lagpappa

Nu kanske det inte betyder nått men Anton Forsberg började precis följa TIK på instagram. Har dock kontrakt till 18/19, men det kan ju såklart brytas av olika anledningar om inte Chicago vill ha honom i NHL. Kanske utlån?

Sputnik: 1 målis, 3 backar och 6 forwards kvar om man får tro Nubben då.
Uppladdat:

500x0-img20180425230942.jpg

KulltorpsOlli: Nej, gav bort en så har bara en kvar.

KniveN: Säljer du en?

Ska Larry spela neste sesse? 😵

sargad: Fixade 2st :)
Uppladdat:

500x0-img20180408182549.jpg

Andersson: fler offensiva backar? Tycker drugge och kinnvall är två offensiva backar. Tror inte vi ska ställa på isen ett lag med 4 offensivt inriktade backar. Vi behöver säkra bakåt.

{3627}: det var då jag föll för Timrå, faktiskt.

Jockz: Helt rätt tänk av Nubben, jag har sköna vibbar på kommande säsong ändå, skiter inte på mig av rädsla när man ser en del andra trupper i SHL heller. Tror lagen kommer få kämpa för poängen i NHK arena, om så lagen heter Växjö, Skellefteå, HV eller Färjestad.

Är helt lugn om det tillkommer några Tunga Forwards med kilon storlek och Lander som grädde på pilsnern så klarar man sig lätt utan att behöva kvala. Får fan inte sumpa den här chansen man fick nu fattar än idag inte att det är SHL till hösten.

Sune: Om den "poängproducerande" femman floppar då? Då sticker ekonomin i botten ännu snabbare, sådär resonerade TJ inför senaste raset också. Nu handlar det lite om att göra guld av sand som man gjorde en gång i tiden, spelare ska få sitt genombrott här.

Sputnik: Ska bli konstigt att kolla på SHL igen. Bortsett från årets SM-final som jag såg för att se hur det gick för Elias har jag inte sett en SHL match sedan vi åkte ur.

Sune: Drugge, Guter, Palmberg(om han nu är klar) Rensfeldt tycker jag på förhand har potential att kunna leverera i PP faktiskt. Förra säsongen var vi också utdömda på förhand, vem skulle göra målen gick snacket, bla, bla, bla. Själv njuter jag av att vara i finrummet igen och för att faktiskt kunna följa en lördagsmatch på 4:an nån gång. Bara en sån sak. 😀

Knylan: Inget fel att ha ett ungt hungrigt lag, MEN, man måste ändå ha en första femma med spets som kan leverera poängen, exempelvis i powerplay etc. Nu har vi ingenting av det. Det var så jag trodde man skulle bygga laget, att våga lägga krutet på en poängproducerande femma. Vad händer om vi blir totalt avsågade i början av serien, då kan vi prata om ekonomiskt gamblande i form av tappade publikintäkter, försäljning etc.

Andersson: Oj, två stycken? Drugge, Kinnvall och hybriden Hardegård då? Vi kan inte ha en halv backuppsättning med offensiva backar. Vi tog oss upp till SHL med en backsida där vår poängbästa back gjorde 15 poäng i grundserien. Det vore synd att hoppas på att receptet ska vara något helt annat nu.

Sune: Det är ju en balansgång men jag tror man gamblar betydligt mer med 15 dyra "Dick Axelsson-värvningar". Behåller man attraktiva namn från den befintliga truppen, förstärker med toppnamn från HA (bästa backen t.ex, det är definitivt SHL-attraktivt med det på CV:n) samt toppar med beprövad SHL-rutin så är man på rätt väg tror jag. Men som sagt, mer rutin på backsidan, en toppcenter OCH det viktigaste: en målvakt av rang tycker jag nog vi behöver. Utgår från att det kommer också, värvningarna hittills tyder på det.
But so far, so good

Kvar nu på checklistan : 2 offensiva backar , RUTINERAD och stabil målvaktsetta ... och förläng med Gallo innan jag blir nervös

Sune: Hur hade ett alternativ sett ut?

timråhockey: Gillar inte vad? Att vi är sent ute o att dom bästa namnen är signade av lag som redan har mycket pengar?
Ingen mer Lyxfällan... tackar!

Förra gången vi gick upp o första året i Elitserien då... Hur såg det laget ut? Vi charmade röven av hockeysverige då o kommer att göra det igen.

Sune: Det lag som ska spela till hösten i SHL kommer att vara ungt o som du säger "allsvenskt". Jag har fullt förtroende för Freddan o Nubben... Dom är fullt medvetna om allt o kommer att få ihop ett bra Lag. Vi är sent ute o ingen trodde att vi skulle gå upp. Det lag som nu börjar byggas är redan bättre papperet än ifjol. Det blir en resa i för truppen igen o Hållander o Olofsson är 1 år äldre... bara det. Vi ska inte riskera Timrå IK:s existens igen på dyra icke säkra värvningar utan hjärta.

