1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

581367 inlägg · 6216 ämnen

Silly Season 2018/2019

« · 1925793 · » Till forumet


Sv: Silly Season 2018/2019
Med anledning av kvällsblaskornas senaste NHL-Wedda nyhet, vilka fler spelare i årets trupp skulle ni vilja se en förlängning av kontraktet redan nu?
Alt. finns det kontrakt ni önskar bryta av de nedanstående inför 19/20?

De spelarna med kontrakt som sträcker sig över 19/20 är:
N.Svedberg
Rensfeldt
Collberg
Ohlsson
Kinnvall
Falk
Drugge
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: På tal om nyförvärv. Är inte Nubben förvånansvärt öppen och "Positiv" i uttalandet om Emil Pettersson i ST. Menar att vanligtvis när spetsspelare kommit upp på tapeten så har han avfärdat direkt med uttalanden om att vi är lägst i hiarkin och folk vet inte vad spelare kostar med mera med mera... Nu säger han att vi kommer göra allt i vår makt att få hem Emil. P om han väljer att vända hemåt. Nubben har ju sagt att han har kontakt med Emil och vem vet, kanske har Emil sagt att Timrå är det enda som gäller i SHL?

:Edit

Såg Jå1 ä:s inlägg nu efter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Spelar väl ingen roll för han hade väl bara fått suttit bredvid Drugge på bänken i a f så...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ser inte ut att bli Europa för Emil om man får tro agenten.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Absolut, men han är ju junior och hela det köret. Högaktuell för JVM osv. Gunnarsson är två år äldre och är en del av en backsida där man nu då verkar leta efter det så populära begreppet ’spets’, då verkar han isf hamna utanför. Här är det en helt annan grej, vi letar efter jämnhet och att snäppa upp lägstanivån. Då inbillar jag mig att Gunnarsson skulle vara ett väldigt bra namn. Han lär väl känna Brattström sen tidigare också.

Jag vet inte, men ibland ser man namn som verkligen skriker Nubben och Gunnarsson är ett sådant. Jag antar att vi lagt ner det där ”styrka och storlek”-spåret som allt handlade om tidigare i höstas, åtminstone så har vi väl sett nu då att det behovet är minst sagt mättat.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Vi behöver få in lite rutin å erfarenhet, inga fler juniorer tillsvidare tycker jag. Isf från egna juniorlag
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Knylan: Är det Gunnarsson du tycker han ska jobba in? Då verkar ju den där juniorbacken Filip Westerlund från Härnösand mer intressant
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
TimraStockholm: Ta bort loggan för hvete karl!!!! Jag kan inte vara inne på hockeysnack när du är här med den....
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Treklövern1912: Jag tror att Nubben har rätt, ett fynd. Men jag är ju en obotlig optimist!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Han var hygglig i Brynäs när det nu var. Lite av en favorit för många.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Treklövern1912: vi ger han en chans, håller kroppen kan han bli en publikfavorit!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Han VAR bra ;-)
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ullf: Laxen! Den var bra,
Ska kalla Salmonson för laxen hädanefter.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
josha840: Både tror och hoppas att Laxen kan bli en riktig hit, motiverad kommer han absolut vara iaf. Däremot
kan det bli följdskador om man vill för mycket, som vår käre brynäsvän påpekar!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag känner lite så här när det gäller Salomonsson:

Kan han komma upp i fart och hjälpa till lite med att vara ett alternativ i uppspelen och kanske få fast pucken lite mer i anfallszon så har vi vunnit ganska mycket. Effektiviteten har vi väl (halvspekulation) inte haft några problem med? Så när som på HV71 borta. Nått mål i första perioden hade inte varit orättvist.

