1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581256 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1900777 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
Otto1: Med tanke på hur vi resonerat här tidigare efter vår så lyckade resa senaste året borde man kunna känna viss tillförsikt också inför den här värvningen.
Egenskaper som att smälta in i gruppen, inte förstöra gruppdynamiken, rutin, underkasta sig rollen etc har lyfts fram som absolut viktigast. Här har vi en kille som känner tränaren väl så då kan man anta att ovanstående uppfylls och vi borde vara nöjda. Vi ska klara ett kval, där ligger målsättningen. Betänk det.
Har man sedan varit kapten i ett SHL-lag, låt vara det sämsta, så besitter man förmodligen en rad goda egenskaper också. Vi ska inte stirra oss blinda på statistik och de senaste säsongernas poängproduktion.
Välkommen Morten!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: För er skull hoppas jag att jag har fel, men jag ville inte ens ha Madsen till oss i Modo i vinter. Jag tycker att han är väldigt flängig i sin spelstil och egentligen inte är bra varken framåt eller bakåt. Det gick inte att ha honom i annat än en tredjekedja av den anledningen, utan varje gång han fick chansen högre upp gick det åt h-vete.

Det många minns från tiden i Modo är att det är en fantastisk kille (därav lagkaptensrollen) och att han var en relativt duktig målskytt på så sätt att han förvisso inte skapade så mycket chanser, men var duktig på att sätta de få han fick.

Som sagt. För er skull hoppas jag att Madsen utvecklats rejält.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Han har visat att han kan producera helt okej innan tiden i KHK, det absolut tråkigaste laget i hela serien. Nu kommer han till oss och jag tror faktiskt att det kan bli ett rejält uppsving. Jag är försiktigt positiv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Herminator: En drömvärvning i hans värld
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: 189 cm 95 kg, då lär väl Modano joddla vi det här laget?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Äh.....äntligen får Madsen chansen att bli den där stjärnan han aldrig varit efter harvande i diverse korpgäng. Vid 31 års ålder dessutom, det är få förunnat.
Det var så han sa va, Nubben? Att vi ska göra en stjärna av värvningen, inte värva en stjärna 👍
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: ghhgghhh...ska inte säga ngt denna gång.. jo man fick inte ståbonge direkt..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Nä det blir inte blött i byxorna direkt. Men mycket SHL-rutin och det är välkommet. In Nubben we trust.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: är ganska duktigt sugen på att kapa den värvningen jämns med skridskoskenorna men nu är han klar för Timrå så då tycker jag vi ger honom en chans istället!!!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Som det ser ut nu så blir väl Rensfeldt som får ta den rollen.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Bigthelin: Jaha om det är som Nubben säger att man sökte efter en mer defensiv center med rutin så förstår man väl kanske hans tankegångar, men tycker vi redan har gott om varan defensiva centrar, Boyce och Berglund tex.
En miljoners frågan är bara vem är våran förstecenter?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Och där trillade Madsen in!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Ja, det kan tyckas så...:-) Min humor tar sig konstiga vägar ibland, och är inte för alla..som man säger..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Hmm....fast den där reflektionen var mest.....konstig
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Johan J: Jag skulle drista mig till att säga att han hockeykonster slutar i midjan. Även om han besitter "veckans klubba" så kan jag tänka mig, om jag utgår från att han alltid varit singel, att han fortfarande inte har haft sin vildhavre utanför "påsen"....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olimb till Skellefteå. Blir nog kanske Madsen till oss då...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: Törnqvist kommer många bli positivt överraskad av. Tror faktiskt Helber kan ha rätt här...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Dags för Sundsvalls Tidning att filterera bort Allehanda-artiklar från nyhetsflödet.

Hockeypuls Adam Johansson om Hugo Enock:

"Wow, vilken skridskoåkare. Hamnade lite snett i Timrå på grund av skador och en tuff konkurrenssituation men Enock skulle vara ett spetsigt backnamn för i princip alla allsvenska föreningar. Fina händer."

Kan hålla med om att Enock var en riktigt vass skridskoåkare. Men i handlederna fanns mycket kvar att utveckla. Han slog ju i princip inte en passning rätt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
jå1: Haha ja tyvärr. Det bådar ju inte gott att han inte tippar oss i botten heller, hade känts mer betryggande med en rejäl sågning redan nu av Helber. 😋
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Sett till hans tippningar så lär Törnqvist göra 15 självmål..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: Mike Helber ser alltså inget lag från SHL som på förhand känns nederlagstippade. Han vågar nog inte tippa Timrå i botten nått mer sen vi överbevisade honom förra säsongen. 😉
Sen tror han att våran Henrik Törnqvist har potentialen att kunna bli en 15+ målskytt i framtiden.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Ja usch så tråkigt för dom... 😋
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Moras stjärnvärvning Bakos gick om intet, han har precis brutit kontraktet och signat med Boston...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Just språket tror jag iofs vore det minsta problemet i Madsens fall. Inget problem alls faktiskt.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: Där snacka vi rutin & erfarenheter, plus pratar svenska!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Den här är ledig...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: In nubben we trust!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Hade Linkan fortfarande varit sportchef så hade jag sannolikt glidit över i att direkt såga det hela, men nu är man så färgad (och nästintill blåögd) att man bara tänker ”jaha, men då är det väl helt i linje då. Genialt!!”. Nästan.