Nubbens kommentar:
Ett vägvinnande koncept för Timrå IK har varit att satsa ungt och talangfullt.
Och det blir spåret för framtiden också.
– Ja, absolut. Vi kommer att fortsätta att leta sådana namn. Vi har inte ekonomin för något annat och kommer inte att riskera Timrå IK:s framtid. Första året i SHL är extremt tufft och vi kanske får ta ett år där vi får kvala oss kvar.

{3627}: gillar inte detta

{3627}: Gamblar man inte om man ställer ett allsvenskt lag på benen i SHL?

Sune: Läs Nubbens syn på hur vi värvar o vad vi värvar. Nu är det slutgamblat med pengarna.

Johan J: Mmm, gillar man rysk roulette så...

Sune: Timrå behöver bara vinna fyra matcher nästa säsong.

{3627}: Khl-klausul :)

Ser att Bertilsson har kontrakt med Brynäs över nästa säsong men ändå surrar Brynäsboken om att han kanske lämnar. Jag är trött.

sargad: Har också en matchtröja med hela laget 2000. Signerad live på efterfesten på Oscars dessutom.
Vore trevligt att ha årets också.

Vet inte vad jag tycker om värvningarna hittills, tveksamt om detta lag kommer att hålla högre klass än laget som vi gick upp med. Känns sådär faktiskt.

Olli Nomadinen : En högoddsare... Simon Bertilsson. Verkar inte bli kvar i Brynäs. Sjödin kanske lagt in sitt veto... flytta till en riktig klubb. 😃

Olli Nomadinen : Däremot känns det som att det behövs rutin på de två sista backplatserna. Jag gillar puckats förslag, Boqvist är ung men har ändå varit med och Elias kan bli vår Fälth(erre)

Inkazar: Dick Axelsson t.ex är väl ett exempel på en sådan trött värvning som säkert flera här skulle jubla över men där jurrasic parkvibbarna är påtagliga.

Veteranolle: Jepp, alla som var med och spelade upp oss ska ha en extra plats i Timrårummet.
Precis som de legender som tog oss upp 2000.
Once a champ, always a champ!

Blev någon tröja signerad av hela laget nu? Är själv stolt ägare av en 2000-tröja signerad av de som gjorde't då. Och apropå tröjor med coola one-liners så ställer jag mig i kön på en Modanotröja.

Puckat: Intressant att du slänger in Boqvist... i en intervju med honom idag så är han undfallande i sitt svar om Brynäs nästa säsong. Kanske kanske...

NY (J. Eriksson?) (Brattström)

NY (C.Törngren?) - Rensfeldt - Guter
Larsson - NY (E.Fälth?)

Wedin - Olofsson - Collberg
Söderberg - Kinnvall

Ohlsson - Palmberg - Törnqvist
Carlson - NY (A.Boqvist?🙏)

Galló - Boyce - Hållander
Hardegård - Drugge

Blomberg
Berglund
Persson
Enqvist (Låna ut)
Enock

{3627}: Hahaha ÄNTLIGEN ! (ingen dvärg eller tant )

RedStar: Timrå kommer att ställa ett allsvenskt lag på banan med några spelare som tillför spets. Utifrån det resonemanget är tre backar som utmärkt sig på allsvensk nivå helt rimliga värvningar. Drugge, Söderberg och Carlson är fortfarande unga och utvecklingsbara.

stoff: Suck...

Johan J: beskrivningen kan ges till halva rostern i dom allra flesta nykomlingar i SHL, skönt med ett lag som verkar våga gå mot strömmen där och det tror jag är helt rätt väg att gå.

Äldre erfarna spelare som är mer rädda att förlora är mer till last för troliga bottenlag än ungdomar som vågar göra några misstag men i slutändan gör något bra och framförallt växer med uppgiften.

Inkazar: Det sistnämnda lät som en beskrivning på Mattias Karlsson.

RedStar: än så länge tycker jag Timrå och nubben är på helt rätt väg! Billiga unga och hungriga spelare som gör allt för den här chansen. Istället för en drös 30+ som bara är där för ”damage control”

Franko: Alla i laget var hjältar som tog oss upp i Shl mot alla odds.
Och till dom som måste lämna och kanske hade hoppats få följa med Timrå upp måste vi vara väldigt tacksamma och önska lycka till i andra klubbar.
Men det är hockeyarbetarens villkor även om det kan kännas bittert när det är ett lyckorus ena veckan och kanske besvikelse bara nån vecka efteråt.
Men vi glömmer er aldrig för våra hjältar är ni förevigt.

{3627}: Jag tror nog att han är lite liten för Modanos smak. Det är nog handväska på den har jävulen med...😀😀👍

RedStar: oj hur vågar du skriva så? Polisen mikeomad kommer snart ifrågasätta dig.
Jag håller helt klart med dig iaf!

Bigthelin: Bara jag som blir lite orolig över att man signat 3 lite osäkra kort som backar idag?

Kanske bara är jag som tycker de är osäkra kort iofs :)

« · 1896289 · »