Jag minns tiderna från förr när det var lite typiskt Timrå att vinna skotten men förlora matchen. Man kunde bo i anfallszon utan att göra mål, åka på ett kontringsmål i baken och förlora matchen. Riktigt där har vi inte varit i år upplever jag. I ett sånt läget hade en Pavel Rosa eller en Brendl varit behövd. Nu hade jag gärna tagit en Brendl i form också naturligtvis, men jag känner att det är mitt i banan och tyngden i anfallszonen vi har problem med framåt. Kan Salomonsson ge oss lite mer där så kan det fall väl ut. Givet att ljumsken håller naturligtvis.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
FH - avdammad: Troligare kanske att han får känningar av hård träning och matcher och drabbas av problem med ljumskar eller dyligt och går in och ut ur laget.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Chansen är stor att kunna peta B. B. Ohlssons plats så.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Kovalchuk: Fan vad folk är dryga idag. Inte vet jag, jag är inte sportchef. Men har man fingertoppskänsla och gillar att gambla kan man nog hitta någon med större potential i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: 6 miljoner avsätts i en fallskärm ifall man åker ur SHL som Karlskrona gjorde ifjol. Licenskraven på eget kapital ökar varje säsong; Timrå, Linköping,Mora och Rögle låg på gränsen för 2018/2019 (4 miljoner i eget kapital). Utgifterna för spelarlöner ökar stadigt. Publiksiffrorna kan gå ned liksom säsongskortsförsäljningen. Man kan inte bara lita på SHL pengarna men visst hjälper dom till att bygga upp en starkare organisation. Om aktieförsäljningen kan dra in 7 miljoner kr till Timrå så betyder det ,mycket för föreningen inte minst nu när lag som AIK (drog in 9 miljoner kr), MODO (privat kampanj MODO till SHL som dragit in över 2 miljoner kr) och Leksand vill upp
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Tror du det finns mycket på marknaden eller?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Axle San: Marginellt i sammanhanget
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
FH - avdammad:Kostnader blir det de första 90 dagarna en spelare är skadad.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
FH - avdammad: Då ställer jag mig hellre i skaran dysterburk så man inte blir lika besviken när/om det skiter sig totalt 😊
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Jag tolkar ”chansvärvningar” som totalt okända spelare från AHL eller liknande som vi inte har koll på. I det här faller ligger chansningen i att han genomgått en operation. Men om han blir långtidsskadad och sjukskriven så innebär han ingen kostnad för oss. Betydligt mindre chansning tycker jag och till skillnad mot många dysterburkar härinne så är jag positiv.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
KniveN: öööh no shit. Det tar tar ändå inte bort faktumet att det är en chansvärvning. Vilket han alltid är så noga med att påpeka att vi inte kommer syssla med, men nu gör vi det.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Heisenberg: Sett klippet? Han skämtade.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Såå..Nu gillar nubben helt plötsligt att gambla? Brukar annars låta på det viset att vi absolut inte ska chansvärva någon och att det måste bli helt rätt, annars avstår vi hellre från att värva?

Konfunderad över de dubbla budskapen..
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: Att satsa på socialt engagemang är den rätta vägen att skapa en hållbar idrottsförening. Titta tex det stora uppslag giffarna fått i dagens ST. Tror detta underlättar framtida sponsring tex.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Matsg: det är ju känt sen länge att Sundsvall hockey och Timrå var i onåd med varandra sen Inge Hammarströms tid. Ett ständigt bråkande och tjafs om gamla saker. ST var väl supporters til Sundsvall hockey helt säkert och vill nog inte Timrås bästa.
Men Timrå kunde gjort mycket mer för att marknadsföra sin aktie. Den har ju känts ljummen bara under den tid den funnits. Ingen hype alls. Och det behövs en hype då Timrå/Sundsvall folket är skeptiska och försiktiga av naturen. Vi pratar om gamla sossefästen och det vet ju alla att förändringar i dom leden ska man akta sig för.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Sputnik: om Nubben å Freddan är beredd att ge Laxen en chans så är jag det också men att tro att han skulle komma upp i den klass han höll under AIK och LHC åren är nog att hoppas på för mycket
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
DJ Abbot: jämfört med 45 per år och att pengarna knappast går till värvningar...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse på Mon: att 6 miljoner skulle vara av marginell betydelse för Timrå IK!? Ett uttalande som provocerar.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Matsg: aktieförsäljningen torde vara av marginell betydelse för TIK's etablering i SHL. Kring 45 miljoner per år från SHL och ca. 6 miljoner för aktierna. Dessutom ska tydligen merparten av dessa 6 gå till damlag och sociala program.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Jag har hört rykten om att SHL-Jensen hårdtränar inför en comeback! Någon av er som vet om Nubben varit i kontakt med honom?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Jag håller med dig Timrå skulle enkelt kunna lägga upp den informationen inklusive uppdateringen om hur det går på sin hemsida Det verkar som dom har outsourcat det till Pepins!.När det gäller media så undrar jag vad Sundsvalls Tidning håller på med. Jag hittar endast 3 artiklar om Timrås aktieförsäljning under ST; TIK bevakning. Dessa skrevs den 10 och 11/9 samt den 5/10! Efter att försäljningen kom igång den 18/10 har vi inte sett en enda artikel från ST som själva säger att dom gör en STORSATSNING PÅ TIMRÅ IK (" vår största hockeysatsning någonsin") Jag tycker personligen att det är ett stort j vla skämt! Förutom allmän information om aktieförsäljningen inklusive tidspann, deadline mm så kunde dem väl skriva en artikel om Fredrik Modin som valde att bli delägare. Man skulle också kunna skriva om andra personer/företag varför dem blev delägare.Man kan också skriva en artikel om juniorsatsningen och förhoppningen om att bilda ett damlag mm. Vad väntar dom på? Vill dom hjälpa till med marknadsföringen eller inte?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Ajas: Nubben gillar ju att gäääämbla sa han ju, går den chansningen hem blir det fetare jackpot än Laxen. Spets som inte bör kosta 2 biljoner med tanke på historiken?
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
kulltorp: Där håller jag med till fullo. Nu måste det vara slutlallat. Alla utifrån ser ju o påpekar ju att Boyce, Jalle och Berglund inte har i ett PP o göra. Nej kör in spelare med offensiven som styrka, låt dom misslyckas i början o ge dom fortsatt förtroende att lära sig spela tillsammans
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Haha det konstiga är att att man börjar få lite feeling att Salmonsson inte är så dumt nyförvärv trots allt. Nubben är magisk på att snacka. Man liksom sväljer allt att säger. Tanken med Salmonsson är ju att få en speedig forward med tyngd som kan se till att vinna sargdueller i offensiv zon och behålla tryck i offensiv zon. Kanske inte så dum tanke trots allt. 🤔