Madsen höjer väl ingen pulsmätare hos någon, men kan väl säkert vara synnerligen viktig för hans (vad jag förmodar är) goda ledaregenskaper. Även om det frestar att tänka att han kommer från KHK och deras debacle så är det trots allt en helt annan grupp nu han kommer till nu, en betydligt yngre sådan. Som över 52 omgångar behöver vara snuskigt jämna och täta för att detta ska gå så smärtfritt som möjligt. Spelet i fem mot fem måste fungera klockrent, det var ju mycket därför vi lyckades i år. Blir vi jämna där så kommer vi dra på oss få utvisningar och därigenom bli mindre sårbara. Då passar en sån som Madsen in ganska bra, vill jag tänka utan att sitta inne på en enda minnesbild av hur han är som spelare.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hockeyärnice: Jag måste ta bladet från munnen och säga att Inte ens om vi får Madsen billigt som faan förstår jag den värvningen. Skulle han dessutom lyfta lön i nivå med Guter då är det snudd på vansinne. Nubben du är en GUD på värvningar men snälla tänk om gällande detta!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hockeyärnice: En värvning av Madsen vore utåt fullständigt obegriplig. Då får jag uppbåda all ödmjukhet jag möjligen besitter inför det faktum att Nubben är proffset och den sakkunnige och inte jag för att inte totalt döma ut den.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Raggaren Putte: I Karlskrona drog han in 481 000 och bara 50 000 mindre än Guter.. Njaa hoppas det dyker upp något bättre!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Raggaren Putte: Ja enligt en artikel från ST så skall man faktiskt vara ute efter en back med "Storlek" utöver center
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Njae instämmer med föregående talare känns Inte som Att Madsen speglar den spelartyp Nubben var ute efter, någon som man kan utveckla till "toppspelare". Förhoppningsvis är det samma läge som när man var ute efter målvakt och spelare som Haugen, Bachman mfl florerade innan man landade Svedberg. Det stod ju trots allt i artikeln att Madsen är ett av flera namn som man tittar på. Måste finnas nån yngre utvecklingsbar spelare som kan producera de fjuttiga poäng Madsen skrapade ihop förra säsongen. Brunkare med karaktär har vi redan.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nej men va fan, inte kan vi väl plocka in Madsen?! Om man har begränsat med pengar att investera och väljer att ta in en slätstruken forward på nedgång i detta läge före en back så förstår jag ingenting. En annan sak om det vore en forward med namn som börjar på Land och slutar på r.

Enda rimliga förklaringen är att Madsen säljer sina tjänster billigt och att vi tänker oss att ta in Madsen OCH en back.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Puckat: Uhhh, den har man svårt att ta till sig av...Madsen....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad:
Alltså okej om det var till Modo, känns faktiskt som han hade passat mycket bättre in där.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Känns lite som en Nic Zupanic-värvning...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: Ahh, mitt gamla Ytterhogdal. Bodde mina första 6 år på Buanvägen. Sveriges mittpunkt :-) Kunde ha varit värre....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Olle: 31-årig en i mängdenspelare som ska förädlas till stjärna hos oss? Nu jävlar snackar vi utmaning 💪
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Madsen skulle möjligtvis platsa i en tredjelina, speciellt om man ska gå på hans prestation mot oss i kvalet där han var helt osynlig. Meeeen man får lita på att nubben vet vad han gör.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: ja nu slutar jag att skämta om Kolan - inte ens kul längre. Vi fick ju vår revansch på honom som nån här på forumtet sa, så jag tror jag släpper den bollen nu.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
stoff: har nog inte råd med bättre
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: hoppas inte han kommer till oss
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: hoppas Kolan var ironiskt menat...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: läser man artikeln i st om Madsen så säger Nubben "skulle passa in bra"... jag läser så gott som klar. I slutet på artikeln säger även Nubben att det är prio på att få in en back med lite storlek. Attans osis att Fuskland har stulit Kolan mitt framför ögonen på oss då.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
hockeyärnice: Tänkte precis peka ut samma sak. Totalt 4 mål på 102 matcher i SHL sen han kom tillbaka från Tyskland. Nej någon mycket bättre än så måste vi väl kunna värva? Annars får det vara.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck:Morten Madsen, gjorde 7 poäng på 50 matcher den gångna säsongen och tidigare säsonger så har inte poängproduktionen varit mycket bättre, Ska man ta in något så får det gärna vara en spelare som kan göra minst 30 poäng annars kan det va.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Å nej snälla inte Madsen...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JobbaPuck: Jag förutsätter att du inte bor i Ytterhogdal och att du alltså är kritisk till en sådan värvning...:-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Om vi lyckas göra Morten Madsen till ett toppnamn så ska jag hjula på tungan till Ytterhogdal.
Kommentera

« · 1900777 · »