Visar sig Salmonsson vara ett fynd på sitt sätt så får jag pudla rejält då jag sågat han innan jag ens sett han in action. Men man kan ju tycka att man borde gjort ett tryout o se han i matchsituation så att säga...
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse1: Precis. Men som vanligt är det väl allmänhetens ansvar och inte tvärtom. För inte kan det väl vara säljarens ansvar att marknadsföra och leverera en attraktiv produkt? Det måste väl ändå vara köparens och åskådarens roll att först söka upp produkten, sedan köpa den oavsett attraktionskraften. För att stötta och vara snäll liksom. Lite måste man väl ändå kunna begära av kunden 🙄
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: ...läser man så är det tydligt...att han kan användas i PP, BP, med den och med den...alltså kan han rullas runt i alla situationer och på alla platser och med alla i laget. Allt som vanligt mao.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
mikenomad: Om övrig försäljning är på samma nivå som Aktieförsäljningen kan man förstå att pengarna inte räcker till för tillräckligt bra nyförvärv. Man måste ha rätt man på rätt plats.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
luffaren: Precis det Timrå har saknat. En hårt arbetande forward.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
Matsg: Jag tycker att Timrå skulle vara mycket tydligare i annonsering och i media kring tidsspannet, vilken deadline som finns. Att det börjar brinna i knutarna s a s. Kan tänka mig att det finns ett antal som går runt och funderar på aktieinköp men inte har uppfattat att tiden löper ut snart och därför inte fått fingrarna ur riktigt.
Kommentera


Sv: Silly Season 2018/2019
Nisse1: kan nästintill garantera att Timrå har en såkallad ”out” i hans kontrakt, om det visar sig att inte håller. Dvs att om han går sönder, kan Timrå bryta kontraktet.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: Aktieförsäljningen som nu pågår har som ett mål att Timrå ska kunna etablera sig i SHL Om den drar in 7 miljoner kr så borde Nubben kunna göre en spetsvärvning!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
JanneH: Men varför inte börja med ett korttids kontrakt för att se att Salomonssons höft verkligen håller. Vete faan hur Nubben tänker!
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: ja bäst jag lägger ut en varning att länken i detta inlägg går till en pluslåst artikel. Man riktigt hör hur folk här inne startar upp motorsågarna när Freddan säger att han ska testa Laxen i en 1a kedja med Wedin samt även slänga in honom i PP.
Kommentera

Sv: Silly Season 2018/2019
John Cena: vad tror vi om denna herre? www.eliteprospects.com/player/10405/kyle-cumiskey Är sugen på spel i Sverige enligt mr madhawk. En chansning på en tryout skulle inte vara dumt ändå. Dock vet man ju aldrig om ekonomin tillåter som vanligt.
Kommentera

« · 1925793 · »